Kirjoittaja Aihe: Israel ja väkivallan kiärre  (Luettu 47378 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #105 : 18.01.20 - klo:22:19 »
Sionismia on monenlaista, työväen-, uskonnollista, revisionistista ja poliittista sionismia. Imperialistiseksi ja rasistiseksikin sen muotoja nimitellään.
Sitten on vielä olemassa kristillinen sionismi ja kristillinen antisionismi.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #106 : 19.01.20 - klo:07:17 »
Poliittinen sionismi
Myös jotkut kristityt ja ei-uskonnolliset ovat sionisteja.


Näin lukee Wikipediassa. Kristillinen sionismi siis kuuluu sen mukaan poliittiseen sionismiin. Ajatus ei taida miellyttää ns Israelin ystäviä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #107 : 19.01.20 - klo:07:28 »
KD on poliittinen puolue myös. Sinimustana körttinä ei minulla ole mitään ongelmaa sanoa olevani kristillinen sionisti.
Sinäkin voisit asemoida itsesi suhteessa siihen toiseen seemiläiseen joukkoon, että kuinka rakas sille olet.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #108 : 19.01.20 - klo:07:40 »
KD on poliittinen puolue myös. Sinimustana körttinä ei minulla ole mitään ongelmaa sanoa olevani kristillinen sionisti.
Sinäkin voisit asemoida itsesi suhteessa siihen toiseen seemiläiseen joukkoon, että kuinka rakas sille olet.

Minä en juurikaan koe rakkautta joukkojen kanssa. En myöskään juurikaan kiinnitä huomiota siihen, mihin joukkoon kukin minulle rakkaista ihmisistä lukeutuu.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #109 : 19.01.20 - klo:11:44 »
Sitten on vielä olemassa judaismi, antijudaismi ja kristillinen antijudaismi. Kristittyjen onkin oltava antijudaisteja, koska judaismi on kerettiläisyyttä (harhaoppia).

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #111 : 19.01.20 - klo:14:05 »
Sinimustana körttinä ei minulla ole mitään ongelmaa sanoa olevani kristillinen sionisti.
Mielestäni kristillisessä sionismissa kristityllä on suurena vaarana langeta judaismiin, jossa kristityille ei riitäkään uskon vanhurskautus Jeesuksessa Kristuksessa noudattamaan lakihenkisesti hengellisessä ylpeydessä juutalaisille annettuja säädöksiä, joita kristitty alatien maan matonen kauhistuu, jos Kristuksen sovitustyö ei riitä pelastukseen, vaan alatiellä onkin tehtävä jotain pelastuksensa eteen päästääkseen taivaaseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #112 : 19.01.20 - klo:15:19 »
Onko 'Israelin puolesta oleminen',  myös sen nykypolitiikka , Jumalan Omaisuuskansan käyttäytymisen mukaista?

Toki juutalaiset ovat aina olleet tarkkoina asumistensa rajoista ja muusta heille kuuluvasta .

Pitääkö kaikkea israelilaista siunata, ihmettelen ?

Ovatko villiaasin pojan jälkeläiset tuomittuja ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #113 : 19.01.20 - klo:16:16 »
Mielestäni Israelin puolesta voi hyvin olla vastustamalla sen johdossa olevaa kovasydämistä hallitusta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #114 : 19.01.20 - klo:19:25 »
Mielestäni Israelin puolesta voi hyvin olla vastustamalla sen johdossa olevaa kovasydämistä hallitusta.
Olikohan Israelin valtion perustaminen virhe, koska se on johtanut väkivallan kierteeseen? :017:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #115 : 19.01.20 - klo:20:31 »
Onko 'Israelin puolesta oleminen',  myös sen nykypolitiikka , Jumalan Omaisuuskansan käyttäytymisen mukaista?

Toki juutalaiset ovat aina olleet tarkkoina asumistensa rajoista ja muusta heille kuuluvasta .

Pitääkö kaikkea israelilaista siunata, ihmettelen ?

Ovatko villiaasin pojan jälkeläiset tuomittuja ?
Israel ei ole Jumalan Omaisuuskansa vaan Kristuksen kirkko on Jumalan Omaisuuskansa kansallisuudesta riippumatta. Israelille langetettujen kirousten vuoksi juutalaiset ovat maassa luvatta. Moni israelilainen ei ole edes etnisesti juutalainen, vaan juutalaista uskoa tunnustava judaisti.
Osa ortodoksijuutalaisistakaan ei tunnusta Israelin valtiota.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #116 : 20.01.20 - klo:00:52 »
Mielestäni Israelin puolesta voi hyvin olla vastustamalla sen johdossa olevaa kovasydämistä hallitusta.

Näin menettelivät tarvittaessa Vanhan Testamentin profeetat.

Eikä sen sitä tarvitse merkitä, että kaikki mitä vastapuoli tekee, olisi ok.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #117 : 20.01.20 - klo:06:53 »
luterilainen eilen 20.31:

' Israel ei ole Jumalan Omaisuuskansa vaan Kristuksen kirkko on Jumalan Omaisuuskansa kansallisuudesta riippumatta'

Tämä on uusi ajatus minulle !  Olen iskostettu ajatuksella että Israel  o n    Omaisuuskansa ja sen puolesta on rukoiltava.

Paremmalta tuntuu tämä uusi ajatus Kristuksen kirkosta , meistä kaikista, ja tämän kirkon puolesta rukoilemisesta.

Sen puolesta voin rukoilla että peite Israelin silmiltä putoaa ja tuntevat Messiaansa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #118 : 20.01.20 - klo:08:14 »
luterilainen eilen 20.31:

' Israel ei ole Jumalan Omaisuuskansa vaan Kristuksen kirkko on Jumalan Omaisuuskansa kansallisuudesta riippumatta'

Tämä on uusi ajatus minulle !  Olen iskostettu ajatuksella että Israel  o n    Omaisuuskansa ja sen puolesta on rukoiltava.

Paremmalta tuntuu tämä uusi ajatus Kristuksen kirkosta , meistä kaikista, ja tämän kirkon puolesta rukoilemisesta.

Sen puolesta voin rukoilla että peite Israelin silmiltä putoaa ja tuntevat Messiaansa.
Raamatun Uuden testamentin valossa Israelilla ei ole mitään todellista siunausta Kristuksen ulkopuolella. Juutalaisenkin täytyy uudestisyntyä kasteen ja uskon kautta päästäkseen taivaaseen. Rukoillaan siis Kristuksen kirkon puolesta ja evankeliumin kirkastumista Israelille.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Israel ja väkivallan kiärre
« Vastaus #119 : 20.01.20 - klo:09:28 »
Viittaat varmaankin Galatalaiskirjeen kolmannen luvun alkuun (Gal. 3:1-18). 16. jae on mielenkiintoinen: Nyt on lupaukset annettu Abrahamille ja hänen jälkeläiselleen. -- Tässä kohdassa ei sanota "jälkeläisille", mikä tarkoittaisi monia, vaan siinä puhutaan yhdestä: "sinun jälkeläisellesi", ja tämä on Kristus.