Kirjoittaja Aihe: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?  (Luettu 7622 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #15 : 04.10.11 - klo:19:40 »
On vähemmän ihmisiä, joista en pidä. Luulen että pidän ihmisistä ylipäätään, ja toivoisin että löytäisin sen pienen ihmisen jokaisesta. 
Olen surrut siksi tuota epilepsiaa että se on karkoittanut joitakuita, joista olisin itse ollut valmis pitämään. Niin on ollut alusta saakka, eikä sille voi mitään.  Kovin varmoja ihmisiä taidan itse pelätä. Samoin syytteleviä - siis - vihaisia. En tiedä, ehkä niitä jotka näkevät koko maailman pahuuden tässä tai tuossa, kun se ei ikinä ole niin.   

 Mutta jotain käsittämättömän lämmintä kävelee vastaan, kun uuden toimipaikan käytävällä törmää omaan kurssikaveriinsa - meidän kurssilaisista reilu kolmasosa valitsi psykiatrian, jäimme tiedekunnan historiaan, yleensä se on kolme prosenttia.  Yhden tapasin tänään, Ilkan, ja Ilkan mukana käveli vastaani puolet elämääni. Niin monta muistoa, että lämmmitti ja itketti ja nauratti... ja juteltavaa olisi ollut, osui vain töitä...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8397
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #16 : 05.10.11 - klo:07:32 »
Ai ku kiva aihe.
Helpompi kylläkin vastata, että millaisia ihmisiä vedän puoleeni ja he oat kaikki hirveen voimakkaita persoonia ja jollaisia en itse oikein kestäisi, mutta töiden puolesta ja koska he ovat lapsuuden kavereitanikin, niin heidän kanssaan olen tekemisissä.
Sitten kaikenlaisia sekopäitä joilla liiraa, kuten kai mullakin. Ne vaan tuppaa mun ympärille olen sitten bussissa tai missä.

Sielu lepää kyllä sellaisten ns, pienten ihmisten parissa ja siksi seuroissakin viihdyn hyvin ja mitä vähemän porukkaa sen parempi.

Useasti olen ihmetellyt mikä ihme siinä on, että kaikenlaisten voimmakkaiden ihmisten oli ne sitten naisia tai miehiä parissa tulee vietettyä aikaa.
Joku on kirjoittanut, että kerro millaiset ystävät ovat, niin kerron millainen sinä olet. Se ei pitäne paikkaansa mun kohdalla.

Aika hauska aihe. Pitää palata tähän uudestaan mietiskelemään.
Kiva lukea muidenkin ajatuksista aiheen tiimoilta.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #17 : 05.10.11 - klo:10:25 »
Oh...Viisveisaaja, kohtalotoverini! Välillä oikein mietin, että lukeeko mun otsassa, että hei sinä, jolla on vaan syystä x niin kamalan vaikea elämä, tule tänne avautumaan....  :102: Tai ehkä syynä on se, että hymyilen usein ja ilmeisen ystävällisesti...

Ja toisaalta väitän, että kyllähän sun ystävät susta kertoo...nimittäin ne kertoo sen, että myötäilet helposti ja siksi voimakkaat persoonat viihtyy seurassasi...näin ainakin miulla...

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #18 : 05.10.11 - klo:11:54 »
Lutteeruksen kehittämä "usko ja rakkaus" -teoreema onkin tässä kysymyksessä mainio. Hän kertoo kristityn rakastavan kaikkia jopa vihamiehiä. :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #19 : 06.10.11 - klo:19:56 »
En havittele kenenkään seuraa, mutta tulen toimeen parhaiten maanläheisten, yksinkertaisten ihmisten kanssa. (itsekin sen verran yksinkertainen :017:)  Yhteiset mielenkiinnon aiheet yhdistävät. Herkkähipiäisyydestä en pidä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8397
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #20 : 06.10.11 - klo:20:38 »
En havittele kenenkään seuraa, mutta tulen toimeen parhaiten maanläheisten, yksinkertaisten ihmisten kanssa. (itsekin sen verran yksinkertainen :017:)  Yhteiset mielenkiinnon aiheet yhdistävät. Herkkähipiäisyydestä en pidä.

Toi on aika vaikea uskoa, kun pikkkasen provosoivia sun jotkut kirjoitukset.
Ainakin varauksella?

Jamp, tietty se on niin, että omien intressien kanssa olevien kansa on helpompi kirjoittaa, mutta minusta jotain isompaa ja fiksua sulla olisi meille kuoleville tarjota. jotenkin tulee susta tunne, et jotain olet kokenut, mutta et jaa?
Pikkasen ku Penan ja joidenkin kanssa. Varmaan ois joitain viisauden sanoja ja kokemuksia, jotka vaan jää jonnekkin, kun oma elämä ei ihan kunnossa,.?
Varsinkin ystävämme musiikin ystävä mjyyrä,. Hänellä olisi opetettavaa,. Mies kun on ollut ison pahan , eli kuoleman kaa monta kertaa kasvokkain., huh, Myyrä on mun idoli..:))
Prohveetta viisveisu sanos,..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #21 : 06.10.11 - klo:23:22 »
Oikeudenmukainen, rohkea, sosiaalisesti taitava,
kannustava, avara luonne..
Osittain pitaa osata samaistua,
yleensa ihaillut persoonat, jotka huomioivar muita hyvin
ovar hyvin suosittuja,
Vastakkaiselta sukupuolelta odotetaan usein henkista
tai fyysista atraktiivisuutta.
Epasuositut etsivat suosittuja,
Pyrimme myos loytamaan usein parin, joka taydentaa,
kenella on annettavaa ja kenelle on annettavaa.
Suhteet on monesti myos vaihtokauppoja esim. avioliitoissa
ihminen omistetaan.
Elämä on kemiaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10403
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #22 : 07.10.11 - klo:05:16 »

Oikeudenmukainen, rohkea, sosiaalisesti taitava,
kannustava, avara luonne..


Osittain pitää osata samaistua,
yleensa ihaillut persoonat, jotka huomioivat muita hyvin
ovat hyvin suosittuja,

merkittävä huomio


Vastakkaiselta sukupuolelta odotetaan usein henkistä
tai fyysista atraktiivisuutta.


Epäsuositut etsivät suosittuja,

Heikkoitsetuntoiset tukeutuvat vahvoihin tyyppeihin. Tähän perustuu diktatuuri.


Pyrimme myös löytämään usein parin, joka täydentää,
kenellä on annettavaa ja kenelle on annettavaa.

Vastavuoroisuus on välttämätöntä kommunikaation syntymiselle.


Suhteet on monesti myös vaihtokauppoja esim. avioliitoissa
ihminen omistetaan.


Parisuhde on kiinteä. Se sisältää myös omistamisen. Rakkaus on sokea. On vain me kaksi.



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #23 : 07.10.11 - klo:08:36 »
Tieda, vaikka joku paiva tehtaisiin lahdin homon peraan niminen biisi
Elvis projektissa. :107:
Poikaystavani kay joka toinen perjantai ja lauantai toissa,silloin
kun kalliossa on sateenkaari kahvio varikkaineen porukoineen auki.

Lahdin homon peraan

Lahdin homon peraan, poikaystavani on aina toissa.
Pakko leikkia lesbomaista naista. Pukeudun verkkareihin
Jja pipoon. Homolla on kaikkea, mita minulta nyt puuttuu.
Anna minulle aidilista lohtua. Tarvitsisin miehen, mutta
homolla on nyt enemman pehmeaa luonnetta.
Elämä on kemiaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #24 : 08.10.11 - klo:11:30 »
Toi on aika vaikea uskoa, kun pikkkasen provosoivia sun jotkut kirjoitukset.
Ainakin varauksella?

Jamp, tietty se on niin, että omien intressien kanssa olevien kansa on helpompi kirjoittaa, mutta minusta jotain isompaa ja fiksua sulla olisi meille kuoleville tarjota. jotenkin tulee susta tunne, et jotain olet kokenut, mutta et jaa?
Pikkasen ku Penan ja joidenkin kanssa. Varmaan ois joitain viisauden sanoja ja kokemuksia, jotka vaan jää jonnekkin, kun oma elämä ei ihan kunnossa,.?
Varsinkin ystävämme musiikin ystävä mjyyrä,. Hänellä olisi opetettavaa,. Mies kun on ollut ison pahan , eli kuoleman kaa monta kertaa kasvokkain., huh, Myyrä on mun idoli..:))
Prohveetta viisveisu sanos,..


Kyllä minun elämä on ihan kunnossa, kiitos kysymästä!  Suuria ja jylhiä "viisauden sanoja" sen sijaan minulla ei ole, eikä tule. Vähän liian romanttista minun makuuni sellainen puhe. Anteeksi vaan.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Ilimari

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 11
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #25 : 11.10.11 - klo:18:40 »
Mutta ihmisistä jotka osaa puhua suoraan sydämestään ja perustellakkin hieman olen tykännyt puhekumppaneina. 
Totta! Ottaa myös melkein sydämelle puhua suoraan sydämestään. Saattaapa irrota tippa linssistäkin. Tärkeätä mutta vaikeaakin se syvältä puhuminen voi olla. Ja kaikki edellinen myös kuuntelijana. Sen jotenkin tuntee kun kuulee tai sanoo jotain kovin oleellista ja totta, hyvää - kaunista tms. . Pulssi jotenkin nousee jo ensimmäisestä sanasta, kuulijanakin - sen aistii. Metkaa. 

Mutta lisäksi kyllä kaikenlainen aito iloisuus, rehellisyys, pirteys ja positiivisuus on kivaa ja se tarttuu. En nyt oikeastaan miettinyt tätä alkuperäisen aiheen kannalta vaan tartuin vaan tuohon sydämestä puhumiseen. En oikeastaan tuohon alkuperäiseen osaa edes vastata. Monenlaiset jutut vaikuttavat tuohon.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #26 : 19.11.11 - klo:10:47 »
Creep- Radiohead
 :icon_rolleyes:
When you were here before
Couldn't look you in the eye
You're just like an angel
Your skin makes me cry
You float like a feather
In a beautiful world
I wish I was special
You're so fucking special

But I'm a creep
I'm a weirdo
What the hell am I doing here?
I don't belong here

I don't care if it hurts
I want to have control
I want a perfect body
I want a perfect soul
I want you to notice when I'm not around
You're so fucking special
I wish I was special

But I'm a creep
I'm a weirdo
What the hell I'm doing here?
I don't belong here

She's running out the door
She's running out
She runs runs runs

Whatever makes you happy
Whatever you want
You're so fucking special
I wish I was special

But I'm a creep
I'm a weirdo
What the hell am I doing here?
I don't belong here
I don't belong here

Elämä on kemiaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22079
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #27 : 19.11.11 - klo:11:21 »
Onko kukaan oikeasti 'special' vai olemmeko kaikki? 'Specialin' ja 'weirdon' ero taitaa olla makuasia.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #28 : 19.11.11 - klo:11:28 »
Onko kukaan oikeasti 'special' vai olemmeko kaikki? 'Specialin' ja 'weirdon' ero taitaa olla makuasia.

Olemme kaikki, kuten lumihiutaleetkin.  Yhtä pysyviä niinikään. Taitaa olla myös monen hiutaleen havainto: I don´t belong here...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33806
Vs: Minkalainen ihminen vetaa sinua puoleensa?
« Vastaus #29 : 19.11.11 - klo:12:18 »
Taiteelliset. He maksavat vaikka antavat.

Ei kannata verrata. Se johon vertaat voi salata itkunsa, ahdistuksensa, epäonnistumisensa.
Päivääkään en vaihtaisi pois (klisee, mutta hyvä) Jumalan armoa riittää alati.                                        :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)