Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 7  (Luettu 39244 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #105 : 09.06.16 - klo:17:39 »
Pitäisi olla varmaankin normaalikokoinen Acer-läppäri ja iso näyttöruutu erikseen,
ja Windows 7, chromea ja Exploreria käytän.
Kyllä pelittää ja kestää...kuten vanhanaikaiset jutut yleensäkin.   :003: :023:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #106 : 09.06.16 - klo:17:49 »
Pitäisi olla varmaankin normaalikokoinen Acer-läppäri ja iso näyttöruutu erikseen,
ja Windows 7, chromea ja Exploreria käytän.
Kyllä pelittää ja kestää...kuten vanhanaikaiset jutut yleensäkin.   :003: :023:

Minulla on mökillä 24tuumainen ruutu, johon liitän 11tuumaisen läppärin. Kotona liitän tämän miniläppärin 55tuumaiseen televisoon ja katselen Youtubea ym. Kyllä kaikki koneet pystyvät käyttämään isoakin ruutua ilman ongelmia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #107 : 11.06.16 - klo:17:23 »
En kotimatkallani sitten käyttänyt kertaakaan nettiä, kun Ranskassa Juran departementissä yhdellä kämpingalueella "kävelyvauhtisesta" netistä kyyppäri oli vailla 2 euroa tunnilta. Minusta kallis hinta. Sainpahan sitten jutella muitten uteliaiden kanssa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #108 : 11.06.16 - klo:18:21 »
En kotimatkallani sitten käyttänyt kertaakaan nettiä, kun Ranskassa Juran departementissä yhdellä kämpingalueella "kävelyvauhtisesta" netistä kyyppäri oli vailla 2 euroa tunnilta. Minusta kallis hinta. Sainpahan sitten jutella muitten uteliaiden kanssa.

Hinnat ovat usein tolkuttomia myös hotellissa kuten 15€/ vrk. Sanon respan tytölle, että tuo ylittää meikäläisen kuukausimaksun kotona, mutta urputuksesta ei ollut minulle hyötyä. Toivotaan, että joskus jollekulle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #109 : 15.06.16 - klo:09:10 »
Pitäisi olla varmaankin normaalikokoinen Acer-läppäri ja iso näyttöruutu erikseen,
ja Windows 7, chromea ja Exploreria käytän.
Kyllä pelittää ja kestää...kuten vanhanaikaiset jutut yleensäkin.   :003: :023:

Acer-pöytäkone ja Windows jossa kymppi nyt vähitellen on alkanut toimia. Kasi oli aika kamala kokemus kun taas vanhat XP ja seiska hyviä.  Tämä pilvi josta en saa käyttöön mitään tilaa  on aika älytön, Applella nyt pääasiassa pitäisikin.

Applessa rasittavimpia ovat ylenintoiset neuvojatytöt jotka ovat kertoneet sinulle mikä on ongelmasi ja kuinka he kyllä ratkaisevat sen, kun vasta ehdit sanoa hyvää päivää. Yksikin piti yrityää saada ensin hiljaiseksi kunnes pyysin jonkun toisen.  Lopun perin tämä jokutoinen juuri tarvittiinkin ja sanoin toivovani että hän on minuutin ihan hiljaa ja vain kuuntelee niin ongelma ratkeaa nopeasti, oletan. 

 On yritetty ja onhan  hankalaa yrittää kahdella käyttöjärjestelmällä muttei sen pitäisi mahdotonta olla.
« Viimeksi muokattu: 15.06.16 - klo:09:16 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #110 : 15.06.16 - klo:09:47 »
Pukkaa tätä Windows 10ä ihan väkisin, edes aloitussivua ( minä) en saa vaihdetuksi enää Googlelle. Tässähän on kohta se tilanne josta sanotaan että jos et kumarra tätä konetta niin et osta mitään. Pitääkö elämä antaa näiden laitteiden hallittavaksi, vai miten omalla koneella voi käyttää ohjelmaa jota haluaa käyttää.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #111 : 15.06.16 - klo:10:07 »
Kyllä 10 tulee väkisin, mutta minulla siinä toimii kahdessa koneessa Google Chromessa Google aloitussivuna ilman ongelmia eli aloitussivu siityi vaihdoksen yhteydessä. Nyt kun siihen on tottunut niin ei se mahdoton ole ja se on paljon parempi kuin 8.
« Viimeksi muokattu: 15.06.16 - klo:10:18 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #112 : 15.06.16 - klo:10:55 »
En saa Googlea aloitussivuksi. Asensin Google chromen ja se itse ehdotti itseään aloitussivuksi jonka hyväksyin, mutta kun koneen käynnistää niin aukeaa aina 10 ekana. Google ei aukea edes kuvakkeista vaan on pakko kirjoittaa hakukenttään. Täähän on määräävän markkinatilanteen hyväksikäyttöä. Mikäs se tasaarvovaltuutetun numero taas olikaan...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #113 : 15.06.16 - klo:11:01 »
En saa Googlea aloitussivuksi. Asensin Google chromen ja se itse ehdotti itseään aloitussivuksi jonka hyväksyin, mutta kun koneen käynnistää niin aukeaa aina 10 ekana. Google ei aukea edes kuvakkeista vaan on pakko kirjoittaa hakukenttään. Täähän on määräävän markkinatilanteen hyväksikäyttöä. Mikäs se tasaarvovaltuutetun numero taas olikaan...

W10 tulee minullekin aina ensiksi, jonka jälkeen klikkaan Chromea ja siinä ensimmäisenä tulee Google
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #114 : 16.06.16 - klo:16:01 »
Koneelleni päivitettiin W kymppi kö se on . Ihan valmiiksi.Siinä oli kuitenkin kohta "en hyväksy" en ota tai sinne päin. Koneeni seikkaili sen jälkeen toista tuntia "etsii aiempia ohjelmia". Kun Delli lopulta pysähtyi, niin sieltä löytyi kaikki entinen. Tuntui oudolta, että tuolla tavalla tehdään.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #115 : 16.06.16 - klo:16:16 »
Mulla avautuu nätisti Windows 7:n työpöytä josta sitten kuvakkeesta avaan sen ohjelman
mitä haluan käyttää...esim. chrome...Excel...Acrobat...jne...
Toivottavasti tämä tilanne jatkuu, en kaipaa muutoksia...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #116 : 24.06.16 - klo:14:21 »
Zetori ei ole mikään rakkine, vaan se on hieno yksilö. Siitä oli nyt kuitenkin mennyt kaksi pulttia poikki. Aika hankalassa paikassa, että teetti työtä. Selälläni maaten sinne lopuksi yletyin. Väänsin niin tiukalle, että silmistäni löi kipunoita. Sorminiittokone ei tarvitse paljon hevosvoimia, mutta se ravistaa katkaistessaan ruohoa eestaas-liikkeellään. Voi olla niin, että perunamaata muokatessani pultit katkesivat. Jotenkin minua häiritsi katsoa, kun niittokone sillälailla "känötti" perässä. Kerta oli kiire, niin en ehtinyt vikaa hakea. Eihän näissä mökkeissä aina ole sopivia pultteja hyllyssä, vaan ne jostain löydetään tai sitten tehdään. Nytkin hitsaten ja jenkapakkaa käyttäen pultit sain aikaiseksi. Minulla on aie katkaista yhdeltä lohkolta luste, ja kun ävär on kasvanut läpi, sen sitten myrkytän. Saan Kaariinalle hyvän perunamaan ja muuhunkin käyttöön ensi kesäksi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #117 : 25.06.16 - klo:11:09 »
Heräsin aika varhain. Tällä iällä uni on niin herkästi karussa, ei siitä auta murehtia. Kun on aikaa jälkikasvun vieraisille tuloon ja Kuortaneen kisojen alkuun, niin katkaisin lusteen pellosta. En ole ihan varma, mitä luste tarkoittaa virallisesti, minulle se on kaikenlaista huonoa heinää, villiheinää. Sitten pesin painepesurilla sorminiittokoneen, annan sen kuivua katoksessaan ja voitelen Zetorin "erikoisöljyllä". Samalla pesin Zetorin takarenkaat ja niistä tuli puhtaat. Jos olisi ollut jotain uudistavaa silikonosuihketta, niin olisihan traktori uudistunut. Ei Zetori ymmärrä sellaisen perään. Kun painan pedaalia, niin Zetori nöyrästi nostaa kierroksiaan, sellaiseen se on parhaimmillaan.
Jospa huomenna ei olisi ihan pahaa sadetta, että nuoren väen kanssa pärjäämme. Mummi on viisas kaikenlaiseen seurusteluun.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #118 : 25.06.16 - klo:11:16 »
Lopetin äsken kesken, kun tuli "Ruut" niin väkevänä mieleen. Samalla sorminiittokoneella hänkin aikanaan hevosilleen heinää poikki niksutteli. Kyllä hänellä oli armolahjoja monenlaiseen, käytännöllisissä ja tietopuolisissa hommissa. Onneksi Kuortane avautuu, että pala kurkusta tulee niellyksi.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Riivatun rakkineet 7
« Vastaus #119 : 25.06.16 - klo:11:24 »
Taivaan Isän syvää läsnäoloa ja siunausta sinulle 1944 ja läheisillesi.