Kirjoittaja Aihe: Seurakuntavaalit 2018  (Luettu 4007 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Seurakuntavaalit 2018
« : 24.08.18 - klo:13:37 »
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #1 : 30.08.18 - klo:11:02 »

   
   ”HERMANN HESSE: SANAT kuin taika
wsoy, Toinen painos, 1996
Saksankielisen valikoiman WORTE DES ZAUBERERS toimittanut ja saatesanat kirjoittanut Maria Otto
Saksankielestä suomentanut Sinikka Kallio

ON LUMOUSTA JOKA MATKAAN LÄHTÖ

Alku vie vaaraan ja suojaan  ̶  Uudet tähdet, uudet silmät

Pilvet

Ne ovat iloa ja silmien suloa, siunausta ja jumalanlahjaa, vihaa ja kuoleman voimaa. Ne ovat helliä ja rauhallisia kuin vasta syntyneiden sielu.
                                                                                                                                                                Alppien poika: I, 16

1.  Alku vie vaaraan ja suojaan

’Muuan vaihe oli jälleen ohi, olin kulkenut läpi erään ulottuvuuden ja nyt se oli Kastalia… Olen jo jonkin aikaa ollut siinä tilanteessa, että työskentelyni lasihelmipelimestarina muodustuisi enää vain ikuiseksi toistamiseksi, tyhjäksi muodoksi ja kaavaksi…’
   Kävely tuotti Josef Knechtille iloa, hän ei ollut kulkenut jalkaisin enää vuosikausiin… Tänä piristävänä ja valoisana syyskuun iltapäivänä, jolloin lähellä värit loistivat voimakkaina ja pehmeän utuisen kaukaisuuden sävyt vaihtelivat sinisestä violettiin herkästi kuin unelma, hänen astellessaan mielihyvän vallassa, katsellessaan näkymiä kaikessa rauhassa… kaikki oli jälleen tuoretta, salaperäistä, lupaavaa, kaikki entinen voisi palata ja paljon uutta tulla lisäksi. Tällä tavoin eivät päivä ja maailma olleet pitkiin aikoihin häntä katselleet, näin luontevina, kauniina ja viattomina. Vapauden ja omana herranaan olon onni valui läpi hänen olemuksensa kuin päihdyttävä juoma.   Lasihelmipeli: IX, 443, 448, 449; s. 45 ─ 47”


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #2 : 30.08.18 - klo:17:43 »

   Pääkirjoitus: Seurakuntavaalien kampanja on minäkeskeinen
18.08.2018 07:00 - Kotimaa | Kotimaa

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/paakirjoitus-seurakuntavaalien-kampanja-on-minakeskeinen/

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #3 : 30.08.18 - klo:18:49 »

Nuorempana idealistina olisin varmaan voinut osallistuakkin kirkollisvaaleihin ehdokkaana.
Näin vanhempana idealistina en kyllä surmin suurinkaan osallistuisi.

Mikähän vie ihmisiä osallistumaan ehdokkaana tuollaiseen ns, koiran virkaan?

Rahaa ei ole ja rahaa pitäisi löytyä ties mihin ja seurakunan sekoileville työntekijöille oku tolkku ja ties mitä ne siellä kokouksissaan käsittelee?
No en tiedä, mutta ihmetellä täytyy, ehkä se on joku vallan tunne sitten jonka saa, kun on mukamas päättämässä asioista?

Kiitos ei mulle, mutta äänestää voisin.
Tik toc.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #4 : 30.08.18 - klo:21:04 »
Mä olin vähän yli 2-kymppisenä ehdokkaana...valtuustoon ei valittu...
mutta neuvostoon valittiin, ja muistanpa ensimmäisen kokouksen...
meinasin tohkeissani jättää eriävän mielipiteeni pöytäkirjaan...vanhemmat herrat sitten
koitti rauhoitella nuorta tulokasta...mikä lie olin....nykyisin rauhoittunut kummasti.
Enkä siis ole ehdokkaana ollut vuosikymmeniin...

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #5 : 30.08.18 - klo:21:44 »
Mie olen aikanaan ollut ehdokas ja sitten valtuutettu.

Yhden asian sain aikaan. Vanhan hautausmaan portilla oli liian jyrkkä alamäki tieltä hautausmaalle. Aikanaan oli tietä korotettu ja ongelma oli syntynyt siitä. Sitä sitten vuosia oli vetvottu, kun talvella liukkailla on hankala mennä. Jotkut ajoivat asiaa, että portaat pitää saada. Miten laitat portaat, kun ruumiskärryllä pitää päästä portista, autolla tuodaan hautakiviä ja traktorilla kuljetaan haudan kaivuuseen.  Jotkut mittailivat, että jos reunaan jalankulkijoille kapeat portaa ja jäisi vielä ajoleveyttä. Vanhassa kiviaidassa ei portin paikka ollut riittävän leveä, eikä vanhaa kiviaitaa haluttu rikkoa.
En tiedä mikä sokeus siellä valtuustossa oli tolkun isäntämiehillä, kun nuoren naisen piti heille sanoa, että loiventakaa hyvät ihmiset sitä liittymää. Ei siinä ole yhtään hautaa niin lähellä, etteikö siihen voisi ajaa pitävää maa-ainesta ja loiventaa. Siellä loksahti vanhojen isäntämiesten leuat. Homma korjaantui saman syksynä ja aika moni vanha isäntä alkoi arvostaa kaupungista kotoisin olevaa nuorta naista.  :003: 
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #6 : 31.08.18 - klo:07:57 »
Hyvä juttu.

Tangomaassani , ihan omalla kylällä, muinoin oli sonniosuuskunta. Henkilövaalikokouksessa kauan mukana ollut isäntä loihe lausumaan "ehdotan itse itseni tilalle ja varalle poikani Jorma".
Siis Lady Pyryn kertomaa vanhoillisuutta on ollut joka puolella ja kaikissa yhdistyksissä.
Mainittu Jorma oli koulukavereitteni isä 50-luvulla, että on hitaasti virtaavassa Lapuanjoessakin ehtinyt mennä paljon vettä mereen, tulva-ajoista puhumattakaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #7 : 31.08.18 - klo:08:49 »

   Vuoden 2014 seurakuntavaalien edellä, aikana ja jälkeen kävi keskustelumme tähän tapaan:

http://foorumi.h-y.fi/index.php?topic=3853.0

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #8 : 31.08.18 - klo:09:54 »
Hehheh, olinkos minä unenpöppörössä vielä, kun tähän osioon edellä kummallisuuksiani kirjoitin.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #9 : 02.09.18 - klo:18:53 »
Mie olen ollut pienen porukan kokouksessa, jossa taas vuoden alussa valittiin toimihenkilöitä. Kun tuli varapuheenjohtajan valinta, yksi osallistujista hihkaisi heti kiireesti, että valitaan entinen. Sitten ruvettiin kyselemään sihteeriltä, että kukas se on ollutkaan. No, sehän sattui olemaan juuri ehdotuksen tehnyt jäsen.  :003:  Ei hän kyllä itse muistanut olleensa varapuheenjohtaja. Totesi sitten, ettei tuossa ole mitään hommia ollut, että olkoon sitten niin edelleen.
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #10 : 03.09.18 - klo:08:30 »

   
   ”HERMANN HESSE: SANAT kuin taika



"Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana..."

Pastori Jyrki Koivisto, Ylöjärvi
Virsi 375:1-3. Virsi alkaa sanoin "Kun Herra hoitaa, paimentaa". Kampin laulu, Tuomas Sidoroff & Jussi Lehtipuu (joht.)


https://areena.yle.fi/1-4481384

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #11 : 09.09.18 - klo:06:16 »

   Vaalipäivä on sunnuntai 18.11.

Ennakkoäänestys tiistaista perjantaihin 6. ─ 10.11.

Ehdokkaaksi ilmoittautuminen on mahdollista vielä viikon ajan. Viimeinen ehdokkaaksi ilmoittautumispäivä on maanantai 17.9.


Olin eilen Sirkusmarkkinoilla ständillä. Lauantaisin on tarkoitus esitellä ja mainostaa aukiolla kaupan edessä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #12 : 09.09.18 - klo:15:01 »
   Vaalipäivä on sunnuntai 18.11.

Ennakkoäänestys tiistaista perjantaihin 6. ─ 10.11.

Ehdokkaaksi ilmoittautuminen on mahdollista vielä viikon ajan. Viimeinen ehdokkaaksi ilmoittautumispäivä on maanantai 17.9.


Olin eilen Sirkusmarkkinoilla ständillä. Lauantaisin on tarkoitus esitellä ja mainostaa aukiolla kaupan edessä.

Tuo 10.11. on lauantai. Sitä minä täällä harmittelen, kun ennakkoäänestyspaikaksi lautakunta taas valitsi kirkkoherranviraston. Uskon, ettei meidän seurakunnassa montaa sielua käy lauantaina äänestämässä. Minä joudun siitä huolimatta istua nököttämään viratossa lauantaina klo 18 asti.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Seurakuntavaalit 2018
« Vastaus #13 : 09.09.18 - klo:17:02 »
Yhteen aikaan varsitielleni tuli vuosia, että sain olla kunnallisissa ja valtiollisissa vaaleissa vaalilautakunnassa. Silloin äänestettiin kahtena päivänä. Koska homma oli minulle poliittista ja uutta, en moittinut viikonlopun istumisia. Ymmärrän kyllä, jos palvelusuran aikana on aina sama menettely siinä, missä äänestys suoritetaan.

Ollessani metsästysyhdistyksen puheenjohtaja ja tiedossani oli, että tulee eteen kinkkinen juttu, niin aloin vuottakin ennen pehmitellä valitsijoita kahdenkeskisillä jutteluilla. Täten pääsin nätisti eroon puheenjohtajan paikasta, sain atk-osaajan joukkoon ja naisenkin sihteeriksi ja johtokuntaan sekä hirviporukkaan vieraasta yhdistyksestä. Vieraan yhdistyksen jäsentä ei oltu aiemmin haluttu seuraan päästää, kun "ne saavat kaksinkertaiset saaliit".