Kirjoittaja Aihe: Miten kosit/kosittiin? Entä pyysitkö/pyydettiinkö isältä kättä?  (Luettu 5557 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Sen päivän muistan yhä, se oli sielujen sympatiaa meijän välillä.

Nyt on karvahattukeli ! :023:



Karvahattu löytyy Facebook-seinältäni. Minusta tuli Lahdessa hetkessä herra, yllättäen ja pyytämättä! :kahvi: :001: :icon_wink:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Kuinka uskallatkin ! Onko tytär katsonut seinääsi ?    :106:

terv. vanha kettutyttö Lahesta.    ( kettuturkki naulakossa)
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575



 Hyvä kysymys, tähän vastaus: tyttäreni kannattaa Haavistoa ( ei voi tosin äänestää, on 15-vuotias ) ja itse asiassa hän kirjoitti julkisen, globaalin ja perustellun ja melko perusteellisen jutun Haavistosta eräälle nettisivustolle. Luonnonsuojelustakin siinä puhuttiin. Ja adoptio-oikeudesta. Ei hän silti isän päästä hattua ota.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Minä kosin jossain Tonavan tai siitä johdetun kanavan rannalla. Tuleva anoppi sähkötti sormusrahat. Hän oli nähnyt minut sitä ennen kerran vilaukselta. Mentiin kihloihin yhdessä Wienin McDonaldseista, joka jo vuoden päästä oli lakkautettu. Mutta itse kihlaus täyttää tänä keväänä 30 vuotta. Avioon mentiin vielä samana kesänä Suomessa, jälleen appivanhempien rahoilla.
Minun isältäni ei ollut pyydetty kättä, koska hän tapasi mieheni vasta häissä ja haukkui hänet kiiluvasilmäiseksi Jeesus-hipiksi.  ;D
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Ei ihan noin pahasti meillä ollut, vaikka appivanhemmilleni oli kauhistus, että esikoistytär menee helsinkiläisen kanssa eikä sille kelvannut raitishenkinen ja reilu maalaispoika. Olin kyllä käynyt näytillä, mutta kyse oli periaatteesta ei mistään henkilökohtaisuudesta. Emme koskaan riidelleet, mutta tämä stadifobia, johti valintoihin, joissa jouduin heidän kanssaan mahdollisimman vähän tekemisiin. Tilanne laukesi kun anoppi jäi leskeksi ja hän oli jo tottunut tilanteeseen. Itse asiassa olimme lopuksi erittäin hyviä ystäviä ja paras vävy.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22066
Olin ensimmäistä kertaa anopin luona suoraan armeijasta. Morsian ei halunnut katsella päälläni intin harmaita, vaan lainasi minulle viikonlopuksi veljiensä vaatteita. Anoppi sai minusta liian varattoman käsityksen ja marisi, että pitääkö minun tuokin mies vielä vaatettaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590

 Ei naimisissa useimmiten hassumpaa ollut.

 Mutta menettelee se toisinkin.

 Tähtitorninmäellä tai matkalla sinne tai pois.  Hyvänen aika, mutta minä en enää muista tarkemmin. Minua siis kosittiin, ja koska on kosittu toinenkin kerta, havaitsin miesten ilmaisevan näin:  Ostettaisko sormukset.  Kyllä sen hyvin ymmärtää.  Eka kerralla suostuin kun halusin kanssa häät!  Kaikilla muillakin oli!  Toisella kertaa sanoin että jos mietittäis vielä.  Vaikka luvattiin ostaa jättiläismäinen punainen pehmoporsaskin. Saat tommosen jos suostut.  Olen tässä ajatellut vähän aikuistua ensin  :003:

Isälle asia kyllä ilmoitusluontoisena mainittiin ja molenmmilla kerroilla hän oli pahoillaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Tässä todella komea kosinta ja häät (kuulutukset unohtui) Amerikoista Todella suurta amerikkalaisittain.

http://www.youtube.com/watch?v=eJWlavnM6b0
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi