Kirjoittaja Aihe: Vieraat seuraa meitä  (Luettu 1994 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vieraat seuraa meitä
« : 04.02.20 - klo:14:16 »
 Ohoh,

Huomasin että seppos tai joku on laittanut öö tonne etusivu paikalle, vieraat näkyviin mitä vieraat seuraavat.

Nämä maitoparrat ja ujot ihmiset eivät jostain syystä tänne rekisteröidy, mutta käyvät selailemassa.

Kurkistin mitä ne kattoo, niin ne selailee vanhoja kirjoituksia.
Ei niin kuin me, kun eletään hetkessä ja ollaan suht realiaikaisesti vastailemassa toisillemme ja jutskaamme milloin mistäkin.
Itse ihan puuta heinää.

Kun olen tässä aiemmin katellut, että 90 vierasta, niin olen ajatellut, että joku bugi tai robotti jostain roikkuu jossain taustalla ja kerää tietoja tai jotain, mutta ilmeisesti ihan oikeat ihmiset on ton vieras katselee luvun takana?

Heh heh, ei ainakaan mun kirjoituksista tule hullua hurskaammiksi, mutta jos jotain löytävät, niin kiva.
-
Joskus pidin radio ohjelmaa ja joku sanoi, että radio signaalit menee avaruuteen ja vaeltaa siellä loputtomasti?
Mietin, että on siinä ufolla ihmettelemistä jossain kaukaisessa galaksissa, kun ihmeherätys tai mikä se ohjelman nimi oli, niin tulee hälle vastaan.
Varmaan kiertää maapallon kaukaa sen jälkeen?
-
Äh poikkesi. Tarkkaa touhua tää kirjoitus, kuten syöminenkin, jos syödessä haarukka 3 senttiä menee vikaan, niin se on silmässä.

Mitä te mut tuumaatte aroista vierailijoista ja miksi ne ei kirjoittele tänne ja ota kantaa?
Ei kai tämä ole vain heränneille, vaan eikö ollut, että voi kirjoittaa herännäisyydestä?

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Vieraat seuraa meitä
« Vastaus #1 : 04.02.20 - klo:14:44 »
Eikö olekin hyvä jos Körttifoorumia luetaan yli ' seurakuntarajojen'.  Sitäpaitsi tarkoittamassasi luvussa voivat olla myös rekisteröityneet foorumin jäsenet. Vain silloin näkyy jäsenyys jos on kirjautunut tarkoituksena kirjoittaa, tai sitten kirjautuminen on jäänyt päälle. Minulla ja veli-Veneheitolla taitaa olla niin että emme kirjaudu aina ulos vaikka lopetamme kirjoittamisen tai lukemisen.

Tiedän että monet entiset aktiivi-kirjoittajat lukevat yhä vaikka kirjoittaminen ei enää syystä tai toisesta maistu.

Onneksi tämä onkin avoin foorumi ja mitä enemmän lukijoita sitä paremmin leviää tieto että nämä kristityt ovat ihan vain i h m i s i ä  kaikkine aivoituksineen.

Tämä on Kaikki Saavat Tulla-körttiporukka. Paitsi käännyttäjät ja muuten ilkein ajatuksin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Vieraat seuraa meitä
« Vastaus #2 : 04.02.20 - klo:14:50 »

Kaipaan kyllä ennen kirjoittaneita, kuten myyrää, mallaa, Bengtiä ja ties ketä.

Ihme kun ollaan niin periaatteen porukkaa, kuten myyrä, et kun ei niin ei.

Myyrä oli ihan welho musiikki tietämyksessä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Vieraat seuraa meitä
« Vastaus #3 : 04.02.20 - klo:19:06 »
Tänne saattaa eksyä joku vieras googlen kautta. Niin kävi muutamia vuosia sitten. Meidän diakoniatyöntekijä oli etsinyt netistä tapaninpäivän viettoon liittyviä juttuja. En tiedä minkälaisilla hakusanoilla. Hän oli päätynyt tänne körttifoorumille ja oli lainannut minun kirjoitustani, tietämättä että se on minun. Hän luki sitä yhdessä seurakunnan tilaisuudessa. Tunnistin juttuni, ja kysyin, miten hän oli sen löytänyt. Vastaus oli googlella.
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Vieraat seuraa meitä
« Vastaus #4 : 04.02.20 - klo:19:26 »
Tänne saattaa eksyä joku vieras googlen kautta. Niin kävi muutamia vuosia sitten. Meidän diakoniatyöntekijä oli etsinyt netistä tapaninpäivän viettoon liittyviä juttuja. En tiedä minkälaisilla hakusanoilla. Hän oli päätynyt tänne körttifoorumille ja oli lainannut minun kirjoitustani, tietämättä että se on minun. Hän luki sitä yhdessä seurakunnan tilaisuudessa. Tunnistin juttuni, ja kysyin, miten hän oli sen löytänyt. Vastaus oli googlella.

Olikohan joku sun sienireissu, tai muu kohellus metsässä?

Itelleni ne jäänyt mieleen ja joku resepti, kuten riittamummelilta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Vieraat seuraa meitä
« Vastaus #5 : 04.02.20 - klo:20:03 »
On ihmisiä jotka ovat kiinnostuneita uskonnoista ja lukevat vaikkapa uteliaisuuttaan.
Niin minäkin teen muiden uskontojen suhteen ja muidenkin ismien. Kunhan saa sanan jota linkittää, se on helppoa nykyään.

Tyttärenpoikani on näitä uskonnoista kiinnostuneita. Hän on jopa rekisteröitynyt tännekin , tosin ei ole kirjoittanut, mutta lukee kai. Ottaa joskus puheeksi kanssani nämä  k ö r t i t.  :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Vieraat seuraa meitä
« Vastaus #6 : 04.02.20 - klo:20:57 »
Olikohan joku sun sienireissu, tai muu kohellus metsässä?

Itelleni ne jäänyt mieleen ja joku resepti, kuten riittamummelilta.

Ei, kun kerroin vanhasta täkäläisestä tavasta viettää Rehvanoita tapaninpäivän jälkeisenä päivänä. Joskus ennen soitia herraväki vietti railakkaasti tapaninpäivää, jota täkäläisellä murteella sanotaan tahvanaksi. Seuraava päivä oli piioilla ja rengillä ja muulla rahvaalla vapaapäivä, rehvana. Sen kunniaksi nuorisoseura keksi järjestää Rehvana-iltamat. Niitä pidettiin yli 90 vuotta. Väliin jäi vain sotavuosia.
Me olimme viimeisinä Rehvana vuosina kiinteästi mukana järjestelyissä. Tästä joskun muinoin kerroin. Siksi tunnistin tekstin, mitä muualta tullut diakoniatyöntekijä luki, tietämättä, että Rehvana-perinne oli juuri täkäläistä perinnettä. Kuulijat kyllä tiesivät, mistä puhuttiin. Toisin vain minä tiesin, kenen tekstiä työntekijä luki.
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Vieraat seuraa meitä
« Vastaus #7 : 04.02.20 - klo:21:02 »
 :eusa_angel:
No jot,

noihin seuraavanpäivän pippaloihin ehkä mahtuisin mukaan.

Juu, Rehvanan olisin itsekkin lainnannut, hieno perinne, ikävää jos kuihtumassa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Vieraat seuraa meitä
« Vastaus #8 : 04.02.20 - klo:21:25 »
Rehvanat oli oikeat iltamat. Siis ohjelmassa aina lauluesitys, mahdollisesti lausuntaa, lasten tekemä tonttuleikki tai sketsi, jontajan välivitsit ja näytelmä. Sen jälkeen väliaika ja kahvia. Sillä aikaa tuolit raivattiin nuorisoseurantalon lattialta seinänvierille. Orkesteri kapusi lavalle ja alkoi tanssit.

Näytelmät oli niitä vanhoja nuorisoseuroille tehtyjä näytelmiä. Tosin alkuvuosina oli jopa Seitsemän veljestä esitetty. Varmaan jokin lyhennetty versio. Näytelmää alettiin harjoitella syksyllä. Samalla keräiltiin puvustusta ja lavasteita rukkailtiin. Talolle oli kertynyt paljon vanhoja vaatteita näytöskappaleita varten.

Sitten alkoi näyttelijäporukka ikääntyä. Lopullinen tyrehtyminen tuli, kun tomera ja toimelias porukkaa vetänyt ja naispäärooleja esittänyt emäntä kuoli. Nyt on nuorisoseuran talokin myyty. Se on kyllä vielä käyttökuntoinen. Siellä on joitakin juhlia ollut.
Pyryharakka