Kirjoittaja Aihe: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVI  (Luettu 2797 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
Vs: Tämän luin, aioin lukea, tai ainakin harkitsen XVI
« Vastaus #75 : 11.03.21 - klo:13:02 »
Hätinä mahdutaan, mutta jos seisotaan, niin sitten.

No vot, Riitta-mummille täytyy keksi kyllä jostakin nojatuoli. Jos tulee ahdasta, lutterin mies voi varmaan kanssani vuorotella kävelyjoukoissa, ja onhan siellä monta muutakin minua nuorempaa, jotka lienevät parempijalkaisia.
On alkanut minullakin raja häämöttämään, kun olen tehnyt muutaman kerran tunnin lenkin hankikannoilla, jalkaan on tullut rasitusvaivaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 11.03.21 - klo:13:21 »
   No vot, Riitta-mummille täytyy keksi kyllä jostakin nojatuoli. Jos tulee ahdasta, lutterin mies voi varmaan kanssani vuorotella kävelyjoukoissa, ja onhan siellä monta muutakin minua nuorempaa, jotka lienevät parempijalkaisia.
On alkanut minullakin raja häämöttämään, kun olen tehnyt muutaman kerran tunnin lenkin hankikannoilla, jalkaan on tullut rasitusvaivaa.
Krempat tulevat ja menevät, mutta tulevan päivän aamu pysyy. Silloin voi odottaa,että olo on helpottunut.  Jos jostakin ei tykkää, niin silloin on syytä väistää. Eikös tämäkin ole ohje elämälle.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 11.03.21 - klo:16:45 »
Kiitos kauniista ajatuksesta PekkaV.  Nojatuolimatka sopii minulle kyllä hyvin. Niitähän teen päivittäin, lukien, tv:tä katsellen ja radiota kuunnellen.

Makuuvaunu olisi kohta paras. Voisiko sellainen Zetirun perään valjastaa ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 11.03.21 - klo:17:11 »
Kiitos kauniista ajatuksesta PekkaV.  Nojatuolimatka sopii minulle kyllä hyvin. Niitähän teen päivittäin, lukien, tv:tä katsellen ja radiota kuunnellen.

Makuuvaunu olisi kohta paras. Voisiko sellainen Zetirun perään valjastaa ?
Kyllä Sinua palvelisin haluamallasi tavalla, ehdottomasti. Mutta nämä mökkien mahdollisuudet toteutetaan vasta taivaassa, että pitää vielä odottaa. Siitä olen iloinen, että vielä tällä iällä voimme leikitellä mukavilla aatoksilla.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 31.03.21 - klo:18:00 »
Olen kuunnellut 1. kansioillisen Sinuhe-egyptiläinen-kasetteja, yht. 6 kpl.

Ennen kuin aloin kuuntelemisen, en oikeastaan muistanur kauan sitten lukemastani kirjasta muuta kuin Sinuhen, Kaptahin, Neferneferneferin ja Eknathonin nimet.
Mutta sitä mukaa kun luentaa kuuntelen alkavat jossakin säilyneet muistot nousta eteeni.

On kyllä niiiin hieno kirja, etten kotimaisista osaa samaan arvoon nostaa kuin Kiven Seitsemän veljestä.

Mielenkiintoisesti Waltari käyttää toistuvasti Raamatusta tuttuja lauseita: Kaikki on turhuutta, Näin on ollut aina ja on aina oleva, ja monia muitakin.

Myös Eknathon on eräänlainen kristus-hahmo joka vapauttaa orjat ja uhraa yhden.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)