Kirjoittaja Aihe: Uusi tulokas  (Luettu 17257 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #45 : 22.04.10 - klo:11:48 »
Sininen on muuten seuraava muotiväri. Se on jo USAssa.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #46 : 22.04.10 - klo:13:16 »
Sininen on muuten seuraava muotiväri. Se on jo USAssa.

Voi, voi ja minä kun olen satsannut viime aikoina armeijan vihreään. Täytyy nopeesti hankkia sinisiä vaatteita.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #47 : 22.04.10 - klo:19:16 »
Voi, voi ja minä kun olen satsannut viime aikoina armeijan vihreään. Täytyy nopeesti hankkia sinisiä vaatteita.
Ja minä sain Eurokankaasta niin tosi kauniita ruskean sävyjä niistä edullisista paloista, hyvää laatua ja ihania vivahteita, ja niin kauniisti toisiinsa sopivia vielä,  kyllä nyt kävi. Takin palasetkin ennätin jo leikata. 
Mitä minä nyt teen. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #48 : 23.04.10 - klo:07:27 »
Olen aina pukenut päälleni muodista jääneitä vaatteita, koska vasta ne ovat nuhraantuneet mukaviksi. Aina olen pärjännyt. Silloin tällöin olen tullut olleeksi edelläkävijä, kun joku väri tai malli on taas palannut muodin harjalle. Irronneet napit ja rispaantuneet hihansuut ovatkin sitten tarina sinänsä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #49 : 23.04.10 - klo:07:39 »
Minä en enää ole vuosiin välittänyt muodinmukaisuudesta. Kotona vaatteen pitää olla mukava päällä, joustava, sitä on vara liata hommissa. Yleensä se on T-paita ja gollageverkkasit, oikein pehmeäksi kuluneet.
Ihmisten ilmoille lähtöä varten on vanhaa laatuvaatetta vaikka toisille jakaa. Olen sitä mieltä ettei niin kovin suurta vaatekaappia tarvita.

Sinisestä en vaatteissa pidä, vaan ruskeasta, mustasta ja luonnonvalkoisesta+ uusimpana purppuran väri. Niin ja oliivin vihreästä.

En tiedä mitä tämä kertoo meistä Uusille Tulokkaille.  Tällaisia me ollaan, rönsyileviä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Aallotar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #50 : 23.04.10 - klo:13:24 »
Itse asiassa nyt ymmärrän sitten senkin miksi sinisen eri sävyt ovat vuosikaupalla olleet lempivärejäni, vaikka olen itsepintaisesti yrittänyt kokeilla muutakin ;) Jatketaan sinisävyisten lankojen etsintää  :-D

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #52 : 24.04.10 - klo:07:31 »
Olen aina pukenut päälleni muodista jääneitä vaatteita, koska vasta ne ovat nuhraantuneet mukaviksi. Aina olen pärjännyt.

Että kylmältä suojaavat... sateen ehken pitävät... voiko se olla totta? Onko tämä nyt luotettavaa tietoa sitten, että vaikka poissa muodista..??
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #53 : 24.04.10 - klo:07:37 »
Värien merkitystä on tutkittu kauan.

http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/V%C3%A4rien+merkityst%C3%A4+ja+vaikutusta+on+tutkittu+jo+vuosisatoja/1135250706726
Nyt ei kun ruskea takki valmiiksi kun naapurit kolistelevat hereille etten hetä ompelukoneella häiritse. 
Sitten vähän beigeä, ripaus vaaleanpunaista ja ehkä pikku siivu violettia...no, sitä on vielä mietittävä. Hyvä tulee.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #54 : 24.04.10 - klo:09:43 »
Joustavissa farkuissa ei palella, ei kuulu ylimääräisiä kahinoita, voi kontata vaikka missä, ei housut kiristä tai purista tai estä liikkumasta just sinne mihin haluaa. Ja yläosaksi käy melkein mikä paita vaan. :023:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #55 : 24.04.10 - klo:10:36 »
Joustavissa farkuissa ei palella, ei kuulu ylimääräisiä kahinoita, voi kontata vaikka missä, ei housut kiristä tai purista tai estä liikkumasta just sinne mihin haluaa. Ja yläosaksi käy melkein mikä paita vaan. :023:

Ja nykyään monet farkut on joustavia. En mä muita ostaiskaan.
Acta, non verba.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #56 : 25.04.10 - klo:14:47 »
Tulin taas tänne kurkkimaan, kuinka palstalaisilla menee :) Oman elämäni löytöretkeilijä on erittäin hienossa seurassa jo nyt, huomaan ma  :003:
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa Leppis

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 2
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #57 : 20.06.10 - klo:22:33 »
Tervehdys kaikille!

Leppis on nimimerkkini ja ikää on kertynyt 39 vuotta. Lapsia on ja aviovaimo. Sijainti Länsi-Suomi ja työpaikka valtiolla.
Aikani seurailin foorumia ja sitten päätin rekisteröityä, kun homma näytti niin mukavalta.

Se miten päädyin tänne onkin toinen juttu.
Aloin tutkia isoäitini (kotoisin Kauhajoelta) taustoja. Sen myötä päädyin Herätysliikkeiden pariin näin netin kautta ja tutkimusretkeni terävin kärki kohdistui Herättäjä-Yhdistykseen ja Körtteihin. Luettuani Eleniusta, Viljo Remestä, Tuomas Kortelaista jne. ja Hengellisen kuukauslehden juhlakirjan Vox silentiin säestyksellä ja kaivettuani melkein kaiken netistä, selvisi että kyseessä on väärä yhdistys. Tarkoitus olikin paneutua Uusheräykseen  :icon_biggrin:

No ei hätä ole tämän näköinen, tekevälle sattuu.
Selvittelyni tuloksena olikin, että Körttiläinen ajattelutapa ja Herättäjä-Yhdistyksen toiminta olikin minulle mitä ominta. Liikkeen nykyinen tila, kuten myös erittäin värikäs historia alkoi kiinnostamaan ja aloin tuntemaan hengenheimolaisuutta. Ehkä näin pitäisikin tutustua itselle uusiin asioihin?
Tässä siis olen, enkä muuta voi.
Silti, ihan tavallinen kirkkouskovainen olen, enkä kuulu mihinkään hengelliseen yhdistykseen...olen siis vissiin kaappiKörtti.



Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #58 : 20.06.10 - klo:23:40 »
Tervetuloa Leppis!

Olet mitä ilmeisimmin jo kurkistelemassa kaapin ovelta ulospäin ja eräänä kauniina päivänä astut selkä suorana kaapista ulos.  :eusa_clap:

Minäkin luonnehdin itseäni kirkkouskovaiseksi, kunnes tutustuin körttiläisyyteen ensin tämän foorumin kautta ja sitten vähän muutenkin. Sittemmin huomasin että olin ajatuksiltani pikkuhiljaa körttiläistynyt tietämättäni ja voin jo pitää itseäni jonkin sortin körttinä. En ehkä vielä ihan aitona sellaisena. Ainakin minulta puuttuu se tausta ja kodin perintö.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #59 : 20.06.10 - klo:23:48 »
Jos se lohdutta, niin ainakin puolet foorumissa kirjoittelevista ei ole syntymäkörttejä kuten en minäkään. Ei se ole ongelma miten syntyi. Ongelmat tehdään myöhemmin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi