Kirjoittaja Aihe: Tänään 71  (Luettu 21561 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 71
« Vastaus #105 : 05.04.20 - klo:19:00 »
Tylleröt soitti mummulle virpomisjutut, hieno homma.

Tänäänkin tein tunnin pyörälenkin, ja ihan ok sujui.

Eilen kehuin voicesta 16 vuotiaan tytön laulua.
Sitä laulua lähdin metsästämään ja löysin.

Laitan sen tähän.    :eusa_angel:

https://www.youtube.com/watch?v=W0DM5lcj6mw


Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 71
« Vastaus #106 : 07.04.20 - klo:21:20 »
Riitta-mummin virpomalorusta tuli vanha seinäkoriste mieleen. Saimme joskus tupaantuliaislahjana puisen seinäkoristeen, jossa oli teksi: Onni tulkohon tupahan, isännälle ikä pitkä, emännälle perä leviä! Alapuolella oli pieni orsi, jossa "reikäleipä" ja pieni suolasalkkari alla.
Se oli siis vuonna -65, kun muutettiin Keravalle Arava-osakkeeseen.  :023:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #107 : 07.04.20 - klo:21:27 »
Olen ollut noiveissani, siis vähän kipeänä. Pääni tekisi vaikka mitä, mutta kehoni ei enää kestä

Aloitin siis ladon lankkulattian korjaamisen se on rustingin lattia, mutta kesken se jää. Korjaan vain lahonneet kohdat. Lankkua on.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 71
« Vastaus #108 : 08.04.20 - klo:12:30 »
Voi sentään, sinäkin 1944.  Ja aivan sama juttu, olisi puuhia vaan ei kanna heikot sääret.  Mietin mistä tämän tällä kertaa kaappasin völjyyn, ja seuraan mielenkiinnolla kaikkea tutkimusta mitä immuniteetista tulee.  Se on aivan intohimoittava asia.   :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #109 : 08.04.20 - klo:12:49 »
Saat minusta seuraa ihan tavanomisiinkin askareisiin, sillä immuuniasiat ovat jotakin peräti jalostunutta biologiaa meikaläisella. Olin latinisti, kun muut lukivat piiiitkäääää matikkaa. Traktorilla ajo metsään ja takaisin valkoisten koivupöllien kanssa on unelmaa, jota elän. Tietysti unelmissani olen vanhan dallapeeläisen musiikin mukana.
Lopunperin olen kuitenkin muukalainen täällä ajassa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 71
« Vastaus #110 : 08.04.20 - klo:22:26 »
Tänä aamuna oli oikein keväinen olo. Sää oli lämmin. Varsinainen keväämnerkki oli suuri lokkiparvi pellolla.
Epäilen, että lokit merkitsevät minulle kevättä siksi, että koulun luokkaretket usein veivät meidät Helsinkiin. Milloin oltiin Seurasaaressa,  milloin Korkeasaaressa tai Suomenlinnassa. Joka kerta kuitenkin lokkien meteli säesti retkeämme.  :023:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #111 : 09.04.20 - klo:13:48 »
Auto säikäytti ihan kerralla. Kestilään ajellessani kojetauluun tuli hälyttävä valo esiin. Tutkin nopeasti, että mitä kuta kehnoa,, Pitää ottaa yhteys huoltoon. Sain siis jatkaa matkaa.
Pihassa tutkin moottoriöljyn tason, se oli ihan minimissään. Jaha siinä vika valolle. Ei lisääminen auttanut, vaan valo paloi edelleen. Sitten yritin katsoa, että mikä on adblue-nesteen taso, kun autolla on ajettu 16 tkm. Ohjekirjan mukaan litrakaupalla olisi nestettä pitänyt mennä. Älysin kysyä Kaarinalta, että onko kiirastorstai työpäivä, niin sain soittaa Wetterille. Nuori mies tutki papereitaan ja ajatteli ääneen, että olisiko ostopäivä 12.4. ilmoittanut, että on tilattava huoltoaika. Sehän on tilattu 21.4. Sovimme, että ajelen kuin välillämme on päivämäärät allakassa.
Niin, adblue-nesteen määrä on iso kysymysmerkki. Taidan olla hikinen ja hätääntyvä seniori, olkoon niin. Olen kuitenkin luotu Jumalan kuvaksi muitten ihmisten lailla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Tänään 71
« Vastaus #112 : 09.04.20 - klo:18:01 »
On noi nykyiset autot merkkivaloineen vähän kummallisia.
Mulla golffi "hälyyttää / ilmoittaa" aina jotain renkaiden vaihdon yhteydessä.
Onneksi ei muita ihmejuttuja juurikaan ole ollut, tuon kaksi kertaa vuodessa vielä sietää.
Ja olen mielestäni jo oppinut mistä se kuitataan.
Nythän tuo taas edessä, olin jo itse miettinyt renkaiden vaihdon tekemistä.
Poika toi tänään ruokatavaraa ja kysyi vaihdettaisko renkaat pääsiäisenpyhinä.
No, mikäs, kyllähän se mulle passaa, selviän sillä että renkaat takaronttiin ja
ajelen pojan pihaan ja siellä katselen päällysmiehenä turvaetäisyyden takaa.

Hyvää pääsiäistä!    :eusa_angel: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #113 : 09.04.20 - klo:19:28 »
Kiitos itsellesikin. :039:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 71
« Vastaus #114 : 11.04.20 - klo:00:44 »
Pikkulikka 2v 3kk tänään meren ääreen päästyään kysyi Kuka on tuonnut tuon kaiken veden?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 71
« Vastaus #115 : 11.04.20 - klo:12:43 »
Päänsärky hellittää.   :109:

Eilen oli kylvetettävä Hattivatti vaikka kuinka elettiin pitkäperjantaita, odotin kyllä melkein tämän päivän puolelle koska siilillä on semmoinen vuorokausirytmi. Magnus herää ajallaan. 

 ja yhä se mököttää, meni uuteen piilopaikkaan unimaan jotta sama hirvitys ei kohtaisi enää tällä päivämäärällä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 71
« Vastaus #116 : 11.04.20 - klo:12:45 »
Pikkulikka 2v 3kk tänään meren ääreen päästyään kysyi Kuka on tuonnut tuon kaiken veden?

Viisas lapsi.  :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Tänään 71
« Vastaus #117 : 12.04.20 - klo:07:34 »

Nivalan Sekakuoro: Kristus nousi kuolleista

https://www.youtube.com/watch?v=veqlgoeTkKU

 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Tänään 71
« Vastaus #118 : 12.04.20 - klo:07:48 »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 71
« Vastaus #119 : 12.04.20 - klo:08:21 »
Totisesti nousi!