Kirjoittaja Aihe: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )  (Luettu 25410 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #15 : 04.01.14 - klo:14:38 »
Niinpä. Valmistan tänään minulle ja poikaystävälleni lempeän tulista kasvissosekeittoa
sekä käymme vuohenjuustosalaatilla 2 yhen hinnalla cityshoppari-kortilla.
Pitäisi kyllä ruveta uimaan 2-3 kertaa viikossa, se on hyvä laji ylipainoiselle.
Kahden vuoden aikana on kyllä ollut henkistäkin kuormitusta enemmän.
Kaveri teki 2 vuotta sitten itsemurhan ja minä erosin ja palasin yhteen nykyisen poikaystäväni kanssa v.2012 syksyllä 8 kertaa,
kun hän oli maniassa. Sitten välillä oli toinenkin mies ja sekin päätyi eroon 4 kk:n kuluttua ja palasin pitkäaikaisen poikaystävän kanssa yhteen.
Nyt olisin vireessä yrittämään skarppausta liikunnassa ja ruokavaliossa.
Elämä on kemiaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #16 : 04.01.14 - klo:16:52 »
Niinpä. Valmistan tänään minulle ja poikaystävälleni lempeän tulista kasvissosekeittoa
sekä käymme vuohenjuustosalaatilla 2 yhen hinnalla cityshoppari-kortilla.
Pitäisi kyllä ruveta uimaan 2-3 kertaa viikossa, se on hyvä laji ylipainoiselle.
Kahden vuoden aikana on kyllä ollut henkistäkin kuormitusta enemmän.
Kaveri teki 2 vuotta sitten itsemurhan ja minä erosin ja palasin yhteen nykyisen poikaystäväni kanssa v.2012 syksyllä 8 kertaa,
kun hän oli maniassa. Sitten välillä oli toinenkin mies ja sekin päätyi eroon 4 kk:n kuluttua ja palasin pitkäaikaisen poikaystävän kanssa yhteen.
Nyt olisin vireessä yrittämään skarppausta liikunnassa ja ruokavaliossa.

Onnea ja sitkoa matkaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #17 : 04.01.14 - klo:17:34 »
Uimaan vaan, se on laji jossa ei luut säry, ainakaan altaassa. 
Helppo väsyttää itsensä ja näkee hyvin kehittymisensä.    :kahvi:

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #18 : 04.01.14 - klo:17:56 »
Pitää ainakin yrittää..kiitos neuvoista ja hengessä mukana olosta.
Asun 300n metrin päässä uimahallista. Nyt ostettiin poikaystävän kanssa karkin sijasta ananasta ja viinirypäleitä.
Elämä on kemiaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #19 : 05.01.14 - klo:13:23 »
Uimaan vaan, se on laji jossa ei luut säry, ainakaan altaassa.  
Helppo väsyttää itsensä ja näkee hyvin kehittymisensä.    :kahvi:

Mutta ensin pitäisi ostaa uimapuku. Ei säry luut altaassa, mutta hermo menee sovituskopissa. Helsingissä olisi tietysti Yrjönkadun halli, jossa moista vermettä ei tarvita, mutta tänne sisämaahan ei sitäkään iloa ole suotu.

Läski on vettä kevyempää eli kelluu, siksi olenkin kestävä uimari enkä altaassa tai järvessä lilluessani pahemmin väsy. Jos uintiliikunnalla onnistuu laihtumaan niin sen myötä harjoitus muuttuu automaattisesti raskaammaksi kun kropan rasvaprosentti pienenee.

"Leipään" palatakseni, minusta suklaa on yksi karkin alalaji. Onko asia teistä jotenkin toisin? Jos suklaa ei ole karkkia, niin mikä kaikki sitten on? Onko lakritsi, onko toffee? Entä irtokarkkimyymälöiden (huonolaatuiset) irtosuklaat?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #20 : 05.01.14 - klo:15:47 »
Mutta ensin pitäisi ostaa uimapuku. Ei säry luut altaassa, mutta hermo menee sovituskopissa. Helsingissä olisi tietysti Yrjönkadun halli, jossa moista vermettä ei tarvita, mutta tänne sisämaahan ei sitäkään iloa ole suotu.

Eikös tukevammille naisille ole myös biksuja. Toisaalta esim. valkoinen kokouikkari on kyllä aika seksikäs  :P

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #21 : 05.01.14 - klo:18:48 »
Uikkareita on valmistetaan vaikka norsuille.
Tiedättekö mitä sanottiin norsu-pariskunnalle Teidän häissä?
Kärsikää toisianne.
Tavoite on kuin syötävä norsu, jota pureskellaan pala kerrallaan.
Kaverini ei edes kehtaa käydä ylipainonsa takia uimassa. :icon_sad:
Harrastan kyllä mielummin vesijuoksua kuin uintia, se ei tee niskoja kipeäksi ja on tehokasta keskivartalolle.

Kävimme poikaystäväni kanssa tänään ja eilen syömässä cityshoppari-tarjouksella 2 yhen hinnalla salaattia,
eilen Wrong Asian kitchenissä vuohenjuustosalaattia ja tänään CIAO-kahvilassa savumozzarella-salaattia.

« Viimeksi muokattu: 05.01.14 - klo:18:52 kirjoittanut AKUANKKA313 »
Elämä on kemiaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #22 : 05.01.14 - klo:18:54 »
Tämän vuoden grillikausikin tuli eilen avatuksi. Viimevuotinen loppuikin jo 3.12 2013 :003:, joten talvitauosta tuli tavanomaista pitempi. Parina aikaisempana vuonna taukoa on ollut joitakin tunteja, kun olemme olleet uudenvuoden mökillä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #23 : 14.01.14 - klo:11:30 »
Ruokin varikset. Ne saivat ylijäämäleipää. Itse saimme leivinuunissa haudutettua silakka-sipuli-tomaatti-juustopaistosta.
Kiitos meidän molempien puolesta ! :051: :051:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #24 : 15.01.14 - klo:21:14 »
Myöpä syötiinki tänään maukasta matikkasoppaa.  :023:
Se on Heikin päivä lähestymässä ja matikan kutuaika. Nyt vain on niin huonot jäät, ettei oikein pyytimiä saa järveen. Pitää tyytyä K-marketin matalikkoon. Siellä huonona puolena on, että mateet on valmiiksi nyljetty ja perattu. Kalastajat vievät itse arvo-osat: mädin ja maksan. Saalis on kyllä varmempi kuin järvestä.
Pyryharakka

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #25 : 19.01.14 - klo:15:45 »
Tänään kirjolohikiusausta ja nyt päälle  :kahvi:

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #26 : 21.01.14 - klo:17:31 »
Iltasanomista luin jutun, jossa kerrottiin, miten voi nelihenkinen perhe säästää vuodessa jopa 10 000 euroa ruokamenoissa. Perustui siihen, että tehdään itse kaikki alusta asti, iso säästö oli laskettu sille, ettei syö työpäivinä valmista lounasta ravintolassa vaan syö kotoa tuotuja edellisen päivän tähteitä. ( se kymppitonni tuli vasta tästä lounasjutusta)

Mukavia esimerkkejä, samat ruoat ja hintavertailu sen mukaan, oliko esim. siskonmakkarakeitto itse tehtyä vai einesruokaa.

Pitäisiköhän vihdoinkin opetella taikinan teko yleiskoneella ja alkaa leipomaan leivät itse. Muut ruoat tehdäänkin jo pääasiassa itse.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #27 : 21.01.14 - klo:19:18 »

Pitäisiköhän vihdoinkin opetella taikinan teko yleiskoneella ja alkaa leipomaan leivät itse. Muut ruoat tehdäänkin jo pääasiassa itse.

Kyllä kotitekoinen siskonmakkarakeitto on parempaa. Toisekseen teemme viilit kotona käyttäen kaupan viiliä aluspiimänä. Viili ei kestä kuljetusta ja siksi kotitekoinen on paljon maukkaapi ja laadukkaampi. Nyt kaksin emme juuri leivo itse, mutta varhemmin tein joka pyhäilta taikinan ja sinne kelpasi kaikki kaurapuuronjämistä alkaen lisänä leseitä, kaurahiutaleita jne. Vaimo halusu yleensä leipoa ne. Älkää kysykö resptiä, mutta mitä löytyy on hyvä ja joka kerta ainutkertaiset.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33766
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #28 : 21.01.14 - klo:19:33 »
Ei millää miul onnistu kymppitonnin säästämine, ko meil männöö ruokaa vuuves just sen verra. Siihe kuuluu jo koirakii ruuvat. Eihä meit koton ole ruokakunnas ko kaks, mut keskimääri kuitenkii neljää melkee ruokitaa.

Tännää keitin taas ison kattilallisen kaalisoppaa. Kilo kaalii+ rasia hapankaalii ja 400 rammaa sikanautaa ja yks porkkana. Uunipuuroo paan nyt usein uunii ko sitä lämmitetään pakkasiil sähkön säästämiseks.

Marjarahkaa teen isse ja hetelmii on ain tarjol.  Nää on näit mei mummoi konstii. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kiitos jokapäiväisestä leivästä. ( Ruokajuttua )
« Vastaus #29 : 21.01.14 - klo:21:48 »
Meillä on samanlaista. Hellalla ja leivinuunilla vaimo kokkaa. Leipää ei leivota, muut paljolta itse. Kymppitonnia mekin vähän kummastelimme, mutta kahden seniorin ruokatalous on aivan muuta kuin lapsiperheiden.