Kirjoittaja Aihe: Liian isot saappaat ...  (Luettu 6347 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Liian isot saappaat ...
« : 21.06.09 - klo:13:06 »
Liian isot saappaat …

Kun minä ”venkula ” synnyin tähän maailmaan, Luojan luomana.  Oli minulla kolmet parit saappaita, pienet, sopivat ja isot.

Koskaan en ole käyttänyt ”sopivia saappaita”.

Ensin pidin pienistä saappaista, mutta ne aiheuttivat todellista tuskaa jaloilleni.

Seuraavaksi valitsin ”isot komeat saappaat”, mutta ne pyörivät jalassa vaikka lisäsin pohjalliset. Niillä oli kyllä hyvä tallaa ”muurahaisia”, sillä yhdellä kerralla menetti monta ”muurahaista elämänsä ”.

Sitten Isä otti minua niskasta kiinni, riiputti ... katsoi minua.

Hän istahti tuolille ja minä sain istua Hänen polvellaan.

Hän kumartui ... ja sovitti minulle ne käyttämättömät ”sopivat saappaat”

Ei ole enää pirtissä kuin yhdet saappaat ja ne ovat sopivat, niillä ehtii kiireissäkin väistää ”muurahaisia”.


http://www.youtube.com/watch?v=SAgXOp-PJI0

Juhoma

  • Vieras
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #1 : 21.06.09 - klo:13:27 »
Liian isot saappaat …

Kun minä ”venkula ” synnyin tähän maailmaan, Luojan luomana.  Oli minulla kolmet parit saappaita, pienet, sopivat ja isot.

Koskaan en ole käyttänyt ”sopivia saappaita”.

Ei ole enää pirtissä kuin yhdet saappaat ja ne ovat sopivat, niillä ehtii kiireissäkin väistää ”muurahaisia”.

-----------------------------------------------------------------------------------

Opettavainen tarina , kun sitä soveltaa saappaiden kiertoon.  Sopivat kuitenkin löytyivät.



Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #2 : 21.06.09 - klo:15:05 »
Liian isot saappaat …

Kun minä ”venkula ” synnyin tähän maailmaan, Luojan luomana.  Oli minulla kolmet parit saappaita, pienet, sopivat ja isot.

Koskaan en ole käyttänyt ”sopivia saappaita”.

Ensin pidin pienistä saappaista, mutta ne aiheuttivat todellista tuskaa jaloilleni.

Seuraavaksi valitsin ”isot komeat saappaat”, mutta ne pyörivät jalassa vaikka lisäsin pohjalliset. Niillä oli kyllä hyvä tallaa ”muurahaisia”, sillä yhdellä kerralla menetti monta ”muurahaista elämänsä ”.

Sitten Isä otti minua niskasta kiinni, riiputti ... katsoi minua.

Hän istahti tuolille ja minä sain istua Hänen polvellaan.

Hän kumartui ... ja sovitti minulle ne käyttämättömät ”sopivat saappaat”

Ei ole enää pirtissä kuin yhdet saappaat ja ne ovat sopivat, niillä ehtii kiireissäkin väistää ”muurahaisia”.


http://www.youtube.com/watch?v=SAgXOp-PJI0

Minulla oli eripariset saappaat alokasaikana. Toinen saapas oli isompi kuin toinen. Isompi saapas nauroi. Isommasta pääsi sisään vettä ja hiekkaa.Tästä huolimatta suoritin pyörämarssit, maihinnousut ja pikamarssit näillä saappailla. Turha sitä oli mokun yrittää vaihtaa saappaita.  Alokasajan jälkeen sainkin maihinnousukengät. Ne sopivat minulle mainiosti.
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #3 : 21.06.09 - klo:15:08 »
Alokasajan jälkeen sainkin maihinnousukengät. Ne sopivat minulle mainiosti.
Kukahan ne sito ja ...


santtu-62

  • Vieras
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #4 : 21.06.09 - klo:15:32 »
Liian isot saappaat …
Ei ole enää pirtissä kuin yhdet saappaat ja ne ovat sopivat, niillä ehtii kiireissäkin väistää ”muurahaisia”.

Tiktak  yhtyeen  ”Mitä jää” kappaleen sanoilla on yhteys liian isoihin saappaisiin, lievästi ilmaistuna.

… liian suuret luulot, liian iso suu ja tyhjä pää, mitä jää? -tyhjä pää…

Meidän olisi hyvä välillä kuunnella ... ... sieltä yleensä totuus tulee äijälle kuin äijälle, koskee myös minua.
« Viimeksi muokattu: 21.06.09 - klo:15:34 kirjoittanut Benkku »

santtu-62

  • Vieras
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #5 : 21.06.09 - klo:16:38 »
Tähän on hyvä päättää omat turinat ja kun vielä sai itselleen oikeat  ”saappaat”,  voi hyvällä mielellä
sulkea suunsa.

Laurin lauluun …

http://www.youtube.com/watch?v=qsl6AZNTfRc

 :eusa_angel:


Benkku

  • Vieras
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #6 : 27.05.13 - klo:00:52 »

… liian suuret luulot, liian iso suu ja tyhjä pää, mitä jää? -tyhjä pää…

Tuntuu, että monella ihmisellä on hieman liian suuret luulot itsestään. Moni uskoo tietävänsä kaiken ja uskottelee olevansa oikeassa.

SV.116.

« Viimeksi muokattu: 27.05.13 - klo:00:55 kirjoittanut Benkku »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #7 : 27.05.13 - klo:09:27 »
Santun iäksi arvelen vuosimalli-62:n, parasta ikää. Tekstikin on kypsää viljaa.

Benkku

  • Vieras
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #8 : 27.05.13 - klo:09:56 »
Santun iäksi arvelen vuosimalli-62:n, parasta ikää.
Väärin käsitysten välttämiseksi nimimerkin suhteen, niin santtu-62 on  yhtä kuin Benkku.

Tekstikin on kypsää viljaa.

Vielä ei ole "vilja" kypsää, eikä taida koskaan tullakaan täällä maalisella "pellolla". Siksi minun on hyvä ottaa ne saappaat käyttöön "pellolle" itselleni, mitkä Hän antaa minulle.

SV 283 : 4
« Viimeksi muokattu: 27.05.13 - klo:10:06 kirjoittanut Benkku »

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #9 : 27.05.13 - klo:10:51 »
Olipa alokas mennyt varusvarastolle, sanonut jotta on liian pienet saappaat. Vääpeli sitten kysy, mahtuuko jalkarätit, mahtuu sanoi alokas. Mahtuuko sukat ?  Mahtuu sanoi alokas!  Mahtuuko kahet sukat ?  Mahtuu hyvinkin ! No mikäsinne ei sitten mahu ?  No jalaka sanoi alokas !    ;  )   :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #10 : 27.05.13 - klo:12:07 »
Väärin käsitysten välttämiseksi nimimerkin suhteen, niin santtu-62 on  yhtä kuin Benkku.
 
Vielä ei ole "vilja" kypsää, eikä taida koskaan tullakaan täällä maalisella "pellolla". Siksi minun on hyvä ottaa ne saappaat käyttöön "pellolle" itselleni, mitkä Hän antaa minulle.

SV 283 : 4
Ihan hyvä näin. Kypsällä viljalla tarkoitin kypsää tekstiä. Katsos, minä matkin veteraanisukupolven sanontoja.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #11 : 27.05.13 - klo:12:09 »
Olipa alokas mennyt varusvarastolle, sanonut jotta on liian pienet saappaat. Vääpeli sitten kysy, mahtuuko jalkarätit, mahtuu sanoi alokas. Mahtuuko sukat ?  Mahtuu sanoi alokas!  Mahtuuko kahet sukat ?  Mahtuu hyvinkin ! No mikäsinne ei sitten mahu ?  No jalaka sanoi alokas !    ;  )   :kahvi:
Sinulla on hyvä ote, kun jaksat kirjoittaa vitsit tarkkaan, että ne on ymmärrettävässä muodossa. Kaikkihan me kohorttiaikamme muistamme.

Benkku

  • Vieras
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #12 : 27.05.13 - klo:12:18 »
Ihan hyvä näin. Kypsällä viljalla tarkoitin kypsää tekstiä. Katsos, minä matkin veteraanisukupolven sanontoja.
Onneksi elämä ei ole pelkkää armeijaa eikä sotimista, toiseksi elämäkään ei ole vitsi, vaikka se ehkä joskus siltä on tuntunut.

Siksi olisi hyvä katsoa myös mihin astuu "pellolla" ja kenen perässä juoksee.
« Viimeksi muokattu: 27.05.13 - klo:12:27 kirjoittanut Benkku »

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Liian isot saappaat ...
« Vastaus #13 : 27.05.13 - klo:22:11 »
Elämä ei ole vitsi, mutta sitä jaksaa paljon paremmin kun nauraa välillä. Vitsit keventää päivää, myös sotilasvitsit. Sitten ollaan heikoilla, jos vitsit on vähissä. Sitäkin elämässä välillä sattuu.
Pyryharakka