Kirjoittaja Aihe: Kysymys-vastausketju 2  (Luettu 28882 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #30 : 18.06.14 - klo:20:26 »
Joissakin seurakunnissa järjestetään kirkkoherranvaali vaalisaarnoineen, toisissa näyttää seurakuntaneuvosto valitsevan kirkkoherran. Millä perusteella valintatapa määräytyy?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #31 : 18.06.14 - klo:21:35 »
Kirkkovaltuusto päättää tavan
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #32 : 19.06.14 - klo:10:15 »
Olen Vantaan Rekolan srk-neuvostossa. Olin jo päättämässä vanhaan käytäntöön asettamista. Mutta sitten tuli tenkkapoo... 6% Rekolan asukkaista oli äänestänyt muutama vuosi sitten kirkkoherraa. Onko se uusi vai vanha metodi demokraattisempi?   
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #33 : 19.06.14 - klo:10:35 »
Olen Vantaan Rekolan srk-neuvostossa. Olin jo päättämässä vanhaan käytäntöön asettamista. Mutta sitten tuli tenkkapoo... 6% Rekolan asukkaista oli äänestänyt muutama vuosi sitten kirkkoherraa. Onko se uusi vai vanha metodi demokraattisempi?  
Olen vanhan kannalla sillä se useissa seurakunnissa ainoa tapahtuma vuosiin.
« Viimeksi muokattu: 20.06.14 - klo:08:27 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #34 : 19.06.14 - klo:23:26 »
Minusta on hienoa päästä äänestämään syksyllä. JOspa tulisi jotakin eloa seurakuntaan uuden kirkkoherran myötä.  :eusa_pray:

myyrä

  • Vieras
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #35 : 21.06.14 - klo:15:47 »
Olen nykyisin uuden kannalla eli siis samalla kannalla kuin täkäläisen Herättäjän paikallisosaston pj. Ilkka Raittila  :003: Uusi systeemi on ehdokkaille paljon armollisempi ja seurakuntaneuvosto vieläpä tietää ehdokkaista sellaista, mitä vanhanaikaisessa vaalissa ihmiset ei saa tietää.

Täällä muuten srk-neuvosto tulee valitsemaan uuden Joensuun khran. Toisella ehdokkaalla on neljä akateemista tutkintoa  :icon_eek: Oik.tri, teol.maist, fil.maist ja hall.tiet.maist. Tuskin auttanevat tutkinnot vaalissa (tai ei sitä tiedä).

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #36 : 01.07.14 - klo:18:28 »
Tietääkö joku kolehtituloista, miten niiden kanssa toimitaan? Pitääkö kolikot jättää pankkiin laskettavaksi ja peritäänkö niiden laskemisesta kulut jonkun prosentin mukaan? Jos näin on, niin se on harmi. Hukkaan menevät leskien rovot.

Tiedän, että ainakin yhteisöjen ja firmojen käytännössä em. käytäntö on totisinta totta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #37 : 01.07.14 - klo:18:44 »
Ei pankit ainakaan seurakunnille armoa anna. Luulen kyllä, että kun kerran tieto saadaan suht nopeasti niin kolikonlaskukone on käytössä. Pankit teettävät työn nykyisin turvafirmoilla eivätkä laske niitä itse. Meillä oli hävikkiä siellä kunnes teimme siitä rikosilmoituksen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #38 : 01.07.14 - klo:19:04 »
Ei pankit ainakaan seurakunnille armoa anna. Luulen kyllä, että kun kerran tieto saadaan suht nopeasti niin kolikonlaskukone on käytössä. Pankit teettävät työn nykyisin turvafirmoilla eivätkä laske niitä itse. Meillä oli hävikkiä siellä kunnes teimme siitä rikosilmoituksen.

Johtiko rikosilmoitus mihinkään?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #39 : 01.07.14 - klo:19:23 »
Kyllä rikosilmoitus tehosi kahdella tapaa. Ensin vilungit loppuivat ja kun laskijoista oli merkinnät kuka oli laskenut mitäkin oli loppu helppoa. Meillä on oma laskukone ja silloin tällöin teemme tarkistuslaskennan. Siitä on tieto laskentapaikalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #40 : 02.07.14 - klo:10:05 »
Täältä pienestä seurakunnasta kolehdit niin kuin muutkin käteisrahat menee laskentakeskukseen. Meidän pitää ensin laskea rahat ja merkitä lomakkeelle, miten monta mitäkin rahaa pussissa on ja laskea yhteen. Setelit eri pussiin ja kolikot eri pussiin. Meillä pankki veloittaa näistä pusseilla viedyistä rahoista kait sen mukaan, miten iso asiakas on kyseessä. Tämä on meille halvin tapa viedä rahaa tilille.

Silloin kun pankin konttorissa kolikot laitettiin pankin omaan laskentalaitteeseen, kävi kerran virhe. Vein lähetysrahoja, jotka olin itse laskenut. Yksi 5 sentin kolikko hävisi koneeseen. Olen siitä edellee varma, sillä koko summassa oli 3 viiden senkin kolikkoa. Pankin kone sai loppusummaksi tasan kymmensenttimäärän. Yksi viisi senttiä sinne tai tänne, mutta silloin jäi askarruttamaan, laskeeko kone muutenkaan oikein.  :017:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #41 : 02.07.14 - klo:10:27 »
Pankin kone sai loppusummaksi tasan kymmensenttimäärän. Yksi viisi senttiä sinne tai tänne, mutta silloin jäi askarruttamaan, laskeeko kone muutenkaan oikein.  :017:

Laskee oikein jos virheet annetaan sille anteeksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #42 : 02.07.14 - klo:15:36 »
Missähän Malla on?  :eusa_angel:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #43 : 02.07.14 - klo:18:55 »
Täällä.  :eusa_angel:
On vaan ollut niin paljon kaikenlaista että kirjoitteluun on tullut tauko.
Mutta nyt lueskelin ja huomasin tämän joten tulin ilmoittautumaan.

Hyvää heinäkuuta. :039:

myyrä

  • Vieras
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #44 : 02.07.14 - klo:19:44 »
Täällä.  :eusa_angel:
On vaan ollut niin paljon kaikenlaista että kirjoitteluun on tullut tauko.
Mutta nyt lueskelin ja huomasin tämän joten tulin ilmoittautumaan.

Hyvää heinäkuuta. :039:

Kiva  :eusa_angel:  :039: