Kirjoittaja Aihe: Missä vietät joulun?  (Luettu 4217 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Missä vietät joulun?
« : 07.12.09 - klo:14:17 »
Joulun voi viettää monessa paikassa
Kotona yksin tai kaksin
Omassa kodissa kera lasten ja lasten lasten
Mummolassa
Ulkomailla, vaikka Israelissa
Kotimaisessa lomakohteessa

Meillä tulevat melkein kaikki lapset kotiin paitsi yksi, jolla on jouluna business seminaari, jossa hän on puhujana. Se sattuu olemaan Israelissa. Laten lisäksi tulevat heidän kumppaninsa ja se ainoa lasten lapsi.

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #1 : 07.12.09 - klo:14:38 »
Kotona kera oman perheen, jos Jumala suo.    :111:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #2 : 07.12.09 - klo:15:28 »


    Eiköhän tuo joulu jollahda kotona Vantaalla niin kuin viime vuonna ja sitä ennen ja... Kerran olen ollut joulun Lyypekissä, Saksassa; kerran joulu suhahti perheen kera Riikassa, Latviassa. Vuonna 2000 nelihenkinen väkemme vuokrasi hirsimökin Lapuan Simpsiöltä. 1980- ja 1990-luvulla olin/olimme jouluisin sangen usein Lapuan Leivontiellä. Pukkina oli kerrankin näyttelijä Esko Nikkari. Kyllä pelitti.

   Kun tässä körttifoorumilla nyt olen, niin kertoa kai voin, että virsiä olemme veisanneet tai ainakin kuunnelleet ( lukuisilta levyiltä ) joka joulu. Jouluevankeliumin olemme lukeneet jokseenkin joka joulu.

   Kirkkoonkin olemme useimmiten päässeet jossain vaiheessa ( ennen joulua, jouluna tai heti sen jälkeen ). :114:  :111 :111:

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #3 : 07.12.09 - klo:16:47 »
Olen joulun vanhempien luona, odotan jo innolla sinne pääsyä, nyt itsenäisyyspäivänäkin olin. Tosin hain joululomaksi töitä ja sain niitä sitten 23-24.12, tosin onneksi jouluaattona menee meidän apteekki jo klo 13 kiinni, niin pääsee ajoissa joulunviettoon.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #4 : 07.12.09 - klo:17:25 »
Vuodesta 1964 alkaen olemme viettäneet aina aaton omassa kodissamme. Lapset, vanhemmat, aiemmin poikamiesveli, Matin veli perheineen, lapsenlapset ym.

Nyt on vanhempi tytär kutsunut koko suvun syömään Joulupäivänä. Tapanina on joskus ajeltu Padasjoelle sukuloimaan.

                                                  :054: :icon_xmassmile:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

santtu-62

  • Vieras
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #5 : 07.12.09 - klo:17:31 »
Sillan alla... tulen loimuessa... HK. maksalaatikko kädessä...

               :059:
                         :icon_xmaswink:    :icon_xmascool:   :icon_xmaswink:
                   :icon_xmaseek:
                                               :icon_xmassmile:

myyrä

  • Vieras
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #6 : 08.12.09 - klo:09:53 »
Yksin kotona lueskellen ja jouluista musiikkia kuunnellen. Täällä on menossa joulukuun pinnakisa, johon osallistun. Kuka näkee maakunnan alueella joulukuussa eniten lintulajeja. Siis myös jouluna retkeilen. Pinnoja on repussa nyt 31 ja kaikki tavalliset lajit on hoidettu. Metso on paras tähän mennessä.

Käyn jouluna myös kuusimetsässä viemässä jouluiloa tiaisille ja puukiipijälle.  :icon_xmassmile:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #7 : 08.12.09 - klo:12:31 »
Olen meiän perheessä "jouluvastuussa". Teen ruoat, hankin viinit, panen olohuoneen joulukuntoon.Vien kaverille ja naapurille jouluviinit. Jouluvastuu oli viimeksi 2007. Nyt se on taas. Ei vaiskaan, mielelläni puuhaan joulua ja hyvää mieltä perheelle. Lahjoja ei paljon anneta vaan tärkeätä on kokoontua yhteen ja viettää joulu rauhallisin mielen. Tiedän, että jouluvastuuta seuraa väsymys. Eli toisena joulupäivänä aion pääasiassa olla torkulla ellei pakoteta elokuviin.
Acta, non verba.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #8 : 08.12.09 - klo:16:34 »
Saapa nähdä missä ja miten  :002:  Olen siirtänyt perinteet lapsilleni, ja saatan mullistaa joulun vieton omalta osaltani. Systeemi on vielä kehitteillä.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #9 : 08.12.09 - klo:16:53 »
Kotona, ihan omassa hyvässä seurassa  :icon_xmaswink:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #10 : 09.12.09 - klo:00:14 »
Ihka omassa kodissa, oman perheen kesken. Vävykokelas tulee käymään, mutta häenelle sattui nyt työvuoroja jouluksi. Saattaapa siis Tiitiäinenkin hipsaista jossakin vaiheessa rakkaansa luo.

Mukavaa, että Myyrä on palannut foorumille. Olenkin jo ehtinyt olla huolissani.  :039:
Pyryharakka

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #11 : 09.12.09 - klo:15:40 »
Mummalla. Se on must!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #12 : 10.12.09 - klo:19:29 »
- Koko suku kimppaan. joskus läkähdyttää mutta siin on nämä joista syistä kestää (se on välillä aika kamalata):  Nuorimmat lähtee kohta ja niin lähtee vanhimmatkin. Niin pitkään kimppaan kuin se on yhteinen päätös (miunä häviin ne äänestykset)  kuin heitä vielä saadaan samaan pöytään.  Luulen että jos nyt eletään oletetusti niin pari vuotta, ja katuisin jos ei komplikaatioita nyt kestäisi. Jälkikäteen se kulloinkin koettu dramatiikka (uh huh) ain unohtuu.  Tämä on jälkikasvulle juttu, josta ne puhuu syyskuusta alkaen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #13 : 10.12.09 - klo:20:37 »
Me ollaan suunniteltu Rheespun kanssa että oltaisiin nyt ensimmäistä kertaa ihan meidän kotona, ei mennä kylään eikä kutsuta ketään kylään. Viimevuosien sukulaisjoulut ovat olleen sellaista tulenpalavan hässäkkää, että nyt voisi kokeilla ihan vain möllöttää kotona. Viihdykkeenä on LOSTin 5. tuotantokausi...

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Missä vietät joulun?
« Vastaus #14 : 12.12.09 - klo:01:09 »
Joo, tiedän nyt. Mutta tunnustan vasta joulun jälkeen.  :icon_cool:
Oi rakas Jeesus, suloinen