Kirjoittaja Aihe: Yllätykselliset Brasilian kisat  (Luettu 11328 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33738
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #30 : 29.06.14 - klo:21:00 »
Voitto oli Hollannin valmentajan aivotyön näyttö.  Luulin juhanin ennustuksen loppuottelijoista olleen huti, mutta nyt näyttää hyvältä.
Meksikolla on loistava maalivahti, mutta Hollannilla on Robben ja Schneider, vanhat konkarit !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #31 : 30.06.14 - klo:03:35 »

   Costa Rica voitti Kreikan rankkarikisassa 5-4. "Kotikenttäetu"!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33738
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #32 : 30.06.14 - klo:07:26 »
Uutisista kuuluu juuri saksalaisen lehden paljastaneen sopupeliskandaalin, tms. Joku oli tiennyt Kamerunin tappion olleen järjestetty. Punainen korttikin oli tiedetty etukäteen.  :097:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #33 : 30.06.14 - klo:13:28 »
Meksikolla on loistava maalivahti, mutta Hollannilla on Robben ja Schneider, vanhat konkarit !

Vanha sukeltajakonkari Robben...
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33738
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #34 : 30.06.14 - klo:14:37 »
No nänhän nämä maailmalliset pelit voitetaan. Näytellään, filmataan, taistellaan, tönitään, jopa purraan !  Kyllä Robbenin "yksilöllinen" pelityyli on tuttua jo vuosien takaa. Vaan on ukko nopea ja tehokas !
Hollanti pelaa  muutamien yksilöiden vahvuuksilla, samoin Brasilia. Muut joukkueet ovat tasavahvempia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #35 : 30.06.14 - klo:15:24 »
Espanja-Hollanti ottelun tulosveto-kerroin oli yli 1000.
5-1 tuloksella. Veikkasiko kukaan tulosta?
Elämä on kemiaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #36 : 30.06.14 - klo:21:18 »
En tiedä, onko minun sydämeni voittaminen maallinen peli, mutta futiksessa sen voittavat joukkueet, jotka pelaavat tiiviisti yhteen, vaikkei suuri tähtiä olisi mukana. Ja reilut pelaajat myös. Joku Wayne Rooney vaikka ei muuten minuun vetoa, mutta kun jätkä taklataan, hän ei jää kentän pintaan heittämään anovia katseita kohti erotuomaria, vaan pungertaa ylös jatkaakseen (oikeaa) peliä niin pian kuin suinkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33738
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #37 : 30.06.14 - klo:22:05 »
Sitähän minäkin yritin tuossa ironisella tyylillä ilmaista. Rehellistä peliä on turha löytää ihmisten peleistä oli kysymyksessä mikä tahansa laji jossa haetaan voittajaa.
Hyvän esimerkin sain äsken kun kahvittelin ja katsoin A-studiosta pätkän jossa KD:n asioita selviteltiin. Kaikissa joukkueissa on kärkinimet. :039:

...
Yritän pitää itsenei hereillä katsoakseni ensimmäisen yö-ottelun. Hyvänä apuna oli mainitun poliittisen pelin jälkeen Teemalta näkemäni naistaiteilijoiden historian loppupuoli.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #38 : 30.06.14 - klo:22:13 »
Costa Rica on ollut kisojen yllätysjoukkue, mutta ei sentään viime yönä enää yllättänyt (tappio Kreikalle olisi ollut ylläri). Poliittisestikin maa on mielenkiintoinen: http://fi.wikipedia.org/wiki/Costa_Rica. Väkiluku on vähän alle Suomen, 57 kansanedustajalla pärjätään, äänestäminen on pakollista ja vammaispuolueella on neljä edustajaa eli vastaisi Suomen eduskunnassa 14 edustajaa. Aika hyvin! Koulutukseen ja ympäristönsuojeluun luotetaan eikä armeijaa ole.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #39 : 30.06.14 - klo:22:18 »
Jommastakummasta iltapäivälehdestä bongasin sellaisen yllättävän seikan, että Saksa on hävinnyt kaikki Algeriaa vastaan käymänsä jalkapallomaaottelut. Eli jos Saksa tänään voittaa, se olisi kai sitten yllätys  :003:. Niitä pelejä on aiemmin ollut kokonaista kaksi kappaletta, ja tarkemmin sanottuna on pelannut Länsi-Saksa, ei Saksa kokonaan. Voihan ne entisen itäpuolen pelaajat nyt kääntää tilaston. Löin kuitenkin pikkusumman vetoa Algerian puolesta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33738
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #40 : 30.06.14 - klo:22:24 »
On tullut näiden kisojen aikana katsottua Väli- ja Etelä-Amerikan osallistujamaiden maantietoa. Samoin olen käynyt joukkueiden pelaajia läpi wikistä mies mieheltä.
Huomioni on kiinnittänyt että aika moni pelaaja, toisin kuin talvilajeissa, on syntynyt kesällä. Samaa syntymäpäivää kuin itse,  kantavat muutavat pelaajat. Heinäkuun lapsia ollaan.

Nyt Hyvää yötä saksalais-algerialaisen pelin myötä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #41 : 30.06.14 - klo:23:51 »
Saksa - Algeria alkaa tasan kuten Ranska - Nigeria: Tasaisessa ottelussa vihreäasuinen geria-loppuinen afrikkalainen altavastaaja pistää ensimmäisenä pallon maaliin, mutta tilanne on paitsio. Toivon, ettei ennusta lopputulosta..
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #42 : 01.07.14 - klo:02:28 »
"Jalkapallo on yksinkertainen peli. 22 miestä juoksee pallon perässä 90 minuutin ajan, ja lopussa Saksa voittaa." Tämäkin menee nyt uusiksi. Pitää juosta pallon perässä 120 minuuttia, ja vasta sitten Saksa voittaa. Näin oivalsi muuan tuttavani.

Algeria taisteli kyllä hienosti. Paremmin kuin Nigeria, joka lopetti Ranskan maalin jälkeen. Algerialaiset yrittivät loppuun asti, ja kavennusmaali oli hyvin ansaittu palkkio. Ei ole häpeä hävitä tuollaisen ottelun jälkeen. Chilenkin pelaajat otettu kotimaassa sankareina vastaan, kuten oikein onkin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33738
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #43 : 01.07.14 - klo:07:15 »
Minä luovutin ensimmäisen puolierän jälkeen ja menin nukkumaan. Aamulla 6.15 katsoin texti-tv:stä kuinka peli päättyi. Kieltämättä ottelu on ollut tasaväkinen, kuten jo 1. erä todisti. Vaihtomies ratkaisi taas.
Jotenkin kummastelen samaa kuin öppiäinen, että ottelun ollessa loppumassa maaleja alkaa tulla. Johtuuko pelaajien raukenemisesta, vai onko raha näytellyt omaa osuuttaan.

Vihreät peliasut vihreällä nurmella ovat minulle hankalat katsoa. Lisäksi eilisessä ottelussa molemmilla eurooppalaisilla joukkueilla oli valkoista, sekin epäkiitollinen väri minulle.  Vihreä on muslimien uskonnollinen tunnus, samoin katolisen Irlannin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Yllätykselliset Brasilian kisat
« Vastaus #44 : 01.07.14 - klo:08:17 »
Ei se ole se saksan metodi telaketjupeliä. Pikkasen parempaa.
wilhelmi niskasen jäljillä