Kirjoittaja Aihe: Uusi tulokas  (Luettu 17227 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #30 : 15.04.10 - klo:22:13 »
Hei!

Tervetuloa palstoille, uudet juttelijat!

Reissun jälkeen kun tulee perille, kannattaa rauhassa istahtaa paikalleen tai mennä köllölleen ja levätä rauhassa riittävän kauan. Kuulostella ja epäillä, katsella ja pohtia.

miettii Mauno


Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #31 : 15.04.10 - klo:23:35 »
Tervetuloa kaikki uudet foorumilaiset!  :039:

Kiuruvedelle suunnataan Tiitiäisen kanssa Etelä-Karjalaisten yhteisellä bussilla. Majoituksesta on matkan järjestäjä pitänyt huolta. Helppo mennä valmiille.  :023:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #32 : 16.04.10 - klo:07:13 »
Kiiitos linkistä, Seppos. Tuolta löytyy. Jos en saa muita mukaan, selviän näillä. Elämä olisi helpompaa jos olisi se auto mutta ilmankin pärjää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #33 : 16.04.10 - klo:08:21 »
Kun noudatin Espoon juhlilla Maunon ohjetta, poikani otti minusta kuvan loikomassa puisella penkillä. Onkohan se jossain tallessa?

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #34 : 21.04.10 - klo:14:15 »
Kiitokset Maunolle..!

Olen lueskellut tässä Herättäjä-Yhdistyksen sivuilta juttuja ja mietin, onko mun täysin mahdotonta kuulua poppooseen, jollen ensin kuulu ev.lut. kirkkoon?  :017:
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #35 : 21.04.10 - klo:14:32 »
Erikoista, mutta ei mahdotonta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #36 : 21.04.10 - klo:16:54 »
Olen lueskellut tässä Herättäjä-Yhdistyksen sivuilta juttuja ja mietin, onko mun täysin mahdotonta kuulua poppooseen, jollen ensin kuulu ev.lut. kirkkoon?  :017:

Jos "poppoolla" tarkoitat herännäisyyttä yleensä eli käytännössä esim. siioninvirsiseuroissa käymistä, niin se ei ole mitenkään sidoksissa Herättäjä-Yhdistyksen jäsenyyteen. Ei kyllä ev. lut. kirkonkaan jäsenyyteen, sillä onhan tässä foorumiporukassammekin jäsenenä mm. ortodoksi.

Herättäjä-Yhdistyksen jäsenyyskriteereitä en muista, mutta kun yhdistys on perustamisestaan asti ollut "jyrkästi kirkollinen" (W. Malmivaara), niin on hieman ristiriitaista olla yhdistyksen jäsen, mutta ei sen kirkon jäsen, jonka toimintaa yhdistys tukee.

Mt


Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #37 : 21.04.10 - klo:17:04 »

Herättäjä-Yhdistyksen jäsenyyskriteereitä en muista, mutta kun yhdistys on perustamisestaan asti ollut "jyrkästi kirkollinen" (W. Malmivaara),


Herättäjä-yhdistys on siis "jyrkkäkirkollinen" herätysliike. :kahvi: :002:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #38 : 21.04.10 - klo:17:08 »
Kiitokset Maunolle..!

Olen lueskellut tässä Herättäjä-Yhdistyksen sivuilta juttuja ja mietin, onko mun täysin mahdotonta kuulua poppooseen, jollen ensin kuulu ev.lut. kirkkoon?  :017:

Mikäli olen mitään herännäisyydestä ymmärtänyt, niin tuskinpa siellä vaaditaan mitään on-off- tilaa tuon "kuulumisen" suhteen. Tunnen henk. kohtaisesti paljonkin körttejä ja olen ollut paljon seuroissakin, joskus vähän jossain muussakin toiminnassa ihan vierailijana, niin minulla on sellainen p-tuntuma että monet ovat aika löyhästikin "sitoutuneet" liikeeseen.  Enemmänkin körttiläisyys näyttäisi minusta olevan jonkinlainen pohjavire kuin jokin tiivis yhteisöllinen "jokokuulutmeihintaioletulkona"-yhdistys.

Korjatkaa jos olen väärässä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #39 : 21.04.10 - klo:17:24 »
Mikäli olen mitään herännäisyydestä ymmärtänyt, niin tuskinpa siellä vaaditaan mitään on-off- tilaa tuon "kuulumisen" suhteen. Tunnen henk. kohtaisesti paljonkin körttejä ja olen ollut paljon seuroissakin, joskus vähän jossain muussakin toiminnassa ihan vierailijana, niin minulla on sellainen p-tuntuma että monet ovat aika löyhästikin "sitoutuneet" liikeeseen.  Enemmänkin körttiläisyys näyttäisi minusta olevan jonkinlainen pohjavire kuin jokin tiivis yhteisöllinen "jokokuulutmeihintaioletulkona"-yhdistys.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Et ole väärässä. Tietääkseni, meillä on jopa yksi muslimijäsen. Jäsenyys ei ole missään mielessä pakollista, vaan kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä sitä oletko jäsen ole kysytty kuin yhdistyksen vuosikokouksessa. Siellä se tarkistetaan. Kirkon tutkimuskeskuksen mukaan kirkon papistosta huomattava osa on lähinnä herännäisyyteen lukeutuvia siis ei jyrkästi sitoutuneita. Herännäisyys on herätysliikkeistä saman laitoksen mukaan vähiten jyrkkä ja tiivis.

Jyrkkä körtti
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Samuli

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 110
    • http://uusimaa.h-y.fi/tyontekijat.html
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #40 : 21.04.10 - klo:17:35 »
Tervetuloa mukaan, Aallotar! Minä olen Herättäjän Helsingin ja Uudenmaan alueen työntekijä ja aina silloin tällöin innostun ja aktivoidun kirjoittelemaan täällä.

Muutamia kommentteja tähän ketjuun:

- Kiuruvedelle pääsee pääkaupunkiseudulta myös bussiretkillä, joihin kuuluu myös majoitus. Tietoa löytyy lisää jäsenkirjeestä, jonka laitoin juuri postitettavaksi Lapualle (muutama päivä yleensä menee, ennen kuin on perillä) tai sitten täältä: http://uusimaa.h-y.fi/seurakalenteri.html

- Espoon herättäjäjuhlat eivät olleet missään tapauksessa pääkaupunkiseudun ainoat. Meillä on ollut kovasti puhetta juhlien hakemisesta Vantaalle ja viime sunnuntaina, kun olin saarnaamassa Korson kirkossa, kirkkoherra Kari Pekka Kinnunen lupasi julkisesti seurojen jälkeen, että nyt ruvetaan ajamaan tätä asiaa toden teolla. Joten joitakin vuosia kun maltetaan kulkea juhlissa muualla Suomessa, niin sitten saadaan ne taas näille nurkille.

- Herättäjä-Yhdistykseen kuuluminen ei virallisesti edellytä kirkon jäsenyyttä ja jäseninä onkin tietääkseni ainakin joitakin ortodokseja ja yksi muslimi. Jokainen päättää siis itse, emmekä mitenkään valikoi tai jaottele jäseniämme yhdistyksen puolelta. Mutta tietenkin toivoisimme kovasti, että jäsenemme olisivat myös kirkon jäseniä, sillä yhdistyksenä vaikutamme jyrkästi kirkon sisällä sitä rakentaen ja puolustaen. Lähettimme kaukaisissa maissa ovat kirkon suurimman lähetysjärjestön kanssa yhteistyössä lähetettyjä ja kotimaassa teemme työtämme lähes 100-prosenttisesti yhteistyössä seurakuntien kanssa. Rippikoulumme ovat normaaleja evankelisluterilaisen kirkon rippikouluja, emmekä järjestä omia seurakuntien kanssa kilpailevia jumalanpalveluksia ollenkaan. Itsekin koen ensisijaisesti olevani Herättäjän aluesihteerinäkin nimenomaan kirkon palveluksessa.
 

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #41 : 21.04.10 - klo:18:22 »
- Kiuruvedelle pääsee pääkaupunkiseudulta myös bussiretkillä, joihin kuuluu myös majoitus. Tietoa löytyy lisää jäsenkirjeestä, jonka laitoin juuri postitettavaksi Lapualle (muutama päivä yleensä menee, ennen kuin on perillä) tai sitten täältä: http://uusimaa.h-y.fi/seurakalenteri.html

No, tämähän kävikin näppärästi ja hoitui samantien. Vielä näköjään mahtui hyvin, mutta kolmasosa paikoista oli mennyt. Eräs kysymys: Saatan järjestää matkani sinne toisin, siis saattaapi juuri nyt käydä niin että olen Kiuruveden suunnilla valmiiksi, mutta majoituksen otan tosi kiitollisuudella vastaan.  Maksan luonnollisesti koko summan, matkustin sitten kuinka matkustinkin. Käynee päinsä ilmoittaa jos toteaa ettei tarvitsekaan kyytiä jommin kummin päin,  jotta eivät suotta Leppävaarassa perään huutele..?

Täytyy tarkastaa oliko tuossa vastuhenkilön yhteystiedot, tai huomioida ajoissa ne kun juttu vahvistetaan omaan sähköpostiin. Kiitos siis! 

Mutta yksi havainto: Yritin kahdesti mailata sinne majoitus@kiuruvedenherattajajuhlat.fi , ja posti palasi kera herjan. Eivät tunnistaneet vastaanottajaa. Oliko minul väärä osoite, vai linkissä ongelma?  Itsehän en sitä enää tarvitsekaan, mutta jos joku toinen yrittää, ei toimint.


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa marianne

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #42 : 21.04.10 - klo:22:35 »
Kiitos kaikki ja varsinki Samuli.
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa Aallotar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 42
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #43 : 22.04.10 - klo:10:56 »
Enemmänkin körttiläisyys näyttäisi minusta olevan jonkinlainen pohjavire kuin jokin tiivis yhteisöllinen "jokokuulutmeihintaioletulkona"-yhdistys.

Tuo Jampen toteamus kuvastaa juuri täsmälleen omia ajatuksiani ja toiveitani! Tietämättäni mulla on ehkä ollut tämä pohjavire kolme vuosikymmentä, en vaan ole osannut ennen nimetä sitä körttiläisyydeksi.

Kiitos Samuli!

Yritän tässä ahkerasti lueskella foorumilaisten mietteitä eri asioista ja ehkä noukkia körttiläisyydestäkin jotain punaista lankaa. En malttaisi poistua, mutta arjen askareet kutsuvat.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22048
Vs: Uusi tulokas
« Vastaus #44 : 22.04.10 - klo:11:25 »
Körttiläiset langat taitavat olla harmaita, tummansinisiä jonkin verran joukossa.