Kirjoittaja Aihe: Politiikkaa  (Luettu 44706 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #120 : 07.04.17 - klo:22:50 »
Sijoittamisesta en juuri mitään ymmärrä, etenkään osakkeista ja niiden tunnusluvuista ym. Mutta sen olen oivaltanut, että ajallinen hajautus toimii. Säännöllisin väliajoin tasasumma esim. rahastoon. Kurssien noustessa tulee automaattisesti ostetuksi kalliita osuuksia vähemmän ja vastaavasti alhaisilla kurssilla niitä kertyy enemmän.

Muuten olen esim. sijoitustuotteita puhelimessa tarjoaville vastannut: "Sijoitan vain omiin yrityksiini."

Se on vienyt niiltä puhdin ja puhelu päättyy nopeasti. Muunlaisten tuotteiden tarjoajia vastaan hyvä konsti on sanoa väräjävällä, hieman voimattomalla äänellä: "Minä olen jo eläkkeella"

Mt

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #121 : 09.04.17 - klo:09:41 »
Mitenkäs äänestetään kun posti ei tuonut ilmoitusta äänioikeudesta kuten tavallisesti?  Nyt kun en tilaa lehtiä olen hieman hukassa.  Mihin äänestämään ja onko tuo käytäntö nyt yhtäkkiä lopetettu?

Tällä kulmalla postinkulku takertelee pahoin. Älkää ehdottako postin informoimista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #122 : 09.04.17 - klo:13:54 »
^Ei se ilmoitus ole pakollinen äänestämässä käytäessä. Kuvallinen henkilökortit pitää olla.

vaalit.fi -sivustolta pitäisi löytyä äänestyspaikat, tai ainakin löysin linkin joka niitä lupaa, mutta ei ihan heti ensimmäisenä silmään osukaan. Käytettävyysongelma selvästi! Helsingin kaupungin sivuilta se vasta kömpelö viritelmä asioista löytyykin: http://www.hel.fi/www/Helsinki/fi/kaupunki-ja-hallinto/osallistu-ja-vaikuta/kuntavaalit/aanestysalueet-paikat/ Edit: No lopulta pääsin klikkaamalla palvelukartalle, joka on vähän parempi: https://palvelukartta.hel.fi/unit?service=29730

Esimerkiksi Malmitalo lienee siellä Malmilla asuvia lähellä äänestyspaikaksi.
« Viimeksi muokattu: 09.04.17 - klo:14:02 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #123 : 09.04.17 - klo:17:49 »
Äänestämässä tuli käytyä.
Eipä ole jäänyt äänestämättä yksissäkään vaaleissa 70-luvun alun jälkeen!!   :eusa_clap: :023:
Kohta sitten tulosillan seurantaa, ja netistä varmaan näkyy menikö oma ehdokas läpi,
varmaankin, sellainen ennakkotuntuma tässä.
Niin juu, ja eka äänestys tapahtui armeijassa ollessani.


Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #124 : 09.04.17 - klo:20:18 »
Ennakkoäänistä enimmät laskettu. Tämä vaihe vaali-iltaa on niin hauska, kun kaikki puoluejohtajat ovat mielestään voittajia  :109:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #125 : 09.04.17 - klo:22:36 »
Tuusulan yllätys eli naisenemmistö valtuustoon. Kahdeksasta eniten ääniä saaneesta kuusi on naista ja vain kaksi miestä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #126 : 09.04.17 - klo:23:43 »
Vielä jännitetään, kirivätkö Perussuomalaiset koko maan ääniprosentissa Vasemmistoliiton ohi. Veikkaan niin. Ja mitä sitten tapahtuu Perussuomalaisten puoluekokouksessa.

Jyväskylässä Vihreät nousivat suurimmaksi puolueeksi  :icon_eek:. Sen siitä saa kun opiskelijoita hyysää  :003:

Paitsi tulos, kiinnostaa katsoa, kuinka luettavia uutisia robotti osaa kirjoittaa: http://yle.fi/uutiset/18-248787

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #127 : 10.04.17 - klo:03:30 »
Mistä viherjytky johtui?

Sen nyt ymmärrän, että Jyväskylässä vihreät nousivat suurimmaksi puolueeksi, ja Nokiallakin vähältä piti (perinteinen duunarikaupunki on nykyään Tampereen esikaupunki). Mutta että jossakin muuttotappio-Kangasniemellä Pieksämäen, Mikkelin ja Jyväskylän kolmion keskellä kannatusnousu viime kuntavaaleista 3,3 % -> 11,8 %.  Miksi? Tuskin ne sikäläiset persu-äänestäjät laajalti vihreiden riveihin siirtyivät?

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #128 : 10.04.17 - klo:04:32 »

   Vahva puheenjohtaja


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #129 : 10.04.17 - klo:04:57 »
^Sama vahva puheenjohtaja heillä oli viimeksikin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #130 : 10.04.17 - klo:05:08 »

   ^ Hänellä on nyt enemmän kokemusta. Siksi hän on entistä vahvempi.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #131 : 10.04.17 - klo:06:50 »
Lainaus käyttäjältä: seppos link=topic=4405.msg198297#ms23,5g198297 date=1491766589
Tuusulan yllätys eli naisenemmistö valtuustoon. Kahdeksasta eniten ääniä saaneesta kuusi on naista ja vain kaksi miestä.

Lahteen tuli myös naisenemmistö.   Miehet 49 % Naiset 51 %. Nastolan liityttyä Lahteen painosuhteet muuttuivat hiukan.

SDP  30, 5 %      + 2 %
KOK  23,5  %       - 5,6 %
Vihr  11,4 %       + 6,3 %
Pers  9,0              - 5,8

Keskusta, KD ja Vas  n. 7 % kaikilla
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #132 : 10.04.17 - klo:06:55 »
Mistä viherjytky johtui?

Sen nyt ymmärrän, että Jyväskylässä vihreät nousivat suurimmaksi puolueeksi, ja Nokiallakin vähältä piti (perinteinen duunarikaupunki on nykyään Tampereen esikaupunki). Mutta että jossakin muuttotappio-Kangasniemellä Pieksämäen, Mikkelin ja Jyväskylän kolmion keskellä kannatusnousu viime kuntavaaleista 3,3 % -> 11,8 %.  Miksi? Tuskin ne sikäläiset persu-äänestäjät laajalti vihreiden riveihin siirtyivät?

Koulutetut nuoret ja viisaat vanhat ajattelevat eri tavoin kuin ns. vanhat puolueet.; Ilmastomuutosta, maahanmuuttoa ja koulutusta laajemmin . Some-viestintä on lobannut, ja Ville Niinistön ärhäkkä tyyli on purrut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #133 : 10.04.17 - klo:10:31 »
Koulutetut nuoret ja viisaat vanhat ajattelevat eri tavoin kuin ns. vanhat puolueet.; Ilmastomuutosta, maahanmuuttoa ja koulutusta laajemmin . Some-viestintä on lobannut, ja Ville Niinistön ärhäkkä tyyli on purrut.

Tarkoitatko, että laajemmalta kantilta noita luettelemiasi asioita, vai että muitakin asioita kuin ne?

Koulutuksestahan Vihreät paljon puhui ja Niinistö eilen televisiossa kyllästymiseen asti. En ehkä huomaa teeman mahdollista tärkeyttä, kun en ole itse missään koulutuksessa nyt, eikä ole lapsukaisiakaan sellaisessa. Ja edelleen sitä mieltä, että on se Kokoomuksenkin asialistalla perinteisesti ollut, ja kyllähän kokoomus maahanmuuttajia ottaisi oikein mielellään ja kyllä ne ilmastoakin ajattelevat, eivät vain savupiipputeollisuuden etuja (joskin tässä kohti puolue on aika jakaantunut).

Kokoomusta en kyllä voisi mitenkään äänestää, kun ei sitä äänestäessään tiedä, menisikö ääni koti - uskonto - isänmaa -aatteen kannattajalle, vaiko markkinaliberaalille, jolle mikään edellämainituista ei ole pyhää, kunhan kauppa vain käy.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Politiikkaa
« Vastaus #134 : 10.04.17 - klo:10:55 »
"Kukin taaplaa tyylillään". Äänestän vain kokoomusta ja aina.