Kirjoittaja Aihe: Tänään 41  (Luettu 26058 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 41
« Vastaus #105 : 03.08.15 - klo:07:17 »
Viimeöisen ukkosen takia meillä ollaan nyt väsyneitä. Koira pelkää aina ukkosta ja nyt se ei osannut asettua vaikka ukkonen jo meni ohi. Se ravasi ympäriinsä vauhkona  23- 03 välisen ajan. Koetin monin tavoin sitä tyynnytellä. Vein ulos kaksi kertaa katsomaan että ei jyrise eikä salamoi. Tein sille petiä vuoteeni viereen.Tarjosin makupaloja, ei kelvannut.
Rapsuttelin ja silittelin  k a u a n, mutta omalle sohvalleen se ei mennyt, ei millään.
Minä kai uuvuin ensin. Ajattelin sen aamulla nukutaan pidempään, mutta ei. Sama aika herätykseen, 5.30.
Täytyy ottaa univaje takaisin päiväunilla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #106 : 03.08.15 - klo:12:46 »
Ajatukseni vn,  mietin kuinka lievittää kärsimystä.
Samoin Riitta-mummille, valvominen vie voimat.

Täällä on suuri oravatöminäpäivä. Siivottu kaappi, mutta niitä riittää.  >:(. Jonkin verran ponnisteltu uskonnollisen kokemuksen hyväksi, koska jättöpäivä lähenee.
Koetettu kirjoittaa muuta tekstiä jotta olisi työtätekevä olo. Ei ole.

Kertut ja erilaiset tiaiset pitävät ääntä, siis äänekästä ääntä kirsikkapuissa.
Pakko päästä ulos päivänpaisteeseeen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 41
« Vastaus #107 : 05.08.15 - klo:07:26 »
Käymme markkinoilla, ja samalla siinä torin laidalla myös Instrmentariumissa kirjaimellisesti
ruuvia kiristyttämässä. Lukulasien sanka on ollut irtiottavaa tyyppiä alusta asti. Olisi ollut reklamaation paikka heti.

Jokohan olisi mustikoiden pakastamisen aika ?  Huomisen silmäpiston takia marjat voisin laittaa talven varalle tänään.
Aamupäivällä jaksan myös haravoida nurmikon jonka Matti illalla leikkasi.

Iltapäivällä aloitan lukea Ristin Johanneksen Elävää rakkauden liekkiä toistamiseen.
Luen toki välipaloina mitä milloinkin. Historiaa, muistelmia , jopa Enni Mustosta. Dekkarit ovat jääneet lähes tyystin lukematta viimeisen vuoden aikana.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #108 : 05.08.15 - klo:07:58 »
Kaariinalla mansikoitansa pakkasessa 20 ämpäriä, olisiko maalla vielä toinen sama määrä. Itse nuivailen polttopuiden kanssa. Jotenkin vieteri oiennut. Oli sellainen huimauspäiväkin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #109 : 05.08.15 - klo:09:39 »
Täytyy siivota saan vieraan joka on todel vieras eli elämänkerrankertoja. Sovittiin tänne katsastus jotta ei tarvii huudel missäön meluisassa ympäristössä ja samalla miettiä kuka naapuripöydässä kuulee.  Saamme sitten nähdä ja kuulla. Nythän olisi toisaalta sitten aikaa paitsi jos rupeaa puuskuttamaan lisää noita teologisia viisaustieteitä.

Täytyy olla unohtamatta yhtä tenttiä. Takuul kyllä unohtuu siinä olen kerrankin hyvä, maailman paras suorastaan ja pääsen kehumaan. Varmasti olen unohtanu enemmän deadlineja tentti-ilmoittautumisia tenttejä siis valmistuttuani vapaaehtoisia lääkärinaikoja röntgenaikoja labra-aikoja kuin kukasn toinen täällä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #110 : 05.08.15 - klo:09:43 »

Iltapäivällä aloitan lukea Ristin Johanneksen Elävää rakkauden liekkiä toistamiseen.
Luen toki välipaloina mitä milloinkin. Historiaa, muistelmia , jopa Enni Mustosta. Dekkarit ovat jääneet lähes tyystin lukematta viimeisen vuoden aikana.

Hurraa Enni Mustoselle koska edessä lukee jopa, hurraahuuto myös dekkareille! Lukutaito on myös rentoutumiseen ja iloon. Unohda se jopa ja lainaa Saariston Lapset, se on lyömätön. Älä välitä vaikka olisit joskus lukenut.

Jumalasta oppii myös ilon kautta.  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #111 : 05.08.15 - klo:09:49 »
Luin Prismasta nappaamani kuolemanläheisyyskokemuksen lähinnä tuota ut:n kurssia ajatelken koska se siellä on erään ryhmän aiheena. Kyseinen ainakin väitti olevansa neurokirurgi. Hän sai aivoverenvuodon ja oli koomassa pitkään. 

Ainakin asiatieto oli kohdallaan. Kiinnostavinta oli osa jota ao nimittää "madonreikäkokemukseksi" koska sellaisen aivosto saattaa tuottaa hyvin varhaisesta osastaan ja joka siten saattaa olla ikivanhan eläimen ensimmäinen minäkokemus. Myös siilin.

Totesin  lukevani varsin soveltaen ja soveltava osa jäi mieleeni.

Luen Raamattua, hitaasti. Muu wiisauskirjallisuus saa nyt hetkisen olla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 41
« Vastaus #112 : 05.08.15 - klo:15:06 »
Asioinnit markkinoilla ja Instrussa onnistuivat. Ostimme laatikollisen mustikoita vietnamilaismyyjiltä kuten kolmena aiempanakin vuonna. Heillä hinta oli 30 euroa / 5 kg. Saimme vielä litran herneitä kaupanpäällisiä.  Muilla mustikka maksoi 36 - 38 e/ ltk..  Ostin bermudashortsit pakistanilaiselta , puuvillaa, 10 euroa. Instru vaihtoi lukulasin sangan ruuvin ilmaiseksi.
Matti joi mukillisen kahvia torikahvilassa, minäkin sain hörpyn.

Grillasimme makoisat pihvit. paistoin herkkutatteja, kohta pitäisi saada uusia. Joimme hiukan valkoviinäkin.
Haravoin nurmikon. Istuimme auringossa. Minä otin hoitosukat jaloista ja annoin auringon paistaa valkoisille säärilleni.

Tytär soitti.

Tunnin päästä alkaa suunnistuksen naisten viestit Skotlannista, se katsotaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 41
« Vastaus #113 : 05.08.15 - klo:23:18 »
Tuli käytyä vadelmassa ja mustikassa.  En tiedä onko sen väärti, ihan sippi ja rampa olo,
ainakin tähän aikaan vuorokaudesta.
Vei kyllä kotimökille jääkaappiin limsaa ja makkaraa odottamaan, eli mielellään viikon
sisällä sinne saunan lämmitykseen ja nuotiolle.
Tänään pitkästä heinikosta vadelmia poimien, nokkosia väistellen...no, oli vaivan arvoista!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 41
« Vastaus #114 : 06.08.15 - klo:06:42 »
Tänään on taas silmäpolilla käynti. Lähden jo tunnin päästä pistettäväksi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #115 : 06.08.15 - klo:10:42 »
Odotan aikaa, että saan mennä Hovin Kaukolle sanomaan, että kaivahan oikein kunnon maanhalkein Peipporämeelle. Minulla on kesken puiden keruu ojan paikalta. Ainaisena peikkona on se, että jään kiinni rämeellä. Ei yhtään voi käyttää voimaa (Zetorissa olisi :003:), vaan jokainen liike on mentävä kuin villakopassa, pehmeästi, suostutellen, suunniteltuna. Tämä kesä on opettanut.
Kaariina kokoaa "pötyä pöytään", mansikoitansa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 41
« Vastaus #116 : 06.08.15 - klo:11:12 »
Rämeissä on hyvä mennä kuin veli-Veneheiton Zetori, körttilääsittäin: pehmeästi maanitellen, pikotellen.   :002:

Matti poimi Keskussairaalan lähimetsästä kanttarellejä ja lampaankääpiä sillä välin kun minä istuin poliklinikalla odottamassa hoitovuoroani. Samalla sai Themis liikkua kangasmaastossa. Tihkusade ei heitä haitannut.

Ensi alkuun silmää särki piston jälkeen kun puudutus lakkasi, mutta nyt jo kahden tunnin päästä on lähes kivuton.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #117 : 06.08.15 - klo:11:44 »
Yritähän sinnitellä  :039:. Matti on ahkera hänkin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 41
« Vastaus #118 : 08.08.15 - klo:13:28 »
Kiitos.  Sinnittelystä onkin taas kysymys kun ukkoshaude painaa päälle.
Jäin kotiin koiran kanssa kun Matti lähti mökille töitä paiskimaan ja sienestämään.
Vaikka hän on pian 74-vuotias ja nilkka on huono hän pärjää minua paremmin
siellä.
Koira kärsii sydänvikansa puolesta myös helteestä, ja etenkin ukkosesta. Jos kuuluu jyrinää illemmalla tiedossa on levoton yö.
Aamuviileällä teimme pitkähkön lenkin ja päiväkahvittelimme pihassa. Niillä on pärjättävä iltaan asti, jolloin odotellaan taas viileämpää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #119 : 08.08.15 - klo:20:31 »
Meillä on vieraita, tulivat hakemaan pakastimistamme mansikoita. Tiistaina lähtevät H-linnaan ja Helsinkiin. Lämmitellään saunaa.