Kirjoittaja Aihe: Näitä en osaa!  (Luettu 45147 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Näitä en osaa!
« Vastaus #75 : 08.01.06 - klo:18:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Eevi"
äh kirjoitat ensin sen sanan valmiiksi ja sitten painat tähteä kunnes tulee haluttu sana, älä välitä muista. jos se ei osaa sitä sanaa, siinne alareunaan ilmestyy teksti "lisää sana" tai vaan "sana", paina ok:ta ja kirjoitat sen "normaalilla" ja "lisää" minkä jälkeen puhelin osaa sen sanan. helppoa!


Yks vaihtoehto on pilkkoa pitkä tai taivutettu sana pienempiin osiin. Esim. "Aholansaaressakin" -> Aholan saaressa kin. Tai "herännäisjohtajalla" -> Herännä is johtaja lla.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Näitä en osaa!
« Vastaus #76 : 08.01.06 - klo:19:14 »
jeps niin mä usein teenkin mutta jos se on sana mitä tulee käytettyä usein esim eskimo niin sitten se kannattaa kyllä lisätä...
-tottelematon ja paha-

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Näitä en osaa!
« Vastaus #77 : 08.01.06 - klo:21:03 »
Pitäs kai joskus opetella...kiitti vinkeistä!  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Näitä en osaa!
« Vastaus #78 : 09.01.06 - klo:12:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Eevi"
vaikka sitten se on mulla ainakin sellainen tyhmä että jos ei jotain lisättyä sanaa käytä pitkään aikaan niin se häviää. ja sitten pitää kirjoittaa uudestaan.

Ja musta tuntuu, että sillä on (nokialla) rajallinen sanavarasto.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näitä en osaa!
« Vastaus #79 : 09.01.06 - klo:15:29 »
Mää käytin ennen sanakirjaa mutta en oo tuohon uuteen puhelimeen jaksanu laittaa sitä päälle.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Michelle

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Näitä en osaa!
« Vastaus #80 : 23.02.06 - klo:17:10 »
en näköjään osaa täällä lainata oikein toisten kirjoittamia tekstejä  :oops:
"Hän on minua alhaista katsonut suuressa armossaan. tahdon Häntä vain palvella ja kiittä näin hänen nimeään. Minun sieluni suuresti ylistää Herraa ja henkeni, Jumalasta nyt riemuitsee. iloitsee vapahtajastani"

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Näitä en osaa!
« Vastaus #81 : 23.02.06 - klo:17:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Michelle"
en näköjään osaa täällä lainata oikein toisten kirjoittamia tekstejä  :oops:
Toisaalta, nopeasti sen oppii kun harjoittelee, ja helppoa kun sen osaa :wink:

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Näitä en osaa!
« Vastaus #82 : 23.02.06 - klo:17:28 »
en osaa piirtää naamaa ylhäältä tai alhaaltapäin, enkä osaa "kuvata tunnetiloja" tai miten sanois. Tämä tekee minut hulluksi u.u
-tottelematon ja paha-

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Näitä en osaa!
« Vastaus #83 : 20.03.06 - klo:12:40 »
En osaa rajata, mistä asioista kuuluu puhua kenellekin. (Tässä piilee muuten teoreettinen vaara, mitä ammatinvalintaan tulee.) Rentoutuneena unohdan roolit ja puhun levottomia väärille ihmisille. Lukossa taas en osaa puhua oikeita asioita asianosaisille.

En osaa suhtautua neutraalisti kilpaurheiluun enkä maanpuolustushenkiseen patriotismiin.

En osaa tehdä oikein mitään sille, jos tekemäni kuvan värit eivät soinnu keskenään. Näen kyllä soinnuttomuuden, en vain osaa säätää sitä. Se harmittaa tavattomasti välillä. Siksi piirtäminen, veisto ja valokuvaus (mv) on helpompaa kuin maalaaminen.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Näitä en osaa!
« Vastaus #84 : 04.05.06 - klo:14:04 »
-En osaa matematiikkaa juuri mitään: ainoastaan yhteen-, vähennys-, kerto-, jako ja prosenttilaskut. (Lukio meni matematiikan osalta rimaa hipoen läpi) :evil:

-En osaa hyvin suomenkielen kielioppi-  ja sanarakenteita. (Lukiossa suomenkieli oli yhtä piinaa ja kirjoitukset suomenkielen osalta lähes i.) :evil:  

-En osaa kunnolla veisata.

-En osaa kunnolla suuttua, jos suutun en pysty pitkävihaisuuteen, enkä kanna vihaa auringonlaskuun. Sovin vihat ennekuin kello on: klo 21:30.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Näitä en osaa!
« Vastaus #85 : 04.05.06 - klo:15:37 »
Lainaus käyttäjältä: "Felix"
-En osaa kunnolla suuttua, jos suutun en pysty pitkävihaisuuteen, enkä kanna vihaa auringonlaskuun. Sovin vihat ennekuin kello on: klo 21:30.


Minulla on päinvastoin ja se suututtaa. Siis olen niin sairaalloisen pitkävihainen. En osaa antaa asioiden vain olla, vaan kannan kaunaa. En osaa unohtaa asioita kokonaan vielä anteeksipyynnön jälkeenkään. Lisäksi olisi kivaa osata antaa useammin periksi, mutta minulla on toisinaan tapana taistella tuulimyllyjä vastaan. Vaikkapa niin, että en myönnä virheitäni ja sitä että olin väärässä, vaan keksin aina jonkin selityksen, jonka turvin yritän vielä loppuun asti selitellä ja selitellä ja selitellä. Ei ole kivaa...

Itse ihailen ajatusta "Älä anna auringon laskea vihasi ylle". Sen kun oppisi niin hyvä olisi.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näitä en osaa!
« Vastaus #86 : 04.05.06 - klo:18:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Felix"
-En osaa matematiikkaa juuri mitään: ainoastaan yhteen-, vähennys-, kerto-, jako ja prosenttilaskut. (Lukio meni matematiikan osalta rimaa hipoen läpi) :evil:

Mää en osaa prosenttilaskuja... :smt090
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Näitä en osaa!
« Vastaus #87 : 04.05.06 - klo:20:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Felix"
-En osaa matematiikkaa juuri mitään: ainoastaan yhteen-, vähennys-, kerto-, jako ja prosenttilaskut. (Lukio meni matematiikan osalta rimaa hipoen läpi) :evil:
Kerro mulle yks syy, miksi ihmeessä pitäis normaalin ihmisen osatakaan sellaisia laskuja mihin ei kännykän laskin pysty? Sillä kyllä laskee kaikki arkielämässä vastaan tulevat laskut ihan kepeästi, ja itse kun en matemaattisille aloille ajatellut hakeutua opiskelemaan tai töihin, niin mitäpä sitä muuta. Sen verran osaa laskea että rahat riittää, ja paljonko menee bensaa satasella kun ajelee, niin mitäpä sitä muulla.

Poissa Felix

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 145
Näitä en osaa!
« Vastaus #88 : 04.05.06 - klo:23:14 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainaus käyttäjältä: "Felix"
-En osaa matematiikkaa juuri mitään: ainoastaan yhteen-, vähennys-, kerto-, jako ja prosenttilaskut. (Lukio meni matematiikan osalta rimaa hipoen läpi) :evil:


Kerro mulle yks syy, miksi ihmeessä pitäis normaalin ihmisen osatakaan sellaisia laskuja mihin ei kännykän laskin pysty?


Ehkä siksi että lukion oppimäärässä vaaditaan jotain sellaista? En mää tiedä hyvin olen pärjännyt em matematiikalla..  :)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Näitä en osaa!
« Vastaus #89 : 04.05.06 - klo:23:35 »
Meinasinkin niinku oikiassa elämässä. Lukiosta justiinsa 75 kurssia täynnä ja kirjotukset läpi, matikkahan se aina takkus enkä kirjottanutkaan. Jotenkin tuntuu turhalta, että ala-asteen 4-6, yläasteen 7-9 ja kolme vuotta lukiossa, eli yhteensä 9 vuotta, istuin aivan turhaan matematiikan tunneilla. Ensimmäistäkään asiaa en usko tarvitsevani mitä tuona aikana opetettiin, mutta saipahan ainakin v-käyrän nousemaan...