Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 7  (Luettu 38524 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #135 : 12.08.16 - klo:17:18 »
Testailen nettiliittymäni nopeutta. Eri päivinä eri vuorokaudenakoihin eri testeillä olen testannut, ja hitaimmat tulokset antaa palveluntarjoajan oma: Latausnopeus äsken käsittämättömän hidas 0,19 Mbps. Luvattu on vaihteluväliä 50 - 100 Mbps.  Läppäri kytketty modeemiin suoraan Ethernet-piuhalla.

Soitinpa sitten palveluntarjoajan vikapalveluun, kehottivat kokeilemaan muuta testiä kuin omaansa, ja se antoi liki 80 Mbps. Ja kuulemma sieltä heidän päästään kanssa näkyi, etä hyvin menee perille.

Mitähän tässä nyt pitäisi uskoa? Ongelma siis se, ettei tuo Rio Areena, jolta niin paljon odoton, edelleenkään suostu pyörittämään videoita pätkimättä.

Valitettavasti en itse ole tietoliikennetekniikan asiantuntija, vaan teoreettinen koodari, algoritminikkari.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #136 : 12.08.16 - klo:19:14 »
Testailen nettiliittymäni nopeutta. Eri päivinä eri vuorokaudenakoihin eri testeillä olen testannut, ja hitaimmat tulokset antaa palveluntarjoajan oma: Latausnopeus äsken käsittämättömän hidas 0,19 Mbps. Luvattu on vaihteluväliä 50 - 100 Mbps.  Läppäri kytketty modeemiin suoraan Ethernet-piuhalla.

Soitinpa sitten palveluntarjoajan vikapalveluun, kehottivat kokeilemaan muuta testiä kuin omaansa, ja se antoi liki 80 Mbps. Ja kuulemma sieltä heidän päästään kanssa näkyi, etä hyvin menee perille.

Mitähän tässä nyt pitäisi uskoa? Ongelma siis se, ettei tuo Rio Areena, jolta niin paljon odoton, edelleenkään suostu pyörittämään videoita pätkimättä.

Valitettavasti en itse ole tietoliikennetekniikan asiantuntija, vaan teoreettinen koodari, algoritminikkari.

Saunalahti sanoi, että Sonearn nopeustesti on paras ja he käyttävät sitä. Se ,että nopeus ei riitä voi johtua usein toisen pään serveristä ja se kuormitustilantesta ei siis yksin siirtoyhteys vaikuta siihen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #137 : 12.08.16 - klo:22:42 »
Niin, voihan se tietysti palvelinpäänkin ongelma olla. Nuo matalimmat nopeudet minulle mittasi juuri se Soneran testi, minulla on siis Soneran liittymä. Soneran vikaselvitys oli sitä mieltä, että se ei ole kovin luotettava.

Rio Areenassa on vielä sellainen typerä ominaisuus, että vaikka kuvaa tulisi ihan hyvin perille, niin silti juuri keskellä ruutua saattaa jököttää laatikko, jossa lukee Lataa...  Katso siinä sitten tennisottelua, kun se loota peittää juuri kriittisen kohdan kentästä! Koripallossa ei ihan niin paljon häirinnyt.

Taitaa jäädä mysteeriksi, miksei tuo Rio Areena minulla toimi. Ja sekin, onko liittymässä oikeasti jotain häikkää. Kyllähän muutkin sivut joskus vähän hitaasti latautuvat. Odottamani kisat ovat kyllä aika lailla pilalla.
« Viimeksi muokattu: 12.08.16 - klo:22:46 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #138 : 13.08.16 - klo:09:24 »
Googlaa sanalla speedtest. Sieltä löytyy useita testejä ja voi valita minne se päättyy. Toinen tukospaikka on tietysti operaattorin lähin serveri, jossa on säästetty uusimmissa laajennuksissa. Minulla on kilpailevan firman liittymä 50/10, ja siihen tulee lataamerkki välillä jopa Youtubessa ja siellä on ainakin toisessa päässä kapasiteettia (miljardi latausta vuorokaudessa globaalisti). Meidän Youtube taitaa sijaita Summan entisessä paperitehtaassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #139 : 05.08.20 - klo:15:52 »
Täällä jossain kirjoiteltiin sydämen tahdistimesta. Menen huomenna vuotuiseen tahdistinkontrolliin. Minulla on ollut tahdistin jo 5 vuotta ja kokemukset siitä ovat erittäin positiiviset.

Sekin on ihmeellistä, että tahdistin ei maksa (minulle) mitään, vaikka on aivan erinomainen keksintö.

Tahdistin huolehtii siitä, että sydämen syke ei alita lukemaa, mikä tahdistimella on säädetty. Minulla lukema on 55 ja koskaan ei mene alemmaksi. Ilman tahdistinta syke oli joskus liki 30 ja siinä meni välillä taju.

Tahdistimen asennus oli täysin kivuton juttu, joten sellaista ei tarvii pelätä, jos sellaiselle tulee tarvetta.   :eusa_angel: :eusa_angel: :eusa_angel:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #140 : 05.08.20 - klo:21:09 »
Siirytään  Riivatun rakkineet 9 osastoon
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi