Kirjoittaja Aihe: Tänään 39  (Luettu 28738 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 39
« Vastaus #30 : 20.05.15 - klo:16:07 »
Tänään tuli H-y:n Itä-Suomen alueitten ystäväkirje. Kyllä se Tuomo Ruuttunen on jaksanut ja viitsinyt sitäkin lähettää, vaikka en ole edes jäsen ollut muutamaan vuoteen. Täytyy maksaa jäsenmaksu. Nyt olivat kaikki "puhujat" Sotkamosta ja SV:t "puheitten lomassa numerot 173, 137, 302 ja 104.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 39
« Vastaus #31 : 20.05.15 - klo:20:54 »
Seurasin minäkin ihan livenä. Outoja maita, ei taida olla tämänikäisen juttu enää jatkossa.

Kuuntelin kanssa puolikorvalla, kun naputtelin "paperihommiani" samalla.
Jotenkin ne laulut kuulosti kaikki samanlaisilta, ainakin naislaulajien esitykset.
Ja entistä enemmän kai siellä äänestetään naapurimaita riippumatta millainen laulu/laulaja on.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #32 : 21.05.15 - klo:17:16 »
Palasimme Oulusta V-heiton Kankaalaan. Kaikki ok. Oulun puolessa DNA muutti nettiyhteyden systeemejä taloyhtiössämme, jolloin netti lopetti toiminnan. Pitäisi rekisteröityä, mutta koneellemme tulee tieto "tämä sivu ei ole käytettävissä". Täytyy soittaa huomenna uudelleen asiasta. Keljuttaa tuollainen palvelu.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Tänään 39
« Vastaus #33 : 22.05.15 - klo:07:03 »
Aurinkoa ja vapaapäiviä.  :icon_sunny:
« Viimeksi muokattu: 22.05.15 - klo:07:07 kirjoittanut Mansipaani »

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #34 : 22.05.15 - klo:07:12 »
Nautitaan auringon paisteesta. Meille tuodaan tänään pihaan sepelikuorma tasoitteeksi ja lisäksi hiekkakuorma, että saamme valaa sementtijuttuja tulevina vuosina.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 39
« Vastaus #35 : 22.05.15 - klo:09:02 »
Aidan maalaus jatkuu kolmatta päivää. Meillä on rivitalon pihan ympäri miehen korkuinen lauta-aita, jonka maalauksesta huolehtii jokainen asukas. Vaikka piha ei vallan suuri ole tulee aidalle silti kaksi metriä korkeana pinta-alaa reilusti. Talon yhteinen autokatos maalataan sen sijaan ruiskulla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #36 : 22.05.15 - klo:14:24 »
Sanoisin, että sopuhenkisiä asukkaita, koska tekevät talkoilla maalaustyön. Kaikki lienevät omistajia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Tänään 39
« Vastaus #37 : 22.05.15 - klo:14:47 »
Välttämättömät työt mökillä saatiin tehtyä, ja palasimme kaupunkiin lepäämään. Vielä on lapsenhoitoa ilta-yhdeksään asti.

Nurmikko oli selvästi ylipitkää sitten parin viikon takaisen käynnin, mutta hyvin kone sen silppusi. Matilla oli raskaampaa, sillä osin sammaloitunut nurmikko oli upottavaa työnnettävää. Jälki tuli siisti. Minä huolittelin kukkapenkkien reunoja trimmerillä.

Kalaa ei saatu.  Katiskalla vain pyydettiin jotta Lotalla oli jännitettävää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 39
« Vastaus #38 : 22.05.15 - klo:15:04 »
Meilläpäin tuollainen rivitalojen välissä oleva puuaita purettiin kun ei löytynyt talkoohenkeä...
no oli se vähän laho alaosastaan...
Ongelmatalossanihan ei suju mikään...ei ole rahaa...ei suju talkoot...isännöitsijä töpeksii...
rakennus rapistuu...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #39 : 22.05.15 - klo:15:24 »
Meilläpäin tuollainen rivitalojen välissä oleva puuaita purettiin kun ei löytynyt talkoohenkeä...
no oli se vähän laho alaosastaan...
Ongelmatalossanihan ei suju mikään...ei ole rahaa...ei suju talkoot...isännöitsijä töpeksii...
rakennus rapistuu...
Eihän se ole vikasi, jos omistajat eivät ymmärrä pumpata rahaa omaisuutensa arvon säilyttämiseksi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 39
« Vastaus #40 : 22.05.15 - klo:15:25 »
Meilläpäin tuollainen rivitalojen välissä oleva puuaita purettiin kun ei löytynyt talkoohenkeä...
no oli se vähän laho alaosastaan...
Ongelmatalossanihan ei suju mikään...ei ole rahaa...ei suju talkoot...isännöitsijä töpeksii...
rakennus rapistuu...

Meillä se uusittiin kokonaan pari vuotta sitten, mutta maalasivat sen kuultavalla puunsuojalla, kun peittävällä puunsuojalla oli sopimus. Rehellisesti sanottuna se oli ruman värinen. Kuvassa näkyy uusi väri.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 39
« Vastaus #41 : 22.05.15 - klo:21:04 »
Kävimme viime viikonloppuna Tampereella. Me palasimme sieltä jo sunnuntaina kotiin, mutta minun aurinkolasini eivät. Ne kävivät vielä Helsingissä ja tulivat tänään postin kyydillä kotiin. Sitten käväisivät kanssani jo Lappeenrannassa.
Aurinkolasini reissuavat enemmän kuin minä.  :icon_cool: 
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 39
« Vastaus #42 : 23.05.15 - klo:10:17 »
 Minä olen vähän vältellyt aurinkolasien käyttöä. Onkohan se ollut virhe? Silmälääkäri sanoi, että loppuajan pärjäät. En oikein muista, että pitikö arolla siristellä silmiä. Yhdessä valokuvassa minulla on "talon" antamat aurinkolasit otsallani.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään 39
« Vastaus #43 : 23.05.15 - klo:15:32 »
Meillä se uusittiin kokonaan pari vuotta sitten, mutta maalasivat sen kuultavalla puunsuojalla, kun peittävällä puunsuojalla oli sopimus. Rehellisesti sanottuna se oli ruman värinen. Kuvassa näkyy uusi väri.

Minkä värinen se sitten olisi peittävällä maalattuna?

Ei tuo minusta rumalta näytä. Voisin hommata tuonvarisen välikausitakin. Angervot näyttävät aika hehkeiltä sitä vasten.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään 39
« Vastaus #44 : 23.05.15 - klo:15:34 »
Tänään: Euroviisut. Vuotuinen juhlatapahtumani. Tosin nyt on laimea vuosikerta ja arvelen että tulee voittaja josta en pidä. Mutta lähden nyt kuitenkin hakemaan vähän kisaevästä. Syön ne kyllä jo ennen kisaa, sillä en osaa syödä telkkaria katsellessani.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.