Kirjoittaja Aihe: Mitä luet nyt/viimeksi  (Luettu 164131 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #30 : 27.03.05 - klo:18:23 »
Hee, mulla ei oo muutakaan luettavaa, ni HUn kuvastot vuodelta 1984.. Jättekivaa luettavaa ;)
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Henri

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 78
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #31 : 28.03.05 - klo:20:28 »
Nyt on menossa Linnan Täällä Pohjantähden alla osa 2...

Poissa Tsimi

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 1
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #32 : 29.03.05 - klo:15:22 »
Täl hetkel luen Ilkka Remeksen "Itäverta" ja Jani Mikkosen "Riimi Riimistä" -kirjoja.. Tai siis ne on kesken.
- Tanppa -

Poissa Heli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #33 : 07.04.05 - klo:17:23 »
Viron kirjallisuuden kurssia varten luin Karl Ristikiven Inimese teekond-nimisen runokokoelman, joka löytyy myös suomennettuna nimellä Ihmisen matka. Ja oli muuten positiivinen yllätys! En yleensä lue runoja, mutta ehkä pitäis...

'Myös sisiliskon kulku kivellä jättää jäljen,
vaikka emme sitä näe.
Jokainen ajatus, joka tulee ja menee,
pysyy jossakin tallella.
Se, minkä lahjoitit hymyillen,
voi joskus loppua,
mutta hymy jää.
Ilo, jota et osannut tavoitella,
jää odottamaan ikuisesti.
Jopa sanomatta jääneet sanat
on lausuttu ajatuksissa
ja pantu jonnekin talteen.
Kuinka muuten meidän lyhyiden päiviemme määrä
voi täyttää ajan äärettömät sammiot.
Kuinka muuten yksi silmänräpäys
voi vierittää kiven paikoiltaan.

Se, jolle on annettu vähän,
kantaa sitä sydämessään.
Se, jolle on annettu paljon,
tuhlaa kaiken.

Kaikkien teiden pituus ajassa on sama.'


-Karl Ristikivi-

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #34 : 07.04.05 - klo:20:33 »
Luin Douglas Adamsin; Sielun pitkä pimeä teehetki..

oli muuten kummallinen kirja...
-JuuSo-

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #35 : 08.04.05 - klo:08:47 »
Lainaus käyttäjältä: "-JuuSo-P-"
Luin Douglas Adamsin; Sielun pitkä pimeä teehetki..

oli muuten kummallinen kirja...


Mä aloitin sitä. Enkä jaksanu.
Itse luin viimeksi Eddingsin Reginan laulun.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #36 : 08.04.05 - klo:08:49 »
Juu-u, siihen kirjaan pitää asennoitua että sen jaksaa lukea... Tiukkaa teki minullakin..  :lol:
-JuuSo-

Poissa MillaB

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 93
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #37 : 08.04.05 - klo:13:58 »
Alkoi jo hävettää, kun en ollut Da Vinci -koodia lukenut, joten sitä nyt luen kaiken koeviikkokirjallisuuden ohella. Mutta täytyy kyllä tunnustaa, että nyt kun olen tällainen väsynyt opiskelija niin on lukemiset jääneet vähemmälle...
"On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Poissa Jenna

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 4
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #38 : 25.04.05 - klo:20:27 »
Luen tällähetkellä KK kuolemankauppiasta, joka kertoo entisestä narkkarista joka tuli uskoon. Se on ihan mielenkiintoinen tositarina. Odotan, että veli tulee opiskelemasta niin se tuo mulle Da Vinci-koodin.  Kiinnostais lukea se, kun siitä on ainakin sanottu että se on hyvä kirja.
Ja sitten mulla on ollu jo muutama vuosi kirjahyllyssä Taru sormusten herrasta ja oon mä edistyny siinä. Sain just ekan osan luettua. (:

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #39 : 25.04.05 - klo:20:57 »
Eilen luin kirjan In Watermelon Sugar - Richard Brautiganin kirja, joka oli ennen kaikkea hienoa luettavaa ja vain toisarvoisesti outo vaikkakin se oli dominoivampi piirre - ja Neil Gaimanin Coralinen - kiitos Aura! Aloitin Erlend Loen Supernaiivin ja pahoitin mieleni kun löysin Aukusti Oravaisen Erämaan profeetan (elämäkerrallinen novelli jostain P. Ruotsalaisesta, kuka liekään) jonka sain rippilahjaksi enkä ole vieläkään ehtinyt lukea. Minulla on pöydällä arviolta tusinan verran keskeneräisiä kirjoja, aina aloittaa uuden kun siltä tuntuu eikä sitten ehdi kaikkia lukea...

ps. Saarikoskea luen aina

psps. kannattaa lukea kirja nimeltä The Truth and Fiction in The Da Vinci Code tai jotain, se esittää mielenkiintoisia näkemyksiä mainitusta opuksesta.

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #40 : 26.04.05 - klo:11:00 »
Dostojevski edelleen kesken.Hieman laiskistunut.Alennusmyynnistä poistin Pirsigin Zen ja moottoripyörän kunnossapito -teoksen, joka on myöskin kesken.
Lisäksi pitäisi lukea kouluun Hamlet.
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #41 : 26.04.05 - klo:11:46 »
"And what is good, Phædrus,
 And what is not good...
 Need we ask anyone to tell us these things?"

ja härripotteri2 menossa!

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #42 : 26.04.05 - klo:11:49 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
"And what is good, Phædrus,
 And what is not good...
 Need we ask anyone to tell us these things?"



Näinpä.
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #43 : 26.04.05 - klo:12:15 »
Laura Honkasalo - Sinun lapsesi eivät ole sinun

Tätä lukiessa olen miettinyt, että miten sitä saisi ihmiskuvansa niin aidoiksi ja luonteviksi kuin esim. Honkasalo on nähdäkseni saanut. Nellin lapsuudesta löytyy niin paljon itselle tuttuja tuntemuksia, joita on luullut jo unohtaneensa. Vai onko nämä sellaisia, jotka palautuu mieleen ja joita oppii kun vanhenee/saa lapsia, ym?
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa saarushka

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #44 : 26.04.05 - klo:13:09 »
Joku täällä kertoi aloittaneensa Erlend Loen Supernaiivin lukemisen. Minäkin tartuin eilen kyseiseen teokseen ja se vaikutti mielenkiintoiselta. Jatkan lukemista tänään, kunhan pääsen kotiin.

Olen yleensä todella hidas lukija ja kirja saa olla mielestäni erittäin mielenkiintoinen, jotta sitä ahmien lukisin. Tällaisia hyviä lukukokemuksia minulle ovat olleet muiden muassa William Goldingin Kärpästen herra, Leon Urisin Exodus, D.H. Lawrencen Lady Chatterleyn rakastaja, Sirkka Garamin Paprikoita, Rauha S. Virtasen Seljan tytöt-sarja, Mika Waltarin novellit, Hilja Valtosen romanttisen komedialliset romaanit sekä useat Agatha Christien dekkareista, erityisesti Kymmenen pientä neekeripoikaa ja Salaperäiset rukiinjyvät.

Mainitsen vielä yhden teoksen omalta opiskelualaltani eli historiasta. Luin kirjan pääsykokeisiin, mutta ei siitä kuitenkaan mitkään pahat muistot minulle jääneet, päinvastoin (elämyksestä en ehkä kuitenkaan voinut siinä tilanteessa puhua..). Kyseessä on Eric Hobsbawmin teos Äärimmäisyyksien aika, joka kertoo "lyhyen" 1900-luvun historian (1914 - 1991). Se on mielestäni oikein kattava teos kaikille lähimenneisyydestä kiinnostuneille ja Hobsbawm onnistuu jopa ilmaisemaan sanottavansa varsin mielenkiintoisesti. Ja sehän on tärkeää historiankirjoituksessa...  :lol: