Olen tarkoittanut kolmea, mutta ilaisin sen väärin. Piirsin ikäänkuin kolmen västin kuvan.
...
Olen aina ollut herkkäkorvainen, sekä positiivisessa että negatiivisessä mielessä.
Korvissani on jotain vikaa, ne soivat . Minua myös huimaa.
Nämä ilmaukset sopivat sekä musiikin että puheen kuunteluun.
Musiikissa en siedä kovaa enkä kimeää ääntä, enkä kovaa metallista sointia, enkä jytkettä.
Puheäänet ovat erilaiset verrattavat. Olen kertonut muutamaan kertaan siitä keiden äänestä pidän paljon. Heitä on useita muitakin kuin Lars Svedberg ja Jarmo Heikkinen. Uuden äänen kuulin n. vuosi sitten YLEn säätiedoissa. Alkuun Elias Paakkanen esiintyi arasti, lähes pelokkaasti sen jälkeen pitkään kun Matti Rönkä oli puuttunut Eliaksen esiintymiseen, isällisesti toki.
Mutta sitten kun hän pääsi vauhtiin, olen löytänyt hänessä erään parhaista miesäänistä. Myös muu esiintyminen kameroille on hyvää, luontaisen viehättävää, aitoa ja ärsyttämätöntä. Hänestä huokuu lämpö ja vaatimattomuus.
Juuri sää-henkilöiden ääni on alkanut kiinnittä huomiota. On väärin painottavia useampiakin. Lopputavu korostuu monilla. On käheitä , särähteleviä ääniä ja ässä-vikaakin.
Sään tiedot on tietenkin tärkeimmät, mutta kuvaruutu paljastaa paljon muutakin.
Vaatetuskin huomataan. Nyt YLE on puvustanut miehet samantyylisiin pusakoihin. Naiset sentään saavat valita vaatteensa.