Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 7  (Luettu 39510 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #75 : 21.05.16 - klo:18:33 »
Mulla on molemmat, tahdistin ja sähköperämoottori, enkä ole havainnut että tahdistin söisi akkua. Jos kokee että asia on näin niin voi hommata pidemmät ja samalla paksummat akkukaapelit sieltä moottorilta akulle ja sijoitaa akku eteen. Noissa akkuperämoottoreissa on alimitoitetut sähkökaapelit alun alkaen (kustannussyistä). Se on sitten toinen juttu että tommosia "voimakkaan" sähkökentän omaavia laitteita ei saisi tahdistin potilas käyttää. Esim. kun teimme keittiööremontin niin varoittelivat ettei sitten kannata hankkia induktioliettä, oli tyytyminen keraamiseen. Samoin moottorisaha ja rälläkkä mainittiin erikseen jo tahdistinpolilla.
ps. vaimolleni olen saanut uskoteltua että imurikin on hengenvaarallinen ;).

En keksi mikä kenttä akussa olisi. Sähkömoottorissa on aina kenttä. Sen voi paketoida foliolla,se vaimentaa kenttää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #76 : 21.05.16 - klo:18:58 »
Se on sitten toinen juttu että tommosia "voimakkaan" sähkökentän omaavia laitteita ei saisi tahdistin potilas käyttää. Esim. kun teimme keittiööremontin niin varoittelivat ettei sitten kannata hankkia induktioliettä, oli tyytyminen keraamiseen. Samoin moottorisaha ja rälläkkä mainittiin erikseen jo tahdistinpolilla.

No tästä jutusta juuri on kysymys. Ai moottorisahakin; minkäslainen sähkökenttä siinä on, jos on jollakin polttonesteellä toimiva? Sitä ei nimittäin kaveriltani huomattu kieltää. Entä siimaleikkuri? Onhan näitä värkkejä vaikka mitä. Olisiko tahdistinpolilla ollut kuvitelma, ettei kukaan naisihminen nyt sellaisia käytä.

Ehkä ostan tuliaisiksi kymmenen rullaa foliota.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #77 : 21.05.16 - klo:20:30 »
No tästä jutusta juuri on kysymys. Ai moottorisahakin; minkäslainen sähkökenttä siinä on, jos on jollakin polttonesteellä toimiva? Sitä ei nimittäin kaveriltani huomattu kieltää. Entä siimaleikkuri? Onhan näitä värkkejä vaikka mitä. Olisiko tahdistinpolilla ollut kuvitelma, ettei kukaan naisihminen nyt sellaisia käytä.

Ehkä ostan tuliaisiksi kymmenen rullaa foliota.

Ymmärrän sähköisen moottorisahan, mutta en bensakäyttöistä. Ei bensakäyttöisessä mitään kenttää ole muuta kuin vaivainen mini laturi. Sähkömoottoreissa on kenttä ja radiolähettimissä. Wifi eli Wlan, bluetooth jne ovat niin heikkokenttäisiä että eivät aiheiuta harmia. Kännykän lähetysvoimakkuus säätyy automaatisesti vastaanoetun signaalin mukaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #78 : 22.05.16 - klo:11:02 »
Ei bensa sahassa todennäköisesti ole kuin tärina/värinä jonka takia on päässyt listalle. Ovat kai ylivarovaisia ohjeistaessaan, esimerkiksi kännykkääkään ei saisi pitää samalla puolella kuin tahdistin. Laitteet kehittyy joten varoituksissa on varmaan jo aikansa eläneitä. Ollaan menossa samaan kuin jenkeissä, kaverin letukaan sivupeilissä on varoitus että peilikuva voi vääristää näkymää tms., ajavatko vakutusyhtiöt näitä varoituksia pestäkseen itsensä vapaaksi vastuusta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #79 : 23.05.16 - klo:17:50 »
Vaimo sanoi että hän avasi tietokoneen ja joku päivitys alkoi latautumaan ennenkuin hän teki mitään. Nyt meillä on ilmeiesti Windows 10!
Yritimme karttaa tätä muutosta mutta kone otti vallan. Miten tää voi olla mahdollista?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #80 : 23.05.16 - klo:19:13 »
^Tuota on liikkeellä. Parille kaverille käynyt samoin.

http://www.mikrobitti.fi/2016/02/nain-hiljennat-windows-10n-tyrkytyksen/



« Viimeksi muokattu: 23.05.16 - klo:19:19 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #81 : 23.05.16 - klo:19:22 »
Vaimo sanoi että hän avasi tietokoneen ja joku päivitys alkoi latautumaan ennenkuin hän teki mitään. Nyt meillä on ilmeiesti Windows 10!
Yritimme karttaa tätä muutosta mutta kone otti vallan. Miten tää voi olla mahdollista?

Koneeni teki tuon saman minulle ja nyt käytän Windows 10:ä Kyllä tämän kanssa toimeen tulee.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #82 : 23.05.16 - klo:20:28 »
Tuota on sattunut monelle, osalle ei päivitys onnistunut ja kone palautti seiskan takaisin ja herjasi, ettei sekään onnistunut, mutta kaikki toimii kuitenkin...

Minä jatkan omenalinjalla, ostin uuden puhelimen tuttua käyttöjärjestelmää. Tämä nyt ei kuulu otsikkoon, koska olen näitten kanssa sinut.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #83 : 23.05.16 - klo:21:40 »
Mä olen tähän asti onnistunut torjumaan Windows 10 päivitystarjoukset,
käytän seiskaa edelleen.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #84 : 24.05.16 - klo:16:12 »
Löytäisinpä kunnon koneen, jossa on seiska. Niitä ei oikein enää myydä, mutta siitä olen työkoneessa tykännyt.

No, jos kympin kanssa tulee jotenkin toimeen, niin kai sekin olisi ajateltavissä. Kasiin en koske pitkällä tikullakaan. XP oli loistava, Vistan onneksi skippasin. Niin nörtti en ole, että jonkun Linuxin asentaisin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #85 : 24.05.16 - klo:23:45 »
Minulla on XP, seiska ja kymppi, ja kaikille on käyttöä. Ja tietysti OS X, jolla työ tehdään. Ja IOS.

Ensimmäisen käyttöjärjestelmäni nimeä en muista, ei kun muistankin, se oli Zebra. Kone oli Finnmetric, kirjoitusohjelma Omega. Sitten tuli CP/M-koneita jokunen (Osborne, Kaypro), MS-DOS 3.3 ja jokin toisen firman tekemä muunnelma. Sitten alkoi tulla Windowseja. W 2.11 jäi minulta huvittuneen vilkaisun asteelle, mutta kolmonen piti jo ottaa käyttöön. Naapuritoimistossa naureskeltiin Windowsille: toys for boys. Siellä käytössä oli Xeroxin koneet ja jokin Unix-pohjainen graafinen käyttöliittymä julkaisuohjelmineen.
Vistan älysin jättää väliin.

Mt

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #86 : 25.05.16 - klo:14:15 »
Meillä on XP, seiska, pari kymppiä ja IPad. XP.ssä jauhaa Outlook 2003 ja se on sen pääasiallinen käyttö.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #87 : 25.05.16 - klo:14:27 »
Löytäisinpä kunnon koneen, jossa on seiska. Niitä ei oikein enää myydä, mutta siitä olen työkoneessa tykännyt.

No, jos kympin kanssa tulee jotenkin toimeen, niin kai sekin olisi ajateltavissä. Kasiin en koske pitkällä tikullakaan. XP oli loistava, Vistan onneksi skippasin. Niin nörtti en ole, että jonkun Linuxin asentaisin.

Mä oon.
Linuxissa ainoa mikä tökkinyt on toi palautuspisteen puuttuminen.
Pitäisi opetella ottamaan back uppeja, mut ei jaksaisi.

Onhan tässä Linuxissa opettelemisensa ja vaatii kyllä pikkasen paneutumista, mutta nopeampi on ja peruskäytössä paljon kivempi kuin Windowssi, mut kehitykselle on Linukalla varaa, vaikkakin peruskäyttäjälle suosittelen.
Varsinkin, jos on tukea joltain nörtiltä, kuten mulla on.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #88 : 27.05.16 - klo:11:50 »
Joopa, en saa Astraa haluamallani tavalla näkymään. Hyväksymme tilanteen. Yritys oli hyvä, mutta saimme väärän satelliitin. Kämppärin Antonio oli sitä mieltä, että meidän kamppeilla ei voikaan näkyä. Yritin sönkätä, että miksi ei? "No automatico, ja sinnepäin" oli vastaus.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #89 : 06.06.16 - klo:07:15 »
Jouduin heittämään hyvästit vanhalle koneelleni. Tein kaiken voitavani, ja välillä se toimikin hyvin. Sitten alkoi tulla taas sama ongelma, ilmoituksia liitännäisistä englanniksi. Googletin ratkaisua ja sain neuvon että pitäisi yrittää päivittää ohjelmia. Yritin, mutta aina tuli ilmoitus virheestä eikä päivittäminen onnistunut. Lopussa tuli sellaista että kone ei enää latautunut vaikka virtajohto oli seinässä kiinni. Kerran auttoi kun otin akun pois (vakiokeino ratkaista vikatila) ja yritin uudelleen, mutta toisella kerralla ei enää ladannut.

Uusi kone ei ole mikään tehomylly, alussa tuntui myös jotenkin vaatimattomalta kun on pienempikin. Mutta on hiljainen ja nopea ja toimii kuin unelma. Hassua on että kaiuttimet on koneen pohjassa (ja varmaan läppäreissä ne melkein aina onkin) ja jos haluan paremmat äänet (kytkemättä ulkoisiin kaiuttimiin) joudun nostamaan pohjaa hieman. Ehkä pitäisi keksiä joku pieni kiila koneen alle jos käytän tätä joskus pöydällä. Koon ja keveyden vuoksi saattaa myös päästä useammin mukaan reissuille.

Toinen hassu juttu tällä koneella on että täällä selatessa kaikkien profiilikuvat ei näy, esim. minun ja Riitta-mummin. Sepon ja muiden kuvat näkyy normaalisti. Näkyy vain rasti kuvan paikalla. Esim. puhelimella taas näkyy kaikkien kuvat.
« Viimeksi muokattu: 06.06.16 - klo:07:25 kirjoittanut Mansipaani »