Kirjoittaja Aihe: Vaimon valinta?  (Luettu 6508 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Acon20

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 5
Vaimon valinta?
« : 11.04.08 - klo:17:43 »
Rauhaa kaikille.

Olen tässä pohtinut seuraavia seikkoja. Millaisia olisivat ne asiat, jotka tulisi huomioida mikäli aikoo avioitua? Ja mitkä seikat mikäli ei? :shock:

Mielestäni en ole uus avuton, mutta muistan menneisyydestä kuinka elämä oli helpompaa, kun silloinen vaimoni pesi esim. pyykkiä.  8)  

Voisihan sitä itsekseenkin pestä, mutta kun ei ole konetta.
Ja itse opiskelin laiskaksi tässä suhteessa. Ja se on nyt jatkuvana riesana. :oops:

Olisikohan itsenäisen ihmisen vaan huomattavasti helpompi olla itsekseen? Näin ainakin tällä hetkellä ajattelen kohdaltani.  :roll:

Ja pesukonettakaan en viitsi ottaa, koska eihän sitä tiedä koska täältä taas joutuu lähtemään. Ja ne on nykyään ylihintaisia.
 :!:  
Kerran kuussa, kun survoo vaatteet pesuaineen kanssa ammeessa pitkällä kepillä niin niitä riittää sitten taas pariksi päiväksi eteenpäin.
 :roll:
Turva Herrassa on aina parempi kuin paikka juhlalounaalla maailmassa.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Re: Vaimon valinta?
« Vastaus #1 : 12.04.08 - klo:11:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Acon20"
Olen tässä pohtinut seuraavia seikkoja. Millaisia olisivat ne asiat, jotka tulisi huomioida mikäli aikoo avioitua? Ja mitkä seikat mikäli ei? :shock:


Jos kerran olet ollut naimisissa, niin eikö sinulla sen perusteella ole jo jonkinlainen käsitys avioliiton eduista ja haitoista? Miksi sinä sitä täällä kysyt?

Yksin on ehkä helpompaa kuin kaksin, mutta yksinäisyys on tympeää. Varsinkin jälkimmäisen asian olen poikamiehenä todennut moneen otteeseen.

Mielenkiintoista sinänsä, että näet ilmeisesti naimisiinmenon aika suoraviivaisena toimenpiteenä. Käydään vähän kaupungilla katselemassa, valitaan joku sopivannäköinen ihminen ja sitten vain otetaan se. Helppoa kuin kaupassakäynti.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vaimon valinta?
« Vastaus #2 : 12.04.08 - klo:13:51 »
Älä ota vaimoa, se tulee paljon kalliimmaksi kuin pesukone!

Poissa Acon20

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 5
Kiitos vastauksesta.
« Vastaus #3 : 12.04.08 - klo:17:42 »
Lainaus käyttäjältä: Progressor
Lainaus käyttäjältä: Acon20
Olen tässä pohtinut seuraavia seikkoja. Millaisia olisivat ne asiat, jotka tulisi huomioida mikäli aikoo avioitua? Ja mitkä seikat mikäli ei? :shock:


Jos kerran olet ollut naimisissa, niin eikö sinulla sen perusteella ole jo jonkinlainen käsitys avioliiton eduista ja haitoista? Miksi sinä sitä täällä kysyt?

Mulla oli hyvä vaimo. Ja en itse osaa tietää näistä asioista oikeastaan tuon taivaallista. "Tunteiden merellä" olen heikoilla, niitä kun ei voi hitsatsa, ei juottaa, eikä koota kasoiksi tai eritellä. Ja naiset tekevät (ainakin mielestäni) juuri em. kuvaamani kaltaisia asioita. Ne ovat ikäänkuin fleksiibelimpiä tämän tapaisille asioille.

Ja oikeastaan en kysynyt erilaisten perhemuotojen etuja ja eroja toisiinsa nähden. Vaan sellaisia todellisia seikkoja joita, joku osaisi ehkä sanoa, mitä olisi syytä  huomioda, mikäli aikoo avioitua.

Mielenkiintoista sinänsä, että näet ilmeisesti naimisiinmenon aika suoraviivaisena toimenpiteenä. Käydään vähän kaupungilla katselemassa, valitaan joku sopivannäköinen ihminen ja sitten vain otetaan se. Helppoa kuin kaupassakäynti.


Mielestäni asia on juuri toisinpäin ja tosi monikompleksinen seikka, noin niinkuin periaatteessa yleensä. Ja, kun siinä (avioliitossa) on myös naisia ja lapsiakin mukana, en näe, että ajatusten etsintä ennakkolta ehkä ei olisi avuksi, jos joku tällaiseen tilanteeseen joskus on päätymässä.

En tarkoittanut, että esim. vaimo käydään hakemassa suht suoraviivaisesti. Vaan, että asiassa olisi varmaan syytä olla huolellinen ja hosumatta.

Ihmisiin voi tutustua kiireettä jne.

Vai voiko itse asiassa? Sillä miten paljon esim. nykyään muodissa olevat "prinsessa häät" ajaa ja johtaa ihmisiä siihen tilanteeseen, että häät ja "lasten leikit" hääpäivänä ovat pääasia. Ja niiden jälkeen jatketaan "tyttöjen" ja "poikien" iltoja erikseen Ja, kun jokin asia pitäisi tehdä toisen puolesta ollaankin akuutissa sukset ristissä tilanteessa.

Ja siinä tilanteessa ei oikein auta edes yhteiskunnan palkkaama "villapaita"  mieskään, kun ei osata enää huomioda niitä asioita, joita tulisi huomioida avioliittoa solmittaessa, että tilanteella olisi pienet mahdóllisuudet olla oikeanlainen alku toimiakseen ehkä tulevissa kriiseissä tai muuten paineellisissa tilanteissa.

Nyt olen avannut "pääni" ainakin osaksi tällä palstalla testailujen muodossa. Ja toivoisinkin, että voisitte hieman kommentoida tätä "avausta", sillä en tiedä onko tällainen ajattelu liian radikaalia tai muutoin sopimatonta, sillä en tahdo toimia vastoin tämän palstan yleisiä ohjeita ja sääntöjä.

Ja siksi toivoisin, että neuvoisitte "uutta" sen suhteen mitä kysyin tekstieni yleisestä sopivuudesta tälle palstalle. Ja että suljenko "sormeni" ja siirryn pelkästään lukijan rooliin?
Turva Herrassa on aina parempi kuin paikka juhlalounaalla maailmassa.

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Re: Kiitos vastauksesta.
« Vastaus #4 : 12.04.08 - klo:20:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Acon20"
Mielestäni asia on juuri toisinpäin ja tosi monikompleksinen seikka, noin niinkuin periaatteessa yleensä. Ja, kun siinä (avioliitossa) on myös naisia ja lapsiakin mukana, en näe, että ajatusten etsintä ennakkolta ehkä ei olisi avuksi, jos joku tällaiseen tilanteeseen joskus on päätymässä.

En tarkoittanut, että esim. vaimo käydään hakemassa suht suoraviivaisesti. Vaan, että asiassa olisi varmaan syytä olla huolellinen ja hosumatta.


Asia selvä. Käsitin aluksi vähän väärin.

Lainaus
Sillä miten paljon esim. nykyään muodissa olevat "prinsessa häät" ajaa ja johtaa ihmisiä siihen tilanteeseen, että häät ja "lasten leikit" hääpäivänä ovat pääasia. Ja niiden jälkeen jatketaan "tyttöjen" ja "poikien" iltoja erikseen Ja, kun jokin asia pitäisi tehdä toisen puolesta ollaankin akuutissa sukset ristissä tilanteessa.

Ja siinä tilanteessa ei oikein auta edes yhteiskunnan palkkaama "villapaita"  mieskään, kun ei osata enää huomioda niitä asioita, joita tulisi huomioida avioliittoa solmittaessa, että tilanteella olisi pienet mahdóllisuudet olla oikeanlainen alku toimiakseen ehkä tulevissa kriiseissä tai muuten paineellisissa tilanteissa.


Hmm... Minusta taas avioliitto ei nykyään tunnu olevan oikein muodissa. Sen sijaan tuntuu siltä, että avoliitot ovat yleistyneet hurjasti. Ehkä se on merkki siitä, että ollaan jo liiankin varovaisia. Ei haluta sitoutua, kun pelätään, että ero tulee kuitenkin.

Lainaus
Nyt olen avannut "pääni" ainakin osaksi tällä palstalla testailujen muodossa. Ja toivoisinkin, että voisitte hieman kommentoida tätä "avausta", sillä en tiedä onko tällainen ajattelu liian radikaalia tai muutoin sopimatonta, sillä en tahdo toimia vastoin tämän palstan yleisiä ohjeita ja sääntöjä.

Ja siksi toivoisin, että neuvoisitte "uutta" sen suhteen mitä kysyin tekstieni yleisestä sopivuudesta tälle palstalle. Ja että suljenko "sormeni" ja siirryn pelkästään lukijan rooliin?


Eipä tässä minusta mitään sopimattomuuksia ole esiintynyt, eli kirjoittele vain jatkossakin, jos siltä tuntuu.

Noista lainauksista muuten. Kun haluat kommentoida lainattavaa kirjoitusta pätkissä, niin katso, että quote-tagit menevät oikein. Eli kun lainaus loppuu, niin sen perään pitää tulla hakasuluissa /quote. Vastaavasti seuraavan lainauksen alussa pitää olla hakasuluissa quote. Noita alku- ja lopputageja on myös oltava tekstissä saman verran, tai muuten lainaukset eivät näy oikein. Selitinkö tarpeeksi epäselvästi? :wink:

myyrä

  • Vieras
Vs: Vaimon valinta?
« Vastaus #5 : 08.06.10 - klo:08:52 »
Ei ole ajankohtaista.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Vaimon valinta?
« Vastaus #6 : 17.06.10 - klo:11:16 »
Entäs miehen  :003: :003: :117: :026: :repee: :repee:

Anteeksi nyt tämä runsas kuvallinen ilmaisu mutta kun teema jotenkin ei mahtunut sanoihin.
Vaimon valinta nyt on ihan piece of cake.
Otat sen joka suostuu.
Kerrot että pesukone hajosi, ja...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.