Kirjoittaja Aihe: Rakkaus totuuteen  (Luettu 23128 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #60 : 07.05.11 - klo:08:47 »
Siis pelastuksen näkee silmistä... huh...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #61 : 07.05.11 - klo:09:17 »
Muistanet, että lainasin erästä körttipuhujaa, joka oli jo puhuessaan huomannut yleisön joukossa uskovan körtin palavat silmät. Körttiläinenkin voi olla uskovainen ja uudestisyntynyt. Aivan niin kuin helluntailainenkin.

Kiusallista tai ei, joskus tämän voi nähdä silmistä. Älä nyt sitten väitä minun sanoneen, että sen näkee aina.
Höpsistä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #62 : 07.05.11 - klo:09:57 »
Siis pelastuksen näkee silmistä... huh...

Jaskan seuroos tuijotamma toisiamma silimihi...

Mt

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #63 : 07.05.11 - klo:11:28 »
...ollaaksemme valmihit tukemahan, jos toinen alakaa horijahtelemahan tahi jos on sellaanen olo, notta ite tartteis tukee.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #64 : 07.05.11 - klo:14:38 »
Tiitiäinen, Riitta-mummi ja Sarai osaa  :)
Nuin määki sen oon aatellu. Että eri piirit on erilaisia ihmisiä varten, ei niinkään Jumalaa varten.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #65 : 07.05.11 - klo:14:47 »
Tiitiäinen, Riitta-mummi ja Sarai osaa  :)
Nuin määki sen oon aatellu. Että eri piirit on erilaisia ihmisiä varten, ei niinkään Jumalaa varten.

Ja sielunvihollinen nauraa partaansa, kun evankeliumi joutuu naurunalaiseksi eikä toteudu se, että he yhtä olisivat.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #66 : 07.05.11 - klo:14:53 »
Höpsistä.

Mihin se höpsistä oli tarkoitettu? Siitä olen varma, että körttiläinenkin voi olla uskovainen. Ja siitä, että sen voi joskus jopa nähdä silmistä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #67 : 07.05.11 - klo:15:07 »
Ja sielunvihollinen nauraa partaansa, kun evankeliumi joutuu naurunalaiseksi eikä toteudu se, että he yhtä olisivat.
Kristityt saavat nauraa sielunviholliselle päin naamaa, kun se ei näe suurta kokonaiskuvaa: kirjavista kuppikunnista muodostuvaa Kristuksen ruumista.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #68 : 07.05.11 - klo:15:26 »
Ehkä siitä ollaan yksimielisiä että pienissä asioissa saa olla kuppikuntia, mutta tärkeissä asioissa -kuten pelastus- pitäisi olla yhteinen linja. Eri asia sitten mitä kukakin pitää tärkeänä. Ja silloin pirstaloidutaan.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #69 : 07.05.11 - klo:16:46 »
Kristityt saavat nauraa sielunviholliselle päin naamaa, kun se ei näe suurta kokonaiskuvaa: kirjavista kuppikunnista muodostuvaa Kristuksen ruumista.

Kuppikunnat ovat vain rakennustelineitä, ja kilpailua käydään siitä, kenellä on hienommat telineet. Sardeen seurakunnalla oli vain elävän nimi, mutta se oli kuollut. Mutta sielläkin oli muutamia harvoja, jotka eivät olleet tahranneet vaatteitaan. Laodikealla lienee ollut parhaat telineet… Kristuksen ruumiin muodostavat vain elävät jäsenet, eivät organisaatiot.
« Viimeksi muokattu: 07.05.11 - klo:16:50 kirjoittanut onesimus »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #70 : 07.05.11 - klo:19:19 »
Kuppikunnat ovat vain rakennustelineitä, ja kilpailua käydään siitä, kenellä on hienommat telineet. Sardeen seurakunnalla oli vain elävän nimi, mutta se oli kuollut. Mutta sielläkin oli muutamia harvoja, jotka eivät olleet tahranneet vaatteitaan. Laodikealla lienee ollut parhaat telineet… Kristuksen ruumiin muodostavat vain elävät jäsenet, eivät organisaatiot.
Näinhän minä sanoin, vaikka toisilla sanoilla.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #71 : 08.05.11 - klo:02:45 »
Mihin se höpsistä oli tarkoitettu? Siitä olen varma, että körttiläinenkin voi olla uskovainen. Ja siitä, että sen voi joskus jopa nähdä silmistä.

Siihen höpsistä, että semmoista tietoa kenellekään olisi annettu, että hän toisen katseesta näkisi asianomaisen jumalasuhteesta yhtikä mitään. Sen sijaan, jos joku mies nyt osuisi minua katsomaan palavasti, niin saattaisipa sitä´tuumiskella jotakin meidänvälistä. Ja kun siinäkin useasti erehtyy, niin parasta on kokonaan jättää toisten arviointi ja puntarointi, ja peräti ihmissuhteissakin odottaa että se palavakatseinen kosii. Tai ainakin jotain sinnepäin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #72 : 08.05.11 - klo:09:43 »
Kumpi aiheuttaa enemmän hajaannusta: se, että hyväksymme sen että Kristuksen ruumiissa on erilaisia jäseniä ja Kristuksella on erilaisia seurakuntia, vai se että yritämme väittää vain omaa näkemystämme oikeaksi?

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #73 : 08.05.11 - klo:11:06 »
Siihen höpsistä, että semmoista tietoa kenellekään olisi annettu, että hän toisen katseesta näkisi asianomaisen jumalasuhteesta yhtikä mitään.

No, tästä voidaan olla perustellusti toista mieltä. Minulla oli kaksi tätiä, jotka olivat tulleet nuorina tyttöinä uskoon ja elivät sinkkuina koko pitkän elämänsä toisia palvellen. Eivät juurikaan puhuneet uskostaan, joka heillä oli, mutta jo heidän silmistään näki, että heillä oli jotain sellaista, mistä monet ovat jääneet paitsi.

Jos ihmisen katseesta, silmistä, ei voisi nähdä yhtikäs mittään, niin esim. laulu "Silmäisi eteen, Jeesus…" pitäisi poistaa laulukirjoista, sillä siinähän puhutaan juuri tästä asiasta.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Rakkaus totuuteen
« Vastaus #74 : 08.05.11 - klo:11:17 »
Kumpi aiheuttaa enemmän hajaannusta: se, että hyväksymme sen että Kristuksen ruumiissa on erilaisia jäseniä ja Kristuksella on erilaisia seurakuntia, vai se että yritämme väittää vain omaa näkemystämme oikeaksi?

Kristuksen ruumiissa on tietysti erilaisia jäseniä. Erik Ewalds on sanonut, että "mitä enemmän meistä tulee Kristuksen kaltaisia, sitä enemmän meistä tulee keskenämme erilaisia." Ilmestyskirjan seitsemän seurakuntaakin olivat erilaisia. Erilaisuus sinänsä ei ole paha asia. Ongelma tulee juuri siitä, että jo(i)llakin on omasta mielestään koko totuus ja siksi halveksivat toisia.

Kun nyt keskustellaan aiheesta "Rakkaus totuuteen", niin pitää vielä sanoa, että jos meillä on tämä rakkaus, niin tulemme aika hyvin keskenämme toimeen.