Kirjoittaja Aihe: Eduskuntavaalit 2011 osa 2  (Luettu 104465 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #165 : 13.04.11 - klo:11:18 »
Tällaiset, täysin epäasialliset ja henkilöihin kohdistuvat primitiivireaktiot ovat valitettavan yleisiä tällä foorumilla. Eilen, kun lueskelin näitä, niin mieleeni tuli jo käräjäoikeus. Yön yli nukkuminen kuitenkin hieman rauhoitti mielen myrskyä. Näiden juttujen seurauksena olen alkanut myös miettiä suhtautumistani körttiläisyyteen. Jos se on nykyisin tällaista loanheittoa niin lopetan yli 30 vuotta kestäneen jäsenmaksuni ja eroan koko liikkeestä.

Kovin on pienestä körttiläisyys kiinni, jos leikkisä kommenttini ottaa noin koville. Et varmaankaan tunne Arhinmäkeä, mutta minä tunnen. Siviilissä mukava mies. Puoluejohtajan rooli on sitten ihan erilainen. Toinen vastaava puhegeneraattori on muuten eduskunnan jättävä (ex-stal) Jaakko "Jakke" Laakso, jolla on käsittämättömän likainen huumorintaju. Veijarimiehiä molemmat ja aina mukana lystinpidossa (myös kokoomuslaisten kanssa). 
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #166 : 13.04.11 - klo:11:19 »
Sitäpaitsi minä virtuaaliheränneenä tarvitsen lintutietoutta, koska lennän.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #167 : 13.04.11 - klo:17:27 »
Olen päättänyt ehdokkaani.

156

http://www.paularisikko.fi/
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #168 : 13.04.11 - klo:17:29 »
Olen päättänyt ehdokkaani.

156

http://www.paularisikko.fi/

Oiva valinta tuo Paula. Politiikan todellinen työmyyrä.
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #169 : 13.04.11 - klo:17:33 »
Paula on ollut aika vakuuttava ministerikaudellaan. Soisin sen kernaasti jatkuvan.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #170 : 13.04.11 - klo:18:18 »
Arhinmäki on tosi välkky kaveri, kannattaa ottaa
v-suodatin pois korvista ja kuunnella.

Sitäpaitsi voittaa kaikki muut ehdokkaat kautta linjan söpöydellään  :023:
ja se jos mikä on tärkeä pointti!

Ajatelkaa jos joutuisitta tuijottamaan seuraavat neljä vuotta
joka tuutin uutisista joka päivä Soinia!

Eihän sitä kestäis Erkkikää!
Mie muuttasin Ruotsiin.
Herra armahda.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #171 : 13.04.11 - klo:18:39 »
Paula Risikko ei selviytyny puhtahin paperin sikainfluenssa rokotteen tilauksesta. Lääkkeet toimittanut firma teki ison lahjoituksen lääketutkimukseen ja tilaushan siitä syntyi. Amerikkalaiset eivät hyväksyneet kyseistä lääkefirmaa puutteellisten testien vuoksi eres vaihtoehroksi ja olivat viisaita varovaisuudessaan. Politiikassakaan hyvä ulosanti ei aina riitä, vaan ne teot ratkaisee.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Lipasto

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #172 : 13.04.11 - klo:18:43 »
Arhinmäki on tosi välkky kaveri, kannattaa ottaa
v-suodatin pois korvista ja kuunnella.

Sitäpaitsi voittaa kaikki muut ehdokkaat kautta linjan söpöydellään  :023:
ja se jos mikä on tärkeä pointti!

Ajatelkaa jos joutuisitta tuijottamaan seuraavat neljä vuotta
joka tuutin uutisista joka päivä Soinia!

Eihän sitä kestäis Erkkikää!
Mie muuttasin Ruotsiin.

Joo, Paavo on ihana! Ja kannattaa juuri oikeaa jalkapallojoukkuetta! :)
Mä kyllä jotenkin tykkään Timo Soinista, mä jaksaisin kyllä katella sitä, jos puolueen kannat ei olisi ihan kestämättömät mulle. Siinä miehessä on karismaa. Soiniin tartteis asentaa mute-nappula.

Poissa Lipasto

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #173 : 13.04.11 - klo:18:45 »
Ai juu  ja Paavolla on myös ollut useampia rescue-koiria. Siksikin saattaisin äänestää jos voisin. :icon_wink:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #174 : 13.04.11 - klo:19:18 »
Paula Risikko ei selviytyny puhtahin paperin sikainfluenssa rokotteen tilauksesta. Lääkkeet toimittanut firma teki ison lahjoituksen lääketutkimukseen ja tilaushan siitä syntyi. Amerikkalaiset eivät hyväksyneet kyseistä lääkefirmaa puutteellisten testien vuoksi eres vaihtoehroksi ja olivat viisaita varovaisuudessaan. Politiikassakaan hyvä ulosanti ei aina riitä, vaan ne teot ratkaisee.


Tosiasiassa asian hoiti THL. Risikko hoiti rahoituksen.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #175 : 13.04.11 - klo:19:21 »
Arhinmäki on tosi välkky kaveri, kannattaa ottaa
v-suodatin pois korvista ja kuunnella.

Olen kuullut Arhinmäen puheita aivan riittävästi ymmärtääkseni, millaisesta politiikasta ja persoonasta on kysymys. 
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #176 : 13.04.11 - klo:19:22 »
Foorumilaiset jotka ovat kertoneet ketä äänestivät(tävät) eivät ole feministejä eivätkä sovinisteja. Mörtti, Jampe, myyrä (ainakin) valitsivat naisen,
minulta meni ääni miehelle (kai ensi kertaa vuosikymmeniin). Joku muukin mummi (tai akka) ilmoitti nyt valitsevansa miehen.   :023:

Näin tasapaino säilyy.

Ehdokkaamme näkyvät olevan puolueidensa 1-ketjua. Varma on aina varma. Ministerismies minullakin valittunani.

Äsken uutisissa kerrottiin että Lahdessa oli eilen ollut äänestäjälle annetussa lipussa numero valmiina. Ennenkuulumatonta. Ei koskaan ollut tällaista minun keskusvaalilautakunta-aikoinani. Lisäksi Prisman äänestyspaikalla katkesivat sähköt kahdeksi tunniksi. Siirryttiin "vanhaan malliin".


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #177 : 13.04.11 - klo:21:31 »
Arhinmäki on tosi välkky kaveri, kannattaa ottaa
v-suodatin pois korvista ja kuunnella.
Hankala pitää erityisen välkkynä, kun kuuntelee mm. verotukseen liittyviä kannanottoja. Henkilökohtaisella tasolla en kyllä Arhinmäkeä tunne, varmasti voi olla oikeinkin mukava ja seurallinen kaveri. Onhan toki minullakin kavereita poliittisen kentän laidasta toiseen, mutta eihän nyt (toivottavasti) kukaan valitse ystäviään poliittisen kannan mukaan? Itse asiassa on jopa mukavaa keskustella ja väitelläkin asioista, ja väittely on hieman hankalaa jos kaikki ovat jo lähtökohtaisesti samaa mieltä.

Kaikenkaikkiaan vasemmistoliiton politiikkaa ja tavoitteita kuunnellessa tulee joskus mieleen, että voiko olla noin jalat irti maasta? Tavoitteet sinällään ovat oikein yleviä ja jollain tasolla kannatettaviakin, mutta realistisia rahoitusmalleja ei mm. kansalaispalkalle ole esittää. Pääomatuloverotuksen radikaali kiristäminen ja etenkin muuttaminen progressiiviseksi johtaisi todennäköisesti siihen, että suuret sijoittajat siirtäisivät varojaan pois suomesta ja piiloon suomalaiselta verottajalta. Samoin esimerkiksi yksityisten vuokranantajien saamat tuotot sijoitusasunnoistaan putoaisivat merkittävästi, mikä saattaisi johtaa lyhyelläkin aikavälillä siihen että asuntosijoittajat haluavat myydä asuntonsa ja siirtää niihin sidotut varat tuottavampiin kohteisiin. Tämä taas saattaa johtaa siihen, että asuntojen hinnat laskevat lyhyelläkin aikavälillä, mikä ei liene toivottavaa asuntovelallisten kannalta. Myös SDP:n ehdottama progressiivinen asteikko pääomatulojen verotukseen oli samansuuntainen kuin vasemmistoliitolla. Ilmeisesti siis vasemmistopuolueet eivät halua kannustaa suomalaisia sijoittamaan kotimaisiin yrityksiin tai ahkeraan työntekoon?

Kiitoksia kovasti ehdokasehdotuksesta tuolla ylempänä, mutta vaalipiiri oli valitettavasti väärä... Oma ehdokas on nyt kuitenkin varmistunut, joten rauhassa odotellaan vaalipäivää, äänestämistä ja sen jälkeen sitten leivoskahvit!

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #178 : 13.04.11 - klo:21:56 »

Tosiasiassa asian hoiti THL. Risikko hoiti rahoituksen.

Peruspalveluministerinä Paula Risikko on vastuussa THL:n päätöksistä.
http://www.adressit.com/keskustelu/12582
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #179 : 13.04.11 - klo:22:02 »
Lainaus
Soiniin tartteis asentaa mute-nappula.

Hyvä ehdotus
voisi sopia moneen muuhunkin poliitikkoon.


Minä olen sitä mieltä, että koko maailmassa pitäisi tehdä täysi rakennemuutosremontti.

1. teesi: päätöksiä ja valintoja ei ratkaise mistä saa eniten voittoa,  vaan se mikä on ihmiselle hyväksi
2. teesi: jokainen, vauvasta vaariin, antaa panoksensa kykyjensä mukaan
3. teesi: jokaiselle tarpeen mukaan

Näin yksinkertaista se on.  :109:



Herra armahda.