Kirjoittaja Aihe: Ystävä  (Luettu 8008 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juhoma

  • Vieras
Vs: Ystävä/ ensi tapaaminen
« Vastaus #15 : 08.07.09 - klo:13:50 »
[quote author=Riitta-mummi link=topic=1372.msg37959#msg37959 date=12462082
Sitten on paljon niitä joita ystävällisesti kutsun ystäviksi, mutta joiden kanssa on
esim. hauskaa tai muuten mukavaa. Syvimmän luottamuksen voin antaa vain näille harvoille
-----------------------------------------------------------------------
Eräällä USA:n työmatkalla tepasin isossa tehtaassa sen turvallisuuspäällikön Sali Ruohomäen.  Hän oli kolmannenpolven siirtolainen. Minusta tuntui heti, että meissä on jotain läheistä. Sitten, kun tuli ilmi, että hän koulutukseltaan pappi ja tiesi tarkkaan esim. herättäjäjuhlista.  Asuin heidän kotonaan koko 10 päivän ajan. Luulen , että minulta tämän järjestelyn ansiosta säästyi monta ravintola iltaa. Aikaa vei paljon hänen suomenkielen opiskelu.
Viimeisenä iltana hän sanoi: Olemme Anitan kanssa päättäneet, että ensi heinäkuun alussa tulemme Helsinkiin ja jatkamme teidän kanssa Nurmon herättäjäjuhlille.    Niin myös tapahtui.
Eräissä seuroissa Nurmon juhlilla v. 1976 piti puheen pastori Sali Ruohomäki.  Se oli ehkä Jaakko Eleniuksen järjestely.
Sen jälkeen jokainen jouluaatto tuli puhelu kotiimme , kun Ruohomäet toivottivat joulutervehdyksen.
Kuuden vuoden kuluttua jouluaattona tuli puhelu USA:ta ja Anita rouva itkien ilmoitti , että vähän aikaa sitten Sali on nukkunut pois.    Näin yksi rakas ystävyys loppui .   Ystävän menetys on raskasta.
                                                 

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Ystävä
« Vastaus #16 : 20.07.09 - klo:18:26 »
Mistä erottaa ystävän ja "ystävän"?
Tässä ihan hihasta vedetty esimerkki:

Kun kertoo, että lapset ovat kilttejä, menestyvät hyvin koulussa j.n.e.

Ystävä iloitsee siitä kanssani.
"Ystävä" sulkee korvansa eikä ole kuulevinaan.

Kun kertoo, että puolison kanssa tuli riideltyä, sisaruksiin ovat välit poikki ja rahat ovat lopussa.

Ystävä lohduttaa, rohkaisee ja ottaa osaa.
"Ystävä" avaa korvansa levälleen ja tahtoo kuulla lisää. :107:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Ystävä
« Vastaus #17 : 21.07.09 - klo:12:33 »
Mistä erottaa ystävän ja "ystävän"?
Tässä ihan hihasta vedetty esimerkki:

Kun kertoo, että lapset ovat kilttejä, menestyvät hyvin koulussa j.n.e.

Ystävä iloitsee siitä kanssani.
"Ystävä" sulkee korvansa eikä ole kuulevinaan.

Kun kertoo, että puolison kanssa tuli riideltyä, sisaruksiin ovat välit poikki ja rahat ovat lopussa.

Ystävä lohduttaa, rohkaisee ja ottaa osaa.
"Ystävä" avaa korvansa levälleen ja tahtoo kuulla lisää. :107:

Hyvin kiteytetty, Pirska. Tämä "ystävä" tahtonee kuulla lisää, että olisi enemmän kerrottavaa eteenpäin.
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Ystävä
« Vastaus #18 : 23.07.09 - klo:19:24 »
Paras ystäväni on vanha lapsuusaikojen leikkitoverini. Ikäeroa meillä on kolme vuotta. Löin ystävääni pienenä päähän pyöränpumpulla ja vähän siitä tuli verta. Ystävä otti kuokan ja hujautti minua sillä oikein kunnolla. Olin vuotanut verta kuin teuraseläin. Kirkossa vanhemmat istuivat välissämme ettemme olisi alkaneet tapella.

Ystäväni on pappi ja kävi luonani pari päivää sitten. Meidän ei tarvitse puhua juuri mitään kun arvaamme toistemme ajatukset muutenkin.

Ystävä on Jumalan lahja.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ystävä
« Vastaus #19 : 01.08.09 - klo:07:32 »
ystävä on ystävä silloinkin kun hän ollut poissa kymmeniä vuosia... ja hän on kulkenut samaa reittiä kuin sinä... :icon_wink: ... onko tässä jotakin alienimaista... onko joku toinen todellisuus...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Ystävä
« Vastaus #20 : 01.08.09 - klo:08:35 »
Ystävä hyvä tuttu on kuin lämmin Vihreä nuttu. :icon_cool:

Onneksi on yksi ystävä, mutta ei niitä tosiystäviä kyllä paljoakaan enempiä ole.
Tämä yksi ystävä on lapsuudesta asti pitänyt yhteyttä ja vaikka mulla on ollut uskonnollisia murroksia ja ties mitä sekasta, niin ystävyys on säilynyt.
Ihmettelen suuresti, sillä ollaan ihan eri planeetalta.
Itte käyn töissä ja yritän hoitaa velvoitteeni jotenkin kutenkin, mutta ystäväni ei ole koskaan pystynyt töihin ja valvoo yöt ja päivät nukkuu.
Elää virtuaalimaailmaassa ja aamuyöt vaeltelee pitkin poikin, milloin luonnossa milloin kaupungissa.
Vahvaluonteinen ja aika jäärä.
Siis aivan erilainen ja luonteinen, mutta aina vaan tavataan kun ehditään ja juttu lentää ja toimeen tullaan.

Muut ystäväni on lähinnä työkavereita ja niistä ei ole kuin yksi suomalainen, että enempi Suomessa ollessa olen ulkomaalaisten kanssa tekemisissä kuin suomalaisten.

Tuttuja sitten taas on yli kaksisataa numeroa puhelinluoettelossani, mutta ystäviä ei.
Ehkä mun tulisi muuttua?

Tik toc.

myyrä

  • Vieras
Vs: Ystävä
« Vastaus #21 : 01.08.09 - klo:10:09 »
Ystävä hyvä tuttu on kuin lämmin Vihreä nuttu. :icon_cool:

Itte käyn töissä ja yritän hoitaa velvoitteeni jotenkin kutenkin, mutta ystäväni ei ole koskaan pystynyt töihin ja valvoo yöt ja päivät nukkuu.
Elää virtuaalimaailmaassa ja aamuyöt vaeltelee pitkin poikin, milloin luonnossa milloin kaupungissa.
Vahvaluonteinen ja aika jäärä.






Mahtavan kuuloinen tyyppi. Hänet haluaisin tavata.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Ystävä
« Vastaus #22 : 01.08.09 - klo:10:40 »
No höh, tuo outo hiippari kuulostaa ihan minun vanhemmalta pojaltani...ärsyttävä, mutta mahtava tyyppi!
Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Vs: Ystävä
« Vastaus #23 : 01.08.09 - klo:11:13 »
No höh, tuo outo hiippari kuulostaa ihan minun vanhemmalta pojaltani...ärsyttävä, mutta mahtava tyyppi!

Minä en jaksa kiinnostua tavallisesta, mutta onneksi jokaisesta löytyy se ihme hiippari vähän raaputtamalla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Ystävä
« Vastaus #24 : 02.08.09 - klo:13:55 »
Eräs muutamista hyvistä ystävistäni on anoppini. Hän on nyt siirtymässä virran yli.
Uskonasiasta en ole kenekään muun kanssa osannut niin tutusti jutella kuin hänen kanssaan. Olisiko se, että minulla on tämä lapsen usko ja hän toimi vuosikymmeniä pyhäkoulun opettajana , auttanut meitä puhumaan samaa kieltä. Myöskin virsien ja hengellisten laulujen laulaminen oli kahdenkeskinen juttumme.

Nyt kun olen tutustunut muutamiin körtti-naisiin, en tiedä ollaanko tuttuja, ystäviä vai hyviä ystäviä, vaiko oikeeen hyviä ystäviä. Mutta hyvältä tuntuu. Huomaan selvästi, että hyvillä ystävilläni on usko Jeesukseen.

Myöskin lapsuudenystäväni Leena uskoo. Hän ei ole kovista kolauksistaan huolimatta kadottanut uskoa, vaan saanut sen. Emme me näistä paljonkaan puhu, mutta tiedämme
kumpikin toistemme kaikki asiat.
Ystävä voi olla kyllä aivan eri  ympyröistäkin. Minullakin on sellainen. Politiikassakin olemme aivan eri laidoilla, mutta yhteyttä ja ymmärrystä on paljon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Ystävä
« Vastaus #25 : 02.08.09 - klo:18:46 »
Mulla on aina huono omatunto, etten ole tarpeeksi hyvä ystävä ystävilleni  :icon_sad:
usein otan yhteyttä kun ITSE sitä kaipaan...
Herra armahda.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Ystävä
« Vastaus #26 : 03.08.09 - klo:15:39 »
Ystävyys on niin arvokas asia, niin arka ja kallis, etten uskalla kirjoittaa siitä tämän enempää.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024