Kirjoittaja Aihe: Puuta heinää 2  (Luettu 65433 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #30 : 18.06.14 - klo:19:54 »
Eikö se Kimmelin rannasta lähtevä silta ole vielä valmis? Siellä oli niin isot rakennustyöt menossa jo viime kesänä, kun ohikulkumatkalla yritimme Astoriaan syömään. Ravinteli oli kiinni, vaikka sekä netissä että ovella olevan tiedon mukaan olisi pitänyt olla auki.

Taitaa se olla valmis. Siitä on vaan se kääntyvä osa nostettu kesäksi ylös, että laivat mahtuu kulkemaan. Näkyy hyvin itä- ja länsisillalle, joita pitkin kuljen keskustaan.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #31 : 18.06.14 - klo:20:58 »
Ihan mukava, että Kimmeliin majoittuneet turistit pääsevät kätevämmin keskustaan, ainakin minusta tuntuu siltä, että matka on lyhyempi.

Muistan muuten parikymmentä vuotta sitten Joensuussa (mitkä ne alkukesän kulttuuripäivät nyt ovatkaan nimeltään?) kesäpäivien hupaisat arpajaiset. Väki sai ostaa keltaisia, numeroituja kylpyankkoja paikallisista kaupoista. Sitten tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan vastaavasti numeroidut kylpyankat laskettiin joltain sillalta Pielisjokeen ja alajuoksulla oli maali, jonka ylitysjärjestys ratkaisi voittajat. En voittanut mitään, mutta se arpa-ankka on vieläkin tallella.  :109:

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #32 : 22.06.14 - klo:14:52 »
En ole aikoihin kirjoittanut Hippifoorumille, mutta sen ylläpitäjä on viime aikoina lähettänyt pari viestiä, joissa kutsuu mukaan Turun hippimiitinkiin  :icon_wink: No, eipä kiinnosta, enkä ole edes vastannut, vaikka eihän minulla hippejä vastaan mitään ole. Sitkeästi ne on vaan olemassa  :eusa_angel:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #33 : 22.06.14 - klo:16:27 »
Kuinka monta siltaa joen yli siellä Joensuussa jo onkaan  :icon_eek:. Kohtahan voi kattaa koko joen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #34 : 22.06.14 - klo:16:50 »
Kuinka monta siltaa joen yli siellä Joensuussa jo onkaan  :icon_eek:. Kohtahan voi kattaa koko joen.

No, jos aloittaa laskemisen Pyhäselän puolelta niin ekana tämä Ylisoutajan silta, sitten Suvantosilta, Itä-ja Länsisilta kolmas, "Kimmelin" silta, rautatiesilta ja Pekkalan sillat kaksi kappaletta vierekkäin. 7 siltaa tulee näin laskien. Sittenhän on silta Utran saariin, sekin vielä kaupunkialuetta.

Muuten se taannoinen ihmettely uuden kävelysillan esiintyjäporukasta: ne korkeahattuiset oli olevinaan hölmöläisiä (joita ne kyllä oikeasti ovatkin  :003:) ja lopussa valkopukuiset tanssijat jonkun Wimma-ryhmän tanssijoita  :icon_eek:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #35 : 23.06.14 - klo:20:24 »
Muuten se taannoinen ihmettely uuden kävelysillan esiintyjäporukasta: ne korkeahattuiset oli olevinaan hölmöläisiä (joita ne kyllä oikeasti ovatkin  :003:) ja lopussa valkopukuiset tanssijat jonkun Wimma-ryhmän tanssijoita  :icon_eek:

Uushölmöläisiä, helppo uskoa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #36 : 08.07.14 - klo:07:33 »
Näin meillä Lahes. Katutaiteilijat maalasivat sähkökaappeja ( luvan kanssa ).

http://www.kuvakuja.fi/node/176479?album=176489&merge=1
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #37 : 09.07.14 - klo:16:16 »
Olipahan nuorimmalla jälkikasvulla hieno olomekko iltaisin päällä...
Vasemmassa lyhyessä hihassa luki "Herättäjäyhdistys" ja logo.
Rinnassa teksti: "Mua nosta, kanna"...ei voisi parempi teksti olla
alle 2 vuotiaalle...sopii kyllä yli 6-kymppisellekin  :'( :eusa_angel: :eusa_pray: :039:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #38 : 09.07.14 - klo:17:11 »
Olipahan nuorimmalla jälkikasvulla hieno olomekko iltaisin päällä...
Vasemmassa lyhyessä hihassa luki "Herättäjäyhdistys" ja logo.
Rinnassa teksti: "Mua nosta, kanna"...ei voisi parempi teksti olla
alle 2 vuotiaalle...sopii kyllä yli 6-kymppisellekin  :'( :eusa_angel: :eusa_pray: :039:


Oliko oranssi?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #39 : 09.07.14 - klo:17:47 »
Olipahan nuorimmalla jälkikasvulla hieno olomekko iltaisin päällä...
Vasemmassa lyhyessä hihassa luki "Herättäjäyhdistys" ja logo.
Rinnassa teksti: "Mua nosta, kanna"...ei voisi parempi teksti olla
alle 2 vuotiaalle...sopii kyllä yli 6-kymppisellekin  :'( :eusa_angel: :eusa_pray: :039:


Minulla on musta t-paita, jossa on tuo teksti "mua nosta kanna" ja kun painan 100 kiloa ja rapiat niin siinä on haastetta. Niitä paitoja kokoa 3XL on vain kaksi kappaletta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #40 : 09.07.14 - klo:19:26 »
Minulla on musta t-paita, jossa on tuo teksti "mua nosta kanna" ja kun painan 100 kiloa ja rapiat niin siinä on haastetta. Niitä paitoja kokoa 3XL on vain kaksi kappaletta.

Oulun juhlien tunnusta "Anna toivon kantaa" on meillä talkoopaidastakin väännetty muotoihin: "anna Toivon kantaa" ja "Anna Toivon kantaa". Toivottavasti Toivo ei ole toistasataakiloinen...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #41 : 09.07.14 - klo:21:49 »
Juu, oranssi paita M-tyttösellä (lähipiirin nimiä en täällä kerro)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #42 : 13.08.14 - klo:20:30 »
Sillan nimestä: minusta ja varmaan monesta muustakin se on outo eikä onnistunut, mutta nimellä on historiansa. Noilla paikkeilla sijaitsi pari vuosikymmentä sitten palanut Penttilän saha, jossa on todella ollut "ylisoutaja", joka kuljetti soutamalla sahalaisia ja muitakin kaupunkilaisia joen yli.

Nyt vasta taisin lukea tämän edeltävän sivun, vaikka seuraavalla jo olinkin ihmettelemässä siltöjen määrää. Minäkin olen ollut tuon ylisoutajan kyydissä joskus. Talvisin meni samalla paikalla jäätie. Kyllä ne minusta mukavasti lyhensivät matkaa. Ehkäpä sahan paikalle rakennettavan asuinalueen väen ajatellaan niitä käyttävän?

Penttilän saha taisi palaa kesällä 1996, jolloin olin jo kauan asunut muualla, mutta sattumoisin juuri tuolloin Joensuussa kyläilemässä ja sopivasti kävelemässä keskustasta Penttilään. Katselin paloa sitten Suvantosillalta. Tavallaan vaikuttava näky hämärässä kesäillassa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #43 : 18.08.14 - klo:11:28 »
Mukavia uudissanoja:

moontäs  =   pohjalainen selfie (omakuva kännykkäkameralla)

kanafile´  =   muotitukka nuorilla miehillä ( sivut pulit, päälaella sivullepäin kammattu filee´mäinen hiuskasa )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)