Kirjoittaja Aihe: Siä 19  (Luettu 19069 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Siä 19
« Vastaus #15 : 15.08.14 - klo:16:08 »
Ihan vaan ikkunast kattoen ois pilvipouta. Tuulee niin jot, eiköhä se saetta jostain hae. Ainakii tuo ukkokulta käi äsken nyhtämäs kuivat matot naruilt aittaan.
Mie täälä sängynpohjass ryin ja yritän viihyttää ittiäin täll netill. Tull mieleen sana: rykimäaika. Vaan eihän tää sitäole. Kyll tää on ihan rehellinen keuhkoputkentulehus. Vaikk lääkär tuumas miun keuhoi kuuneltuaan, jott tänne o muuttanu skotlantilainen säkkipilliyhtye.  :003: 
Se uskals heittää huumorii, ku mie tietenki sonnustauduin Tällainen on nyt tilani -körttipaitaan. Vielä sisään astuessain rupes niin ryvittään, ettei miun tarvinnu sen kummemmin kuvailla tautia, ku sanoa, ett tämmän tähen tulin.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Siä 19
« Vastaus #16 : 15.08.14 - klo:16:23 »
Voi siu kansais !  Samal taval ryki yks vanha ukko eile ensiavus ko mie käin koipeeni näyttämäs. Sellasen yliäänikonneel hyö kassovat miu säärii jot vähä on pinnallist tukost ja tulehusta. Sen nää pitkät istumiset tappohelteen aikan saivat tehtyy. Jot kipiän oon miekii, vaa iha toisell taval. Nyt miulkii on lentokonesukat, vaik konneesee en mäne !
Tätähä mie en oo viel kokenutkaa. Lähes kaikki muu on jo käyty läpi. Ni syöpää ei oo ollu, mut Matil on ollu sitäkii lajjii.

Tääl mänj just ukkoskuuro ylitse. Hyvvää se ves tekköökii, mei nurmikol ja naapuri kuivil heiniil ja pyykeil ! :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Siä 19
« Vastaus #17 : 15.08.14 - klo:19:43 »
Satelee täälläkin nyt.
Meidän talossakin oli aikoinaan sellainen naapuri jolla oli tapana aina pyykit huuhteluttaa
pyykkinarulla, ja moneen kertaan, joskus siinä vierähti useampikin päivä.


Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Siä 19
« Vastaus #18 : 16.08.14 - klo:05:43 »
Aamu aikainen oli sumuinen.  :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Siä 19
« Vastaus #19 : 16.08.14 - klo:07:13 »
Kirkas, tyyni ja viileä. :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Siä 19
« Vastaus #20 : 16.08.14 - klo:07:35 »
Kirkas, tyyni ja viileä. :eusa_clap:

... eikä säässäkään ole valittamista.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Siä 19
« Vastaus #21 : 16.08.14 - klo:09:29 »
Todellakin, ulos mennessäni monta hienoa kuvaa. Rustingin peltikatosta auringon kuivattama vesihöyry ajelehti vähäisen tuulenvireen mukana Saarelle päin, ruohikossa tuhansia kimaltelevia vesipisaroita kuin timantteja ja nuori jänis-Jussi hypähteli edestakaisin, nakellen vuorotellen etu- ja takajalkojaan ylös, yrittiköhän niitä kuivata. En olisi halunnut luontokappaletta häiritä, mutta huomasin rusakon liian myöhään.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Siä 19
« Vastaus #22 : 16.08.14 - klo:11:12 »
Ai että on kylmä, aivan kananlihalla olen. Tosin hienoisia pienoisia flunssan oireita ilmassa- eipä ole sitäkään tullut sairastettua naismuistiin. Juuri nyt ikävöin suuresti hellettä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Siä 19
« Vastaus #23 : 16.08.14 - klo:11:22 »
Ai että on kylmä, aivan kananlihalla olen. Tosin hienoisia pienoisia flunssan oireita ilmassa- eipä ole sitäkään tullut sairastettua naismuistiin. Juuri nyt ikävöin suuresti hellettä.

Tiätkö, minä myös, flunssa jo kävi ja muutti siis teille. En viitsisi pukeutua niin järin. Enkä viitsi työtäkään tehdä kun helteellä ei voinut, luonnollisesti.

Sen verran pitää poutaa sadekuurojen väliä, että pitänee nyt kauppaan rynnistää. Kohta sataa taas. Täältä on syöty kaikki loppuun.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Siä 19
« Vastaus #24 : 16.08.14 - klo:11:33 »
Tiätkö, minä myös, flunssa jo kävi ja muutti siis teille. En viitsisi pukeutua niin järin. Enkä viitsi työtäkään tehdä kun helteellä ei voinut, luonnollisesti.


Minulla oli usein ennen niin että oli vain flunssan alkuoireita jotka vain katosivat päivässä parissa. Toivon että tämä on sellaista kun ei oikein ehtisi sairastaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Siä 19
« Vastaus #25 : 16.08.14 - klo:11:43 »
Aika monella kenen on vastustuskyky kunnossa ei onneksi muuta tulekaan kuin alkuoireita. Ja jos olet tippaakaan pujolle allerginen niin siitä saa jo flunssaoireita, samoin on pölyitiöitä luonnollisena ilmassa nyt vaikka miten puunaisi nurkkansa. Tsemppiä siis ja onnea.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Siä 19
« Vastaus #26 : 16.08.14 - klo:11:49 »
Aurinkoista nyt, ollut koko aamupäivä, lähes 20.
Vieläköhän pitäisi polkaista uimarannalle...tosin muutakin ajankulua...
ja maanantaina aukeaa uimahalli...kahtotaan..."Minne tie vie, sinne mennä tahdon"...eräs trubaduuri
sanoittanut ja säveltänyt meidän iloksi.
...niin...juu...laulu jatkuu minua kehoittaen..."olen matkalla mielin levollisin"...

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Siä 19
« Vastaus #27 : 16.08.14 - klo:11:53 »
Kiitosta vaan, Leena. Yritän hoitaa itseäni.

Poissa maisakai

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 760
Vs: Siä 19
« Vastaus #28 : 16.08.14 - klo:18:32 »
Kumma, miten keho on ilmeisesti jo sopeutunut helteisiin, kun nyt, tavallisella kesäilmalla 19 asteessa, paleltaa koko ajan. Tulimme mökille, joka on ollut tyhjillään jonkin aikaa, joten sisällä on vielä viileämpää kuin ulkona. Toivottavasti ei ole flunssa tulossa sen enempää tänne kuin muillekaan. Uintivesi saattaa tuntua lämpöiseltä, kun ilma viilenee. On nimittäin sattunut olemaan viileä vesi joka kerta kun olemme tänä kesänä mökille päässeet.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Siä 19
« Vastaus #29 : 16.08.14 - klo:18:42 »
Mulla on nyt välillä mukamas liikaa vaatetta ja sitten taas välillä muka liian vähän.
Tuli niin äkkiä helteiden jälkeen tämä keli...vähän viileämpää.
Mutta tosi kaunis, aurinkoinen päivä on ollut.
Aikaisin aamulla oli hetken ihan usvaa ja sitten kirkastui ja alkoi aurinko paistaa.