Kirjoittaja Aihe: Eläimet 10  (Luettu 39135 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #105 : 04.11.17 - klo:11:36 »
Meilläkin on ystäväkissa, joka kulkee satunnaisilla retkillänsä yöllä. Se paljastuu silloin, kun liiketunnistin sytyttää ulkovaloja riippuen siitä, mistä kissa kulkee. Se on pienehkö musta kissa jostakin naapurista. Hiirien vuoksi kait se kulkee. Ensilumilla ei vielä ole hiirien jälkiä näkynyt, mutta saunan killerissä on ollut tähän mennessä neljä hiirtä. Yhteistyö on voimaa sanotaan, kyllä me hiiret pidetään kurissa, että lintuja saamme ruokkia entiseen tapaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #106 : 06.11.17 - klo:11:13 »
Kaksi ronttia bongattu aterialta. Ilmankos ruokaa meneekin. Toinen on kovin pieni ja pohjaton. Eivät ihan arkoja ole; vaaksa vain peräännyttiin kupilta, kun kesken syömisen lisäsin lusikalla ruokaa. Toisen kanssa jo juttelinkin eli höpötin ja lässytin jotakin ja vastaus tuli naukumalla.

Nämä taitavat olla ne samat kaverukset, jotka jo kesällä näin kahdestaan pihan liepeillä. Ja samantapainen väritys kuin sillä taannoisella räntätuiskussa istuskelijalla. Mutta kuuluvatko kenellekään? Täytyy koettaa yhyttää koiralenkiltään muuan rouva, joka vaikuttaa tietävän kaikki tämän naapuruston asiat, ja kysyä häneltä. Ja nyt ostamaan lisää sapuskaa, kaek män' jo.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #107 : 06.11.17 - klo:12:06 »
Pientä pojantyttöni kiinnostaa eläimet.
Kaikki pitää aina nimetä kirjoistakin kun katsellaan ja sormeilee niin pöllöjä kuin kaloja ja perhosiakin.
Eilen piirsin mm Nalle Puhin ja Tikrun, kukkia ja perhosia joita väritettiin yhdessä.
Eilenkin luettiin ja katseltiin useita kirjoja, jaksaa keskittyä vaikka kuinka kauan vaikka ikää on vielä reilusti alle 3 vuotta.
Ihana tyttö.
Niin kuin on pikku poikakin, tyttäreni poika....ikää vielä reilusti alle 2 vuotta.
Että saan elää jo kolmatta kertaa lapsuutta...oma lapsuuteni, lasteni lapsuus ja nyt jo lastenlasten lapsuus.
Olen tätä enemminkin ihmetellyt.
Mikä lahja.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #108 : 06.11.17 - klo:12:18 »
Onhan sinulla alkuperäiset A. A. Milnen kirjat?

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #109 : 06.11.17 - klo:12:20 »
Niitä ei mulla ole.
Mutta lainaan kirjastosta aina sellaisia  mistä ajattelen heidän nauttivan.
Ja toisinaan teen hyviä kirpparilöytöjäkin.

On kivaa lukea.  :eusa_angel:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #110 : 06.11.17 - klo:12:22 »
Lainaa ihmeessä oikeat Nalle Puhit. Ne ovat silkkaa nautintoa kaikenikäisille.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #111 : 06.11.17 - klo:12:24 »
Joskus olen itselleni lainannut, aikaa sitten.
Ja lueskellut Nalle Puh viisautta.
Eilenkin sanoin pikku tytölle kun oli hänellä ilmapallo, että Nalle Puh ei ole koskaan masentunut jos hänellä on ilmapallo.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #112 : 06.11.17 - klo:13:53 »
Tämä pesue viettää onnellisia kissanpäiviä.

https://www.youtube.com/watch?v=vc8MddDFRw4
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #113 : 06.11.17 - klo:14:45 »
^Koetin laskea pentujen lukumäärää, mutta eihän se onnistunut. Yhtä ja samaa möngertävää raitamassaa. Luulisin kuitenkin että ainakin viisi. Kissanpennun elämän alku näyttää painiottelulta.

Itse mietin oravaa. Onko sille kipittäminen korkeuksiin pitkin paljasta männynrunkoa yhtä helppoa kuin minulle käveleminen pitkin suoraa tietä. Tai oikeastaan näytti vielä helpommalta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #114 : 06.11.17 - klo:16:05 »
Oravan mittakaavassa männynrunko taitaa olla täynnä rosoja ja koloja sen kynsille tarttua.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #115 : 06.11.17 - klo:16:29 »



Vs: Eläimet 10
« Vastaus #113 : tänään kello 14:45 »
Lainaus
^Koetin laskea pentujen lukumäärää, mutta eihän se onnistunut. Yhtä ja samaa möngertävää raitamassaa. Luulisin kuitenkin että ainakin viisi. Kissanpennun elämän alku näyttää painiottelultaAlkupuolella oli helppo ottaa luku.


Mielestäni niitä oli kuusi. Jonkin aikaa näytti että yksi olisi sairas kun makasi kuin eloton. 
Taisi niillä olla isäkin, se yrmeän näköinen kolli joka makoili pöydän alla.
Yksi poikasista oli muita suurempikokoinen, ainakin pää näytti siltä. Oli kai tullut iskään.

Kovasti videon keskustelussa kehuttiin emoa ja siistejä, hyvinvoivia poikasia.
Liki 4 milj. katsojaa.

Eräs kommentti jäi mieleen Japanista.
Lääkäri : Sinulla on yksi tunti elinaikaa jäljellä !
Potilas: Näyttäkää tuo video kolmeen kertaan !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #116 : 06.11.17 - klo:17:22 »
Kohdan 5.08 jälkeen ovat pennut helposti laskettavissa. Kohdassa 11.08 näkyy kolli
pöydän alla. Pelottaako sitä vai onko se varuillaan ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #117 : 06.11.17 - klo:17:51 »
Kohdassa 11.08 näkyy kolli pöydän alla. Pelottaako sitä vai onko se varuillaan ?

Se ajattelee, että akkain hommia tuollaiset pikkupenskat!

Tunsinpa joskus talouden, jossa oli naaraskissa jolla haluttiin teettää pennut. Sulho haettiin jostakin maalta, ihan aikuinen kolli, mutta se ei oikein ensin ymmärtänyt, mitä tässä on tarkoitus tehdä. No, lopulta onnistui, pennut syntyivät, ja kovin arastellen kolli niitä ensi kertoja lähestyi. Kolli palautettiin välillä kotiinsa maalle, muttei se enää siellä viihtynyt saatuaan maistaa kaupunkilaiselämää, joten otettiin takaisin ja pallit veks. Erinäisten vaiheiden jälkeen se päätyi äidilleni viettämään loppuelämänsä. Mutta siis, voivat arastella omia jälkeläisiään.

Omat kissa-asiat edistyy: kuulemma paikalliset koiran- ja itsensäulkoiluttajat ovat kiinnittäneet huomiota samoihin kissoihin kuin minäkin, ihmetelleet miksi ne ovat aina ulkona. Pistin nyt taas ruokaa tarjolle ja koetan herättää luottamusta, jos saisi vaikka sen verran niitä kiinni että olisi kunnon valokuvat pistää jonnekin esille. Tai jopa selviäisi löytyykö mikrosirua jossa omistajan tiedot. Ovat ne jo nähneetkin että minä se olen jolta ruoka kuppiin ilmestyy.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #118 : 06.11.17 - klo:17:57 »
Miten käy kun pakkaset tulevat ? Ne pitää saada löytöeläintaloon tms. :017:

Voihan tietysti olla että ovat seikkailemassa ja omistaja etsii. Onko netissä tai lehdissä 'Kadonneissa' ilmoitusta ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Eläimet 10
« Vastaus #119 : 06.11.17 - klo:18:41 »
Kolleilla on syytä arastella poikasten emoa. Pentujaan suojeleva naaraskissa on raivoisa taistelija, kun tarve vaatii. Olen nähnyt.