Kirjoittaja Aihe: Hyvää itsenäisyyspäivää!  (Luettu 11143 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« : 06.12.05 - klo:01:33 »
Kaikille tasapuolisesti hyvää itsenäisyyspäivää, samalla kiitos sotiemme veteraaneille että saamme tällaista juhlaa edes viettää. Muistetaanhan liputtaa, ja illalla pimeän tullen kynttilät ikkunoihin. Harmi vaan ettei tänä(kään) vuonna tullut kutsua linnaan, jospa sitten ensi vuonna...

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Hyvää itsenäisyspäivää!
« Vastaus #1 : 06.12.05 - klo:04:36 »
Minunkin puolestani.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #2 : 06.12.05 - klo:11:03 »
Samoin minulta kiitokset kaikille veteraaneille, joiden ansiota itsenäisyytemme on!!
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #3 : 07.12.05 - klo:11:10 »
1939-1945 KIITOS VETERAANIT!!!
KARJALA TAKAISIN!!!

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #4 : 07.12.05 - klo:11:22 »
Niin, itsenäisyyspäivä meni kyllä hyvin epäisänmaallisesti katsoessa Kuninkaan paluuta dvd:ltä. Tuli kyllä sitä sotimista katsellessa mieleen, että kyllä suomalaiset olivat sotiemme aikaan rohkeita ja motivoituneita kun lähtivät kodeistaan puolustamaan, suurta vihollista vastaan, tärkeäksi kokemiaan asioita (koti, uskonto, isänmaa). Vaikka sotiminen hullua hommaa onkin, kyllä silti tietyllä tavalla ikuinen kiitollisuudenvelka on veteraaneille
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #5 : 07.12.05 - klo:14:44 »
Unohin kattua linnanjuhlat.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #6 : 07.12.05 - klo:15:55 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
1939-1945 KIITOS VETERAANIT!!!
KARJALA TAKAISIN!!!
Arvasinpa että joku tämän tällaisella pilaa :evil:

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #7 : 07.12.05 - klo:23:12 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
1939-1945 KIITOS VETERAANIT!!!
KARJALA TAKAISIN!!!


Kiva kun joku muu sanoi ääneen. En olisi itse rohjennut tökkiä toisille tärkeitä asioita.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Hölkänen

  • Vieras
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #8 : 08.12.05 - klo:14:38 »
Tuntematon sotilas liikutti jälleen. Olen tosi kiitollinen että niinkin kriittinen tulkinta sodista on saanut koko kansan suosion. Jos myyräpartio et ole sitä vielä lukenut tai katsonut, tee se ja tölvi veteraaneja vasta sitten. Tämän päivän Puolustusvoimissa Koskelan henki elää vahvana.

Mannerheim-kulttia en kyllä ole koskaan ymmärtänyt.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #9 : 08.12.05 - klo:17:55 »
o.o onko sellainenki? kerro lisää.
-tottelematon ja paha-

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #10 : 09.12.05 - klo:00:29 »
Viimeisin Hesarin kuukausiliite valisti, että on olemassa niitäkin veteraaneja, joille 60-70 -lukujen aggressiivinen sotakritiikki oli todella tärkeää.

Aiemmin olen itse tuominnut kyseiselle kaudelle ilmeisesti tyypillistä syyttämistä vailla halua ymmärtää. Vaikka toki kun tietää, miten patrioottisia sodan ja tappamisen jumaloijia suomalaiset osaavat olla, ymmärtää, että antiteesille oli tilaus.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #11 : 09.12.05 - klo:01:12 »
Arvasin, että täällä ruvetaan toisen varauksetonta ihailua nälvimään. Ja jos joku tämän päivän armeijassa elää vahvana niin se on homofobia.

Hölkänen

  • Vieras
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #12 : 09.12.05 - klo:09:01 »
Minua vain ottaa päähän, jos herrojen sotaretkistä syytetään niitä, jotka joutuivat vasten tahtoaan kärsimään niistä ihan tarpeeksi. Viime sodissa on kyllä paljon kyseenalaista ja ymmärrän, miksi 60-70-luvun nuoret ottivat niihin voimakkaasti kantaa. Mutta se "Mitäs menitte?"-syyttely oli täysin epäasiatonta ja sydämetöntä. Tiedän miten kipeää se veteraaneille on tehnyt.

Mannerheim ei mielestäni ole suurin suomalainen, eikä edes sotien suurin sankari. Hän ei minusta sovi symboliksi Suomen itsenäisyydelle.

Ja ei, ei armeija suinkaan homofobinen ole. Kyllä siellä ihan estotonta poikarakkautta esiintyy. :) Kun kerran naiset mahtuvat joukkoon niin miksevät homotkin.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #13 : 09.12.05 - klo:19:09 »
Kyllä minä ainakin arvostan veteraaneja suuresti. Kotona olisin varmasti selkääni saanut jos olisin jotakin heitä halventavaa sanonut, ja niin sietäisivät saada muutkin. Siinä ei enää minusta tukkapölly riitä. Kyllä se on kumma, ettei edes heitä voi nuoriso arvostaa. Juuri heidän ansiotaan on että saamme elää hyvinvointiyhteiskunnassa. Ja nämä nahkapääteinit, jotka kiittelevät sotaveteraaneja... Jos isoisäni (sotaveteraani) näkisi moisia kakaroita, voi olla että rupeaa olemaan henki höllässä. Samoin Suomileijonan tärveleminen kaikenmaailman koruilla ja sormuksilla, tai oikeastaan niiden käyttäjillä, ärsyttää suunnattomasti. Toivon, että joku nämä kävelevät hieromasauvat veisi saunantaakse ja tutustuttaisi Koivuniemen Herraan.

Karjalaa en silti haluaisi takaisin. Ehkä sitten, jos joku kertoo minulle seuraavat asiat:
1. Mihin Venäläiset pitäisi kotoaan häätää? Vai haluatteko kenties massiivisen venäläisvähemmistön maahamme?
2. Millä rahalla Karjalan jälleenrakennus tehdään?
3. Viimeiseksi, kuka sinne muuttaa? Nytkin on enemmän kuin väljää maalla, mihin tarvitsemme lisää tyhjää?

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #14 : 09.12.05 - klo:20:13 »
m.k.:n kanssa samoilla linjoilla noista kolmesta kohdasta. Kun nykyään välillä maallemuuttokin on ongelma, niin kuka muuttaa Karjalaan. Tai muutetaanhan sitä maalle, varsinkin jos on laajakaistat sun muut. Löytyyköhän niitä Karjalasta?

Minkähän takia ihmiset ylipäänsä haluavat Karjalan takaisin? Miksei sitten sitä Suomen kolmatta käsivartta, sitä mikä sinne Jäämerelle meni?
Tänä iltana kaikki onnistuu.