Kirjoittaja Aihe: Luterilaisten perusvakaumukset  (Luettu 27415 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #75 : 29.04.09 - klo:13:11 »
Yhteiskunnan rakentaminen paremmaksi kuuluu kristitynkin työmaahan. Maanpäällisen paratiisin tavoittelu ei kuulu. Sellainen on luvassa vasta ikuisuudessa.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #76 : 29.04.09 - klo:21:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Maanpäällisen paratiisin tavoittelu ei kuulu. Sellainen on luvassa vasta ikuisuudessa.

Ei niin! Lupausten mukaan ikuisuudessa ei ole puolueita, eriarvoisuutta, hyväksi tulemisen tarvetta, valtataistelua, ei kiinteistöveroa, vuokraa, yhtiövastiketta, sähkö- ja vesilaskuja jne.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

myyrä

  • Vieras
Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #77 : 30.04.09 - klo:12:28 »
Jassoo. Mielenkiintoisia ajatuksia täällä. Lueskelin niitä äsken.

Tätä on helppoa ja hauskaa hoilata pienessä simassa luokkaan :wink: katsomatta.

http://www.youtube.com/watch?v=WXR4ixKTaSU&feature=related

PS. On hieno vappuilma.  :sunny: paistaa täysillä, lunta ei ole kuin aurauskinoksissa ja paikoin metsissä, linnut laulaa kuin viimeistä päivää, sikainfluenssasta ei ole tietoakaan, ihmiset on iloisia ja huomenna alkaa toukokuu. :D

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #78 : 30.04.09 - klo:14:03 »
Joku keväthepenissä ulkosalla yön yli heilunut saattaa tosin saada sikailuflunssan. Kaikesta huolimatta iloista Vappua!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Re: Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #79 : 02.05.09 - klo:18:58 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"



Vaikea tuohon on yhtyä. Varsinkin 14 pykälä on joko väärin suomennettu tai jotain muuta, mutta Jumala ei ole kuollut.

Toki Jumala elää, mutta eikö meille sanota ehtoollisessa, että julista Herran kuolemaa siihen asti kun hän tulee takaisin. Itsekin olen monesti ihmetellyt, eikö meidän paremminkin pitäisi julistaa, että Jeesus on noussut kuolleista.

Osaavatko teologit selittää?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #80 : 22.06.09 - klo:11:29 »
luterilainen kirkko keskittyy paljonkin pitkänperjantain sanoman tuomiseen... kyllähän pääsiäisen ajan merkitys on siellä... mekin juhlimme Kristuksen ylösnousemusta... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Re: Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #81 : 22.06.09 - klo:12:51 »

Toki Jumala elää, mutta eikö meille sanota ehtoollisessa, että julista Herran kuolemaa siihen asti kun hän tulee takaisin. Itsekin olen monesti ihmetellyt, eikö meidän paremminkin pitäisi julistaa, että Jeesus on noussut kuolleista.

Osaavatko teologit selittää?

En ole teologi eikä minusta sellaista tule. Tuo julistakaa Herran kuolemaa tarkoittaa Kristusta, jonka maallinen olemus kuoli ristillä ei Jumalaa. Näin meidän tuleekin tehdä rakkaudella ei käskemällä. Herra sanaa käytetään kahdesta eri asiasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #82 : 22.06.09 - klo:13:18 »
... mekin juhlimme Kristuksen ylösnousemusta...

Tämä on johtanut minut siihen hyvääntekevään  ja terveeseen havaintoon, että maailmassa  on vielä paljon tilanteita, joihin minun henkilökohtaiset voimani eivät riittäisi.
Koska olen valmis myöntämään tämän itselleni itseni suhteen, niin minun on tehtävä sama myönnytys monen muunkin asian kohdalla.

Minun on oltava hiljaa ja ymmärrettävä, että Hän on Jumala,
Enkä minä, ei luterilaisuus, ei herännäisyys, ei pietismi, ei urheilu, ei mikään … vaan Hän.

On vapauttavaa opetella hyväksymistä kaikissa elämäni tilanteissani, jotta voisin nauttia mielenrauhasta. Elämäni on ollut jatkuvaa taistelua, koska tunsin, että minun on mentävä jokaisen päivän läpi taistellen itseäni ja kaikkia muita vastaan. Lopputulos oli että kärsin tappion tässä taistelussa.
Päädyin kiukkuun, itsesääliin … ja itkin kurjuuttani.

Kun aloin hiukan luovuttaa ja antaa Hänen hallita elämääni, olen saanut alkaa maistaa mielenrauhan hunajaista pisaraa.

Tänään olen vapaa.

Minun ei tarvitse taistella ketään tai mitään vastaan.

Ps. Me juhlimme kaikki Kristuksen ylösnousemusta, jos haluamme vain ottaa vastaan Hänen vapautuksen ja armon.

Ne juhlat eivät kysy mitään erillistä klubi-korttia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #83 : 22.06.09 - klo:14:27 »
Minullakin olivat nämä OmaVoima kokemukset, ja niistä vapautti Kirtus v.1983. Mutta sen jälkeen tulivat UskonTeot. Sama juttu, ei rauhaa. Mutta Paavon opetusten ymmärtäminen antoi vasta iloisen vapauden, pelkojen jättämisen Herran haltuun, ja kuin ihmeenä, huumorintajua!

Minulle Pääsiäinen on kaksi juhlaa. Pitkäperjantaina muistetaan Vapahtajan sovitustyötä
meidän kaikkien syntisten edestä. Pääsiäis-sunnuntai on iankaikkiseen elämään pääsemisen mahdollisuuden ilojuhla. Sinne Kristus nousi kuolleista edellämme ja siellä Hän odottaa meitäkin kotiintuleviksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #84 : 22.06.09 - klo:14:43 »
Kun esikoiseni syntyi (kuka näitä jaksaa...ehkä joku), palasin kirkon helmaan. Se tavallinen tarina: nuoruuden etsintä, kapina, etäisyyden otto, sitten tota noin ni paluu tuhlaajapojan. Jossakin mielessä teen yhä paluuta. En kai minä täällä muuten roikkuisi?! En tiedä. Kullakin on omansalainen tie. Tuo mummi vaan saa aina vaan minut kirjoittelemaan. Onko se sen ne ruoat? Ne ne varmaan. Tuoksuu tänne saakka. Että helmassapa hyvinnii, kirjoitti.
Tekis vähän mieli lähteä miesten kanssa metsälle. Mutta kun on sotkeutunut. En valita. Itsepähän olen tieni valinnut ja/tai tie on valinnut minut. Ei KAIKKI ole vielä myöhäistä. Niin kauan kuin on elämää, on toivoa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #85 : 22.06.09 - klo:14:46 »
kirjoitusvirhe. Kirtus=Kristus.

Olen ollut huomaavinani, että tämä uusi sovellus hävittää jo kirjoitetun tekstin jos sitä käy esikatselemaan. Siksi näitä kirjoitusvirheitä näkyy olevan minulla (ja muillakin)
Onko seppos näin? :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #86 : 22.06.09 - klo:14:50 »
satman, olet kaksi kertaa antanut minulle elämän, kun olin uupua. Olet siis ruokapalkalla
minulla. Apuväkeä me kaikki välillä tarvitaan, ja täällä on vahvoja naisia ja miehiä näihin
hommiin. :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #87 : 22.06.09 - klo:15:04 »
kirjoitusvirhe. Kirtus=Kristus.

Olen ollut huomaavinani, että tämä uusi sovellus hävittää jo kirjoitetun tekstin jos sitä käy esikatselemaan. Siksi näitä kirjoitusvirheitä näkyy olevan minulla (ja muillakin)
Onko seppos näin? :039:

Kysytte niin vaikeita. Minun täytyy selvittää tuo sillä noin ei pitäisi päästä tapahtumaan. Se että omaa kirjoitusta ei voi jostain syystä poistaa ei ole määrittelykysymys eli se on tehtaalla asetettu funktio. Sen tutkin jo. Täytyy tutkia tämäkin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Luterilaisten perusvakaumukset
« Vastaus #88 : 22.06.09 - klo:16:45 »
onkohan se tehdas vanhan kunnon sielunvihollisen... hänhän on melankoolinen tosikko... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä