Kirjoittaja Aihe: Kotikokki VI  (Luettu 26035 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #195 : 25.09.20 - klo:18:19 »
Niin no kyllä minusta koiria voisi syödä siinä kuin sikaakin.  Sitä en osaa sanoa, olisiko koira maukasta. Minulla on vähän se luulo, että lihansyöjät eivät välttämättä olisi. Mutta se on siis luulo, olen valmis muuttamaan käsitystäni. Erityisen ekologiseksi ruoaksi en koiraa uskoisi.

Hevosta syön kyllä, vaikka se joidenkin mielestä on yhtä kamalaa kuin koiran syöminen. Käärmettä kokeilen heti, jos se jossakin tarpeeksi hygieenisissä oloissa on mahdollista ja laillista. Rotta samoin. Majavaa joskus pääsin maistamaan. Jänis on kokeilematta.

Niin juu ja verimakkara toki maistuu!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #196 : 25.09.20 - klo:18:21 »
Muslimimiehen puodissa tuskin myydään sianlihaa, koska sianlihan syöminen aiheuttaa saksalaisen muslimiyhteisön mielestä homoseksuaalisuutta.

Tuolla suomalaisella muslimimiehellä luultavasti on ihan muut perusteet asialle kuin jonkun saksalaisen muslimiyhteisön käsitys homouden syistä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #197 : 25.09.20 - klo:18:24 »
No sehän olisi sama asia kuin söisit Madventuresin Riku Rantalan ja Tunna Milonoffin mainitsemien maailman yrjöttövimpien keittiöiden ruokaa. Nimittäin sikanautajauhelihasta pyöritetyt lihapullat ovat yhtä epäpuhtaita ihmisravinnoksi kelpaamattomia kuin koiranautajauhelihastakin pyöritetyt lihapullat ovat (3.Moos.11-1-4).

Niin. Ehkei oma puhtauteni ole minulle niin tärkeää kuin se, etten pahoittaisi emännän mieltä?

Hyvin toimii sikanautajautsi ainakin minun ravintonani! Tietysti on aina mahdollista, etten ole ihminen  :102:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22040
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #198 : 25.09.20 - klo:21:18 »
Perheemme on toisaalta syönyt pääsiäisenä hyvällä ruokahalulla 'Ullaa'. https://www.youtube.com/watch?v=dIQ7bsWwCl0

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #199 : 25.09.20 - klo:21:23 »
Tänäänkin marttailimme Jeesuksen mielen mukaisesti purkittamalla puolukkasurvosta ja kokkaamalla puolukkahilloa, jotka maistuisivat Hänellekin. :)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #200 : 26.09.20 - klo:16:28 »
Tänään kokkasin raamatullista Jeesuksen mielen mukaista sapattipataa ja keitettyjä perunoita. Ruoan kera raakakasvissalaattia punajuuri- ja maustekurkkuviipaleita, karpaloita ja puolukoita. Näkkileipää, päällysteenä kasvismargariinia. Ruokajuomana kotikaljaa.

1 pkt maustamatonta nyhtökauraa
1 prk papuja
1 iso sipuli pilkottuna
2 valkosipulinkynttä pilkottuna
2 tl jauhettua kuminaa
2 tl korianteria
2 dl Korpelan myllyn rikottuja ohraryynejä
2 rkl spelttijauhoja
1 prk Rainbown pieniä kapriksia
1 prk hienonnettuja oliiveja
5 rkl rusinoita
2-3 dl vettä
3 rkl oliiviöljyä

Kuullota sipulit kasarissa öljyssä. Lisää nyhtökaura ja kuullota sipuliseoksessa. Lisää kumina ja korianteri. Sekoita, ja lisää pavut, jauhot, kaprikset, oliivit, rusinat sekä vettä. Anna hautua kannen alla miedolla lämmöllä pari minuuttia.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #201 : 26.09.20 - klo:16:29 »
Kohta puoleen laitan Wilhelmi perinteinen makkaranpätkän uuniin paistumaan...eiku kaks.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #202 : 26.09.20 - klo:16:41 »
Kiireen keskellä mikrotin lounaaksi maksalaatikon, valmiin. Porkkana-puolukkaraaste riitti kaveriksi.

Kohta mikrotan meille hampurilaiset, valmiit sellaiset. Lisään juustoa, sinappia, ketsuppia ja maustekurkkua. Muutama salaatinlehti sivuun. Nautimme ne ennen kuin alamme katsoa elokuvaa.

Välipalana oli jo mustiika-smoothie. Banaanin, appelsiinimehun, hunajan ja vichyn
avulla se valmistui blenderissä hetkessä.

Ja kahvin kanssa oli joulutorttuja.   :icon_xmasbiggrin:

   Hyvää lauantai-iltaa kaikille !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #203 : 26.09.20 - klo:16:47 »
Riitta-mummi,

Joulutorttuja kahvin kanssa - yllätyslöytöjä pakastimesta?  :icon_lol:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #204 : 26.09.20 - klo:17:50 »
Viime viikolla tein joulutorttuja. Pakastimessa oli taikinaa, tiesin sen kyllä, ja jääkaapissa kuivunut luumusoseen jämä, jonka sain kuumalla vedellä notkistettua käyttökelpoiseksi. Lienen aika tuohisuu, kun en huomannut taikinan mitenkään ylipitkästä säilytyksestä pahentuneen. Piparitaikinaa siellä vielä olisi, omatekemää.

Kohtahan se olisi jo aika leipoa joku mauste- tai hedelmäkakku joulua odottelemaan. Sellaista sentään ei viime vuodesta ole varastoihini jäänyt. Miten aika meneekään näin nopeasti! Ei vain yhtään nyt inspiroisi mitkään kotitaloushommat.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #205 : 26.09.20 - klo:19:38 »
Riitta-mummi,

Joulutorttuja kahvin kanssa - yllätyslöytöjä pakastimesta?  :icon_lol:

Annika !

Ei ollut omassa pakastimessa vaan Priman pakaste-altaassa tyrkyllä lähellä kassoja.
Olin ajatellutkin ostaa jotain kahvileipää, mutta se melkein pääsi unohtumaan, mutta sitten hoksasin punaisen pahvikotelon, 6 esipaistettua luumutorttua n. 2,60.
Koppasin kärryyn ja paistoin ip.kahveille. Tomusokeria pintaan, niin hyvää tuli.
Ja ihan hyviäkin ne ovat. Kaksi on vasta syöty, loput myöhemmin.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #206 : 26.09.20 - klo:19:45 »
Öppiäinen:   Ei vain yhtään nyt inspiroisi mitkään kotitaloushommat.

Samaa vikaa olen havainnut itsessäni. Onko koronan syy, vaiko vanheneminen vaikuttaa.


p.s.  Minusta jänis ja heinäsorsa ovat parhaita mitä Matti on metsästä keittiöön kantanut.
Jänis on ensin liotettava maidossa joitakin tunteja. Sitten kuivattava, paistettava voissa rautapadassa ja jätettävä kiehumaan mukavista mausteista, kasvisliemestä ja kermasta valmistetussa kastikkeesta pari tuntia. Maustepippuri ja laakerilehti kuuluivat aina 'vanhaan keittiiöön', niin tähänkin ruokaan.

Nyt on meillä jo metsästäjä uupunut, saa nähdä jaksaako istua passissa hirvimetsällä kuin kerran-pari.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #207 : 26.09.20 - klo:19:45 »
Ok Riitta-mummi,

hyviähän ne ovat - joulutortut. :icon_biggrin:

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #208 : 26.09.20 - klo:19:49 »
Niin, noista kotitaloushommista. Ei oikein jaksaisi, kun joka päivä pitää tehdä: ruokaa.... siivousta...vaatteiden silittämistä ja  semmoista. Ehkä me jo vähän iäkkäämmät naiset olemme sitä sukupolvea, jotka passaamme puolisollemme hyvät olosuhteet joka päivä. Nuoremmat voisivat sanoa, jotta jos tykkäät laittaat suorat housut jalkaasi, niin silitä itse ne.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Kotikokki VI
« Vastaus #209 : 26.09.20 - klo:20:22 »
Kiitos Herralle, tänäänkin saimme nauttia metsän terveysvaikutuksista poimiessamme ämpärillisen puolukoita. :)