Kirjoittaja Aihe: Kävitkö kirkossa 23  (Luettu 26149 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Kävitkö kirkossa 23
« : 01.12.19 - klo:12:08 »
Olimme Mukkulan kirkossa , jossa oli sali täynnä ns. viimeistä sijaa myöten.
Veisuu oli todella voimallista,ihme etteivät monet pikkulapset alkaneet itkeä sen voimasta.

Kaksi asiaa jäi -mielen päälle.  Kirkkoherra korosti esirukouksessa pyytäessään Herraa siunaaman lapsia, lisäyksellä tyttöjä ja poikia.E

Kuolleissa oli yllättätten tutun 74-vuotiaan nimi.

Lauluyhtye Keinu musisoi välimusiikit, kerrassaan upeasti .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8324
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #1 : 01.12.19 - klo:20:10 »
Kävin ja jännäsin ehdinkö veisaamaan tai laulamaan hoosiannaa.
No ehdin liikennevalot oli suosiollisia.

Ilalla kävin toisen kerran toisessa paikassa ja sielläkin Hoosiannaa laulettiin.

Kumpa armollinen Jumala siunaisiton tulevan viikon, kun niin paljon töitä, töitä ja töitä.
Tossa tokassa seurakunnassa kun vierailin, niin kyllä siellä siunattiin lähetystyöntekijöitä ja niitä kohteita.
- Mua aina rassaa kun kukaan ei koskaan rukoile tai siunaa pientä Markku kun menee rakennukselle töihin jossa ei kristillisyydestä tietoa, mutta nämä pyhiinvaeltajat tai lähetystyöntekijät saaa seurakunnat taakseen ja porukkaa muutenkin rukoilemaan ja tukemaan.
Joku Liisa menee ekaa päivää tehtaaseen töihin ja on varmaan ainoa kristitty siellä, mutta kukaan ei tue ei muista.
Tik toc.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #2 : 09.12.19 - klo:20:35 »
Tv-kirkon katsoin itsenäisyyspäivänä. Meinasin puuhata muuta, mutta juutuin katsomaan ja kuuntelemaan. Kannatti kaikkinensa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #3 : 14.12.19 - klo:12:59 »
Hei Sadetta, mun on ollut ikäväni.  :)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #4 : 15.12.19 - klo:10:33 »
Olen Ristin kirkossa Lahdessa pilven kautta. Lahtelaiset keksivät hyviä ideoita.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #5 : 15.12.19 - klo:11:31 »
Mekin oltiin !

Ensin en saanut mitään hengelleni. Se oli vain tv-ohjelma. Mutta loppua kohden alkoi tulla oikeaa asiaa.
Toni Niemisen puheenvuoro oli kuin körttiseurojen puhe.  Kalistaja, jos tunnet kysäisepä joillekin Herättäjäjuhlille !

Olen aina tykännyt että Toni Wirtasen Valot pimeyksien reunoilla on nykyvirsi. Kuinka vaikuttava se oli loppu'virtenä'. :109:

https://www.youtube.com/watch?v=z9pBw8Deb3c
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8324
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #6 : 15.12.19 - klo:16:46 »
Mä kävin Kantsunzyrkassa, siis Kannelmäenkirkossa.

Ja onhan se kuten armejassa vitsailtiin piruntorjunta patteristo.

On siis armejan slangia ja kun armejassa on niin sanottu rannikkopatteristo.
Tarkoittaa rantapyssyjä, äh tykistöä rannikolla ja siihen kuuluvaa päällystöä kun juoksuttaa sitä laitosta..
No piruntorjuntapatteristoa me sanottiin Hangon kirkkoa, kun siellä joku ei muistu mieleen Aarre tai joku pappi siitä puhui.

Tuli toi legendaarinen piruntorjuntapattteristo.
Ja oli siellä joskus ihan kunnon piruntorjuakin rukouksessa.

Mistäköhän taas olin kirjoittamassa, kun sekosin selittelyihin.

Niin juu kävin siis kirkossa.
Kattokaa Kannelmäen kirkko.
En tiedä onko sotaisampaa tai eniten betonia ympärillä olevaa kirkkoa.
No naiset siellä jotain höpötteli, ei mies ääntä ollut nyt tänä viikonloppuna ja kauniistihan he pamisi.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #7 : 15.12.19 - klo:17:03 »
Hyvä, että kirjoittelet :039:. Ja armeija-asioista saat pisteitä  :icon_wink: :icon_wink: :039: :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #8 : 22.12.19 - klo:12:41 »
Kuuntelin lasten kirkonmenot. Lauloivat ryhdikkäästi ja lukivat hyvin.

Sitten lähdin pyhätöihin so PuniZ:lla Pepporämeelle hakemaan eilen löytämäni kadonneet työkamppeet. Helppo oli ajella yhteistä palstatietä pitkin lankkusillalle, johon jätin koneen. Sitten otin käyttööni metsäsukset ja väikyin 700 m yhden suotarrimännyn luo, jonka oksalla olivat kadonneet kaatovänkäni ja 180 cm pitkä uittokäljyni. Olin pitkin syksyä esineitä etsiskellyt kartanosta. Eilen välähti mieleeni, että josko ne jäivät kesällä kaatuneen männyn lähettyville.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #9 : 22.12.19 - klo:20:54 »
Kauneimmat joululaulut Säräisniemen kirkossa. Meitä oli kuulemma 435 henkeä. Kirkko oli kuin pistetty täynnä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #10 : 24.12.19 - klo:23:11 »
En ole vielä käynyt... omalla seurakunnalla olisi kaikissa kolmessa kirkossaan huomenna sellainen kuin "joulukirkko", mistä nimestä en osaa päätellä, onko ehtoollistakin tarjolla.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #11 : 25.12.19 - klo:09:23 »
Tampereen Kirkkopuiston jouluun kuului ensin joulurauhan julistus ulkosalla ja sen jälkeen aattohartaus kirkossa. Puuroa ja kuumaa juotavaa jaettiin puiston kojuista, ruokaa sai kryptassa. Musiikki oli tasokasta ja saarna runoineen puhutteleva. Varman päälle valittujen virsien joukossa oli ilahduttavasti yksi harvemmin laulettu.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #12 : 25.12.19 - klo:11:46 »
Tv:ssä vaan. Tykkäsin saarnasta Söderkullan kirkossa. Jaakko Heinimäkikin mainittiin, Teemu Laajasalon ja Eero Huovisen ohella.

Bassobaritoni joka lauloi soi paremmin kuin Waltteri Torikka eilen Turun Tuomiokirkossa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #13 : 01.01.20 - klo:18:58 »


  Miten minä muistan semmoista, että uudenvuodenpäivänä kirkoissa olisi jumalanpalvelus/messu? Ainakin Mikael Agricolan kirkko Helsingin Eirassa oli visusti lukittuna tänään, 1. tammikuuta 2020. Turhaan temmoin mainitsemani kirkon ovea, aivan turhaan! :kahvi:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kävitkö kirkossa 23
« Vastaus #14 : 03.01.20 - klo:11:41 »
En käynyt. Eilen kello kolmelta ajoin bussilla kirkon ohi ja muistin että ai niin siellä alkaisi viideltä menot, mutta sain kaupunkiasiani hoidettua (ts. jäivät hoitamatta kun suutari olikin lomalla ja kauppa lopettamassa) niin nopeasti, että päätin maleksimisen sijaan lähteä kotiin jatkamaan opiskelua.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.