Kirjoittaja Aihe: Nyt 25  (Luettu 14359 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #30 : 14.08.20 - klo:08:24 »
Kyllä  :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #31 : 14.08.20 - klo:11:44 »
Minulla oli aie tehdä karavaanarimatka Hämeenhelmen kämppärille ja siitä autolla Vantaalle, missä olisin saanut oppaan, jonka kanssa olisimme lystäilleet metrossa ja ns pisararadalla. Olisin opiskellut lipun ostot ja vaihdot asian tuntevan kanssa vanhuuttani varten, jos niitä tietoja vaikka tulevaisuudessa sattuisin tarvitsemaan. Onhan tuollainen tieto verrattavissa yleissivistykseenkin.

Mutta nyt nietu asialle. Maskeja en halua ostaa, ainakaan tässä vaiheessa. Mitäpä sitä lähteä ehdoin tahdoin 75 v ikäisenä koranaa uhmaamaan.
Ajelu Zetorilla Peipporämeellä uunipuupöllien perässä on sen sijaan tuottavaa askaretta.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Nyt 25
« Vastaus #32 : 14.08.20 - klo:14:49 »
Zetorin kopissa on varmasti ilmavampaa kuin metrovaunussa tungeksiissa  :icon_lol:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #33 : 14.08.20 - klo:15:19 »
Johan nyt toki, sillä Zetorini ovat kopittomia raaskuja. Yhden kerran olin lähellä ostaa sellaisen Zetorin, josta myyjä kehui, että koppi on niin iso, että sille voisi melkein hakea asumistukea. Po yksilö olisi ollut kaikin puolin siisti ja minulle sopiva, mutta tuli sille syksylle lähtö eka yk-reissulle, että anoppini tuumasi "että ei hullunakaan nyt kauppaa, kuka sitä ajaisi". Kitkuttelin sinisellä Zetorilla vuosikausia, että vasta 90-luvun eka puoliskon aikana sen avasin ja peruskorjasin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #34 : 17.08.20 - klo:15:38 »
Kävin rämeeltä tarrimäntyjen pöllejä, että sären ne uunipuiksi. Kun pysyn vaivaiskoivujen ja varpujen päällä, niin ei ole pelkoa, että maa pettäisi renkaitten alla. Homma on minulle kivaa tehdä pl se, että kuntoa ei ole kuin parran päristämiseen. Jaksan puun kaataa, pätkiä ja heitellä kyytiin, mutta yhdestä asiasta en tykkää so hirvikärpäset. Niitä on jo muutamia, että kohta ne jo rämeelle mennessä napsuvat lakkiin. Jos olisi pitkä sateeton pakkassyksy, niin "vanhuuden turvaa" jaksaisin ajella viikkokausia.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #35 : 18.08.20 - klo:18:03 »
Siivosimme 9 lt mustikoita yhdessä. Kaarinalla ja minulla on kummallakin "iili" päästä metsään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #36 : 19.08.20 - klo:18:52 »
Lämmitin meille saunan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 25
« Vastaus #37 : 23.08.20 - klo:22:53 »
Jospahan tännekin ketjuun taas pitkästä aikaa veli veneheiton seuraksi.

Eilinen oli sateinen päivä, tänään jälleen poutapäivä, ei tullut iltasadetta Oulun tapaan,
itse asiassa varsin kaunis aurinkoinen ilta.
Tuli käytyä edelleen mustikkametsässä kevyen iltaliikunnan merkeissä.
Todella hyvä mustikkapaikka, löytyi vaan turhan myöhään, no, mustikat vielä hyviä.
Olipa siellä hiljaista, melkein. Liikenteen äänet sinne ei kuulu.
Läheisellä peltoaukealla oli paljon kurkia, lensivät yli muutamissa pienissä ryhmissä,
pitivät kovaa ääntä. Jokohan niillä alkaa olla muuttotouhut mielessä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #38 : 24.08.20 - klo:11:31 »
Tervehdys H-linnaan! :039:

Lähden tästä Haapavedelle ostamaan uuden trampan.
Aamulla oli nahkapouta, sitten satoi ja nyt on mitä on.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 25
« Vastaus #39 : 24.08.20 - klo:14:47 »
Tervehdys H-linnaan! :039:

Lähden tästä Haapavedelle ostamaan uuden trampan.
Aamulla oli nahkapouta, sitten satoi ja nyt on mitä on.

Hymyilyttää, en mitenkään malta olla kysymättä: onko tuo trampa sama kuin trampoliini, siis sellainen verkkohäkki, jossa lapsukaiset nykyään pihalla pomppivat. Lapsenlapsilleko hankit vai pompitko itse myös?  :icon_biggrin:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #40 : 24.08.20 - klo:15:04 »
Enhän nyt toki itse pompi  :039:. Sikermille on niin helppo sanoa, että menkää välillä uloskin. Äitinne kuitenkin kysyy, että mitä on ulkona puuhattu.

Trampppa on diminutiivi trampoliinille. Olen jo takaisin reissultani. Satoi mennen tullen. Meillä on siis varaosia trampallemme, koska uusi on samaa merkkiä kuin vanha.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #41 : 24.08.20 - klo:17:08 »
Lastaillaan Poksia, jos huomenissa pääsisimme lomaretkelle. Kalle Päätalo-instituutin stellplats on eka päämäärä T-koskella. Sitten käymme kääntymässä Auttikönkäällä, miten sitten se jää nähtäväksi.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 25
« Vastaus #42 : 24.08.20 - klo:18:13 »
Hyvää lomaretkeä!
Hienolta kuulostaa! Auttiköngäs tuttu paikka takavuosikymmeniltä.
Löytynee muitakin hyviä kohteita, vaikkei Norjaan pääsekään helposti.

Itsellä kaksi haavetta, jotka ei taida toteutua...
Hurtigruten risteily
Asuntoauton vuokraaminen, Lappiin ja Norjaan pariksi viikoksi.

 :023: :039:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 25
« Vastaus #43 : 24.08.20 - klo:19:52 »
Lastaillaan Poksia, jos huomenissa pääsisimme lomaretkelle. Kalle Päätalo-instituutin stellplats on eka päämäärä T-koskella. Sitten käymme kääntymässä Auttikönkäällä, miten sitten se jää nähtäväksi.

Muistakaahan käydä Jalavan kaupassa. Se on hieno pytinki ja kaikenlaista tarpeellista sieltä löytyy.  :023:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 25
« Vastaus #44 : 24.08.20 - klo:20:02 »
Kyllä, ainakin kahvilla. Olen saanut pasteerailla Jalavan kaupasta ostetuilla pussihousuilla ja jatsareilla jo vuosia. Kengät ovat tehdyt Töysässä ja housut jossain Kokkolan puolessa, iäkäs pariskunta, näin silloin kerrottiin.