Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa, osa 15  (Luettu 22011 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #120 : 02.10.20 - klo:21:47 »
Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n työelämäjohtajan Ilkka Oksalan mielestä yksittäisen palkansaajan tulisi olla vahingonkorvausvastuussa osallistuessaan lakkoon, jonka tietää laittomaksi.

Lähde

Oksala bloggaa: Työrauhalainsäädäntö ei toimi
https://ek.fi/blogi/2020/09/22/oksala-bloggaa-tyorauhalainsaadanto-ei-toimi/

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #121 : 03.10.20 - klo:07:30 »
Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n työelämäjohtajan Ilkka Oksalan mielestä yksittäisen palkansaajan tulisi olla vahingonkorvausvastuussa osallistuessaan lakkoon, jonka tietää laittomaksi.

Olisikin mielenkiintoista nähdä, miten palkansaajan työpanoksen arvo tässä yhteydessä määriteltäisiin. Sitä voisi sitten verrata hänelle maksettavaan palkkaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #122 : 30.10.20 - klo:16:42 »
Olisikin mielenkiintoista nähdä, miten palkansaajan työpanoksen arvo tässä yhteydessä määriteltäisiin. Sitä voisi sitten verrata hänelle maksettavaan palkkaan.
Suomen Yrittäjien puheenjohtaja Mikael Pentikäinen arvostelee kovin sanoin ammattiyhdistysliikettä.

– Ammattiyhdistysliikkeen vahva asema perustuu joko väärinkäsitykseen tai jopa tietoiseen sumutukseen, Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen kritisoi.

– Järjestäytyminen kuuluu vapaaseen yhteiskuntaan, mutta olisi suotavaa, että se ei perustu väärään luuloon, Pentikäinen sanoo.

– Toivottavasti oikea tieto tästä alkaa vähitellen levitä: ansiosidonnaisen työttömyysturvan saa, kun kuuluu työttömyyskassaan, hän jatkaa.

Lähteet

Työelämägallup: Vain puolet tietää, että ansiosidonnaisen saadakseen ei tarvitse kuulua liittoon https://www.yrittajat.fi/tiedotteet/635480-tyoelamagallup-vain-puolet-tietaa-etta-ansiosidonnaisen-saadakseen-ei-tarvitse

Yrittäjäjärjestöltä kovaa tekstiä: ”Ay-liikkeen vahva asema perustuu jopa työntekijöiden tietoiseen sumutukseen”
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yrittajajarjestolta-kovaa-tekstia-ay-liikkeen-vahva-asema-perustuu-tyontekijoiden-tietoiseen-sumutukseen/7945798#gs.jhx5zg


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #123 : 30.10.20 - klo:21:23 »
Yrittäjäjärjestöltä kovaa tekstiä: ”Ay-liikkeen vahva asema perustuu jopa työntekijöiden tietoiseen sumutukseen”

Ay-liikkeen asema varmaankin vahvistuu edelleen, kun yrittäjäjärjestön tietoinen sumutus paljastuu palkansaajille.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #124 : 30.10.20 - klo:22:09 »
Miksi kuulua vasemmistolaiseen korruptoituneeseen Ay-liikkeeseen, ja maksaa jäsenmaksuja, koska ansiosidonnaisen työttömyysturvan saa kuulumalla työttömyyskassaan?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #125 : 31.10.20 - klo:01:19 »
Miksi kuulua vasemmistolaiseen korruptoituneeseen Ay-liikkeeseen, ja maksaa jäsenmaksuja, koska ansiosidonnaisen työttömyysturvan saa kuulumalla työttömyyskassaan?

Jotta saisi ajettua työehtojen parantamista, joka tarkoittaa muutakin kuin rahaa. Miksi ajatella vain omaa napaansa?

Itse olen aikoinaan tarvinnut myös ammattiliiton juristia pariin otteeseen. Ilman oli jäänyt loma liian lyhyeksi ja irtisanomisajan palkasta puolet saamatta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #126 : 31.10.20 - klo:06:40 »
Miksi kuulua vasemmistolaiseen korruptoituneeseen Ay-liikkeeseen?

Vasemmistolaisuus ei merkitse aina korruptiota eikä oikeistolaisuus merkitse vapautta korruptiosta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #127 : 31.10.20 - klo:08:59 »
Vasemmistolaisuus ei merkitse aina korruptiota eikä oikeistolaisuus merkitse vapautta korruptiosta.

Eikä ammattiyhdistysliike vasemmistolaisuutta... Kuinkahan vasemmistolaisia erinäiset akavalaiset liitotkin mahtavat olla?

Työelämässä ollessani minulla oli kyllä vähän ongelmia tuon ammattiliitto-asian kanssa sikäli, että liitot tappelevat myös keskenään, koettavat kahmia vähintään yhtä isoja korotuksia kuin toiset saavat ja mielellään siitä yli. Olisin halunnut solidaarisempaa toimintaa isotuloisia edustavilta liitoilta. toinen ongelma sitten, että en edes tiennyt, mihin liittoon sitä olisi pitänyt kuulua. Taisi mennä väärin sitten. Yhdelläkään työpaikallani ole ole ollut mitään ay-lobbaria patistamassa kaikkia samaan, tai edes neuvomassa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #128 : 18.11.20 - klo:10:56 »
Silloin kun hallitusneuvottelut oli käynnissä, olin melkein sitä mieltä, että mieluummin kokoomus kuin kepu näitten neljän muun kanssa hallitukseen. No, asiat meni kuitenkin näin, mutta olen edelleen sitä mieltä, että joku arvoliberaali kokoomuslainen olisi hallituksessa parempi kuin patavanhoillinen kepu. Kokkareissa on selvästi kahta lajia eli vanhoillisia ja uudistajia. Tämän olen huomannut eräästä toisesta foorumista, jota seurailen ja joskus jopa kirjoittelenkin, koska siellä on näitä arvoliberaaleja.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #129 : 20.11.20 - klo:12:39 »
Nyt suutuin Li Anderssonille.  :097:  Kehtasi väittää, että ohjelmistoalalla on kova työvoimapula. Kuin mikäkin petteriorpo tai kaimykkänen.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #130 : 20.11.20 - klo:12:55 »
Työvoimapulaa valittavat taitavat olla hyvin nirsoja; kaipaavat kapeasti määriteltyä erityisosaamista eivätkä ole valmiita itse kouluttamaan.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #131 : 20.11.20 - klo:13:05 »
Työvoimapulaa valittavat taitavat olla hyvin nirsoja; kaipaavat kapeasti määriteltyä erityisosaamista eivätkä ole valmiita itse kouluttamaan.

Tuskinpa Lin tarvitsee kouluttautua IT-alalle, lapsen tekokin edessä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #132 : 20.11.20 - klo:13:10 »
Työvoimapulaa valittavat taitavat olla hyvin nirsoja; kaipaavat kapeasti määriteltyä erityisosaamista eivätkä ole valmiita itse kouluttamaan.

Tuotakin, mutta lisäksi pitäisi olla ns. hyvä tyyppi, eli käytännössä samanlainen kuin firmassa jo olevat. Etenkin pitäisi nauraa samoille vitseille.

Onhan se kätevä ala, vanhoista työntekijöistä pääsee eroon siinä vaiheessa kun rupeavat käymään liian kalliiksi ihan sillä perusteella, että eivät enää osaa uusia teknologioita. Otetaan koulun penkiltä niitä, jotka osaavat uusia mutta eivät vanhoja.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #133 : 25.11.20 - klo:09:00 »
Yhdysvalloissa on tapahtumassa selväsi poliittinen muutos. Aamu-yv:ssä kaksi asiantuntijaa kertoivat yksilöiden tämänhetkiset ministerivalinnat, ja heistä huokui iloinen tyytyväisyys kärsityn neljän vuoden jälkeen.

Keskeisille paikoille Joe Biden on valinnut kokeneita ja osaavia ihmisiä, joita ei tarvitse kouluttaa, eikä ilmeisesti irtisanoa 'kättekyssä'.

John Kerry palaa ilmasto-asioiden pariin, olihan hän allekirjoittanut Pariisin ilmastosopimustakin.

Kaikkiaan neljätuhatta uutta toimijaa hallintoon on valittava.

Trumpin aikan USA menetti arvokkuutensa ja suurvaltioiden 'ykkössijan'.
Eurooppa otetaan nyt huomioon entisellä asemallaan.

 :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Politiikkaa, osa 15
« Vastaus #134 : 25.11.20 - klo:09:19 »
^
Kyllä, Trump oli pettymys. Vain suhteet Israeliin hän osasi hoitaa.