Kirjoittaja Aihe: Päivän ajatus 7  (Luettu 33417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #45 : 05.10.14 - klo:23:55 »
Mielenkiintoista....herättää kyllä ajatuksia kommenttisi.
Tuleepa teemalta ihan kuunneltavaa musiikkia vaihteeksi. Eikä meinaa uni tulla silmään.
Juu, mietin itseäni, foorumikäyttäytymistäni.
Voi tietysti ajatella ja kysyä miksi olen täällä? Ekan kerran piipahdin ajat sitten, aloin kirjoittelemaan
ahkerasti joku vuosi sitten.
Tykkään kirjoittaa, oppia ilmaisemaan asioita. Täällä on mukavaa porukkaa. Lämmin, välittävä, mukava
ilmapiiri, tuntuu että kirjoittajilla on tunteet ja kasvot, olemme yksilöitä, persoonia.
Leena, totta puhut...helppoa on laskea leikkiä, kertoa säästä, jotain päivän tekemisiä, kopsata virsiä,
Raamatun kohtia, ym...ym...
Itse osallistuin, ainakin omasta mielestäni...vielä puoli vuotta sitten vakaviin keskusteluihin...
mutta nyt en...miksi ihmeessä??
Kyllähän täällä on mahdollisuus keskustella...kasvojen menettämisen ja nolatuksi tulemisen ja
häpeämisen uhallakin...eikähän tällaisista tiedä...säännöt korrektisti kieltää toisten mollaamisen...
mutta itselle saattaa häpeä ja harmitus iskeä...ja pelko että töppää...
Itse haluaisin kyllä antaa palaa ja ottaa osaa juttuihin...viime ajat vaan on mennyt painolastien alla
uupuneena...usein huomaan että aiheet on "vaikeita"...laiskan ihmisen on ilman paneutumista vaikea
ottaa sellaiseen osaa ja kantaa, missä toisilla tuntuu olevan tietämystä ja kokemusta vaikka kuinka.
Itsehän täällä voisi aiheita aloitella...siinä vaan rima korkealla, kun kuvittelen että liian "helppo" aihe,
eikä ketään kumminkaan kiinnosta.
Mielelläni puhun "itseni likoon laittamisesta", sekin vaan jossain piilossa ja kateissa, ehkä väliaikaisesti.
Tällä foorumilla kirjoittelussa näen kyllä että itseäni voin toteuttaa, siihen on mahdollisuus,
ja se on itsestäni kiinni.
Täällä on todella lämmin, hyväksyvä, ymmärtävä ilmapiiri.
Kokemukseni eräästä toisesta foorumista on aivan muuta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #46 : 06.10.14 - klo:00:09 »
Vielä yritän...Leena en tainnut vastata yhteenkään kysymykseesi...
Helppo mun on sanoa että vastatkoon muut viisaammat.
Joskus vaan olen yllytyshullu ja höpisen vaikka ajatus olisi katkennut ajat sitten.

Juu, täällä on hyvä henki ja ilmapiiri...mutta ei me olla niin yksimielisiä ettei keskustelua syntyisi...
Aiheita vaan kehiin...siis minä myös...

Voi olla että "emme uskalla"...hävetäänkö itseämme...emme uskalla olla mitään mieltä mistään...
syytetään itseämme...loukkaannutaan pienistä asioista...ei uskalleta kommentoida toisten tekstejä,
ei kai säännöt sitä kiellä, ainoastaan toisen persoonan mollaaminen lienee kiellettyä...

Mutta tosiaan kuten jo äskenkin totesin...itselläni iso jarru on se että koen että laiskan miehen
"tietotaito" ei oikein riitä....no, toki voi myös kysyä...mihin se ei riitä?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #47 : 06.10.14 - klo:04:55 »
En myöskään osoittanut kysymyksiäni ainoallekaan täällä henkilökohtaisesti eikä niitä pidä henkilökohtaisina ottaa liioin.  Kyseessä oli minun "päivän ajatukseni".
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #48 : 06.10.14 - klo:06:20 »

   Mikä ei ole henkilökohtaista? Yleinen? Teoria? Passiivi? Me-muoto?


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #49 : 06.10.14 - klo:07:50 »
Me emme keskustele oikeastaan mistään. Leikkejä leikitään ahkerasti, virsiä ja hartaushetkiä  tarjolla riittää kyllä. Minä olen tämän päivän ajatellut mahdollisua syitä sille, että ennen toista sivua vakaviksi tarkoitetut ja kiinnostavat keskustelunaiheet ovat jo lööperiä,  yhtä leikinlaskua ja vaihtelevasti nokkelaa pilailua kunnes vitsit loppuvat siitä teemasta.

Onko niin, että me olemme niin yksimieliset kuni unelmien alkukristityt, etteihän meillä ole keskusteltavaa?  

Vai kirjoitetaanko niin pahasti ettei kukaan eri syistä oikein uskalla?  

Tai onko niin että eri syistä sitä ei vain oikein uskalla.

On totta, että pidempiä keskusteluketjuja on aika vaikea synnyttää. Sitä on vuosien kuluessa yritetty monella tavoin. Provosoiminen on tuottanut tuloksia joksikin aikaa. Mutta myöskin pahaa tekeviä riitoja.

Toiseksi meitä "aktiiveja" on aika vähän, yhteisiä kiinnostuksen kohteita sitäkin vähemmän. Omalla kohdalla koen kirja-arvosteluni yksinpuheluksi, runot luovuuden pirskahteluiksi.

Olen saanut uskonkysymyksiini lähes aina vastauksen, jopa useita. Olen kiitollinen.

Kiitos Leena tästä avauksesta.
Uskaltamisesta, itsensä avaamisesta on kysymys. Vaikka haluaisi, ei uskalla, onhan tämä julkinen palsta kuitenkin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #50 : 06.10.14 - klo:10:22 »
Mulla on juuri tuo, kirja-arvosteluihin en pysty osallistumaan, vaikka haluaisin kyllä,
en tunne kyseistä kirjaa, enkä ole lukenut.
Juuri tämä huono kirjojen lukeminen on minulla "tietotaidon" puutetta.
Pystyn kertomaan vain omista ajatuksistani ja tuntemuksistani, ja niiden kohdalla on usein rimakauhu,
rohkeuden ja uskalluksen puute...ja myös alamittaisuuden tunne.
Kai mun pitäisi vaan lukea ja kuunnella ja ottaa opikseni enemmän.
Jos kirjoitan, silloin jäljellä on säätiedot, leikit, omista arkitouhuista kertomiset...joskus kerroin
vähän lähipiiristäni...sen lopetin...(en ihan kokonaan ole pystynyt)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #51 : 06.10.14 - klo:10:45 »
Vastasit rehellisesti niinkuin koet. Se on juuri sitä aitoutta. Ei pidä yrittää muuta kuin mikä on luonnollista ja omaa.
Olemme erilaisia. Koulutustaso ratkaisee paljonkin. Ymmärrän esim. Leenan, Thomaksen ja juhanin, muutamia mainitakseni, edustavan
koulutettua körttiä. Kuitenkin kaikki olemme keskeneräisiä. Koen olevani täällä kuin perheessä. perheissä ollaan erimielisiä, tapellaankin..

Toivon, että jokaisella olisi joku, täälläkin, ja niin luulen olevankin. Joku, joka vaikkapa YV:n kautta jakaa sen mitä ei julkene kaikille lukijoille kirjoittaa.
Jakamisesta syntyy ilo. Mainitsen esimerkiksi juhanin vihjaisemat hyvät kirjat, joiden avulla minulle aukeni paljon.

Foorumin tarkoituksessa ei kai mainita minkä tasoista keskustelun tulee olla.  Ja kuka sen tason sitten mittaa ? :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #52 : 07.10.14 - klo:15:03 »
Kun terveys pettää, pettävät suunnitelmatkin. Kun suunnitelmat pettävät, voi terveyskin pettää.

Paula Sainio

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #53 : 07.10.14 - klo:18:50 »
Päätä mitkä ovat korkeimmat arvosi ja
päämääräsi. Ole rohkea ja sano hymyillen
ja anteeksi pyytämättä ”ei” muille asioille.
Ja kun teet näin, entistä isompi ”kyllä”
hehkuu sisälläsi.

-Stephen Covey

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #54 : 08.10.14 - klo:13:21 »
Emme näe, miten meitä viedään eteenpäin. Mutta se voima, joka meidät kätkee, on itse Jumala,
hänen hyvyytensä. Ja vaikka olemme kätketyt, olemme samalla täytetyt hänen oman sydämensä
mittaamattomalla elämänhalulla, elämän suuntaan kantavalla Jumalan tahdolla.
Meidän on vain määrä kuunnella ja luottaa. Tarkata suuntaa. Erottaa hetkestä hetkeen oikea,
yksinkertaisen hyvyyden suunta.

Anna-Maija Raittila

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #55 : 09.10.14 - klo:18:21 »
Valta on sitä, että voi tehdä hyvää muille.

--Brooke Aston

Poissa Lothar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 44
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #56 : 10.10.14 - klo:12:34 »
Metsän poika tahdon olla,
Sankar' jylhän kuusiston.
Tapiolan vainiolla
Karhun kanssa painii lyön,
Ja maailma unholaan jääköön. :102:

Poissa Lothar

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 44
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #57 : 10.10.14 - klo:13:12 »
Metsän poika tahdon olla,
Sankar' jylhän kuusiston.
Tapiolan vainiolla
Karhun kanssa painii lyön,
Ja maailma unholaan jääköön. :102:

Tämä siis on päivän kunniaksi Aleksis Kivi sitaatti Metsämies runosta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #58 : 10.10.14 - klo:13:33 »
Kiitos, Aleksis Kivi.  Kiitos Lothar.  :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Päivän ajatus 7
« Vastaus #59 : 10.10.14 - klo:13:37 »
Tiluliii  tilulii !

Riitta Uosukainen, Nummisuutarin Eskoa tapaillen.

Eskon riemukas tilulii kuului juuri telkkarista. Onhan Aleksis Kiven syntymäpäivä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)