Kirjoittaja Aihe: Musiikkimaku?  (Luettu 35386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nooris

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 71
Musiikkimaku?
« Vastaus #15 : 25.02.05 - klo:17:39 »
Kaikesta musiikista löytää aina jotakin mistä pitää. Ja mikä voisi olla tylsempää ja ahdasmielisempää kuin ryhtyä kategorisoimaan musiikkia!

Itse minä kuuntelen melkein mitä tahansa... Aina löytää jotain uusia juttuja joista kiinnostuu. Mä olin puolitoista viikkoa sitten aivan upeassa jazzkonsertissa, siellä soittivat joku ranskalainen trio jonka nimeä en pysty muistamaan, saati sitten kirjoittamaan, ja suomalainen Gourmet. Aivan mieletöntä!

Viime aikoina on soineet aika paljon nämä:
Nightwish - Once
Hair Soundtrack
Talking Heads- remain in light
R.E.M- In time

Mutta kuunteleeko Mikko Janis Joplinia?Vau! Pisteet nousi minun silmissä huomattavasti  :D
Wombaaaaa!

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Musiikkimaku?
« Vastaus #16 : 26.02.05 - klo:17:37 »
Johan toki kuuntelen Janis Joplinia... Tällä hetkellä tosin Jonna Tervomaata soi, mutta mitäpä tuosta :)

Poissa millaiko

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Musiikkimaku?
« Vastaus #17 : 26.02.05 - klo:18:24 »
Minuun menee aika kaikki jossa on idea ja edes vähän saa aistittua semmosta tekemisen iloa. Joku perus Britneypoppi ei iske ei sitten yhtään, eikä kyllä muutenkaan musiikki jota radiot soittaa. Tai Groove FMää ja Radio Helsinkiä ei lasketa, valitettavasti kumpikaan ei tänne yllä. Mutta siis.

Voisin luetella lukemattomasti bändejä mutta laitan tähän ehkä vain muutaman: Jamiroquai, CMX, Red hot chili peppers, System of a down, Soul captain band, Jukka Pojan jutut (Kompostikopla, Jenkkarekka, Kapteeni Ä-nestä en tosin niin välitä),  Bob Marley, Gentleman, Ziggy Marley, Steve Vai, Giant Robot, Sade, Manu Chao, Galaxy, Jaakko Löytty... Miljoonia nimiä, nämä tuli ekana mieleen.

Eli aika kaikki käy, tuossa on tuommoisesta Soad agressiosta Bobiin, että. Mutta reggaeta täällä yleensä soi.
"jossei oo lempeä sydämessä
maailma on vaan iso pimeä metsä"

Anonymous

  • Vieras
Musiikkimaku?
« Vastaus #18 : 26.02.05 - klo:19:38 »
Juu, aika laidasta laitaan ylettyy minunkin musiikkimaku.  Paljon tulee musiikkia kuunneltua ja myös itse soiteltua.  Enimmäkseen klassista soittelen, joten sitä saa siltä osin tarpeekseen. Tämän hetken suosikkiartisteja/yhtyeitä varmaankin Muse, Björk, Apocalyptica, Kemopetrol, Suburban Tribe, Ultra Bra, ja kesän keikkaa odotellessa Kent on aika kovassa soitossa.

Tällaista tämä on tällä kertaa.

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
Musiikkimaku?
« Vastaus #19 : 26.02.05 - klo:19:39 »
Ja minähän se siis olin, joka äsken unohdin itseni kirjata sisään.
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Musiikkimaku?
« Vastaus #20 : 27.02.05 - klo:10:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Nooris"
Ja mikä voisi olla tylsempää ja ahdasmielisempää kuin ryhtyä kategorisoimaan musiikkia!



Word up! vai miten ne sanoo.Ei rajoiteta itseämme luokittelulla.

Bob Marley - Rastaman Vibration
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Musiikkimaku?
« Vastaus #21 : 02.03.05 - klo:21:48 »
Miles Davis sanoi kerran: jos minulla on paha mieli, menen kotiin ja soitan pianolla Cmaj7-sointua (äänet siis C, E, G ja H) ja tulee hyvä mieli. Niin kuin tuo nyt liittyisi johonkin... Minunkin osaltani se on kyllä totta. Kaunis sointu. Ehkä kaunein.
Tietenkin kaikki mitä itse joutuu soittamaan (koulussa on 500 muusikkoa joista viisi basistia joista minä olen yksi) tulee kuunneltua, omista biiseistä (aina minä teitäkin niillä Saaressa kiusaan) Bobiin ja freejazziin.
Viime aikoina minulla on kuitenkin soinut lähinnä Jyrän Kaunis maa...

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Musiikkimaku?
« Vastaus #22 : 02.03.05 - klo:22:31 »
Piilokatolisena pidän the Bossin virsistä ja mm. malamivaaran virsistä n. v. 1925, ihastuin äidinmaitoa juodessani virsiin ja ihastuin 15 -vuotiaana the BOSSIIN
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Musiikkimaku?
« Vastaus #23 : 03.03.05 - klo:16:42 »
Jaakko Löytty on ollu ihan pienestä pitäen, velikullan kanssa aina pentuna automatkoilla laulettiin Matkamiehen iltarukous -kasetin tahdissa. (mistähän se sitte johtuu että Vielä mä toivon oli pitkään lempikappaleeni  :wink: ) Sen lisäksi sitten Apulanta. Ja Kuollut etana on kans kiva.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Milla K

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 8
Musiikkimaku?
« Vastaus #24 : 03.03.05 - klo:17:42 »
Charon, Sentenced, Finntroll, Children Of Bodom, Type O Negative... Onhan noita. Kaikki raskaampi musiikki laidasta laitaan. Sekä folk ja muut perversiot (Daft Punk, Kontra...) Ja olen viime aikoina jopa löytänyt kokonaisia klassisia teoksia, joista pidän. Ja kaikki musiikki on hyvää, kun sitä soittaa kanteleella;)
Milla, hei älä koskaan ikinä muutu
pysy aina tuollaisena kuin nyt oot

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Musiikkimaku?
« Vastaus #25 : 03.03.05 - klo:18:49 »
Viehättävän monipuolisia mielenkiinnon kohteita löytyy tältä palstalta. Olen elänyt senkin ajan kun nuorison keskuudessa oli oikeastaan kaksi mahdollisuutta; 50-luku-rokki tai punk. Näiden kannattajat tappelivat asiallisesti keskenään, halveksuivat yhdessä disco-hileitä ja yhteistoimin mukiloivat progehipit jos sellaisia eksyi näköpiiriin.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Musiikkimaku?
« Vastaus #26 : 06.03.05 - klo:12:51 »
Lainaus käyttäjältä: "osmo"
Viehättävän monipuolisia mielenkiinnon kohteita löytyy tältä palstalta. Olen elänyt senkin ajan kun nuorison keskuudessa oli oikeastaan kaksi mahdollisuutta; 50-luku-rokki tai punk. Näiden kannattajat tappelivat asiallisesti keskenään, halveksuivat yhdessä disco-hileitä ja yhteistoimin mukiloivat progehipit jos sellaisia eksyi näköpiiriin.


Kyllä sä osmo olet vanha :D
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Anonymous

  • Vieras
Musiikkimaku?
« Vastaus #27 : 06.03.05 - klo:15:31 »
Totta maar.  Mutta kuuntelin juuri Wigwamia ja muistelin miten lukoikoaikoina yksi opettaja kertoi, että silloisen yhteiskoulun iltamat eli "Ilsut" lopetettiin aikoinaan sen jälkeen kun siellä oli esiintymässä Wigwam, ja paikalle oli kerääntynyt niin paljon epämääräistä hippi-väkeä ettei opettajat enää uskaltaneet hoitaa valvojan tehtäviä. Ja tuolloin,  minun lukioaikoina siitä oli kulunut vasta reilut kymmenen vuotta. Silloin se tuntui sanoin kuvaamattoman kaukaiselta historialta. Aika on suhteellista, Mannaryyniseni!

Anonymous

  • Vieras
Musiikkimaku?
« Vastaus #28 : 10.03.05 - klo:07:22 »
Iron maiden, Judas Priest, Manowar, Niskalaukaus, Kotiteollisuus, The Doors,  ym ym... askaampaa osastoa se nyt tuppaa olemaan.
Ja tietysti suomalainen Rock/op osasto putoaa väliajalla ihan mainiosti myös...

Kaikki hiphoppiräppijukkapoikajaperäruiskemusiikki saa minut yksinkertaisesti voimaan pahoin. :P

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Musiikkimaku?
« Vastaus #29 : 10.03.05 - klo:08:54 »
Kaikki menee, mutta eniten kuuntelen rehellistä suomalaista musiikkia..
(Jaakko Teppo, Turos hevi gee, Eppu Normaali, Leevi and the Leavings..jne)
-JuuSo-