Kirjoittaja Aihe: tekniikkani pettää taas!  (Luettu 11488 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
tekniikkani pettää taas!
« : 21.06.09 - klo:16:01 »
Hei tekniset asiantuntijat. Entisessä sovelluksessa osasin muuttaa Liisan avustuksella Omia asetuksia.
Nyt yritin muuttaa itseni näkyväksi jäseneksi, mutta minusta tulikin Vieras. Sain kuitenkin takaisin jäsenyyteni, mutta mistä katselen sitä, että olenko vieläkin näkymätön kuten minusta tuntuu. Mistä muuttelen asetuksia? :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
Vs: tekniikkani pettää taas!
« Vastaus #1 : 03.03.23 - klo:04:42 »
Hei tekniset asiantuntijat. Entisessä sovelluksessa osasin muuttaa Liisan avustuksella Omia asetuksia.
Nyt yritin muuttaa itseni näkyväksi jäseneksi, mutta minusta tulikin Vieras. Sain kuitenkin takaisin jäsenyyteni, mutta mistä katselen sitä, että olenko vieläkin näkymätön kuten minusta tuntuu. Mistä muuttelen asetuksia? :102:
Kiitos juhlista!
Ensi kesänä Salossa, jos Jumala suo.
Kritiikki on arvokasta. Arvokkaampaa on optimismi.
Näillä eväillä huomiseen, rakkaat ystävät:

Vain armo rauhoittaa
sydäntä uskovaa.
Näin jäljessäsi lähden
rakkautesi tähden
kärsimään vaivaa tiellä,
kuljethan itse siellä.

SV 60:6

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 03.03.23 - klo:08:41 »
Olen näköjään osannut kirjoittaa tekniikoista niin etten itsekään enää ymmärrä mikä on ollut ongelma.

Tekniikka ja rahatalous ovat alueet jotka eivät ole minua varten, niin kuin leipäni tienasin pankissa . :003:

Se mikä ei kiinnosta ei voi olla hallinnassa. Onneksi meitä on moneen vaivaan. Toinen toistamme 'taluttaen' pärjätään.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 24.09.24 - klo:16:35 »
Olen moniaita kertoja kertonut että käteni on niin sähköinen että kursori hyppii kuvaruudulla, ja muutakin on tapahtunut.

Nyt kun viimeisimmän jakorasian katkaisija meni sököksi, ja ainoa jakorasia mikä tähän hätään löytyi on ilman katkaisijaa.
Laitoin sen pelittämään, ja kas´ kaikki oireilu loppui. Sanoin sitten Matillekin, niin nyt hän siyyen vuosien jälkeen hoksasi sanoa , Että joo, niissä kakkaisijoissa on vikaa ja niistä usein valitetaan !

Siis minä en ole sähköinen, vaan sähköä pääsi jakorasiasta läpi.

Nyt sitten akku latautuu koko ajan, mutta yöksi otan töpselin irti.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 27.09.24 - klo:13:20 »
Riitta otan osaa.

Mulla täällä Latviassa sähköt poikkeilee vähän väliä, öö kaksi kertaa kuukausi.
Nyt taas poikki ja siksi roikun täällä foorumilla, kun tabletti ainoa härpäke jossa sähköä.

Hermoromahdus sentään. 
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 06.10.24 - klo:17:00 »
Eilen illalla meni nettiyhteys poikki.

Raavin siinä päätä aikani ja yritin prepaidiin lisätä saldoa, mutta ei.
Siis täällä Latviassa mulla on prepaid sellainen ladattava yhteys, kun en ole täällä kirjoilla, niin sen mukaan on pelattava.

No tänään sain takasin, onneksi osasin venäjää ja sain selitettyä asiani, jos olisi ollut latviaa puhuva myyjä olisi ollut hankalampaa.

Treidaus alustani, "norjalainen" hermoilee, kun en ole siellä enään kirjoilla ja en oikein missään, kun en tänne ole saanut siirrettyä kirjoja, että olen vähän osoitteeton.-Heille pitäisi joku osoite antaa ja kirjallinen dokumentti.
Jeesuksen seuraaja siinä mielessä.
No kuitenkin on katto päänpäällä ja toimistoa sun muuta, että kyllä tässä pärjää.

Mutta on tämä maailma mennyt tekniseksi.
Kaikki melkein tapahtuu netissä ja reaaliaikaisesti.
Isoveli valvoo näkee kaiken sun tekemisen missä olet milloinkin ja mitä teet.

Kuunteli areenasta podcastia vakoojat, oli kyllä jännää ja värikästä.
Kävin täällä kun on kolme satamaa tai onko neljä, siis rahtialuksille yleensä, sitten on hiilisatama ja kemian ja öljyn satama. No sitten on pikku purkeille kalastus ja uu satama.
No toimistoni on lähellä kemian satamaa ja ajelin sinne etsimään, josko pääsisi uimaan.
Eiköhän tullut vartia porukka ja pysäytti otti kuvia autosta ja kyseli tarkkaan musta kaikenlaista.
Tuli vähän hiki otsalle ja ei musta ainakaan vakoojaksi olisi.

No kai ne totesi soiteltuaan ympäriinsä, että harmiton heppu ja ohjasi uimarannalle, tää siis tapahtu parikuukautta sitten.

Tekniikka on hyvä ja huono.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 06.10.24 - klo:18:21 »
Olen tottunut käyttämään langallista hiirtä. Ostin uuden kaksi kuukautta sitten. Ei se ollut halpa eikä kallis, mutta kun käyttöä on paljon sen rullan hammastus loppui, ja käyttö sivun vierityksessä ei enää onnistunut.

Viime viikolla hankin taas uuden, tämä on laadukkampi. Samalla ostin uuden ja erilaisen hiirimaton, sellaisen kovan. Siinä hiiri liikkuu vauhdilla, mutta myös matto liikkuu. Pitää ostaa sini-tarraa jotta saan sen kiinnitettyä pöytälevyyn.
Ostin myös uuden puhdistusainee. Aiemmin käytin silmälasienpudistussuihketta, mutta se loppui.
Aion puhdistaa tällä uudella nyt lasinikin, samaa ainetta ne enimmältään ovat.

Ostin myös telkkariin uuden kapulan. Vanha oli 'itsetoiminen'. Se vaihtoi kanavia kun käsi kävi sen yläpuolella. Oli niin hankala, että kyt se on romuläjässä ja uusi pelaa hyvin.

Kun harrastus on lähinnä näiden laitteiden +kännykän varassa, niiden pitää olla toimivat, eikö vaan ?