Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 8  (Luettu 37749 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #120 : 16.10.17 - klo:08:00 »
Kun istun lääkärin vastaanotolla

Elämän Antaja, minä istun tässä odottamassa vuoroani ja tunnen oman avuttomuuteni selvemmin kuin täysin terveenä ollessani. On hyvä, kun saan ajatella sinun suuruttasi ja voimaasi. Ohjaa lääkärin oivallusta, että hän saa sairauteni selville ja valitsee oikean hoidon ja oikeat lääkkeet. Anna minun pian parantua ja elää kiitollisena sinulle, joka annat lääkärit auttamaan ihmisiä. Kiitos myös siitä, että annat ihmisille viisautta viedä lääketiedettä eteenpäin ja keksiä parantamisessa tarvittavia lääkkeitä, hoitomenetelmniä ja välineitä. Auta tutkijoita ratkaisemaan uusia ongelmia vaikeimpien ja yleisimpien sairauksien torjumiseksi. Suo anteeksi, kun kotona kyselin, miksi minun piti sairastua. Huomaan, että moni muukin on sairas ja vaikeammin kuin minä. Siunaa kaikkia, jotka kanssani odottavat apua. Ohjaa meidät odottamaan myös sinua.


Olavi Kaukola

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #121 : 16.10.17 - klo:12:59 »
Kun istun lääkärin vastaanotolla

Elämän Antaja, minä istun tässä odottamassa vuoroani ja tunnen oman avuttomuuteni selvemmin kuin täysin terveenä ollessani. On hyvä, kun saan ajatella sinun suuruttasi ja voimaasi. Ohjaa lääkärin oivallusta, että hän saa sairauteni selville ja valitsee oikean hoidon ja oikeat lääkkeet. Anna minun pian parantua ja elää kiitollisena sinulle, joka annat lääkärit auttamaan ihmisiä. Kiitos myös siitä, että annat ihmisille viisautta viedä lääketiedettä eteenpäin ja keksiä parantamisessa tarvittavia lääkkeitä, hoitomenetelmniä ja välineitä. Auta tutkijoita ratkaisemaan uusia ongelmia vaikeimpien ja yleisimpien sairauksien torjumiseksi. Suo anteeksi, kun kotona kyselin, miksi minun piti sairastua. Huomaan, että moni muukin on sairas ja vaikeammin kuin minä. Siunaa kaikkia, jotka kanssani odottavat apua. Ohjaa meidät odottamaan myös sinua.


Olavi Kaukola

Niin ja Herra voisitko samalla opettaa suomea lääkäreille, tiputtaa lääkkeiden hintoja ja poistaa tämä odotusjono.
Monta tuntia saa odottaa lääkärille pääsyä ja leikkaukseen monta kuukautta.

Siunaa kaikkia kiitos ja piste.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #122 : 16.10.17 - klo:14:34 »
Niin ja Herra voisitko samalla opettaa suomea lääkäreille, tiputtaa lääkkeiden hintoja ja poistaa tämä odotusjono.
Monta tuntia saa odottaa lääkärille pääsyä ja leikkaukseen monta kuukautta.

Siunaa kaikkia kiitos ja piste.

Käännä myös eräät lääkärit tietokoneen ruudulta katsomaan potilaita silmiin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #123 : 17.10.17 - klo:07:36 »
Kun Alkossa on jonoa

Vapahtaja, sinun oli kerran jano, mutta sinä et tahtonut juoda. Nuo ihmiset tahtovat juoda, vaikkei heidän ole jano.
He tahtovat unohtaa jotakin, joka tekee heidän olonsa vaikeaksi.
He tahtovat etsiä enemmän iloa elämäänsä.
He uhraavat paljon varojaan aivan vapaaehtoisesti.
Varjele heitä kaikkia, ettei kukaan joisi itseään humalaan ja tuottaisi surua omilleen tai muille.
Jos joku juo itsensä humalaan, varjele, ettei hänelle tapahtuisi pahaa eikä hän tekisi pahaa kenellekään.
Sinä, joka olet Elämä, tule elämäksi elämää janoaville, ettei heidän tarvitsisi käyttää väkijuomia luullakseen elävänsä ja jaksaakseen elää.


Olavi Kaukola

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #124 : 17.10.17 - klo:12:58 »
Kun Alkossa on jonoa

Vapahtaja, sinun oli kerran jano, mutta sinä et tahtonut juoda. Nuo ihmiset tahtovat juoda, vaikkei heidän ole jano.
He tahtovat unohtaa jotakin, joka tekee heidän olonsa vaikeaksi.
He tahtovat etsiä enemmän iloa elämäänsä.
He uhraavat paljon varojaan aivan vapaaehtoisesti.
Varjele heitä kaikkia, ettei kukaan joisi itseään humalaan ja tuottaisi surua omilleen tai muille.
Jos joku juo itsensä humalaan, varjele, ettei hänelle tapahtuisi pahaa eikä hän tekisi pahaa kenellekään.
Sinä, joka olet Elämä, tule elämäksi elämää janoaville, ettei heidän tarvitsisi käyttää väkijuomia luullakseen elävänsä ja jaksaakseen elää.


Olavi Kaukola

Voiko ton Olavin ajatukset lainata körttibaariin, kun siellä on ehkä enempi kohdeyleisöä.
Sen enempää sormella ketään keitää osoittomatta.

Olavi on kyllä aika nero, kun lukee hänen kirjoituksiaan, vai onko Olavi pena joka kuin Urho Kalevi kirjoitti salanimellä?

Itse asiaan.

Vapahtaja kun näki, että ihmisillä oli nousu humala ja viini lopussa häissä muutti Suomen järvet viiniksi. Äh eikun.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #125 : 17.10.17 - klo:13:50 »
... vai onko Olavi pena joka kuin Urho Kalevi kirjoitti salanimellä?

Ei ole. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2008/04/10/korttilaiset Ainakin kohdissa 19.55 ja 30.20 näkyy Olavi Kaukola.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #126 : 18.10.17 - klo:08:54 »
Kun tapasin humalaisen

Hän oli sinun kuvasi, Herra, vaikka näytti niin älyttömältä. Hän oli aito ja puhui totta, vaikka hänen kielensä kangersi. Asia oli tärkeä. Sitä kannattikin toistaa moneen kertaan.
Mutta minä olin vaivautunut. Tunsin jonkinlaista ylemmyyttä, vaikka hän oli sinun kuvasi. En suhtautunut vakavasti lähimmäiseeni, joka osoitti minulle mitä suurinta luottamusta kun oli rohkeassa tilassa.
Herra, anna minulle anteeksi ylemmyydentuntoni. Sinun kuvasi on vääristynyt myös minussa, vaikka toisella tavalla. Ja minulla on niin paljon salaamista, etten uskaltaisi juoda itseäni humalaan.
Suo minun vastaisuudessa muistaa, että lähimmäiset ovat niin harvinaisia, etteivät kaikki sellaisia selvinä ollessaan näe. Anna minun olla lähimmäinen jollekin, vaikkapa humalaiselle. Auta minua kertomaan hänelle Vapahtajasta, joka ei heitä ulos niitä, jotka hänen tykönsä hoipertelevat.


Olavi Kaukola

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #127 : 18.10.17 - klo:09:34 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #128 : 19.10.17 - klo:07:25 »

Virsi 537

 
1.
Kun koittaa huomenhetki,
taas Herraa kiittää saan.
Hän armollansa peitti,
soi turvan laupiaan.
Taas yö on väistynyt,
saan nousta levostani,
uusilla voimillani
käyn uuteen päivään nyt.

2.
Siis kiitos valostasi,
laupias Jumala.
Kun katson kasvojasi,
riemuitsen armosta.
Sanalla ravitset
ja puet sieluani.
Myös hoidat ruumistani,
ruokit ja varjelet.

3.
Tahtoisin sydämestä
tielläsi kulkea,
kaikesta hyvyydestä
ylistää sinua.
Vaan olen syntinen,
en osaa oikein kiittää,
kuitenkin yhä riittää
laupeus taivainen.

4.
Minua, Herra, muista
taas tehtävissäni.
Turvana seiso, suista
pois vaarat teiltäni.
Johdata jalkani
tiellesi oikealle.
Tahtosi pyhän alle
taivuta tahtoni.

5.
Kun päivän toimiin lähden,
synnistä varjele.
Laupeutesi tähden
Hengellä hallitse.
Tee sydän vapaaksi,
niin että uusin voimin
kunniaksesi toimin.
Suo sana oppaaksi.

6.
Hengellä hoida, kanna
myös seurakuntaasi.
Elämän virran anna
virvoittaa laumaasi.
Sielumme kiinnitä
ainoaan tarpeelliseen,
armoosi ihmeelliseen.
Suo usko kestävä.

7.
Varjele isänmaata,
siunaus sille suo.
Kansaamme kutsu, saata
elämän lähteen luo.
Siunaa myös rauhantyö
ja murra kaikkialta
kovuus ja vihan valta,
hälvennä pelon yö.

8.
Nöyränä kiittää anna,
kun kaikki myöten käy,
toivoni sinuun panna,
kun apua ei näy.
Tahtoosi tyytyen
saan ottaa ilon, vaivan
näin kädestäsi aivan.
Tien tiedät parhaiten.

9.
Kun viimein täältä lähden,
jää, Isä, turvaksi.
Poikasi ristin tähden
vie minut iloosi.
Joukossa pyhien
saan laulaa kiitostasi.
Luonasi taivaassasi
on päivä ikuinen.
   
 
https://www.youtube.com/watch?v=DfFSDDNKljs
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #129 : 19.10.17 - klo:09:20 »
Kun menen sairaan ystävän luo

Elämän ja terveyden Herra, olen menossa tervehtimään sairasta ystävääni. Tule mukaan ja varjele minua puhumasta ja tekemästä tyhmyyksiä.
Minä yritän muistaa, että hän on joutunut jo liiaksikin ajattelemaan sairauttaan ja siitä keskustelemaan. Anna meille jokin muu puheenaihe, joka virkistää häntä.
Uskon hänen ajatelleen sinua ja omaa elämäänsä suhteessa sinuun. Auta minua olemaan saarnaamatta, mutta anna minulle oikeat sanat, jos hän kaipaa kuulla jotain sinusta. Auta minua myös lähtemään pois ennen kuin läsnäoloni alkaa rasittaa häntä. Tule mukaan ja ole mukana kaikessa meidän kohtaamisessamme ja anna meille molemmille armosi ja siunauksesi.


Olavi Kaukola

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #130 : 21.10.17 - klo:00:15 »
Mulla on frendi joka menettää näkänsä toisesta silmästä n.2v sisään. Eilen (perjantaina) treffattin Hagiksen torilla ja rukoiltiin hänelle ymmärrystä ko asian suhteen. Mulla ei ole uskoa rukoilla että ööga säilyis mut rohkenin rukoilla et kaveri jaksais kohdata asian. Minkäs teet?

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #131 : 21.10.17 - klo:00:18 »
Niin oikeastaan oli tarkoitus toivottaa siunausta kaikille alkavaan päivään, mutta tää asia oli painavimpana päällä. Niin heikko sitä on että samalla katselin Kahvi Siskojen hintoja liitutaululta että mitä Eromangan lihis maksaa,en tosin muista sitäkään enää, olisko ollut 3.80€. On se kuitenkin hyvää, vaikka söis silmät kii.
Siunausta ja varjelusta itse kullekkin.
« Viimeksi muokattu: 21.10.17 - klo:00:26 kirjoittanut donpate »

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #132 : 21.10.17 - klo:00:38 »
Mainittakoon vielä että ne jotka eivät ole päässeet nauttimaan juuri rasvasta nostetusta lihapiirakasta ovat yhtä syntiä vailla. Ja Eromanga nostaa sen potenssiin 2.
t. Leipurin poika.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #133 : 24.10.17 - klo:08:04 »
Kun saan hyvää postia

Kiitos kirjeestä, Isäni! Tietenkin siitä, jonka tänään sain. Siinä oli lohduttavia ja rohkaisevia sanoja. Ne tekivät minulle hyvää. Tämä päivä sai uuden hohteen. Sain halun olla hyvä kaikille ja yrittää parastani myös sinun tahtosi tekemisessä.
Minä tiedän, että hyvän postin kirjoittaja toimi sinun sanelusi mukaan. Hän on sinun kirjurisi, jonka välityksellä ilmoitit minulle, ettet olekaan hylännyt minua.
Varjele minua hidastelusta ja laiskuudesta, kun on minun vuoroni olla sinun kirjurinasi ja lähettää jollekin masentuneelle sinun sanelemaasi hyvää postia.
Kiitos kirjeestä vielä kerran.


Olavi Kaukola

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aamuhartaus 8
« Vastaus #134 : 24.10.17 - klo:17:49 »
Käännä myös eräät lääkärit tietokoneen ruudulta katsomaan potilaita silmiin.

Herra

Minä rukoilen kaikkien niiden lääkäreiden puolesta jotka eivät enää saa katsoa paperisen potilastietokansion ylitse ihmistä, joka toivoo heidän katsettaan, ja jonka silmien ilmeestä he aikaisemmin voivat lukea niin paljon. Suo luottamusta siihen, että ystävällinen tervehdys, kiinnostunut katse, ja jos luvallista, kädenpuristus tullessa kannattelisivat koko vastaanottotilanteen ylitse, niin että ne joiden osana on tällä kertaa olla potilaan paikalla, jaksaisivat kuunnella kysymyksiä ja vastata niihin vaikka lääkäri ei herkeämättä  katso heitä silmiin. Herra, minä pyydän näille potilaille rohkeutta:  Auta kysymään, miksi katselette tuota ruutua vaikka minä istun tässä.

Auta löytämään sanat selittää, minkä tähden näin tehdään. Auta kehittämään sähköistä sairauskertomusjärjestelmää siten että katsekontakti olisi helpompi luoda myös vastaanoton aikana kuten entisen paperinkansion ylitse niin, että potilaat kokevat että heitä ei hyljätä työpöydän ja tietokoneen taakse, vaikka varhaisemmat terveystiedot, tutkimukset ja lääkehoidot näkyvätkin nyt sähköisessä muodossa.

Muistuta meitä jokaista siitä, että jos jokainen toiveemme ei toteudu, tarpeemme saattaa siitä huolimatta tulla tyydytetyksi.  Ennen kaikkea, anna yhteisymmärrys siitä, että avun löytäminen ja terveyden palauttaminen on lääkärin ja potilaan yhteinen suuri tavoite. 

Anna reviisoreille ymmärrystä:  Viiden potilaan tuntivauhdilla vain haaskataan kummankin aikaa.  Anna lääkärille mahdollisuus sanella vastaanottokäynnin tiedot, sillä potilasta loukkaa vielä pahemmin, jos lääkäri askartelee koneen kanssa enemmän kuin hänen.

Ja Herra, anna meille halu ajatella itsenäisesti uudessa tilanteessa, jouduimmepa sellaiseen sitten missä ja milloin hyvänsä.

Herra, sinä itse Sanassasi muistat lääkäriä, ja pyydät tekemään hänelle sijaa ihmisten keskuudessa. Anna niille, jotka lähtevät kohti sitä ammattia se ymmärrys jo varhain, että kyseessä on paljon vaikeampi työ kuin yleisesti käsitetään. Anna ihmisille, jotka pettyvät, oikea tieto siitä, mistä syystä he joutuvat pettymään, auta oikaisemaan virheelliset kuvitelmat ihmisen kaikkivoipuudesta. Auta heitä jättämään rauhaan ihmiset, joita he pitävät "lääkäreinä" enemmän kuin ihmisinä, anna heille ihmisarvo, lupa lepoon, ota luoksesi ne, jotka eivät jaksaneet vaan lähtivät oman käden kautta epätoivossaan.  He kenties yrittivät hoitaa potilaita, sitä ei heille annettu, ja ristiriita kasvoi liian suureksi. Sinä, joka näet kaiken, ota heidät luoksesi ja lohduta heitä.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.