Kirjoittaja Aihe: Tulinen järvi  (Luettu 16611 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #45 : 26.10.20 - klo:09:34 »
65% suomalaisista tuki kieltolain kumoamisen v. 1932 kun se kumottiin. Joskus 35% väestöstä ovat oikeassa. En näe mitään mieltä kieltää kannabista ja sallia alkoholia.

Joten sallittakoon myös kannabis. Onhan tuota muutamissa Suomea muistuttavissa valtioissa kokeiltu, siis sallimista.

Kun kieltolakia kumottiin, sen vastustajiin olivat liittyneet monet entiset kannattajatkin. Sen verran kurjaa jälkeä laki sai aikaan.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #46 : 26.10.20 - klo:09:43 »
Ymmärrän tässä osiossa niin, että ensin olen maallisen esivallan säätämien lakien alainen, koska niin olemme kaikki, ei ole poikkeusta.
Toiseksi olen Raamatussa mainittujen lakien alainen uskoni kautta, mutta nämä lait eivät koske uskottomia, joten heihin eivät uskomme mukaiset lait kohdistu. Kullekin meistä riittää se, että meillä on esivalta, että yleinen laki ja järjestys säilyy.

 :023:

Tietysti jokainen äänioikeutettu olemme omalta pieneltä osaltamme oikeutettuja yrittämään myös lakien muuttamista. Ja kyllähän ne muuttuvatkin koko ajan. Vaalikopissa äänestysnumeroa riipustessani olen tavallaan osa esivaltaa.

Suomessa on upea poliittinen järjestelmä, sitä kannattaa vaalia ja puolustaa.

Saattaa olla monelle maahan muuttavalle vaikea tajuta, että viranomaisiin noin keskimäärin voi meillä luottaa. Monessa muussa maassa ovat korruptoitunutta sakkia, jolloin kun viranomaiseen ei voi turvautua, turva haetaan perheestä, suvusta ja klaanista, ja syntyy kaikenlaisia heimoyhteiskuntia, joissa julkinen valta on heikko. Ei tarvitse mennä Euroopan rajojen ulkopuolelle tuollaista löytääkseen. No, kai sitä niinkin voi elää, meillä kuitenkin toisin. Ja itse tykkään systeemistämme, kai kun olen siihen tottunut.

Okei, menee vähän kauas ketjun varsinaisesta teemasta. Joka oli siis helvetti. Pitäis lukea se Kari Kuulan teos aiheesta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #47 : 26.10.20 - klo:20:05 »
Joten sallittakoon myös kannabis. Onhan tuota muutamissa Suomea muistuttavissa valtioissa kokeiltu, siis sallimista.

Kun kieltolakia kumottiin, sen vastustajiin olivat liittyneet monet entiset kannattajatkin. Sen verran kurjaa jälkeä laki sai aikaan.

En tiedä niin paljon Suomesta, että voisin sanoa. Mutta USAssa sanotaan ja kirjoitetaan samalla tavalla, että kieltolaki epäonnistui täysin. Tosiasia on se, että siellä kuuluisa mafianousu tuli jo useita vuosia ennen kieltolakia, joten se argumentti on pötyä. Tosiasia on myös se, että kieltolaki lievensi tilastojen mukaan kaikki alkoholin huonot seuraukset niin radikaalisesti, että kesti vuosikymmeniä ennen kuin palasivat amerikkalaiseen yhteiskuntaan. Suomessa on voinut olla erilainen ja huonompi kokemus.
Amerikassa, kieltolain kumoaminen oli republikaanien ja demokraattien riitojen keskellä, joten sekin poikkeaa Suomen oloista.
Minä itse vastustan alkoholia paljolti siksi, että se on ollut tärkeimpiä aseita intiaaneja vastaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #48 : 26.10.20 - klo:22:46 »
Minä itse vastustan alkoholia paljolti siksi, että se on ollut tärkeimpiä aseita intiaaneja vastaan.

Tähän lienee biologinen syynsä. Olemme tässä 'sukua' intiaaneille. Geenivirhe rajoittaa histamiinin määrää aivoissa ja se oli tutkituilla yhteydessä alkoholismiin sekä ahdistus- ja stressialttiuteen. Tutkittava 857 hengen ryhmä koostui Amerikan intiaaneista ja suomalaisväestöstä. Joukossa oli alkoholisteja, alkoholistien sukulaisia ja terveitä verrokkeja. Geenivirhe liittyi alkoholismiin sekä intiaaneilla että suomalaisilla. Ahdistuneisuusalttius ja stressiherkkyys mitattiin psykologisella testillä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #49 : 02.04.21 - klo:23:31 »
Toivonpa hartaasti, että Luterilainen olet tässä asiassa väärässä. Jos olet oikeassa, minun ja puolisoni esikoilapsi heitetään tuliseen järveen. Häntä ei ehditty kastaa, sillä hän kuoli kohtuuni.  Hän jos kuka oli meidän, lukuisten ystäviemme ja sukulaistemme runsaiden esirukousten kohde, koko raskauden ajan.  :-\
Luterilaisten tunnustuskirjojen mukaan kaste on ”välttämätön pelastukseen ja Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä ” (Augsburgin tunnustus, artikla 9). Viattomilla lapsillakin on taakkanaan perisynti eikä luterilainen virallinen oppi pysty vastaamaan kohtuun kuolleiden lasten tai niiden lasten kohtalosta, jotka kuolevat ilman kastetta.  :eusa_pray:

Katolisen kirkon epävirallisen opin mukaan kastamattomat lapset eivät kuollessaan joudu tuliseen järveen vaan pääsevät sen mietoon versioon lasten helvettiin limbukseen (lat.limbus). Kastamattomina kuolleille lapsille varattua paikkaa kutsutaan limbus puerorumiksi ja Vanhan testamentin hurskaille puolestaan on varattu limbus patrum, isien limbus. Näistä ainoastaan jälkimmäinen on katolisen kirkon virallista oppia.  :eusa_pray:

Lähde

Limbus https://fi.wikipedia.org/wiki/Limbus

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #50 : 03.04.21 - klo:03:45 »
Näillä artikloillasi tapoit rakkaan ystävämme Pyryharakan ilon olla ja kirjoittaa foorumilla !

Kristus on nyt vielä haudassa, kuten sinun sydämeis. Onko se kivisydän ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #51 : 03.04.21 - klo:10:39 »
Näillä artikloillasi tapoit rakkaan ystävämme Pyryharakan ilon olla ja kirjoittaa foorumilla !
No voi voi! Kristillisellä kasteella on kuitenkin perustava merkitys pelastuksen varsinaisena sakramenttina. Myös ne, jotka eivät koskaan ole kuulleet evankeliumista joutuvat kuolemansa jälkeen tuliseen järveen. Siinä ei ole epäoikeudenmukaisuutta, koska he kuolevat synneissään. Siksihän evankeliointia ja lähetystyötä tehdään Jeesuksen lähetyskäskyn mukaisesti (Matt.28:19-20).  :eusa_pray:

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #52 : 03.04.21 - klo:10:58 »
Ei se kohtuun kuollut lapsi mitään syntiä ole ehtinyt elämänsä aikana tekemään, joten ei sellaisen ihmisen paikka missään helvetissä ole, sanoipa Luther tai kuka vaan mitä tahansa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #53 : 03.04.21 - klo:12:18 »
^
Juu

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #54 : 03.04.21 - klo:12:48 »
Ei se kohtuun kuollut lapsi mitään syntiä ole ehtinyt elämänsä aikana tekemään, joten ei sellaisen ihmisen paikka missään helvetissä ole, sanoipa Luther tai kuka vaan mitä tahansa.
Kun naisen tunneäly ajattelee noin, niin silloinhan kaikki abortoidut lapsetkin pääsevät suoraan taivaaseen vaikka perisynti lankeaakin synnittömän päälle. Perisynti saadaan kasteessa anteeksi, mutta se jää riippumaan olemukseemme kiinni aina kuolemaan saakka. ”Perisynti on emakko ja tekosynnit ovat sen porsaita.” (Luther)  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #55 : 03.04.21 - klo:18:33 »
No voi voi! Kristillisellä kasteella on kuitenkin perustava merkitys pelastuksen varsinaisena sakramenttina. Myös ne, jotka eivät koskaan ole kuulleet evankeliumista joutuvat kuolemansa jälkeen tuliseen järveen. Siinä ei ole epäoikeudenmukaisuutta, koska he kuolevat synneissään. Siksihän evankeliointia ja lähetystyötä tehdään Jeesuksen lähetyskäskyn mukaisesti (Matt.28:19-20).

'Teologinen' ajattelusi ontuu. Näet Jumalan oikeamielisenä tuomarina, joka ei poikkea laatimastaan laista pykälänkään vertaa. Unohdat, että Hän on ennen kaikkea luomakuntaansa rakastava Isä, joka ei tahdo omilleen mitään pahaa.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #56 : 03.04.21 - klo:19:41 »
Mitä kastamattomina kuolleisiin lapsiin tulee, kirkko voi vain uskoa heidät Jumalan laupeuden haltuun, niinkuin näiden lasten hautausriitissä tehdään. Jumalan suuri armahtavaisuus, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat (1. Tim. 2:4) ja Jeesuksen lempeä rakkaus lapsia kohtaan, joka saa Hänet sanomaan: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkääkä estäkö heitä."(Mark. 10:14) antavat meille luvan toivoa, että myös ilman kastetta kuolleille lapsille on olemassa tie pelastukseen. Sitäkin vakavampi on kirkon kehotus vanhemmille, etteivät he estäisi lapsia tulemasta pyhän kasteen lahjan kautta Kristuksen luokse.

Katolisen kirkon katekismus 1261

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #57 : 03.04.21 - klo:23:52 »
'Teologinen' ajattelusi ontuu. Näet Jumalan oikeamielisenä tuomarina, joka ei poikkea laatimastaan laista pykälänkään vertaa. Unohdat, että Hän on ennen kaikkea luomakuntaansa rakastava Isä, joka ei tahdo omilleen mitään pahaa.
Taivaallinen Isämme on oikeamielinen Tuomari, joka ei tee virheitä. Körttiläiseen epävarmuuteen pelastuksen suhteen liittyy luja luottamus siihen, miten Isän Jumalan tuomio on paras mahdollinen, oli se sitten mikä tahansa.  :eusa_pray:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #58 : 03.04.21 - klo:23:59 »
Mitä kastamattomina kuolleisiin lapsiin tulee, kirkko voi vain uskoa heidät Jumalan laupeuden haltuun, niinkuin näiden lasten hautausriitissä tehdään. Jumalan suuri armahtavaisuus, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat (1. Tim. 2:4) ja Jeesuksen lempeä rakkaus lapsia kohtaan, joka saa Hänet sanomaan: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkääkä estäkö heitä."(Mark. 10:14) antavat meille luvan toivoa, että myös ilman kastetta kuolleille lapsille on olemassa tie pelastukseen. Sitäkin vakavampi on kirkon kehotus vanhemmille, etteivät he estäisi lapsia tulemasta pyhän kasteen lahjan kautta Kristuksen luokse.

Katolisen kirkon katekismus 1261
Raamattu ei kuitenkaan anna suoraa vastausta kohtuun kuolleiden lasten tai niiden lasten kohtalosta, jotka kuolevat ilman kastetta.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Tulinen järvi
« Vastaus #59 : 04.04.21 - klo:07:14 »
Raamattu ei kuitenkaan anna suoraa vastausta kohtuun kuolleiden lasten tai niiden lasten kohtalosta, jotka kuolevat ilman kastetta.

Miksi sitten otit itsellesi valtuudet tehdä niin?