Kirjoittaja Aihe: Tanssin ilo  (Luettu 12118 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tanssin ilo
« Vastaus #30 : 08.11.10 - klo:16:28 »
Lainaus käyttäjältä: jampe
hyvin voisi syyttää esim. kirvestä siitä että niin moni on kirveen kautta päässyt hengestään.

Onkin useita eri yhteyksiä ja tapoja, joissa kirveen käyttö on ehdottomasti kielletty juuri siksi, että sen käyttö voi aiheuttaa vaaratilanteita.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tanssin ilo
« Vastaus #31 : 08.11.10 - klo:16:37 »

Kantritanssia tanssin

Vaikka nyt en jaksa ku vähän liikutella sormia..
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tanssin ilo
« Vastaus #32 : 08.11.10 - klo:16:55 »
Ah, tuostapa muistui takavuosien Euroviisujen kisat Belfastissa. Väliaikanumeroja oli Riverdance-ryhmä. Henkeä haukkoen sitä katsoin. En ollut koskaan nähnyt mitään yhtä hienoa.
Nythän siitä on tullut kai tämä rivitanssi-innostus. Orimattilassa napsuttavat kovasti jalkaa stetsonit päässä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tanssin ilo
« Vastaus #33 : 08.11.10 - klo:18:00 »
olen käynyt bogoamassa... en tiedä mitä tanssia se on... voipi olla, että se on kaikenlaista tanssia... yli 30 vuotta sitten...

Aika monet muutkin...  :003:

http://www.youtube.com/watch?v=0gfbu63Cyh0
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Tanssin ilo
« Vastaus #34 : 08.11.10 - klo:19:58 »
Juu, osaan charlestoniakin.


Valtavan hieno tanssi, samoin kuin muutkin swing tanssit. Nykyäänhän on isommissa kaupungeissa oikein seuroja joissa varta vasten harrastetaan swing-tansseja tai oikeastaan rock´n swing-tansseja ja niissä kyllä tanssitaan Charlestoniakin, Shaq:ia, Lindy Hop:ia ym. legendaarisia tanssilajeja. Itsellä ei taida enää taipua kaikki tuollaiset, ovat niin vauhdikkaita mutta onhan se mukava katsella kun nuoret menevät. Olemme yrittäneet saada lapsiamme innostumaan tuollaisista ja tytär olisikin kiinnostunut mutta ei täällä susirajalla harrasteta kuin näitä perinteisiä lavatansseja ja ne taas eivät kauheasti nuorisoa kiinnosta, -ainakaan vielä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tanssin ilo
« Vastaus #35 : 10.11.10 - klo:21:46 »
Tässä hikipedian näkemys tanssista.  :003:

http://hiki.pedia.ws/wiki/Tanssi
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Tanssin ilo
« Vastaus #36 : 10.11.10 - klo:22:07 »
Kyllä minäkin osaan kaikki lakuviitat ja jivet tanssia, mutta en viitti..:icon_redface:
Nuarenamiähenä tuli käytyä pääkaupunkiseurulla asues Niämisten pariskunnan tanssikurssit ja siitä on oikeen toristuksekkin. Niämisillä oli reilut kymmenkunta Suamenmestaruutta tanssikilipaaluusta, notta melekoonen Travolta oon :003:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tanssin ilo
« Vastaus #37 : 10.11.10 - klo:23:44 »


 Tanssin harvakseltaan - minulla on papin jalat, vaikka en pappi olekaan! :icon_lol:

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Tanssin ilo
« Vastaus #38 : 16.11.10 - klo:16:51 »
Mikähän pappi mahtoi kerran ollakaan joka kirjoitteli tanssimisesta siihen tapaan, että papeille sopivampi ilon ilmaus voisi olla  polkka. Sehän on vähän sellaista tonttuhyppelyä.  Tyhmempi kansanosa voi sitten vaikka humpata tyrät rytkyen ja posket punaisina. Suomalaiskansallisesti suositut tanssilajithan on kaikki vähän sellaista "hilipatipippaa"-osastoa...

Tiedättekö muuten miksi uskovaiset paheksuvat seisaaltaan rakastelemista?  -No siksi että sehän voisi johtaa tanssimiseen!

http://www.youtube.com/watch?v=Ne4u6p3-LTU

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tanssin ilo
« Vastaus #39 : 16.11.10 - klo:17:16 »
Paheksutaanko me seisaaltaan rakastelemista :082: :081: :119:?

 Toisen kautta ---  onko Leenakaan nyt loppujen lopulta mikään uskovainen tai mikään vainen tai lainen tai  isti tai nisti.
Olis kyllä suurta jos voisi olla kristitty ja  :-\ muutenkin kun nimeltä ja sanovathan ne jotkut että jos jo itteksensä veisailee on körtti  :kahvi:.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.