Kirjoittaja Aihe: Patikointia Serujan polulla  (Luettu 65525 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #120 : 06.03.20 - klo:15:32 »
Jatkan vielä. Kuten havaattit olin lisännyt myönteisiä hymiöitä kriittiseen lauseeseeni, että en olisi tosikko. Itse käytät hyvin vanhahtavia körttisiä sanontoja, että en ole varma aivoituksistasi. Lisäksi olet hyvin perillä sukupuolineutraaleista laeista, joista itse arvelen tietäväni vain sen, mistä itse olet meitä "maan matosia" opastanut. Olen arka riitelemään. Olet kerran tullut luilleni lujasti, että olin kirjoittanut vihapuhetta. Näin ovat asiat tänään, kun maallinen esivalta säätää lakeja kansalaisiaan varten ja aika rientää. Kahdesti olet arvaillut hengellistä tilaani. Joten: Käyn körttien kotiseuroissa harvakseltaan, koska menneinä vuosina kupeistani lähteneitten lasteni vuoksi on ollut huonoa ja asun sellaisella alueella, että löydän yhdet kesäseurat. Paltamossa järjestetyille miesten päiville olen myös yrittänyt päästä. Herättäjän kesäjuhlille pyrin aina. Tuomiokirkkoseurakunnalleni maksan verot niin kauan, kun se sakramentit, opetuksen, kasteen ja konfirmoinnin hoitaa sekä ylläpitää päärakennuksensa tilaisuuksiaan varten. Kirkolle tullee ongelmia rahoituksen ylläpitämisessä, kun ihmiset hylkäävät esi-isiensä ja -äitiensä uskon.
Israelin ystävien tilaisuuksissa käyn 3-4 kertaa vuodessa, milloin missäkin temppelissä. Ei minua vapaakirkollinen toiminta vaivaa.
Että tällaista vanhaa. 

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #121 : 06.03.20 - klo:16:26 »
Pienempikin pilkkakirveen heiluttaminen piisaisi. :039: :icon_wink: :023:
Ikävää, että koet viestini noin kielteisesti, ja toki korvausteologian kannattajana pyydän julkisesti  sinulta anteeksi, sillä uskossani heikkona suurena syntisäkkinä minulla ei tietenkään ole varaa väheksyä siionistikristittyjen vilpitöntä uskoa siihen, miten on olemassa kaksi erillistä Jumalan kansaa, kristityt Kristuksen kirkossa ja juutalaiset. Toisaalta korvausteologia on sen vastustajien antama nimitys, jota käytetään pilkkakirveenä ja antisemitismin synonyyminä. :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #122 : 06.03.20 - klo:16:28 »
Rohkenen laittaa jonkun haja-ajatuksen tänne tässä ketjussa esillä olleisiin
aiheisiin liittyen.

Me elämme tällä hetkellä ajanjaksoa jolloin juutalaisuus ja Israel näyttää ehkä kulkevan
omia teitään, valtavirrasta poiketen.
Jos peilataan mikä mahtaa olla Jumalan tahdon mukaista, niin Raamatusta selviää paljon
mikä on tilanne pitkässä juoksussa ollut historiassa, ja myös suuntaviivoja tulevaisuudesta.
Israelin kansa on ollut, on, ja tulee olemaan Jumalan silmäterä, sillä on erityisasema.
Raamatun lisäksi en osaa tähän muita linkkejä hakea.
Yksi hyvä lisätietolähde on Norvannon luennot (radio Dei, kirjat, äänitteet)

Nyt on esillä mm. perheen asema, avioliitto ym.
Päivi Räsänen on käynyt ja käy omaa taisteluaan muurin aukossa, harvoista meistä siihen on.
Sitä vaan sivusta ihmetellään kuka hänet jättää yksin, rukoilla ainakin voimme.

Nyt elämme myös aikaa jolloin maallinen esivalta saattaa säätää lakeja mitkä ovat
ristiriidassa Jumalan lain kanssa.
Jumalan laki tuo esille synnin yksityisen ihmisen ja kansojen kohdalla.
Anteeksiantamus ja armo on olemassa jos sen saamme löytää, kohdata, ottaa vastaan.


Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #123 : 06.03.20 - klo:21:51 »
Jatkan vielä. Kuten havaattit olin lisännyt myönteisiä hymiöitä kriittiseen lauseeseeni, että en olisi tosikko. Itse käytät hyvin vanhahtavia körttisiä sanontoja, että en ole varma aivoituksistasi. Lisäksi olet hyvin perillä sukupuolineutraaleista laeista, joista itse arvelen tietäväni vain sen, mistä itse olet meitä "maan matosia" opastanut. Olen arka riitelemään.

Olet kerran tullut luilleni lujasti, että olin kirjoittanut vihapuhetta. Näin ovat asiat tänään, kun maallinen esivalta säätää lakeja kansalaisiaan varten ja aika rientää. Kahdesti olet arvaillut hengellistä tilaani. Joten: Käyn körttien kotiseuroissa harvakseltaan, koska menneinä vuosina kupeistani lähteneitten lasteni vuoksi on ollut huonoa ja asun sellaisella alueella, että löydän yhdet kesäseurat. Paltamossa järjestetyille miesten päiville olen myös yrittänyt päästä. Herättäjän kesäjuhlille pyrin aina.

Tuomiokirkkoseurakunnalleni maksan verot niin kauan, kun se sakramentit, opetuksen, kasteen ja konfirmoinnin hoitaa sekä ylläpitää päärakennuksensa tilaisuuksiaan varten. Kirkolle tullee ongelmia rahoituksen ylläpitämisessä, kun ihmiset hylkäävät esi-isiensä ja -äitiensä uskon. Israelin ystävien tilaisuuksissa käyn 3-4 kertaa vuodessa, milloin missäkin temppelissä. Ei minua vapaakirkollinen toiminta vaivaa. Että tällaista vanhaa.
En ole koskaan pitänyt sinua tosikkona kirjoittaessani aralla tunnolla saatuani oppia täällä Körttifoorumilla armon vilahduksena herännäisyyden tiimoilta alatien vaivaisen maan maan matosen osaan körttiläisen ristinteologiaan. Noudattaessamme maamme evankelis-luterilaisen kirkkomme linjauksia Lutherin kahden regimentin opin mukaisesti olemme velvollisia olemaan alamaisia maalliselle esivallalle  tasa-arvo- ja sukupuolineutraaleissa lakien mukaisesti. Körttiläisethän suhtautuvat  sallivasti tasa-arvoon ja seksuaalivähemmistöihin enkä ole koskaan arvaillut hengellistä tilaasi.

Mielestäni körttien kotiseuroissa käymisen lukumäärällä ei ole luterilaisen uskonvanhurskausopin pääperiaatteiden mukaisesti yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden sinänsä ole mitään merkitystä Herättäjän kesäjuhlien ollessa taivashetki maan päällä. Se on tietenkin surullista nykyisenä jälkikristillisenä aikana kristittyjen hyljätessä esi-isiensä ja -äitiensä uskon eroamalla kirkosta. Eikä  Israelin ystävien tilaisuuksissa käymisessäkään sisänsä mitään väärääkään ole kuin myöskään vapaakirkollisuudessakaan baptistisista kastenäkemykssistä huolimatta, kunhan ei kiinnitä niihin sydäntään, toki nuokin asiat ovat viimekädessä yksin Jumalan ja yksilökristityn välisiä asioita.
« Viimeksi muokattu: 06.03.20 - klo:21:57 kirjoittanut luterilainen »

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #124 : 07.03.20 - klo:13:17 »
Rohkenen laittaa jonkun haja-ajatuksen tänne tässä ketjussa esillä olleisiin aiheisiin liittyen.

Me elämme tällä hetkellä ajanjaksoa jolloin juutalaisuus ja Israel näyttää ehkä kulkevan omia teitään, valtavirrasta poiketen.
Jos peilataan mikä mahtaa olla Jumalan tahdon mukaista, niin Raamatusta selviää paljon mikä on tilanne pitkässä juoksussa ollut historiassa, ja myös suuntaviivoja tulevaisuudesta. Israelin kansa on ollut, on, ja tulee olemaan Jumalan silmäterä, sillä on erityisasema. Raamatun lisäksi en osaa tähän muita linkkejä hakea. Yksi hyvä lisätietolähde on Norvannon luennot (radio Dei, kirjat, äänitteet)

Nyt on esillä mm. perheen asema, avioliitto ym. Päivi Räsänen on käynyt ja käy omaa taisteluaan muurin aukossa, harvoista meistä siihen on. Sitä vaan sivusta ihmetellään kuka hänet jättää yksin, rukoilla ainakin voimme.

Nyt elämme myös aikaa jolloin maallinen esivalta saattaa säätää lakeja mitkä ovat ristiriidassa Jumalan lain kanssa. Jumalan laki tuo esille synnin yksityisen ihmisen ja kansojen kohdalla. Anteeksiantamus ja armo on olemassa jos sen saamme löytää, kohdata, ottaa vastaan.
Mutta eihän juutalaisilla ja Israelin valtiolla ole Raamatun mukaan erillistä roolia Kristuksen kirkon rinnalla, koska Israelin valtio on vain valtio muiden valtioiden joukossa.

Kansanedustaja Päivi Räsänen (kd) joutui poliisikuulustelussa istumaan lähes neljä tuntia epäiltynä kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Räsänen saa apua huippujuristeilta, jotka edustavat kansainvälistä kristillistä oikeistoa. Räsästä avustava verkosto kertoo taistelevansa uskonnonvapauden ja elämän pyhyyden puolesta. Mielestäni avoimessa ja oikeudenmukaisessa yhteiskunnassa uskonnon- ja sananvapaus kuuluu jokaiselle. Sananvapauden kannalta Räsäsen tapauksessa ei ole kysymys siitä, hyväksymmekö hänen näkemyksensä, vaan siitä, onko hänen esittämiään näkemyksiä enää laillista ilmaista maassamme.

Lähteet

Viiden Jälkeen- erikoishaastattelussa Päivi Räsänen, joka vietti tänään lähes neljä tuntia kuulusteluissa
https://www.mtv.fi/sarja/viiden-jalkeen-33001061000/viiden-jalkeen-erikoishaastattelussa-paivi-rasanen-joka-vietti-tanaan-lahes-nelja-tuntia-kuulusteluissa-1166403

Kansanedustaja Päivi Räsänen saa apua huippujuristeilta, jotka edustavat kansainvälistä kristillistä oikeistoa
https://yle.fi/uutiset/3-11239941

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #125 : 07.03.20 - klo:14:42 »
Kansanedustaja Päivi Räsäseen (kd) kohdistuu kaksi mielenkiintoista rikosepäilyä. Asia koskee valtakunnansyyttäjän määräämää esitutkintaa Räsäsen 2004 kirjoittamasta ”Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi -pamfletista.

– Edellisen kerran olin kuultavana 1.11.2019 kesäkuussa julkaisemani twiitin johdosta. Sen sisältönä oli kuva Raamatun Roomalaiskirjeen jakeista (Room 1: 24-27) ja kirkon johdolle suunnattu kysymys osallistumisesta Helsinki Pride-tapahtumaan, Räsänen toteaa tiedotteessaan.

Pamflettitutkimuksessa on Räsäsen mielestä kaksi merkillistä ulottuvuutta.

– Ensiksi, kirjoitukseni julkaistiin jo vuonna 2004. Lakipykälä, jossa kiihottamisrikoksen mahdollinen kohderyhmä laajennetaan koskemaan seksuaalista suuntautumista, tuli voimaan vasta vuonna 2011. Muutos hyväksyttiin eduskunnassa yksimielisesti ja olin itse sitä myös kansanedustajana säätämässä. En ole missään vaiheessa pitänyt mahdollisena tai edes kuviteltavana, että mielipiteeni, vakaumukseni ja kirjoitukseni olisivat lainvastaisia, mitään vähemmistöä solvaavia, panettelevia tai uhkaavia.

– Toiseksi, poliisi sai rikosilmoituksen vanhasta pamfletistani elokuussa 2019 Twitter-päivitykseeni liittyvän tutkinnan tultua julkisuuteen. Poliisi teki laajasti perustellun päätöksen, että esitutkintaa ei käynnistetä eikä kirjoituksessani on syytä epäillä rikosta. Valtakunnansyyttäjä määräsi kuitenkin yllättäen 31.10.2019 esitutkinnan käynnistettäväksi.

Pohjimmiltaan molemmissa tutkinnoissa on Räsäsen mukaan kysymys siitä, saako raamattuun perustuvaa näkemystä avioliitosta ja sukupuolisuudesta julkisesti tunnustaa ja opettaa.

– Näillä tutkinnoilla on sanan- ja uskonnonvapauden rajojen näkökulmasta ennakkotapauksen luonne. Uskonnonvapaudessa on kysymys vakaumuksesta, syvemmästä ulottuvuudesta kuin pelkästä mielipiteestä.

Lähteet

Päivi Räsänen kuulusteluihin – ”Poliisi kehottanut varaamaan kuulusteluun koko päivän”           
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/45446f52-46f0-4957-a1a7-d89e00933719

Viiden jälkeen - Klipit - Päivi Räsänen istui tänään kuulustelukopissa yli viisi tuntia – kiistää rikosepäilyt
https://www.mtv.fi/sarja/viiden-jalkeen-33001061000/paivi-rasanen-istui-tanaan-kuulustelukopissa-yli-viisi-tuntia-kiistaa-rikosepailyt-1223861


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #126 : 26.01.21 - klo:17:40 »
En todellakaan muista, että miksi olen tässä ketjussa kirjoittelun keskeyttänyt, Luterilaiselle saan kirjoittaa mea culpa.
Korvausteologisissa ajatuksisamme  ei näköjään ole eroja.

En osaa ladata viisaita kirjoituksia, että jospa se on ollut syynä hiljaisuudelleni. Wanha minua kiinnostaa kevyenä musiikkina, joten siinä osaan latailla.

Jahve ja sen kansa ovat toisensa vuosituhansien saatossa sietäneet. Uhraaminen, veriuhrit, ei ole mahdollista, koska ei ole temppeliä. Juutalaiset
ovat opetetut tietämään, että aina silloin on kansa syntiä tehnyt, kun on tullut kovia vaikeuksia. Tällöin Aamokset ja muut puhuivat kovakouraisesti, ei tässä ole ihmettelemistä.
« Viimeksi muokattu: 26.01.21 - klo:17:46 kirjoittanut 1944 »