Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 7  (Luettu 39508 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #90 : 06.06.16 - klo:09:14 »

Toinen hassu juttu tällä koneella on että täällä selatessa kaikkien profiilikuvat ei näy, esim. minun ja Riitta-mummin. Sepon ja muiden kuvat näkyy normaalisti. Näkyy vain rasti kuvan paikalla. Esim. puhelimella taas näkyy kaikkien kuvat.

Minusta tuo kuulostaa näytönohjainen tai selaimen ongelmalta. Jos tuo häiritsee kokeilisin ladata selaimen uudestaan tai toisen selaimen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #91 : 06.06.16 - klo:09:21 »


Uusi kone ei ole mikään tehomylly, alussa tuntui myös jotenkin vaatimattomalta kun on pienempikin. Mutta on hiljainen ja nopea ja toimii kuin unelma. Hassua on että kaiuttimet on koneen pohjassa (ja varmaan läppäreissä ne melkein aina onkin) ja jos haluan paremmat äänet (kytkemättä ulkoisiin kaiuttimiin) joudun nostamaan pohjaa hieman. Ehkä pitäisi keksiä joku pieni kiila koneen alle jos käytän tätä joskus pöydällä. Koon ja keveyden vuoksi saattaa myös päästä useammin mukaan reissuille.

Hiljaisuuden ja nopeuden takia minäkin vaihdoin tähän läppäriin; tosin on vielä tuo pöytäkonekin nyt tosin pöydän alla (pöydänaluskone). Laitoin tähän entisen koneen kaiuttimet ja hiirenkin, kun se on helpompi käyttää. Tämän pitää olla kytkettynä seinään kun ei näy tikulla? Liikkeen mies kokeili. Olisivat kyllä saaneet tuhota tuon entisen koneen, mutta toivat takaisin  :-\ Mies (poika vielä) siirsi sieltä tietoja tälle koneelle. Tuli maksettua läppäristä reilusti ylihintaa, kun tavarataloissa olisi samanlaisen saanut yli satasen halvemmalla  :102:

Tullut muutenkin ostettua viime aikoina uutta: pesukone, pölynimuri, puhelin ja kallis takki ja kolmet kalliit kengät  :icon_cool:  :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #92 : 06.06.16 - klo:10:06 »
Kerran jo meinasi käydä siten että Windows 10 meinasi päivittyä väkisin tahtomattani.
Sain keskeytettyä ja suljettua koneen.
Nyt taas huristellaan 7:lla... :023:

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #93 : 06.06.16 - klo:10:33 »
Minusta tuo kuulostaa näytönohjainen tai selaimen ongelmalta. Jos tuo häiritsee kokeilisin ladata selaimen uudestaan tai toisen selaimen.

Aika huolestuttavaa jos on jo näytönohjainongelmia, kun ei ole vielä viikkoakaan ollut tämä kone. Tässä on edge selaimena mikä 10:ssa aina tulee mukana ja ajattelin mennä tällä toistaiseksi. Eipä nuo ruksit suuremmin taida haitata.


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #94 : 06.06.16 - klo:13:06 »
Aika huolestuttavaa jos on jo näytönohjainongelmia, kun ei ole vielä viikkoakaan ollut tämä kone. Tässä on edge selaimena mikä 10:ssa aina tulee mukana ja ajattelin mennä tällä toistaiseksi. Eipä nuo ruksit suuremmin taida haitata.

Lataisin Chromen, se on ilmainen ja sitten kaikki toimii. Olihan siis kysymys muusta kuin puhelimesta?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #95 : 08.06.16 - klo:10:15 »
Onko kokemuksia DNA:sta operaattorina? Minulla päättyy syksyllä määräaikaisuus Elisalla ja aikomus on vaihtaa kokonaan operaattori. Olen ajatellut, että valitsen etukäteen DNA:n sivuilta sopivan paketin (olen jo katsellut niitä) ja annan heidän hoitaa sitten loput, ettei Elisan ukko pääse taas sotkemaan väliin. Viimeksi kun määräaikaisuus päättyi, niin olivat jatkaneet sitä omavaltaisesti minulle ilmoittamatta.  En huomannut enkä muistanut silloin koko asiaa ennen kuin jälkeen päin.

Mikähän tämä Tele Finland on?

 

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #96 : 08.06.16 - klo:12:03 »
DNA:n toimitusjohtaja on entinen Soneran yritysverkkojen johtaja Jukka Leinonen, josta minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa. Operaattorin toiminnasta ei ole kokemusta, mutta siskoni hikoilee jatkuvasti heidän kaapeliverkkonsa kanssa, joka on eri asia kuin mobiiliverkko.

Tele Finland on Soneran tytär ja toimii Soneran verkossa, mutta on halpaverio Sonerasta. En ole kuullut moitittavan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #97 : 08.06.16 - klo:12:44 »
DNA:n toimitusjohtaja on entinen Soneran yritysverkkojen johtaja Jukka Leinonen, josta minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa. Operaattorin toiminnasta ei ole kokemusta, mutta siskoni hikoilee jatkuvasti heidän kaapeliverkkonsa kanssa, joka on eri asia kuin mobiiliverkko.

Tele Finland on Soneran tytär ja toimii Soneran verkossa, mutta on halpaverio Sonerasta. En ole kuullut moitittavan.

Kiitos tiedoista. Taidan sittenkin yrittää kinuta Elisalta jotain toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta ja halvempaa kuin nykyinen. 

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #98 : 08.06.16 - klo:12:57 »
Kiitos tiedoista. Taidan sittenkin yrittää kinuta Elisalta jotain toistaiseksi voimassa olevaa sopimusta ja halvempaa kuin nykyinen.

Eniten ongelmia minulla on ollut Elisan (Saunalahti) kanssa, vaikka tunne  Veli-Matti Mattilan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #99 : 08.06.16 - klo:13:13 »
Eniten ongelmia minulla on ollut Elisan (Saunalahti) kanssa, vaikka tunne  Veli-Matti Mattilan.

Täytyy miettiä asiaa. Minulla menee kyllä muuten hyvin Elisa-Saunalahden kanssa, mutta  sopimukseni on vanha ja vanhanaikainen. Harva varmaan maksaa netin ja puhelimen käytöstään niin paljon kuin minä. Kaveri vaihtaa joka vuosi johonkin tarjoukseen ja saa kaiken melkein puoli-ilmaiseksi.

Olen valittanut Elisan keskustelupalstalle puhelinmyyjästä, jonka takia en enää uskalla vastata ollenkaan tuntemattomiin puheluihin. Pistän puhelimen kiinni. Palstalla vastattiin, että jokaisella heidän puhelinmyyjällä on lista asiakkaista, joita he käyvät läpi. Kerran uhkasin myyjää poliisilla, mutta vastaus oli, että "älähän nyt H---o, ja jatkoi pääni sekoittamista jutuillaan. Kuulin, että sama mies on saanut myytyä puolustuskyvyttömille vanhuksille laitteita, joista he eivät ymmärrä mitään ja kaiken lisäksi samalle ihmiselle useita laitteita. Olen katsellut jotain estoja puhelimeen, mutta ne eivät taida auttaa mitään.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #100 : 08.06.16 - klo:16:33 »
Täytyy miettiä asiaa. Minulla menee kyllä muuten hyvin Elisa-Saunalahden kanssa, mutta  sopimukseni on vanha ja vanhanaikainen. Harva varmaan maksaa netin ja puhelimen käytöstään niin paljon kuin minä. Kaveri vaihtaa joka vuosi johonkin tarjoukseen ja saa kaiken melkein puoli-ilmaiseksi.

Olen valittanut Elisan keskustelupalstalle puhelinmyyjästä, jonka takia en enää uskalla vastata ollenkaan tuntemattomiin puheluihin. Pistän puhelimen kiinni. Palstalla vastattiin, että jokaisella heidän puhelinmyyjällä on lista asiakkaista, joita he käyvät läpi. Kerran uhkasin myyjää poliisilla, mutta vastaus oli, että "älähän nyt H---o, ja jatkoi pääni sekoittamista jutuillaan. Kuulin, että sama mies on saanut myytyä puolustuskyvyttömille vanhuksille laitteita, joista he eivät ymmärrä mitään ja kaiken lisäksi samalle ihmiselle useita laitteita. Olen katsellut jotain estoja puhelimeen, mutta ne eivät taida auttaa mitään.

Estot puhelimeen ei auta mitään. Sen sijaan voit sanoa puhelimeen, että kiellän teitä soittamasta minulle ja sen pitäisi tehota. Jos ei auta, niin valitus Suomen asiakassuhdemarkkinointi liittoon tehoaa. Silloin toimeksiantajaa rangaistaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #101 : 09.06.16 - klo:13:00 »
Lataisin Chromen, se on ilmainen ja sitten kaikki toimii. Olihan siis kysymys muusta kuin puhelimesta?

Asus-merkkisestä läppäristä on kyse. Ja kyllä, näytönohjain on jo pari kertaa kaatunut! erikoista, on ollut käytössä kahdeksan päivää nyt.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33820
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #102 : 09.06.16 - klo:14:12 »
Jaha, otan osaa ! Minullakin on nyt kaatuileva-ASUS.  :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #103 : 09.06.16 - klo:14:56 »
Minulla on 11" ASUS miniläppäri ja se toistaiseksi toimii
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #104 : 09.06.16 - klo:15:03 »
Minulla on kiinalainen Lenovo ja hyvin on pelittänyt joulukuusta lähtien. Selaimena Chrome.