Kirjoittaja Aihe: Mitä luet nyt/viimeksi  (Luettu 164138 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #60 : 05.05.05 - klo:11:41 »
Nyt on menossa F. H. Burnettin Salainen puutarha. Se oli lempikirjani joskus vuonna kivi ja luen sitä varmaan toistakymmentä kertaa. Mut se vaan on niin ihana.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #61 : 06.05.05 - klo:11:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Nyt on menossa F. H. Burnettin Salainen puutarha. Se oli lempikirjani joskus vuonna kivi ja luen sitä varmaan toistakymmentä kertaa. Mut se vaan on niin ihana.


Silloin kun luin sen ensimmäistä kertaa, niin tuskaahan se oli, ainakin alku.
Niin synkkä, niin tylsä. Mutta siihen aikaan oli vielä jotakin periaatteitakin itsellä, kuten "Jos aloittaa kirjan, se on luettava loppuun".

Voi niitä aikoja.

Mutta sitten kun päästään puutarhaan, niin kyllä kelpaa. Niitä puutarhakohtia minä rakastin.
Oma, salainen puutarha!
Ja korkeat muurit!
Lukittu ovi!
Vau.

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #62 : 09.05.05 - klo:18:12 »
Nyt lähtee käyntiin "Popol Vuh" -maya-quiche intiaanien kadonneesta kultuurista kootut tarinat.

*Kiinostus maximus*
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Hölkänen

  • Vieras
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #63 : 09.05.05 - klo:21:21 »
Holton: An Introduction to Dynamic Meteorology. Tentti huomenna.  :?

Pyyhepäivä onkin hyvä idea. Ollaan kenttäkurssilla Juupajoella silloin; pyyhe vain kainalossa aamusta asti ja illalla sitten uimaan.  8)

Seuraava romaani jonossa on Dostojevskin Rikos ja rangaistus. Syksyllä luin Karamazovin veljekset - aijai mikä teos! Ukko Fjodorilta ei sydäntä puuttunut.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #64 : 10.05.05 - klo:10:00 »
Musta tuntuu, että pyyhepäivän jälkeen mun luokka ei enää puhu mulle  :lol:
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa mari

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #65 : 10.05.05 - klo:10:19 »
Pitäisi lukea opetushallinnon perusteita, mutta täällä minä vain istun atk-luokassa. ja eilenkin yritin vaan saada omaa nettiä toimimaan, vieläpä ilman tulosta... :(

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #66 : 16.05.05 - klo:22:10 »
Onni Palasteen "Sissi rajan takaa" menossa nyt. Aika mielenkiintoinen on, kun sodassa kaatuneen kaukopartiolaispappani sieltä löysin. Eipä tuota sotakirjallisuutta muuten liiemmin olekaan tullut luettua.

Niin ja pitäisi lukea kirjallisuutta tietojärjestelmien teoreettisista lähtökohdista, yippee.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #67 : 17.05.05 - klo:08:52 »
Kurt Vonnegutin Galapagos tässä kuluileepi. Saatan olla hieman mielikuvitukseton, mutta kun ei Paasilinnan Rohkeutta löytynyt, niin eksyneen hämmentyneen näköisenä hakeuduin turvalliselle Vonnegut-hyllylle.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #68 : 17.05.05 - klo:13:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Kurt Vonnegutin Galapagos tässä kuluileepi. Saatan olla hieman mielikuvitukseton, mutta kun ei Paasilinnan Rohkeutta löytynyt, niin eksyneen hämmentyneen näköisenä hakeuduin turvalliselle Vonnegut-hyllylle.


Muistithan että ei ole proosaosatolla(Rohkeus siis)?Uskon että muistit, mutta varmistan vain.
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #69 : 17.05.05 - klo:14:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"
Kurt Vonnegutin Galapagos tässä kuluileepi. Saatan olla hieman mielikuvitukseton, mutta kun ei Paasilinnan Rohkeutta löytynyt, niin eksyneen hämmentyneen näköisenä hakeuduin turvalliselle Vonnegut-hyllylle.


Muistithan että ei ole proosaosatolla(Rohkeus siis)?Uskon että muistit, mutta varmistan vain.


Itse asiassa en muistanut (luulin, että ko. kirja oli proosanmoinen), mutta ei sen väliä, koska X-sukupolven jäsenenä toki tarkistin tietokoneelta. Lainassa oli. Perhana.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Juho A.

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 239
    • http://www.juhoasikainen.pp.fi
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #70 : 27.05.05 - klo:17:05 »
Gaston Leroux - Oopperan kummitus

Äärettömän hyvä.

JOS olet romantikko.
Rooliinsa tykästynyt taivaanrannanmaalari

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #71 : 28.05.05 - klo:16:59 »
fruit basket 4 mangaa!!!!! vähän on ihuna=)
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #72 : 28.05.05 - klo:21:23 »
Terry Prachettin kirjoja lainasin kirjastosta ja niitä kahlaan läpi.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #73 : 29.05.05 - klo:13:57 »
Saarikosken "Asiaa tai ei" menossa parhaillaan vaikka pitäisi kokeisiin lukea. Mutta lienee universaali totuus, että hyvää ja kiinnostavaa kirjaa lukee mielummin kuin tylsää.

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
« Vastaus #74 : 29.05.05 - klo:22:07 »
Mitäs tässä Eino Leinoa ja L.Onervaa....

Mutta eikös se olekin ihan tyhmää kun ne idiootit menee tekemään jonkun markkinamarkkina leffan siitä linnunradan käsikirjasta liftareille! Pöh! ja Pöh! Mokomat. Taas yksi tapaus leffalla-pilataan-hyvä-kirja   -arkistoon. En kyllä mene kattomaan. Jos ystävämme Douglas vielä eläisi, ei hän ikinä  olisi moiseen suotunut!

Samasta aiheesta... Linnunradasta tehty kuunnelma on muuten aivan mahtava (myös suomeksi). Ylen radioteatterin näyttelijät osaavat asiansa. Kuunnelkaa!
työnsin pääni vesimeloniin