Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 13  (Luettu 30265 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #90 : 14.10.19 - klo:07:15 »
VK  272   Oi Jeesus auttaja

 
1.
Oi Jeesus, auttaja
ja armon antaja,
syytönnä synnit kannoit,
elämän meille annoit.
Taivaassa, valtiaamme,
rukoilet puolestamme.

2.
Myös minut lunastit,
myös minut pelastit,
vapaaksi orjan ostit,
elämän tielle nostit.
Nyt kuljet rinnallani
kaikissa vaiheissani.

3.
Siis kuulun sinulle
ja sinä minulle.
Veljeksi synnyit vaivaan,
viet minut riemuun taivaan,
oi Jeesus, auttajani
ja kaikki kaikessani.

4.   
Taas armolahjoilla
kansaasi virvoita.
Tuo terveyttä meille
ja johda rauhan teille.
Hengellä meidät täytä,
armosi syvyys näytä.

5.
Nyt kaikki laulakaa,
kiitosta veisatkaa!
Ylistä, Herran kansa,
Jeesusta armostansa.
Toivossa riemuitkaamme.
Jo saavu, Jeesus. Aamen.
   
 
Suomalainen, virsikirjaan 1685. Uud. Julius Krohn 1880, komitea 1937, 1984.

 

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #91 : 15.10.19 - klo:07:18 »
Sanoin jo, että tauti ajaa terveyslammikolle - Täällä maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä, toisia, jotka sairastavat sisällisesti, toisia, jotka ovat vielä terveitä näennäisesti. Kaikissa on sama sairauden syy, synti, Jumalasta luopuminen. Mutta toisille on tämä sairauden syy tullut julki, toisille on se vielä tuntematon. Kumpiako olet sinä? Niitäkö, jotka jo sairastavat Herran edessä, vai niitäkö, jotka vielä ovat terveitä mielestänsä? Kaikki, jotka ovat sairaiksi Herran edessä tulleet, ovat vedetyt sanaan, rakastavat sitä enemmän kuin kaikkea muuta, tarvitsevat viljellä sitä joka päivä, lukevat, veisaavat, puhuvat siitä. Niiden rakkain kirja on Raamattu. Siinä ne elävät, ovat ja liikkuvat. Niille ei ole yhtään mahdotonta paikkaa Raamatussa, ei yhtään, jota ne hylkisivät tarpeettomana. Siellä ei ole yhtään sellaista ihmekertomusta, josta ne eivät löytäisi ihmeellistä elämän voimaa. Siellä ei ole yhtään sanaa, josta ne loukkaantuisivat. Kun toiset koettavat sitä kirjaa turhentaa, kauhistuu heidän tuntonsa. Ja heitä on maailmassa miljoonia tälläkin hetkellä. Ne ovat sellaisia sairaita, jotka tarvitsevat Jumalan enkelin voimaa liikuttamaan vedet terveydeksi sielullensa, jotka eivät tohdi pyhiä asioita pilkata, kun tauti vaivaa ja täytyy nääntyä, ellei apua sieltä löydy.

Vilhelmi Malmivaara

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #92 : 16.10.19 - klo:07:18 »
Etkö saa sanasta mitään, kun toiset saavat? - Olet kenties niitä, jotka täysin ymmärtävät onnettomuutensa ilman sanaa ja sen osallisuutta, mutta joista näyttää siltä, että sittenkin jäävät parantumattomiksi. Sellaiset ajattelevat: "Olen niin huono sanankuulija. Sana ei ole minuun päässyt sisälle. Korvani voivat sitä kuulla, mutta sydämeni jää koskemattomaksi, sillä se on niinkuin kivi rinnassani. Ei siitä sälöäkään lähde, vaikka Herra koettaa sitä lyödä. Se kovenee vain kovenemistansa, mitä vanhemmaksi elää. Toiset tekevät parannusta, minä vain pahenen; toiset käyvät elämän tietä, minä vain sorrun yhä syvemmälle, eksyn yhä edemmäksi; toiset uskovat Jeesukseen ja antautuvat hänelle, minun sydämeni on uskoton ja minä vain kiertelen ja vieron Herraa Kristusta; toiset rakastavat Häntä, minä onneton rakastan maailmaa enemmän kuin Herraa. Maailmassa ovat ajatukseni, siellä parhaat harrastukseni. Se valtaa minun mieleni enkä sen ystävyydestä irti pääse. Kun käyn muiden parissa, kirkossa ja seuroissa, en minä saa apua Herralta; kun toiset tulevat liikutetuiksi Herran puhuttelusta, ei se minuun pysty; kun toiset ovat nöyrtyneet itkemään tilaansa Hänelle, en minä Hänen jalkoihinsa osaa, ei minun kalliosydämestäni vettä lähde; kun Herra saa kunnian muilta, olen minä Hänen häväisijänsä." - Tunnetko, sanankuulijani, näitä sydämen kipuja?

Vilhelmi Malmivaara

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #93 : 16.10.19 - klo:07:25 »
SV 6  On kova sydämeni

1. On kova sydämeni,
sen surren havaitsen.
Vaan, rakas Jeesukseni,
voit taivutella sen.
Tee minut ihmiseksi,
kuvasi kaltaiseksi.
Armoosi juurruta.

2. Ei rampa, sokeakaan
voi oikein vaeltaa,
ei tietä tasaistakaan
hän kuljetuksi saa.
Siis lähde oppaakseni,
seuraksi matkalleni,
laupias Herrani.

3. Nyt koske haudan pohjaa
ja luihin kuolleisiin
elämän neste ohjaa
kuin oksiin versoviin.
Ne täytä elämällä,
olethan kärsimällä
voittanut kuoleman.

 

Anders Odhelius (And. Odel) 1745, suom. E. Lagus 1790, uud. W. Malmivaara 1891, J. Haavio 1971, K. Pispa 2016

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #94 : 17.10.19 - klo:08:16 »
Voi, miten ihana paikka on sinua varten tässä tekstissä*! Kuule, mitä sanoo tuo miesrukka Betesdan rannalla Jeesukselle: Herra, minulla ei ole ketään, joka veisi minut lammikkoon, kun vesi on kuohutettu; ja kun minä olen menemässä, astuu toinen sinne ennen minua. Miesparka jäi aina jälkeen muista. Voima oli jo viety, silloinkuin hänen vuoronsa tuli. Ei ollut etään, joka olisi auttanut. Hän oli aivan niinkuin yksin tautinsa kanssa maailmassa, vaikka oli ääretön ihmisjoukko ympärillään. Eikö hän ollut sinun kaltaisesi vaivoissa? Sinä sanot: "Minä olen niin kauan tällaisena pysynyt, jäänyt tähän tilaan; ei minusta mitään nyt enää tule". Joko sinä olet siinä maannut kolmekymmentäkahdeksan vuotta, niinkuin tuo mies Betesdan rannalla? Joko sinä olet sairastanut Herralle tätä vaivaasi niin kauan, joko niinkauan kärsinyt näitä ahdistuksia ja tuskia sielussasi, joko niinkauan pelvon ja vapistuksen välillä katsonut, kuinka enkelin käsi teki terveeksi muita, ja kuinka sinä raukka jäit aina vain tähän tautiin ja kuoleman alaiseksi? Kuulepas nyt! Kenen luo tuli Kristus ensin, kun Hän lähestyi lammikkoa? Sen onnettoman, enin kärsineen, kovimmin sairastaneen, raskaimmin ahdisteun, toivottomimman.

Vilhelmi Malmivaara

Joh. 5:1-14

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #95 : 17.10.19 - klo:09:52 »
SV 5    Sun armoasi anomaan

https://www.youtube.com/watch?v=KDYzYt21ZGY

1. Sun armoasi anomaan
ja näkemättä uskomaan
opeta, Herra väkevin,
näin pyydän mielin hätäisin.

2. Suo rohkeutta, että saan
päällesi heittää kokonaan
puutteeni, suuret syntini
ja sinuun panna toivoni.

3. En kyllin ole köyhtynyt.
Rakkaampi olisitkin nyt,
jos armossasi kasvaisin,
runsaampaa rauhaa nauttisin.

4. Näin köyhänä ja kurjana
ja sokeana, rampana
luoksesi auta tulemaan,
niin että vapahduksen saan.

5. Suo, että aina valvoisin,
lupauksiisi luottaisin.
Veresi synnit pyyhkisi
ja rauhan toisi sieluuni.

6. Nyt heitän kaikki vikani
päällesi, Vapahtajani.
Kun kärsit, kuolit tähteni,
rauhoita omatuntoni.

7. Kun oma pohja vajoaa,
niin armo yhä kannattaa.
Sen päällä, niin kuin kallion,
minulla turvapaikka on.

Johan Holmberg 1743, suom. E. Lagus 1790, uud. W. Malmivaara 1893, J. Haavio 1971, H. Lipiäinen 2013


Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #96 : 17.10.19 - klo:18:46 »
Sävyisä Paimenemme, SV   183

Jaakko Haavio 1968



2. Vie meidät korkealle
vuorelle Siionin
katsomaan avaralle
ja silmin avoimin.
Kun, Hyvä Paimenemme,
laumaasi tarkkailemme,
se mittaamaton on.

3. Opeta veljenämme
jokaista pitämään
kaukana, lähellämme,
ken pyrkii pyhimpään,
niin ettei kukaan meistä
tuomitse ketään heistä
iskien veljeään.


Lueskelen usein näitä ja kiittäisi nyt erityisesti aamuhartaudesta 13; sehän vastaa koko lailla johonkin jota tänne jankutin kun yritin turhaan kysyä, johdattaako Jumala. Onko Jumala vaivautunut yksittäisestä ihmisestä. Tai saako yksittäinen ihminen omistaa Raamatun lupaukset. Tuo yksittäinen toistuu nyt , ja ensimmäinen vastaus kai on, se edustaa ajanhenkeä, liiallista yksilön kohottamista yli ja ohi seurakunnan.  Ei sen tarvitse sitä merkitä.  Kysyin aikanaan, mitä kirkkomme e siitä opettaa, ja kun vastaus oli ihan hyvää päivää- kirvesvartta, rupesin itse sitä teologiaalukemasn sitten. Pitkä tie, mutta aika selkeä.  Ei kirkko siitä opeta yhtään mitään, jokin herätysliike kylläkin. Se ei todella ollut reformaatioteologian kymmenen kärjessä- juttuja.

Toisaalta silloinkin ihmiset ostivat aneita pelastaakseen sen oman yksittäisen sielunsa.  Ryhtyivät talonpoikaiskapinaan ymmärrettyään kristityn vapauden aivan hullustipäin, mutta kokiessaan aivan yksityistä ja yksittäistä nälkää ja yksityistä puutetta. 

Eli siinä mielessä me emme ole miksikään muuttuneet. 

................

Opin sitten, miten tuo henkilö oli ymmärtänyt johdatuksen:  Juuri toisin päin kuin se kai yleensä opetetaan, eli ihmisen tulee arvata,  kuulla äänenä tai muuta, mitä Jumala pilkuntarkasti tahtoo hänen tekevän.  Ja jos ei toimi niin, seuraa kauheat.  Olen jäänyt jumiin tähän, kuten jäin siihen yhteen laihdutusraivariin , enkä oikein käsitä syytä.  Miksei hän kuunnellut , kun koetin selittää, ettei edes hurjapäisin maailmanlopun ennustaja opettanut meille noin -  etten ollut kuullutkaan tuommoisesta.

Minun kai pitää tyytyä selitykseen aivovauriosta, epileptikot näin ns kaikin maustein eli aivot keskimäärin toimivat mutta kaikin osin ei, jään aina jumiin, kun en ollenkaan ymmärrä.  Ehkä joku semikörtti t ai muuten nörtti minulle joskus vastaa.

.............

Tuosta poimin nuo säkeistöt vaikka virsi on kokonaisuudessaan aivan valtava.

Olen niin paljon tätä ajatellut:  Lopun perin kristitty ihminen ymmärtää toista.  Vaikka miten yksi tekisi ristinmerkin oikealta vasemmalle ja toinen vasemmalta oikealle, ja kolmas ei sitä lainkaan tarvitse.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #97 : 18.10.19 - klo:07:30 »
Herra auttaa usein ensin ajallisista, ruumiillisista vaivoista. Moni on tullut Hänen tuttavuuteensa siten, että on ruvennut toivomaan ainoastaan näissä ulkonaisissa Herran apua. Kun Herra sitten tuli, murtui mieli ylönpalttisesta avusta ja ilosta ja ihminen tuli vedetyksi kiitollisena seuraamaan Kristusta koko lopun matkaansa. Herra tuli luo ja antoi tämän ulkonaisen avun, saadaksensa sanoa: Mene ja älä enää syntiä tee! Hän teki synnin tien kauhistavaksi, ja siirti niin askeleet kuolemasta valkeuden tielle. Tämä ihme tapahtuu tänäkin hetkenä jokaiselle, joka on tuon sairasraukan kohdalla Herran edessä. Häneen käy elävä voima sanasta, voima, joka sanoo: "Nouse, nouse kuolemasta, nouse suruttomuudesta, nouse uskottomuudesta! Ota syntivuoteesi ja vie se pois! Ala käydä teitä, joita et ennen ole käymään kyennyt!" - Saa nähdä, oletko sinä yksi näistä parannetuista?

Vilhelmi Malmivaara

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #98 : 20.10.19 - klo:07:18 »
VK 376   Sinua Jeesus rakastan

https://www.youtube.com/watch?v=11_3kt9mbX0

1.
Sinua, Jeesus, rakastan,
sen sydämestä tunnustan,
oi siunaa armollasi.
Maailma ei tuo iloa,
en tottele sen turhuutta,
kun olen omanasi.
Kun tuska saartaa sieluni,
niin olet uskallukseni.
Nyt voimallasi vahvista
ja verelläsi puhdista.
Oi Herrani,
siis pelasta, siis pelasta
synnistä, sielun surmasta.

2.
Kun annoit, Herra, lahjaksi
ruumiin ja sielun, kaikkeni,
suo voimaa tahtos täyttää.
Niin kunniaksi nimesi,
myös lähimmäisen parhaaksi
lahjasi voisin käyttää.
Kiinnitä minut totuuteen,
kiusaaja kaada juonineen,
suo voimaa kestää, kärsiä,
kun kannan täällä ristiä.
Oi Herrani,
vain ristisi, vain ristisi
nyt olkoon lohdutukseni.

3.
Kun päättyy kerran matkani,
lähetä, Herra, enkeli
luoksesi minut tuomaan.
Ruumiini kerran kätköön maan
nimeesi, Jeesus, siunataan,
se ota armon huomaan.
Kun herätät sen kuolleista,
suo minun taivaan riemussa
katsella kirkkauttasi
ja nähdä rakkaat kasvosi.
Oi Herrani,
suot autuuden, suot autuuden,
ylistys Herran ikuinen!
   
 
Martin Schalling 1571. Ruots. Haquin Ausius 1641. Suom. virsikirjaan 1701. Uud. komitea 1867, 1984.

 

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #99 : 22.10.19 - klo:09:42 »
Jeesuksen oppi on ihan toisenlaista kuin kenenkään muun opettajan. Muutkin sitä tavoittelevat, mutta eivät koko jyrkkyydessään raaski sitä saarnata itselleen tai muille. Jeesuksen oppi eroaa siinäkin muiden opista, että Herra toteuttaa ihmisessä oppinsa samalla kuin hän sitä julistaa, niin että kuulijan sydän saa työtä, kun sitä vastoin muiden opetukset jäävät useinkin vain korvissa soimaan kaivamatta sydäntä esiin. Jeesuksen oppi on samassa elämää. Koska kaikkien pitää tulla Jumalan opettamiksi ja autuaaksi tulemisemme ehdottomasti riippuu siitä, olemmeko Jeesuksen opetuslapsia, Hänen oppinsa alaisia, on hyvin tärkeää meille tuohon oppiin tutustuminen, sen alaiseksi nöyrtyminen ja siinä pysyminen. Ohjeita tähän antaa kertomus rikkaasta nuorukaisesta ja opetuslapsista Markuksen 10.:ssä luvussa.
Kun Jeesus oli ähtenyt ulos tielle, tuli yksi juosten, lankesi polvilleen hänen eteensä ja kysyi häneltä; hyvä Mestari, mitä minun pitää tekemän, että minä ijankaikkisen elämän perisin?


Vilhelmi Malmivaara

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #100 : 23.10.19 - klo:08:18 »
Kristuksen oppi tarkoittaa ihmisen saattamista tekemisiin Jumalan kanssa. Ijankaikkista elämää ei saavuteta joutilaisuudessa. Parannus ja usko on harjoitettavaa, sisällistä työtä Jumalassa. Jumalan täytyy päästä armovaikutuksillansa ihmiseen ja ihmisen täytyy ryhtyä Jumalaan sanassa. Kaiken sen, mikä Jumalan sanassa on valmiina oppina, täytyy ihmiselle selvitä sisällisten kokemsten tiellä, niin että hän pääsee sen käsittämään, kun se hänessä tapahtuu. Ettei hän voi lakia pitää, on hänen opittava siten, että tosissaan koettaa sille kuuliainen olla, sillä jos hän sen vain muiden sanomisesta uskoo, ei hän ikään tule itseänsä eikä armoa tuntemaan. Sen vuoksi vie Kristus tuon nuorukaisen käskyihin, ja tekee niin kaikille muillekin. Kun ei tehdä parannusta ihmisten opetetavana, vaan Herran itsensä, käy aina niin, että löydetään itsensä Jumalan lain edestä. Siellä ei vielä ole, ken tekee tuon tavallisen ns summatunnustuksen: "Kaikki käskyt on rikottu", vaan ken joutuu syvemmältä tilaansa tarkkaamaan jokaisen Jumalan käskyn valossa. Omantunnon läpi välähtelee silloin kysymyksiä: "Kuka on sinun Jumalasi, miten olet Herran pyhää nimeä käyttänyt, miten viettänyt pyhäpäiväsi, miten vanhempiasi kohdellut, miten lähimäisesi ruumista hoitanut, miten ollut siveellinen ajatuksissa, puheissa ja töissä, miten puolisoasi kohdellut, miten rehellisyyttä kaupoissa ym noudattanut, mitä muista ihmisistä puhunut ja ajatellut?" Kun kuuliaisuus Jumalan käskyille tulee omantunnon pakoksi, koettaa hän kaikin voimin niitä totella, ja siinä työssä oppii hän elävästi tuntemaan minkä verran sitä tehdä voi.

Vilhelmi Malmivaara

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #101 : 24.10.19 - klo:07:17 »
Se tie on kaita, joka vie elämään. Jumala kiinnittää sillä tiellä itseensä ja irrottaa muista. Seuraa minua, kuuluvat Kristuksen sanat. Mutta Kristusta seuratessa ei voi seurata maailmaa, ei omaa sydäntänsä eikä sen epäjumalia, vaan täytyy myydä kaikki, mitä itsellä on. Jumalan tie on sellainen, että sillä kiskotaan vähinerin kaikki pois, mitä ihmissydämellä on luonnostaan rakasta, ja ihminen tehdään niin tyhjäksi, ettei jää mitään muuta kuin Herra. Herran osallisuus taasen on ristin, se on kärsimisten ja vaivojen osallisuutta. Ota risti, sanoo Kristus. Ken aikoo elämän tielle, hänen täytyy olla valmis kaikkeen siihen, mikä ei lihaa ja verta miellytä. Herran rakkaus on sellainen. Jeesus rakasti tekstimme nuorukaista, ja rakkautensa pani hänen eteensä tuollaiset määrät. Säälimättä iskee Hän kuljetuksessaan sydämen kipeimpiin paikkoihin. Yhdellä kertaa ei Hän aikkea ota, vaan vähinerin, mutta meidän on ensi askeleelta varustautuminen siihen, että kaikki menee ja Herra yksin jää, ennenkuin ollaan ijankaikkisuudessa. Emme kestäisi, jos heti otettaisiin kaikki; se vain kunakin aikana otetaan, mikä sydäntä silloin pyrkii kietomaan itseensä ja vieroittamaan Herrasta. Tuon nuorukaisen sydän oli tavaroissa, sillä hän oli rikas; Herra iskee siihen ja käskee myydä kaikki sekä antaa vaivaisille.

Vilhelmi Malmivaara

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #102 : 24.10.19 - klo:07:29 »
VK 61   Ken tahtoo käydä Herran askelissa

https://www.youtube.com/watch?v=zDajDoRdsoc

1.
Ken tahtoo käydä Herran askelissa,
ken tahtoo käydä Herran askelissa,
käy tietä vehnänsiemenen:
kuin siemen hänkin kuolee,
kuin siemen hänkin kuolee.

2.
Hän kulkee tietä kaiken luomakunnan,
hän kulkee tietä kaiken luomakunnan.
Se täytyy loppuun kulkea.
Ja elämän se antaa,
ja elämän se antaa.

3.
Ja vuoroin polttaa helle, vuoroin routa,
ja vuoroin polttaa helle, vuoroin routa,
ja myrskytuulet pyyhkivät.
Ja pieni siemen kuolee,
ja pieni siemen kuolee.

4.
Niin toisen täytyy kuolla toisen tähden,
niin toisen täytyy kuolla toisen tähden,
ja siemen muuttuu leiväksi.
Ja toinen ruokkii toista,
ja toinen ruokkii toista.

5.
Sen tien on Herra käynyt loppuun saakka,
sen tien on Herra käynyt loppuun saakka,
ja nyt hän meille kaikille
on elämä ja autuus,
on elämä ja autuus.




Huub Oosterhuis 1965. Suom. Anna-Maija Raittila 1979. Virsikirjaan 1986. | Sävelmä: Ranskassa 1856.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #103 : 24.10.19 - klo:21:52 »
 :eusa_angel: :109: :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Aamuhartaus 13
« Vastaus #104 : 24.10.19 - klo:23:24 »

https://www.youtube.com/watch?v=1CmwSC_ai4k

Tuossa toinen, myös varsin hieno versio virrestä 61,
tätä en ole aikaisemmin kuullutkaan.
Taitaa olla muutkin Edelmannin virsilaulut yhtä hienoja.   :eusa_angel: