Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti 18.  (Luettu 29282 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #105 : 26.02.14 - klo:21:35 »
Istuttaja ei siis ole mitään,
ei myöskään kastelija,
vaan kaikki on Jumalan kädessä,
hän suo kasvun.

På svenska

Varken den som planterar eller den
som vattnar betyder något, bara
Gud, han som ger växten.



Biblia 1776

Niin ei se mitään ole,
joka istuttaa, eikä se,
joka kastaa, vaan Jumala,
joka kasvun on antaa.

1 Kor. 3:7
                                                      
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #106 : 27.02.14 - klo:07:07 »
Ylläoleva puhuttelee. Tämä myös on puhutellut eri tilanteissa, tässä on jotain mikä kuvaa Jumalan toimintatapaa, olemusta:

 Siellä hän asettui yöksi luolaan. Yöllä Elia kuuli Herran äänen: "Miksi olet täällä, Elia?" Hän vastasi: "Hellittämättä olen taistellut puolestasi, Herra, kaikkivaltias Jumala, kun israelilaiset ovat hylänneet sinun liittosi. He ovat hajottaneet alttarisi ja tappaneet profeettasi, niin että vain minä olen jäänyt jäljelle. Nyt he etsivät minua riistääkseen minultakin hengen." Herran ääni sanoi: "Mene ulos ja seiso vuorella Herran edessä. Herra kulkee siellä ohitsesi." Nousi raju ja mahtava myrsky, se repi vuoria rikki ja murskasi kallioita. Mutta se kävi Herran edellä, myrskyssä Herra ei ollut. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys, mutta Herra ei ollut maanjäristyksessä. Maanjäristystä seurasi tulenlieska, mutta Herra ei ollut tulessakaan. Tulen jälkeen kuului hiljaista huminaa. Kun Elia kuuli sen, hän peitti kasvonsa viitallaan, meni ulos ja jäi seisomaan luolan suulle. Ääni sanoi hänelle: "Miksi olet täällä, Elia?"
(1.Kun.19:9-13)

"Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne" 


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #107 : 27.02.14 - klo:08:56 »
Tuosta Elian kokemuksesta tuli mieleen kuulemani kertomus aikamme Venäjältä. Torille ajoi evankelioimistempauksen auto äänentoistolaitteineen ja suurine, värikkäine julisteineen sanomanaan 'Tuomme Jumalan Venäjälle!'. Torilla vaatimattomia ostoksiaan tekevä mummo mutisi hiljaa: 'Meitä ei enää olisi, ellei Hän olisi aina ollut täällä.'

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #108 : 27.02.14 - klo:09:16 »
Ei mitenkään huonosti sanottu mummolta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #109 : 27.02.14 - klo:10:49 »

Päivän Sana 27. helmikuuta 2014
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Joh. 3:16 KR33/38

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #110 : 27.02.14 - klo:21:16 »
Jumala, me olemme omin korvin kuulleet,
isämme ovat meille kertoneet,
minkä teon sinä teit heidän päivinään,
muinaisina aikoina.
Ps. 44:2

På svenska

Vi har hört, o Gud, våra fäder har
 berättat för oss om dina gärningar
på deras tid, dina dåd i forna dagar.

Biblia 1776

Jumala! me olemme korvillamme kuulleet,
meidän isämme ovat meille luetelleet,
mitäs heidän aikanansa ja muinen tehnyt olet.
                         
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #111 : 28.02.14 - klo:09:24 »

Päivän Sana 28. helmikuuta 2014
Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
Fil. 4:4 KR33/38

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #112 : 28.02.14 - klo:09:36 »
χαιρετε εν κυριω παντοτε παλιν ερω χαιρετε

Näin tuo Filippiläiskirjeen kohta on kreikaksi. Olisikohat translitterointi tähän tapaan: Khairete en Kyrioo pantote! Palin eroo: khairete!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #113 : 28.02.14 - klo:16:04 »
Kolossalaiskirje 1:

14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #114 : 28.02.14 - klo:18:22 »
Pääseekö Aamos näihin rinkeihin?

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #115 : 28.02.14 - klo:20:19 »
Tottakai, luulisin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #116 : 28.02.14 - klo:21:58 »
Kukin katsokoon, miten rakentaa.
Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus.
Muuta perustusta ei kukaan voi laskea.


Var och en måste tänka på hur han bygger.
Ingen kan lägga en annan grund än
den som redan finns, och den är Jesus Kristus.

1 Kor. 3:10-11
                                              
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #117 : 01.03.14 - klo:07:35 »
Kukin katsokoon, miten rakentaa.
Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus.
Muuta perustusta ei kukaan voi laskea.


Var och en måste tänka på hur han bygger.
Ingen kan lägga en annan grund än
den som redan finns, och den är Jesus Kristus.

1 Kor. 3:10-11
                                        



     


Tämä on viisauden sana, olkaamme rauhassa.  Tarvitaan monenlaisia taloja.


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #118 : 01.03.14 - klo:07:45 »

Päivän Sana 1. maaliskuuta 2014
Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa.
Ps. 103:8 KR33/38

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 18.
« Vastaus #119 : 01.03.14 - klo:14:25 »
                 Laskiaissunnuntai (Esto mihi)

Jumalan rakkauden uhritie


Sunnuntain suomenkielinen nimi tulee paastoon laskeutumisesta. Pian alkaa yksinkertaisten elämäntapojen, itsekieltäymyksen aika. Sunnuntain latinankielinen nimi esto mihi (= ole minulle) on puolestaan saatu päivän vanhan antifonin alkusanoista (Ps. 31: 3).

Jeesuksen julkinen toiminta saavuttaa käännekohtansa. Vaellus Jerusalemiin, kohti kärsimystä ja kuolemaa, alkaa. Mutta juuri tällä tiellä Ihmisen Poika kirkastetaan. Jumalallinen rakkaus voittaa antaessaan itsensä alttiiksi kuolemaan asti. Tarvitsemme silmiemme avautumista, jotta näkisimme, miten Jeesus kärsii meidän puolestamme ja koko maailman puolesta. Vapahtaja kysyy myös meiltä itsemme alttiiksi antamista Jeesuksen seuraamisessa.

Ensimmäinen lukukappale

Jer. 8:4-7

Herra sanoo näin:
- Jos joku kompastuu, eikö hän heti nouse?
Jos joku eksyy tieltä, eikö hän käänny takaisin?
Miksi tämä kansa on jatkuvasti eksyksissä,
miksi Jerusalem pysyy luopumuksessaan?
Miksi se riippuu lujasti kiinni valheessa
eikä suostu palaamaan takaisin minun luokseni?
Minä olen kuunnellut heitä tarkoin -
eivät he puhu niin kuin tulisi puhua.
Kukaan ei kadu pahuuttaan,
ei ajattele: ”Mitä minä olenkaan tehnyt!”
Jokainen juoksee kiireesti omaa tietään
niin kuin taistelutantereella kiitävä ratsu.
Haikarakin taivaalla tietää muuttoaikansa,
kyyhkyset ja pääskyset
osaavat tulla, kun niiden aika on.
Mutta minun kansani ei halua tietää,
mitä Herra on sille säätänyt.

Toinen lukukappale

1. Kor. 13 (1. vuosikerta)

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni nälkää näkeville ja vaikka antaisin polttaa itseni tulessa mutta minulta puuttuisi rakkaus, en sillä mitään voittaisi.
    Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
    Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.
    Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset. Nyt, kun olen mies, olen jättänyt sen mikä kuuluu lapsuuteen. Nyt katselemme vielä kuin kuvastimesta, kuin arvoitusta, mutta silloin näemme kasvoista kasvoihin. Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta kerran se on täydellistä, niin kuin Jumala minut täydellisesti tuntee.
    Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus.

TAI

Gal. 2: 19-21

Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu. Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. Minä en tee tyhjäksi Jumalan armoa; jos näet vanhurskaus saadaan lakia noudattamalla, silloin Kristus on kuollut turhaan.

Evankeliumi

Joh. 12: 25-33

Jeesus sanoi:
    ”Joka rakastaa elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka tässä maailmassa panee alttiiksi elämänsä, saa osakseen ikuisen elämän. Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua. Missä minä olen, siellä on oleva myös palvelijani, ja Isä kunnioittaa sitä, joka palvelee minua.
    Nyt olen järkyttynyt. Mitä sanoisin? Isä, pelasta minut tästä hetkestä! Ei! Juuri tähän on elämäni tähdännyt. Isä, kirkasta nimesi!”
    Silloin kuului taivaasta ääni: ”Minä olen sen kirkastanut ja kirkastan jälleen.” Paikalla oleva väkijoukko kuuli äänen ja sanoi ukkosen jyrähtäneen. Jotkut kyllä sanoivat: ”Enkeli puhui hänelle.” Silloin Jeesus sanoi: ”Ei tämä ääni puhunut minun tähteni, vaan teidän tähtenne. Nyt tämä maailma on tuomiolla, nyt tämän maailman ruhtinas syöstään vallasta. Ja kun minut korotetaan maasta, minä vedän kaikki luokseni.” Näillä sanoilla Jeesus ilmaisi, millainen tulisi olemaan hänen kuolemansa.
                           
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.