Kirjoittaja Aihe: Tänään 33  (Luettu 29596 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään , 33
« Vastaus #90 : 07.01.15 - klo:15:16 »
Joko sisar-Riitta alat kovota, kun jaksat antaa palautetta. Parempi niin  :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 33
« Vastaus #91 : 07.01.15 - klo:15:26 »
Kotimökistäni vielä sen verran...
Nuorin veljeni touhusi sinne noita 1944:n mainitsemia jätevesihommia sun muuta remppaa...
vanhempieni iloksi vuosiksi...oli tavoite...toisin kävi...   :'(

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 33
« Vastaus #92 : 07.01.15 - klo:16:21 »
Piti lähteä kaverin kanssa mökeille (siis molempien sellaisille) tarkistus visiitille huomenna, mutta kun on kelivaroitus, niin siirrettiin parilla päivällä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään , 33
« Vastaus #93 : 07.01.15 - klo:16:21 »
Joko sisar-Riitta alat kovota, kun jaksat antaa palautetta. Parempi niin  :039:

No, vähän paremp jo oon. Eilen oli paha kun nuha muuttui yskäksi.  Tänään lepäsin aamupäivän, nukuinkin aamupäiväunet.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 33
« Vastaus #94 : 07.01.15 - klo:16:45 »
Jäin notkumaan työpaikalle. Kohata alkaa Kiitosilta kaikille seurakuntavaaliehdokkaille ja työntekijöille. Tänä iltana tutustutaan puolin ja toisin. Kerrotaan seurakunnan vapaaehtoistoiminnasta, johon näitä ehdolla olleita, myös niitä, jotka eivät tulleet valituksi valtuustoon, voitaisiin saada mukaan toimintaan.  :icon_wink: 
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 33
« Vastaus #95 : 07.01.15 - klo:16:52 »
Kotimökistäni vielä sen verran...
Nuorin veljeni touhusi sinne noita 1944:n mainitsemia jätevesihommia sun muuta remppaa...
vanhempieni iloksi vuosiksi...oli tavoite...toisin kävi...   :'(
Pidä vain paikat kunnossa, niin ei mitään ole menevä hukkaan. Ja miettikää viisat ratkaisut, kuka, koska, kenelle, milloin... :eusa_angel:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 33
« Vastaus #96 : 07.01.15 - klo:17:16 »
Ilahdutin tuntematonta, eläkeikäistä rouvaa auttamalla häntä harjaamaan auton päältä lumet. Minun autoni päällä lunta oli vähemmän ja minulla oli pidempivartinen harja. Rouva ihastui pitkävartiseen harjaan, jollaista hän ei ollut ennen nähnytkään ja aikoi ostaa itselleenkin samanlaisen.

Lihakaupassa oli jauheliha tarjouksessa, ja väki osti sitä kilokaupalla. Minä ostin savupotkaa, mutta piti jonottaa palvelutiskille, jotta sahasivat sen pienemmiksi paloiksi.

Marketissa muistin pyykkiaineet ja soodan, mutta unohdin deodorantin, joka on myös kohta lopussa.

Lasten harrastukset alkavat taas. Eivät muistaneet muistuttamatta  >:(

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 33
« Vastaus #97 : 07.01.15 - klo:19:11 »
Ilahdutin tuntematonta, eläkeikäistä rouvaa auttamalla häntä harjaamaan auton päältä lumet. Minun autoni päällä lunta oli vähemmän ja minulla oli pidempivartinen harja. Rouva ihastui pitkävartiseen harjaan, jollaista hän ei ollut ennen nähnytkään ja aikoi ostaa itselleenkin samanlaisen.

Lihakaupassa oli jauheliha tarjouksessa, ja väki osti sitä kilokaupalla. Minä ostin savupotkaa, mutta piti jonottaa palvelutiskille, jotta sahasivat sen pienemmiksi paloiksi.

Marketissa muistin pyykkiaineet ja soodan, mutta unohdin deodorantin, joka on myös kohta lopussa.

Lasten harrastukset alkavat taas. Eivät muistaneet muistuttamatta  >:(

Kiitokset Saukkis kauniista teosta.
Silloin kun autoni oli taivasalla käytin puolipeitettä, joka peitti ikkunat eikä paljoa muuta. Kun sen nykäisi aamulla pois, niin lumet lensivät tiehensä ja alta paljastui kirkkaat autonlasit. Se oli ripeää ja helppoa. Ravistin peitteestä lumet ja nakkasin sen auton takaluukkuun.  Suositellaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 33
« Vastaus #98 : 07.01.15 - klo:19:16 »
Kiitokset Saukkis kauniista teosta.
Silloin kun autoni oli taivasalla käytin puolipeitettä, joka peitti ikkunat eikä paljoa muuta. Kun sen nykäisi aamulla pois, niin lumet lensivät tiehensä ja alta paljastui kirkkaat autonlasit. Se oli ripeää ja helppoa. Ravistin peitteestä lumet ja nakkasin sen auton takaluukkuun.  Suositellaan.

Niin minullakin oli puolipeite silloin, kun en ollut autotallipaikkaa. Siihen oli kätevää myös kääriä joulukuusi, joka matkusti taaksekallistetulla etupenkillä. Vähän muut katsoivat oudoksuen sitä kieltämättä ruumiskääröltä näyttävää pakettia, kun pysähdyimme huoltoasemalle kahville.

Tänään satoi sen verran paljon lunta, että asiointi- ja kyläilyaikana auto lumeentui ikävästi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 33
« Vastaus #99 : 07.01.15 - klo:19:56 »
Niin minullakin oli puolipeite silloin, kun en ollut autotallipaikkaa. Siihen oli kätevää myös kääriä joulukuusi, joka matkusti taaksekallistetulla etupenkillä. Vähän muut katsoivat oudoksuen sitä kieltämättä ruumiskääröltä näyttävää pakettia, kun pysähdyimme huoltoasemalle kahville.

Tänään satoi sen verran paljon lunta, että asiointi- ja kyläilyaikana auto lumeentui ikävästi.

Ei täällä ole satanut tänään lunta. Menneinä aikoina vaimon auto oli katoksessa, kun meillä oli vain yksi katospaikka. Töissä minulla oli lämmin hallipaikka päivällä, joten siellä auto suli. Olihan siinä toki sisä- ja lohkolämmitin, joten aamullakin se oli lämmin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 33
« Vastaus #100 : 07.01.15 - klo:22:35 »
Tentin tentin taas  :109: nyt kahvia ja homperskaa
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 33
« Vastaus #101 : 08.01.15 - klo:08:35 »
Onnitteluni Leenalle tentistä.
Tälle päivälle olen ajatellut ottaa Artic Cat-nimisen ummenajokkaani käyttöön. Moottorikelkka on sellainen karvalakkimalli, koska siitä puuttuu akkustartti ja pakki. Ostin sen naapurista. On suunnitelma, että pitäisin sillä Kaariinalle hiihtolatujen pohjia auki. On ikävä vanhaa kunnon Skiidoo Trapperia. Sen ostin aikoinaan "kaikilla mausteilla".

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 33
« Vastaus #102 : 08.01.15 - klo:12:25 »
Olen täällä mainostanut kinkereitämme. Jos joku haluaa kurkistaa tupaamme, niin vielä nyt löytyy muutama kuva netistä seurakuntamme etusivun loppuhännästä.
http://www.luumaenseurakunta.fi/sivut/

 :039:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 33
« Vastaus #103 : 08.01.15 - klo:12:31 »
Kiitos kahvista. Oli kiva tutustua tupaanne.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Tänään 33
« Vastaus #104 : 08.01.15 - klo:12:47 »
Olen tutustunut tupaan livenä jokunen vuosi sitten.  :039:
Toinenkin muisto löytyi luumäkisten lehdessä, srk-salin urut . Lienevätkö Mukkulan srk:n vanhat ? Samanlaiset oli täällä vanhassa kirkkosalissa joka oli ennen tätä nykyistä kirkkoamme. Kuitenkin muistelen
ne lahjoitetun Inkerin kirkolle. Nuo pikku-urut ovat ehkä joku urku urkutehtaan vakiomalli.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)