Kirjoittaja Aihe: Kaikki pääsevät taivaaseen?  (Luettu 50964 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #30 : 13.08.09 - klo:14:12 »
Myyrälle vielä!
Eikös meille ole luvattu uutta taivasta ja uutta maata jota koko luomakunta odottaa....siis uusia tuiki tuntemattomia lintuja bongattavaksi  :102:

Jaa...nyt kuulostaa jo huomattavasti paremmalta. Ja enkeleitäkin voisi ehkä bongailla. :icon_wink: :kahvi:


Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #31 : 13.08.09 - klo:17:13 »
Jeesus on hankkinut meille pääsyn taivaaseen. Ne, joille tämä ei kelpaa, yrittävät itse hankkia pääsyn sinne ja epäonnistuvat.

Olipa todella hyvin sanottu!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #32 : 13.08.09 - klo:19:37 »
Mielipiteitä taivaaseen pääsystä:

- Vain ne, jotka ovat ottaneet Kristuksen vastaan elämäänsä pääsevät taivaaseen.
- Vain uskovat pääsevät taivaaseen tai ilman uskoa pääsy on mahdotonta.
- Kaikki kastetut pääsevät taivaaseen.
- Vain ne, jotka ovat saaneet syntinsä anteeksi ja kätten päällepanemisen kautta liittyneet herätysliikkeeseen ovat taivaskelpoisia (ovat uskomassa).
- Vain Jumalan armosta ja Kristuksen suorittaman työn perusteella taivaaseen pääsy on mahdollista.
- Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu...ensin usko, sitten kaste.
- Usko ilman tekoja ei johda perille.

Vain muutama mielipide...niitä löytyy...

______________________________________________________
 
Taivaassa ei peritä vuokraa, eikä ole lämmityskustannuksia. Sähkökin on ilmaista. Kuurot kuulevat ja sokeat näkevät. Taloudellista lamaakaan ei ole näkyvissä eikä ekonemisteilla ole töitä. Körttivirretkin veisataan kuusi äänisesti ja tietenkin ilman säestystä.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #33 : 13.08.09 - klo:20:12 »
Tietääkseni Jehovan Todistajat sanoo jotta taivaaseen pääsee 144 000.
Osa ihmisistä pääsee paratiisiin joka on tämä maapallo Jumalan puhdistamana kaikesta paskasta.
Ihminen joka kuolee ei tunne eikä tiedä mitään vaan nukkuu unta.
Ne jotka ei pääse taivaaseen tai paratiisiin jää vain nukkumaan kuolonuntaan ja lakkaa olemasta. Olen monesti miettinyt tätäkin ja siihenkin löytyy perusteita raamatusta, mutta onko kukaan muu ajatellut tällaistakin mahdollisuutta olevan ?  Eli varsinaista helvettiä ei olisi ?

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #34 : 13.08.09 - klo:20:26 »
Tietääkseni Jehovan Todistajat sanoo jotta taivaaseen pääsee 144 000.
Osa ihmisistä pääsee paratiisiin joka on tämä maapallo Jumalan puhdistamana kaikesta paskasta.
Ihminen joka kuolee ei tunne eikä tiedä mitään vaan nukkuu unta.
Ne jotka ei pääse taivaaseen tai paratiisiin jää vain nukkumaan kuolonuntaan ja lakkaa olemasta. Olen monesti miettinyt tätäkin ja siihenkin löytyy perusteita raamatusta, mutta onko kukaan muu ajatellut tällaistakin mahdollisuutta olevan ?  Eli varsinaista helvettiä ei olisi ?

Olen aina pitänyt jehovalaisten oppeja väärinä. Kauheasti en osaa inttää heidän kanssaan, koska en tunne niin hirveän tarkasti Raamattua. Käytännössä itselleni on tärkeintä luottaa siihen, että Jeesus on lunastanut minutkin. Kovasti toivoisin pääseväni taivaaseen. Sen tiedän, että monella on kuoleman lähestyessä ollut pelkoa, että ei pääsekään taivaaseen. Luulen, että sellainenkin "kuuluu asiaan" tavallisen kilvoittelijan kohdalla.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #35 : 13.08.09 - klo:20:27 »
Tietääkseni Jehovan Todistajat sanoo jotta taivaaseen pääsee 144 000.
Osa ihmisistä pääsee paratiisiin joka on tämä maapallo Jumalan puhdistamana kaikesta paskasta.
Ihminen joka kuolee ei tunne eikä tiedä mitään vaan nukkuu unta.
Ne jotka ei pääse taivaaseen tai paratiisiin jää vain nukkumaan kuolonuntaan ja lakkaa olemasta. Olen monesti miettinyt tätäkin ja siihenkin löytyy perusteita raamatusta, mutta onko kukaan muu ajatellut tällaistakin mahdollisuutta olevan ?  Eli varsinaista helvettiä ei olisi ?

Olenhan minäkin tuota mahdollisuutta ajatellut. Olisiko ihmiselle kaikkein armollisinta, jos vaan nukahtaisi kuolonuneen ja kaikki lakkaisi olemasta? Ihminen sulautuisi luonnon ikuiseen kiertokulkuun ja ruumis vähitellen mikrobien vaikutuksesta hajoaisi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #36 : 13.08.09 - klo:21:25 »
Olen aina pitänyt jehovalaisten oppeja väärinä. Kauheasti en osaa inttää heidän kanssaan, koska en tunne niin hirveän tarkasti Raamattua. Käytännössä itselleni on tärkeintä luottaa siihen, että Jeesus on lunastanut minutkin. Kovasti toivoisin pääseväni taivaaseen. Sen tiedän, että monella on kuoleman lähestyessä ollut pelkoa, että ei pääsekään taivaaseen. Luulen, että sellainenkin "kuuluu asiaan" tavallisen kilvoittelijan kohdalla.

Juttu Jehovien kohdalla on pikkuisen erikoisempi. He jäävät puhdistetun maan päälle kaikki samanikäisinä eikä heillä ole mitään tekemistä saatikka sukupuolista mielenkiintoa keneenkään. Eikö tuollainen paikka ole todellinen helvetti, kun ei ole mitään eikä tarvitse mitään.Olen tätä kysellyt Jehovilta ja se saa heidät aina säikähtämään.
 Onni om tavoitteen saavuttamista ei tyhjyyttä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #37 : 14.08.09 - klo:12:37 »
Delfiineillä on kai yhtä isot aivot kuin ihmisellä. Ne kommunikoivat (niinkuin valaatkin) ja auttavat toisiaan. Onpa delfiinit auttaneet pulaan joutuneita ihmisiäkin.

Mitähän delfiini miettii taivaaseen pääsystä ja yleensäkin maailmanmenosta? :017:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #38 : 14.08.09 - klo:12:41 »
Delfiineillä on kai yhtä isot aivot kuin ihmisellä.


Suhteessa muuhun kroppaan?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #39 : 14.08.09 - klo:13:14 »
Suhteessa muuhun kroppaan?

Wikipedia ei tuota kerro? Siellä mainitaan kyllä, että delfiinit ovat maailman älykkäimpiä nisäkkäitä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #40 : 14.08.09 - klo:13:24 »
Wikipedia ei tuota kerro? Siellä mainitaan kyllä, että delfiinit ovat maailman älykkäimpiä nisäkkäitä.

Tuli vaan tämä elikko mieleen kun muistin, että Voitto Viro arveli koiransa pääsevän taivaaseen.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #41 : 14.08.09 - klo:14:38 »
Mutta jos ol lintukoira, niin mahtusikko sammaan paikkaan ?   ;  )

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #42 : 14.08.09 - klo:15:52 »
Tuli vaan tämä elikko mieleen kun muistin, että Voitto Viro arveli koiransa pääsevän taivaaseen.

Voitto Viron entisenä seurakuntaisena ym ymmärrän Voiton kannan erinomaisesti. Koira ihmisen paras ystävä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #43 : 14.08.09 - klo:17:11 »
Kyllähän raamatussa ihan selvästi sanotaan, että kaikki ei pääse/tule/joudu/ajaudu taivaaseen. Turha siinä on kiemurrella selvän sanan edessä.  Minä en oikeastaan ole koskaan ymmärtänyt sellaisia perinteisen kristinuskon "uudistajien" ajatusmaailmaa. Raamattu on raamattu ja kristinusko sanoo tässä näin, jossain muussa kohdassa taas noin.  Tämä on kyllä yksi niitä kaikkein selvimpiä ja yksinkertaisimpia raamatunopetuksia ettei ole mitään "tulkintaa" tai vaikeutta ymmärtää.  parempi on olla rehellinen ja sanoa suoraan että niinhän se sanoo mutta täst mie en piä! Tai tätä minä en usko. Mutta ruveta kiemurtelemaan siinä että "ei se sitä ja tätä sano", on melkoisen kaksinaamaista.

Se on sitten kokonaan toinen asia millä kriteereillä ja kuka sinne menee. Etenkään jälkimmäistä kysymystä meidän ei onneksemme tarvitse pohtia. Siinäkin rehellisempi varmaan toteaa että ihme on jos juuri minä sinne pääsen!  ja jättää samalla naapurin tilanteen arvioimatta.
Eräs kaksinaamaisuuden laji on sekin kun alkaa kyselemään MUILTA että "oletkos sinä matkalla taivaaseen?" tai "onkos sinulla asiat kunnossa?". Pappien työhön kuuluu tätäkin asiaa pitää esillä muttei tietenkään näin, vaan ilman omahyväistä "minäpä olen pannut asiani kuntoon"-asennetta. Maallikko-turvenuijat pitäkööt suunsa kiinni ja tyytykööt tutkimaan omaa tilaansa!

edit: ja Pirska!  Tämä ei sitten ollut sinulle joten elä ala puhisemaan kiukusta ja kaivamaan ryhmysauvaasi esille!  :icon_wink:
« Viimeksi muokattu: 14.08.09 - klo:17:14 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #44 : 14.08.09 - klo:18:18 »
No en totta vie ottanutkaan itseeni, koska mielestäni siihen ei ollut mitään aihetta. Tuostapa tuli mieleeni, kun joku oli kysynyt Aku Rätyltä, onko Jeesus hänen sydämessään. Aku oli vastannut, että hänen sydämessään on kahlata asti sontaa.

Muuten, pointtini tähän kysymykseen onkin se, kun Suomen ev lut kirkon virassa saa toimia pappi, joka väittää, että kaikki pääsevät taivaaseen. Hänestä on tehty valituksia, mutta hän saa kuitenkin jatkaa virassaan.  Toisaalta taas jotkut muut asiat (mielestäni eivät näin perustavaa laatua olevat) tuntuvat olevan sellaisia, että niiden perusteella ollaan pappeja jo nostettu hyllylle ja virassa oleviakin on ajettu hyvin ahtaalle.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.