Kirjoittaja Aihe: Älä katso TV:sta  (Luettu 3019 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Älä katso TV:sta
« : 29.09.11 - klo:16:37 »
Kotikatu -ohjelma, voi elämän kevät ja kukkiva nuoruus. Täytyy tunnustaa, että en ole koskaan katsonutkaan, mutta tarpeekseni olen saanut jo ohjelman mainoksesta, jossa näytetään pätkiä siitä. Siinäpä varsinainen negatiivisen ajattelun ja riitelyn malli. Vaikuttaa, että ihmiset koko ajan riitelevät ja oikein tekemällä tekevät elämästä sellaista, että huonosti menee.

Jos tuommoisessa yhteisössä pitäisi elää, niin kohta saisi lähteä pyöreään huoneeseen herneitä pinoamaan. Miksi pitää antaa ihmisille malli, että tehdään vaikka tikusta riidan aihetta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Älä katso TV:sta
« Vastaus #1 : 29.09.11 - klo:21:08 »
Sarjafilmien vastustusyhdityksen kunniajäsenenä minulla on ilo ilmoittaa, että en ole katsonut yhtään jaksoa. En ole langennut siihen muissakaan ohjelmissa. Em. syystä minulla on runsaasti aikaa muihin aktiviteetteihin.

Seppos
« Viimeksi muokattu: 29.09.11 - klo:21:30 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Älä katso TV:sta
« Vastaus #2 : 29.09.11 - klo:21:23 »
En katso enää Kotikatua. Lopetin kun sen tyyli muuttui. En katso muitakaan suomalaisia, en ainoatakaan amerikkalaista, mutta englantilaisia katson jos jaksan. Saksalaisia poliisisarjoja joskus.
Emmerdaleen olen koukussa. Olen katsonut siitä asti kun se meille tuli tammikuussa 1997. Sekin on muuttunut huonompaan ja yritän päästä koukusta.

Elokuvia katson hyvin valiten. Lopetan helposti kesken. Sitä en juuri tee kirjojen kanssa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Älä katso TV:sta
« Vastaus #3 : 30.09.11 - klo:07:40 »
Minäkin katson pääasiassa vain uutisia, ajankohtaislähetyksiä ja keskusteluja.  :eusa_angel: Eilen katsoin eduskunnan kyselytunnin ja kahdet uutiset.

Luin jostakin, että Kotikatuun haluttiin särmää ja vaihdettiin käsikirjoittajat. Uudet taisivat tulla Salkkareista. Samalla taisi vaihtua myös katsojakunta, tai tarkemmin sanoen taisivat kadota katsojat. Tuottajat eivät ymmärtäneet, missä piili sarjan viehätys katsojiensa mielestä. Olisi ollut parempi lopettaa kokonaan, jos olivat kyllästyneitä siihen. Olisi sarjan ystäville jäänyt parempi muistikuva.

Välttelen kaikkia sarjoja, koska niihin voi jäädä koukkuun ja aikaa menee, minulle riittäisikin hyvin TV-1:n  ja Teeman tarjonta.   

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Älä katso TV:sta
« Vastaus #4 : 30.09.11 - klo:07:47 »
Meillä katsottiin Kotikatua vuosia, tuli sopivasti saunan jälkeen. Kun ohjelma tyyli alkoi muuttua, kielsimme ohjelman katsomisen lapsilta, ja lopulta kun ohjelman tyyli edelleen vaihtui ja siirtyi kaksipäiväiseksi, niin katsominen loppui vanhemmiltakin. Vanha suht tavallisesta perhe-elämästä kertova sarja vielä koukutti, mutta kun siihen tuli kaikki mahdolliset sotkut ja sukupuolisekoilut, niin ei ole enään minun juttu. Ihme kun tuottajat eivät asiaa itse tajua. Suomalaisiin on vuosien saatossa kolahtaneen Naapurilähiö, Metsolat ja muut vastaavat. Mutta nyt Kotikatu alittaa kaikki rimat. :018:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Älä katso TV:sta
« Vastaus #5 : 30.09.11 - klo:09:33 »


Voisiko olla, että tuottaja on tarkoituksella hakenut toisen kohdeyleisön, nimittäin riitelevät ja ehkä myös modernit perheet, joissa esiintyy lieveilmiöitä (voit lukea myös liveilmiöitä)?
Veikkaan, että tuottajan pussijauhot eivät kuitenkaan ole niin puhtaat. Hän haarukoi tietenkin mahdollisimman suurta katsojakuntaa. En tiedä, onko riski kannattanut. Mitkä lie katsojaluvut?
Tekijöitä alkoi kenties tympiä lällykaman jauhaminen?


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Älä katso TV:sta
« Vastaus #6 : 30.09.11 - klo:10:31 »
Lööppien mukaan Kotikadun katsojaluvut ovat romahtaneet. Kansa piti "lällykamasta" eikä kaivannut moderneja ihmissuhdesekoiluja, joita tulee kaikilta kanavilta jo muutenkin.

myyrä

  • Vieras
Vs: Älä katso TV:sta
« Vastaus #7 : 30.09.11 - klo:19:30 »
Talousohjelmia; ovat täynnään ällöjä pörssikursseja, jotain hex indeksejä ja muuta kamalaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Älä katso TV:sta
« Vastaus #8 : 30.09.11 - klo:19:53 »


   Joo, talous pitäis poistaa, eleltäis vaan. Ei rahahuolia.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Älä katso TV:sta
« Vastaus #9 : 30.09.11 - klo:21:26 »
Päivittäisten pörssikurssien ahkera seuranta ja kommentointi on helppo tapa täyttää talousuutisille varattu tila. Kukaan ei huomaakaan, että monet paljon tärkeämmät asiat jäävät huomiotta. Päivittäiset pörssikurssien heilahteluthan ovat varsin joutavanpäivästä aineistoa. Suuret linjat merkitsevät pörssijutuissakin. Ne, joille tieto päivittäisistä muutoksista on tärkeä (sijoitusalan ammattilaiset ja aktiiviset harrastelijat), eivät ole enää kymmeniin vuosiin olleet yleisten uutisvälineiden varassa.

Olen ollut aikoinaan mukana samanlaisessa hömpötyksessä, tosin tekniikan alalla. Siellä sai juttua helpommin, kun teki vakiintuneita mittauksia ja raportoi niistä, vaikka niiden merkittävyydestä ei voinut olla varma.

Toimittajat toimittavat uutisia pääasiassa siitä aineistosta, joka on helposti saatavilla. Sillä lehti ja ohjelma-aika täytetään. Tiedotteet, tiedotustilaisuudet ym. ovat peruskauraa. Sen lapioiminen esim. lehteen vie sen ajan, jonka voisi käyttää joutilaaseen liikuskeluun, katseluun, kuulosteluun. Sieltä niitä aiheita löytyy.

Esimerkiksi viime talven ja kevään poliittinen myllerrys näytti tulevan monelle journalistille yllätyksenä. Jos olisi muutaman vuoden ajan istuskellut kuppiloissa, toreilla ja turuilla, jutellut niitä näitä ja pitänyt korvansa auki, mikään ei olisi tullut yllätyksenä. Tällainen tutkiva journalismi ei tosin ole yhtä hohdokasta kuin virkamiesvuotojen kyttääminen ja poliitikkojen taksikuittien seulominen.

Päätän mediakriittisen katsaukseni tähän, muuten internetistä loppuu tila.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Älä katso TV:sta
« Vastaus #10 : 01.10.11 - klo:20:45 »
Päivittäisten pörssikurssien ahkera seuranta ja kommentointi on helppo tapa täyttää talousuutisille varattu tila. Kukaan ei huomaakaan, että monet paljon tärkeämmät asiat jäävät huomiotta. Päivittäiset pörssikurssien heilahteluthan ovat varsin joutavanpäivästä aineistoa. Suuret linjat merkitsevät pörssijutuissakin. Ne, joille tieto päivittäisistä muutoksista on tärkeä (sijoitusalan ammattilaiset ja aktiiviset harrastelijat), eivät ole enää kymmeniin vuosiin olleet yleisten uutisvälineiden varassa.

Olen ollut aikoinaan mukana samanlaisessa hömpötyksessä, tosin tekniikan alalla. Siellä sai juttua helpommin, kun teki vakiintuneita mittauksia ja raportoi niistä, vaikka niiden merkittävyydestä ei voinut olla varma.

Toimittajat toimittavat uutisia pääasiassa siitä aineistosta, joka on helposti saatavilla. Sillä lehti ja ohjelma-aika täytetään. Tiedotteet, tiedotustilaisuudet ym. ovat peruskauraa. Sen lapioiminen esim. lehteen vie sen ajan, jonka voisi käyttää joutilaaseen liikuskeluun, katseluun, kuulosteluun. Sieltä niitä aiheita löytyy.

Esimerkiksi viime talven ja kevään poliittinen myllerrys näytti tulevan monelle journalistille yllätyksenä. Jos olisi muutaman vuoden ajan istuskellut kuppiloissa, toreilla ja turuilla, jutellut niitä näitä ja pitänyt korvansa auki, mikään ei olisi tullut yllätyksenä. Tällainen tutkiva journalismi ei tosin ole yhtä hohdokasta kuin virkamiesvuotojen kyttääminen ja poliitikkojen taksikuittien seulominen.

Päätän mediakriittisen katsaukseni tähän, muuten internetistä loppuu tila.

Mt

Olisi kivaa jos uutisissa olisi uutisia eikä helppoja nakkeja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Älä katso TV:sta tai lue netistä
« Vastaus #11 : 03.10.11 - klo:00:11 »
Päivittäisten pörssikurssien ahkera seuranta ja kommentointi...

Olen ollut aikoinaan mukana samanlaisessa hömpötyksessä, tosin tekniikan alalla....

Päätän mediakriittisen katsaukseni tähän, muuten internetistä loppuu tila.
netissä on aina tilaa MT:n mediakritiikille!
Itse en katso paljoa TV:tä mutta internetissäkin on monenlaista säläsälä-sivustoa joita liikaa seurailen. Tässä "salattujen kansioiden" paljastuksia: digitoday, engadget, facebook (ja sen kautta monet linkit kuten vaikkapa lifehacker) ja MONTA muuta. Lisäksi yhteen email-osoitteeseen tulee monenlaisia teknisiä opensource-maililistoja joista tiedän, etten koskaan ehdi lukea niitä (liiemmin) mutta silti vaan annan niiden tulla.

Suurin osa sinänsä hyvää tai ainakin "nice to know"-asiaa mutta pitäisi varata enemmän aikaa kokonaisuuksien hahmottamiseen ja ymmärtämiseen. Mutta se vaatisi enemmän perspiraatiota, on niin helppoa "huvittaa itsensä hengiltä" tai juosta oravan lailla yksittäisten tiedonjyvien perässä.  Onneksi viime aikoina olen lukenut enemmän kirjoja kuin aikoihin.

Joku hämärä mielikuva, että olisi virsi (SV tai VK), joka käsittelisi informaatio/viihdetulvaakin.